Serieuze relatie als puber

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:53

Blue_Eyes schreef:
Damned schreef:
daarbij, in mijn ogen, kan je pas van een 'serieuze' relatie spreken als je seks hebt.

Oh, da's fijn voor al die mensen die afspreken te wachten met seks tot ze getrouwd zijn, die hebben dus pas een serieuze relatie vanaf de huwelijksnacht? :')
_O-

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:54

tessa_brian schreef:
In het begin voelde ik me best ongemakkelijk. Wat zouden ze er van vinden enzo.

Zijn kids waren toen 9 en 10 en reageerden eigenlijk gelijk heel leuk op mij. En als ik dan het weekend daar was geweest en ik ging zondag avond terug naar huis vonden ze dat jammer en vroegen ze aan mijn vriend wanneer ik weer kwam. Echt wel fijn en dat zorgde er ook voor dat ik vrij snel op mijn gemak was.
Ah dat is wel heel erg fijn! Nog veel geluk in je relatie. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:54

Eulogy schreef:
Ja, maar zonder seks mis je toch wel ontzettend veel in een relatie, vind ik. Voor heel veel mensen is het wel degelijk een ontzettend groot deel van hun relatie.

Ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat het voor een 18-jarige jongen behoorlijk wat is om dat tijdelijk te moeten opgeven.

Ja het is (of kan zijn) een belangrijk onderdeel, maar om nou te zeggen dat een relatie pas serieus is als je seks hebt gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:54

Blue_Eyes schreef:
Damned schreef:
daarbij, in mijn ogen, kan je pas van een 'serieuze' relatie spreken als je seks hebt.

Oh, da's fijn voor al die mensen die afspreken te wachten met seks tot ze getrouwd zijn, die hebben dus pas een serieuze relatie vanaf de huwelijksnacht? :')

Snap ik inderdaad ook niet. Wat nou als het lichamelijk helemaal niet klikt? Iedereen is daar uiteraard vrij in en ik oordeel daar ook echt niet over, maar zou het zelf absoluut niet kunnen en het lijkt me heel gek dat je dan voor je huwelijk ook niet bij elkaar slaapt etc.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:55

Blue_Eyes schreef:
Damned schreef:

Als mijn vriend en ik nooit meer sex zouden hebben zou ik niet heel veel missen om eerlijk te zijn.
Ik vind praten en lol hebben veel belangrijker en knuffelen :+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:56

Eulogy schreef:
Snap ik inderdaad ook niet. Wat nou als het lichamelijk helemaal niet klikt? Iedereen is daar uiteraard vrij in en ik oordeel daar ook echt niet over, maar zou het zelf absoluut niet kunnen en het lijkt me heel gek dat je dan voor je huwelijk ook niet bij elkaar slaapt etc.

Tja, wat je daarvan vindt is weer wat anders, maar dat je dan geen serieuze relatie hebt? Dat lijkt me toch wat te gek gesteld hoor...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:58

Eulogy schreef:

Dan kan je stellen als één van de twee om één of andere reden geen seks meer kan hebben, de relatie over is of iig niet meer serieus is?
Een relatie is zoveel meer dan seks...

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:00

Het is maar net hoe je in het leven staat. Ik was als 16 jarige toe aan een serieuze relatie en die houdt nu inmiddels 22 jaar stand!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:01

Hier 13 jaar verschil....
Was nog net geen 16 toen we samen kwamen.

Gaat al jaren goed.

TS, als jij duidelijk je grenzen laat kennen, prima toch?
This jou leven?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:01

Seks is een fijne bijkomstigheid in een relatie, maar om te zeggen dat een relatie niet serieus is als er geen seks is, is natuurlijk flauwekul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:02

Ayasha schreef:
Eulogy schreef:

Dan kan je stellen als één van de twee om één of andere reden geen seks meer kan hebben, de relatie over is of iig niet meer serieus is?
Een relatie is zoveel meer dan seks...

Dat misschien niet maar ik zou daar wel heel veel moeite mee hebben, ja. Ik zou er in elk geval nooit voor kiezen, tenzij ik iemand echt, echt, echt heel leuk vind.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:04

Lay_D schreef:
Seks is een fijne bijkomstigheid in een relatie, maar om te zeggen dat een relatie niet serieus is als er geen seks is, is natuurlijk flauwekul.

Ken ook vrouwen van 20 en 25+ die minimaal een halfjaar wachten, om te kijken of de man wel echt voor hen gaat :') Of je daar als man zo blij van wordt is vraag 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:05

Blue_Eyes schreef:
Eulogy schreef:

Tja, wat je daarvan vindt is weer wat anders, maar dat je dan geen serieuze relatie hebt? Dat lijkt me toch wat te gek gesteld hoor...

Tja, dat ligt er maar net aan wat voor definitie van "serieuze relatie" je hanteert... Ik zie die situatie van heel dichtbij en het is gewoon totaal anders, de hele relatie. Ik bedoel daarmee absoluut niet dat het ene beter is dan het andere, maar als je niet samen slaapt kun je ook niet samen in slaap vallen, niet samen 's avonds in bed nog je dag bespreken, niet naast elkaar wakker worden... Je mist gewoon een heel stuk intimiteit, lijkt mij?

Het is hier een beetje offtopic maar ik vind het wel een interessant onderwerp.

Flux

Re: Serieuze relatie als puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:08

Bedoel je nou dat je niet samen in één bed kan slapen zonder dat er seks aan te pas komt? Of niet intiem kan zijn zonder seks? Why not, als ik vragen mag? Hier ging dat dikke prima hoor.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:08

miramii schreef:
Annabel schreef:
ligt er maar net aan hoe volwassen jullie beide al zijn. ik vind zelf een 18-jarige veel te oud voor een meiske van 14 imo. Maar da's mijn mening.

Geld dat dan ook voor de verhouding 20-25? :o

Dat is heel anders, een meisje van 14 is nog een kind.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:10

maralyn schreef:
Lay_D schreef:

Ken ook vrouwen van 20 en 25+ die minimaal een halfjaar wachten, om te kijken of de man wel echt voor hen gaat :') Of je daar als man zo blij van wordt is vraag 2.

Ik moet niet aan een seksloze relatie denken en kan me ook maar moeilijk voorstellen dat je geen seks 'inzet' om erachter te komen of je wederhelft wel echt voor je zal gaan.

Spoiler:
echt serieus,bestaan zulke mensen echt? :+

S_en_Z

Ik keek tot mn 17e nieteens om naar jongens, speelde tot mn 15 met mn overbuurmeisje van 10 samen met haar barbies :+

Mijn eerste vriendje was toen k 18 was, mijn eerste serieuze relatie (waarvan ik dacht dat t serieus was iig) op mn 21e.

Tussen mn 18e en 21e was t allemaal wel leuk en hou van hem blabla.. Maar aan verdere dingen dan samen stappen/bios en bij elkaar logeren dacht ik echt niet. Hoefde m ook echt niet vaker te zien dan 2x per week. Mn paard en werken was veel belangrijker :P

Toen dat stuk liep binnen een jaar een paar jaar later nog een langere relatie gehad tot k bijna 26 was. Ook samengewoond.. Met tegenzin eigenlijk.. Had zo mn twijfels, was wel lekker thuis.. (Was er stiekem nog niet aan toe denk ik)! Maar mentaal bleek ik veel volwassener dan hij en daar kwamen we pas achter toen we op elkaars lip zaten.

Nu ben ik 28, wordt bijna 29 en vorig jaar heb ik pas de man ontmoet waar ik oud mee wil worden, mee wil samenwonen, trouwen kindjes krijgen enz. Nu ben ik eigenlijk pas écht tot over mn oren verliefd. Hij is 26 maar soms mentaal volwassener dan ik :=

Als je mij op jouw leeftijd had gevraagd (of op mn 16e) of ik een vriendje had.. Dan had ik hard gelachen en geroepen. Jongens zijn stom..

Iedereen is anders!
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 18-09-15 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

In mijn laatste relatie was er erg weinig seks omdat mijn vriend met heel wat stres zat. Maar dat betekende niet dat we niet bij elkaar sliepen, niet onze laatste babbels samen deden, 's morgens met een knuffel wakker worden,in weekends ontbijt op bed, massages,...

En ja in dit geval kan je mij dan even als de jongen zien die seks wil en hij als het meisje wat wil wachten, maar daarom ging ik niet pushen om seks te willen. We sliepen zelfs gewoon naakt samen, ik liet hem gewoon tot hij aangaf dat het ging.

Ik vind seks heel belangrijk in een relatie, mede ook een beetje dat het niet meer ging. Maar het is niet dat je geen 'gewone relatie' kan hebben zonder seks.

Edit: mocht je de reden willen weten waarom het niet meer ging door seks. Wel op een gegeven moment had ik gewoon het idee dat ik het allemaal niet goed deed. Seks geeft je een gevoel dat jij alles op de wereld bent voor hem. En eerlijk, cadeautjes, gezellige avondjes doet niet eens een 10e van wat een gezellig avondje seks samen doet.
Laatst bijgewerkt door Leen op 18-09-15 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Eulogy schreef:
Tja, dat ligt er maar net aan wat voor definitie van "serieuze relatie" je hanteert... Ik zie die situatie van heel dichtbij en het is gewoon totaal anders, de hele relatie. Ik bedoel daarmee absoluut niet dat het ene beter is dan het andere, maar als je niet samen slaapt kun je ook niet samen in slaap vallen, niet samen 's avonds in bed nog je dag bespreken, niet naast elkaar wakker worden... Je mist gewoon een heel stuk intimiteit, lijkt mij?

Het is hier een beetje offtopic maar ik vind het wel een interessant onderwerp.

Je kunt je dag bespreken voor je naar bed gaat, je kunt heel veel bespreken, nee, enige intimiteit heb ik nooit gemist... Je kunt juist een heel stuk 'mentale intimiteit' opbouwen als je grenzen stelt aan de fysieke intimiteit. Het is natuurlijk niet zo dat je helemaal elkaar niet aanraakt ofzo. En het is juist ook wel een heel mooi cadeau dat als je dan echt getrouwd bent, dat samen in slaap vallen en samen wakker worden wel kan.

Het heeft overigens meer voordelen hoor. Een vriendin van me heeft ooit iets afschuwelijks meegemaakt, zij was al een aantal jaren getrouwd toen ze op heel gewelddadige wijze werd overvallen, in elkaar geslagen en verkracht. Je snapt dat het daarna met de seks binnen haar huwelijk wel even anders was (als in: die is er bijna een jaar niet geweest). En juist omdat haar man had willen wachten tot ze getrouwd waren, kon ze er ook wel vertrouwen in hebben dat hij ook nu zijn heil niet ergens anders zou gaan zoeken. Dat heeft hij inderdaad ook niet gedaan en het gaat nu gelukkig weer heel goed met ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:11

Sorry, dat was er even vanuitgaand dat je om religieuze redenen geen seks voor het huwelijk hebt. Ik ken namelijk geen enkel stel dat dan wel in hetzelfde bed of zelfs in dezelfde kamer slaapt, maar dat zal vast ook per persoon verschillen.

Schemerdier

Re: Serieuze relatie als puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:18

Ik wil het niet labelen maar als ik het zou moeten labelen, zou seks wel een criteria zijn voor mij. Omdat je na je eerste keer seks met die persoon toch een andere band hebt dan ervoor. Seks is gewoon belangrijk in een relatie.
Als jij vindt dat je een 'serieuze relatie' hebt zonder seks, dan mag je dat gerust vinden hoor ;)

Maar mijn belangrijkste punt was: waarom zou je je relatie moeten labelen als 'serieus', en voor de mensen die hierover spreken: wat zijn dan de criteria voor een 'serieuze relatie'? :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:22

Mijn post over mijn relatie wordt over gelezen, maar maakt wel duidelijk dat niet elke 14-jarige meid nog 'een kind' is en dat daar geen serieuze relatie uit kan voortkomen. Via internet kan je niet beslissen over hoe volwassen iemand mentaal is imo, zelfs al is het merendeel van de 14-jarigen nog alles behalve volwassen.

En hoe intiem een relatie is moet ieder voor zichzelf uitmaken, zolang beide partners in deze relatie er achter staan/elkaar respecteren lijkt mij dat er niets raars is aan het feit dat iedereen daar een andere definitie voor heeft.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 18-09-15 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:23

Zoveel lang getrouwde stellen die geen seks (meer) hebben.

Of een relatie serieus is of was kun je vaak pas na een paar naar of achteraf zeggen. Niet te veel waarde hechten aan het label lijkt mij een goed idee.

Je zou je wel af kunnen vragen waarom je zo graag volwassen wilt zijn. Maar als dat gewoon zo is zonder achterliggende problemen: prima!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:25

sallandval schreef:
Of een relatie serieus is of was kun je vaak pas na een paar naar of achteraf zeggen. Niet te veel waarde hechten aan het label lijkt mij een goed idee.

Je zou je wel af kunnen vragen waarom je zo graag volwassen wilt zijn. Maar als dat gewoon zo is zonder achterliggende problemen: prima!

:j

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:27

Ik ga weer even terug naar het originele onderwerp als jullie het niet erg vinden :))

Eigenlijk vind ik het hartstikke logisch dat veel relaties het niet redden. Er gaat namelijk nog een hele hoop gebeuren... Je gaat studeren, of niet. Hij gaat misschien nog studeren. Studeren kan dichtbij zijn, maar het kan ook ver weg zijn of zelfs héel ver weg. Net als een leuke baan! Je gaat nieuwe mensen leren kennen. Je persoonlijkheid zal zich ontwikkelen. Het komt gewoonweg voor dat je beide hele andere wegen in gaat slaan. Je kan ontdekken dat je partner hele andere ideeën heeft over de toekomst, of misschien krijgt hij die. Hoe serieus het ook is; als je hele andere ideeën blijkt te hebben over het gezinsleven, geld of iets anders zal dat niet altijd goed gaan.

Natuurlijk zijn er altijd relaties die volwassen worden overleven, maar het is zeker dat je niet je hele leven op school blijft. :D