Eulogy schreef:Tja, dat ligt er maar net aan wat voor definitie van "serieuze relatie" je hanteert... Ik zie die situatie van heel dichtbij en het is gewoon totaal anders, de hele relatie. Ik bedoel daarmee absoluut niet dat het ene beter is dan het andere, maar als je niet samen slaapt kun je ook niet samen in slaap vallen, niet samen 's avonds in bed nog je dag bespreken, niet naast elkaar wakker worden... Je mist gewoon een heel stuk intimiteit, lijkt mij?
Het is hier een beetje offtopic maar ik vind het wel een interessant onderwerp.
Je kunt je dag bespreken voor je naar bed gaat, je kunt heel veel bespreken, nee, enige intimiteit heb ik nooit gemist... Je kunt juist een heel stuk 'mentale intimiteit' opbouwen als je grenzen stelt aan de fysieke intimiteit. Het is natuurlijk niet zo dat je helemaal elkaar niet aanraakt ofzo. En het is juist ook wel een heel mooi cadeau dat als je dan echt getrouwd bent, dat samen in slaap vallen en samen wakker worden wel kan.
Het heeft overigens meer voordelen hoor. Een vriendin van me heeft ooit iets afschuwelijks meegemaakt, zij was al een aantal jaren getrouwd toen ze op heel gewelddadige wijze werd overvallen, in elkaar geslagen en verkracht. Je snapt dat het daarna met de seks binnen haar huwelijk wel even anders was (als in: die is er bijna een jaar niet geweest). En juist omdat haar man had willen wachten tot ze getrouwd waren, kon ze er ook wel vertrouwen in hebben dat hij ook nu zijn heil niet ergens anders zou gaan zoeken. Dat heeft hij inderdaad ook niet gedaan en het gaat nu gelukkig weer heel goed met ze.