palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:26

je bent er zelf bij ts, als je wil dat er wat voor jou verandert zul je zelf ook wat eraan moeten doen. Hij heeft het nu maar mooi voor elkaar met zo'n onderdaan :j
Het ligt ook aan jou natuurlijk :)

Geef hem eten, drinken en ga even rustig een uurtje weg. Je moet jezelf op kunnen laden. Of verzoek hem jou gewoon even niet te storen als je even 2 uur wilt lezen; zelfde riedeltje, gewoon van te voren drinken, wat te eten neer zetten.

Maatschappelijk werker erbij halen lijkt mij ook handig :j

Ik vind het ook zeer bijzonder dat hij jou niet steunt in jouw eigen zorgen...

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:29

bigone schreef:
Ts, de meeste mensen zullen zeggen, in goede en slechte tijden. Maar het moet wel van twee kanten komen. Eigenlijk weet niemand hoe je reageert als je partner ziek word en qua karakter ook heel erg verandert. Je moet je maar één ding afvragen, houd ik nog van hem, zo ja dan doe je gewoon wat je moet doen maar wel met hulp van buitenaf. Hoe hard hij ook schreeuwt dat hij het niet wil.
Zijn je gevoelens weg dan kun je ook anders kiezen en natuurlijk zal de hele club om je heen je voor de voeten gaan werpen dat je een zieke in de steek laat maar wees gerust, er is ook niemand die met je wil ruilen. Wel vaak een grote mond maar als puntje bij paaltje komt dan zijn ze er niet.
Vind het trouwens schandalig dat een van zijn dochters niet af en toe een middag bij hem blijft zodat jij andere dingen kunt doen.



Dat dus! Veel mensen hebben makkelijk praten maar is er zelf niet voor de zieke mens maar jij moet vooral blijven helpen en blablabla.

Niemand wil met je ruilen en in jouw schoenen staan.

Denk wel een beetje aan jezelf he, jij bent er ook nog. Als hij geen hulp wil van een ander, dan is dat jammer! Maar voor jou moet het wel draaglijk blijven, regel dus gewoon hulp of hij het nou leuk vind of niet, hij houdt helemaal geen rekening met je en heeft geen oog voor jouw welzijn.

Ik zou er schijt aan hebben en hulp gewoon gaan regelen zodat jij ook een beetje leuk hebt in het leven. Het is niet alleen jouw probleem maar ook het zijne.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:38

Ik snap de mensen die zeggen: lekker laten zitten en je eigen ding gaan doen. Zou ik vroeger ook absoluut gedaan hebben.

Nu weet ik dat t zo niet werkt. Bij mijn pa gaat dat ook niet. Het lukt hem niet om er rekening mee te houden dat jij iets belangrijks doet (heeft hij al 4 jaar niet gekund). Hij vraagt dus om drinken zodra het in hem op komt. Dan ben ik toch al uit mijn concentratie, dus is dat drinken pakken ook geen probleem meer. Maar wel zonde dat je die concentratie kwijt bent.

Toch kijken voor wat thuiszorg dus ts. Dan kun jij toch even genieten van de hond of een gezellige middag met vriendinnen hebben. En is die tijd écht helemaal voor jezelf.

VeniVidi

Berichten: 487
Geregistreerd: 19-02-10
Woonplaats: Tilburg

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:09

Wat een verhaal.....

Allereerst een hele dikke digitale knuffel!

Uit ervaring weet ik dat mensen die een max qua leven te horen hebben gekregen veeleisend en dwangmatig kunnen worden. Zo komt het bij jouw vriend ook over, wat denk ik ook wel een logische reactie is op zon slecht nieuws...

Ik denk dat het voor jou extra zwaar is omdat je hem wilt helpen, maar je krijgt zelf geen lucht omdat hij afhankelijk is.
Zijn er bv ouders, broers of zussen die jou af kunnen wisselen?

Ik denk persoonlijk wel dat je goed moet gaan praten over hoe jij jezelf voelt, het word nooit meer beter, het gaat alleen maar slechter, waardoor jij ook in moet gaan leveren.
Praten jullie over zijn einde? Hoe het leven er dan voor jou uit gaat zien?

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 23:25

Nee er is niemand die zich geroepen voelt om te komen helpen in dit opzicht.
Verder heeft een oud collega van mijn vriend inmiddels als noodoplossing wel voor een oude traplift gezorgd.
Het ding staat al hier en wordt komende week geïnstalleerd. Maar diezelfde collega zou hem ook voor een paar uur meenemen met een rolstoel naar een automuseum, maar daar komt nog niets van terecht. Wanneer zij zouden gaan zou ik een paar uurtjes voor mezelf hebben en daar keek ik nogal naar uit. Hij beloofde dat 3 maanden geleden al en een maand geleden nog eens maar het is blijkbaar een drukbezet man.

Sowieso heb ik al een hoop ingeleverd en word ik geleefd op het moment en besef ik echt wel dat dat nog erger gaat worden, maar hij wil daar niet over praten tenzij het gaat over hoe klote hij zich voelt met zijn ziekte.
We hebben het nog wel gehad over verhuizen naar een gelijkvloerse beneden woning. En toen ik zei dat ik dat niet zo leuk zou vinden omdat ik dan Troyka (pony) kwijt zou raken en zij mijn maatje is op paardengebied. Was zijn reactie dat ik niet zo egoïstisch noest zijn en ik mocht dat nooit meer zo zeggen.

Wanneer hij komt te overlijden heb ik wel alles op papier staan wat er moet gebeuren. Maar nu al nadenken over na die tijd wat ik verder moet en wil mag ik sowieso niet over praten want dan zou ik wederom egoïstisch zijn.

Zonnetje81
Berichten: 18764
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:31

Kort door de bocht: hoe lang wil je dit volhouden?

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:52

Nou meid, ik zit dit met open mond te lezen......
Ik heb zelf in de palliatieve zorg gezeten, en dit is een van de meest trieste verhalen die ik gehoord heb over mantelzorg. het wordt hoog tijd dat jij je mond eens open trekt en meneer confronteert met zijn eigen gedrag.
Hij is degene die egoïstisch is. Omdat hij ziek is, moet de hele wereld om hem draaien, en moet jij je volledig wegcijferen voor hem.
Zo werkt dat natuurlijk niet, dat ga je nooit volhouden.
Ik weet niet wat zijn prognose is, maar zelfs al zou het 3 mnd zijn, dan nog red je dat niet.
Het wordt tijd dat je hem daarmee confronteert, en dat je ook tot hem doordringt daarin. Heeft veel sterkte, en durf voor jezelf op te komen, anders lig jij straks in en bed ernaast omdat je bij je enkels afgeknapt bent...

_Mikey_
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: midden in 't Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:24

Ts. Sorry, maar ik ga hier keihard uit de bocht vliegen. Naar mijn mening word je emotioneel gegijzeld door je vriend. Hij loopt tegen zijn beperkingen aan en beeft hulp nodig. Maar dat betekent niet dat hij jou helemaal kapot mag maken. Geef je grenzen aan! Bel even met de zorgverzekeraar. In sommige aanvullende pakketten zit vervangende mantelzorg. Dat is vervanging voor als de mantelzorger (jij dus) even een paar dagen weg moet uit de situatie. Verder vind ik het fijn voor je dat je psychologische hulp krijgt. Vraag je psycholoog of deze je wil helpen met het aangeven van je grenzen. En regel dan permanente ondersteuning via het pgb, zodat jij permanent een beetje ontlast wordt. Want deze situatie ga je zo niet nog een jaar volhouden.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:36

Eens met bovenstaande. Waar ik toch weleens benieuwd naar ben he? Hoe komt het dat zijn familie, zijn eigen kinderen, hem niet willen helpen? Heeft hij daar nooit contact mee gehad?
En was hij al zo toen je hem leerde kennen, zit dit in zijn karakter? Of is dit een ommezwaai sinds hij weet dat hij terminaal is?

En dan nog... Ik heb mijn vader dus verzorgd de laatste 3 maanden van zijn leven maar hij dacht juist altijd aan anderen, was bang dat door hem mijn gezin te weinig aandacht kreeg.

Mijn moeder had ook COPD en is er aan overleden in het ziekenhuis uiteindelijk maar mijn vader heeft het laatste jaar de volledige verzorging op zich genomen. Mijn moeder vond het juist verschrikkelijk dat zij niks meer kon en hij dus alles moest doen. Maar beide lieten zo goed blijken dat ze de zorg ontzettend waardeerden. Dat maakt het voor degene die zorgt toch al een stuk lichter.

Ik denk echt dat je mbv professionele hulp met hem moet praten.
En jij moet straks verder, als jij je fijn voelt in dit huis en er is straks een traplift dan moet je echt niet gaan verhuizen hoor. Mijn moeder heeft ook altijd gebruik gemaakt van de traplift. Dat werkt echt prima.

Ik wens je veel wijsheid toe.

Grit

Berichten: 6150
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:45

TS, wil jij uberhaupt dat er iets gaat veranderen? En dan heb ik het niet over de praktische zaken.

Ik heb dit topic al een paar keer voorbij zien komen. Ik lees de tips dat je iets moet veranderen, dat je dit niet vol gaat houden. Dit negeer je en je blijft maar benadrukken hoe vreselijk eogoistisch je vriend is en jouw schijnbaar volledig in zijn macht heeft.
Terwijl jij toch echt de enige bent die zelf iets kan veranderen om niet zijn voetveeg te zijn. Jij bent degene die dit in stand houdt en niemand anders. Hoezo wil hij geen hulp van anderen, jammer dan, dan kan hij kiezen hulp van een ander of een tijdje alleen zitten terwijl jij iets voor jezelf gaat doen.

Leg de verantwoordelijk niet bij een ander (je vriend gaat niet uit zichzelf veranderen), verander zelf deze situatie, kom voor jezelf op (en dat kan prima zonder je vriend tekort te doen) of accepteer dat je hem op zijn wenken blijft bedienen zolang als hij nog leeft.
Ik zeg niet dat het gemakkelijk is en het feit dat jij je vriend gaat verliezen maakt de situatie erg triest, maar ik krijg de kriebels van jouw slaafse passieve houding.

Hoe dan ook, veel sterkte in deze moeilijke tijd.

_Mikey_
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: midden in 't Groene Hart

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:48

Goed punt Grit.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:51

Ts. Ik heb het al eerder gezegd dat jij er zelf bij bent. Je hebt niet zijn ziekte in de hand, niet zijn gedrag maar je bent wel de regisseur van je eigen leven. Wil je toeschouwer blijven of neem je zelf de regie over je leven over?

Grit

Berichten: 6150
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 01:24

Het zit 'm in de kleine dingen. Je hoeft hem niet in de steek te laten, maar zoals ik het begrijp ben je ook hele dagen thuis op een afspraak of boodschap doen na. Dus volop tijd voor alle aandacht voor hem en tijd voor jezelf.

Je kan minstens het fatsoen verwachten dat hij je bij wijze van een half uur met rust laat als je iets voor jezelf zit te doen. Dat je twee keer per dag een goede ronde met je hond kunt lopen en een paar keer per week kunt paardrijden. De pony staat zo dichtbij, dus je kan het borstelen/verzorgen en rijden opsplitsen, zodat hij niet te lang achter elkaar alleen zit. En dan blijven er nog zoveel uren over voor elkaar, waarbij jullie hopelijk ook nog leuke dingen samen delen.
En als hij pertinent niet alleen wil zijn, zit er voor hem niets anders op dan bepaalde dagdelen hulp te accepteren, zodat jij die momenten voor jezelf hebt.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 07:06

Ik corrigeer mijn terminale cliënten ook hoor, als ze op me mopperen of al mijn aandacht opeisen. Dat mag jij bij je vriend ook best doen TS. Het kan goed zijn dat hij even schrikt of boos wordt van jouw grenzen. Maar hij kan op dit moment niet zonder je. Dat weet hij dondersgoed
Terminaal of niet. Iemand heeft zich ten alle tijden maar gewoon te gedragen. Natuurlijk snap je zijn frustraties. En natuurlijk is hij slachtoffer. Maar jij bent niet de dader. Dus dat mag je best eens aangeven.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 12:41

Grit schreef:
TS, wil jij uberhaupt dat er iets gaat veranderen? En dan heb ik het niet over de praktische zaken.

Ik heb dit topic al een paar keer voorbij zien komen. Ik lees de tips dat je iets moet veranderen, dat je dit niet vol gaat houden. Dit negeer je en je blijft maar benadrukken hoe vreselijk eogoistisch je vriend is en jouw schijnbaar volledig in zijn macht heeft.
Terwijl jij toch echt de enige bent die zelf iets kan veranderen om niet zijn voetveeg te zijn. Jij bent degene die dit in stand houdt en niemand anders. Hoezo wil hij geen hulp van anderen, jammer dan, dan kan hij kiezen hulp van een ander of een tijdje alleen zitten terwijl jij iets voor jezelf gaat doen.

Leg de verantwoordelijk niet bij een ander (je vriend gaat niet uit zichzelf veranderen), verander zelf deze situatie, kom voor jezelf op (en dat kan prima zonder je vriend tekort te doen) of accepteer dat je hem op zijn wenken blijft bedienen zolang als hij nog leeft.
Ik zeg niet dat het gemakkelijk is en het feit dat jij je vriend gaat verliezen maakt de situatie erg triest, maar ik krijg de kriebels van jouw slaafse passieve houding.

Hoe dan ook, veel sterkte in deze moeilijke tijd.


Het is niet zo dat ik deze posts negeer. Ik probeer daar wat mee te doen. Het is even kort door de bocht niet zo gemakkelijk nee te zeggen als je altijd ja en amen hebt gezegd.
Ik ben onder andere onder behandeling bij de psycholoog om hier aan te werken.
Ik heb op alle fronten nooit Nee kunnen zeggen. Aan mezelf denken is voor mij altijd een probleem geweest. Wanneer er iets was waar dan ook en ik werd om hulp gevraagd deed ik en doe ik dat nog steeds.
Soort van automatisch denk ik, misschien omdat mij dat zo geleerd is.

De posts waar jij het over hebt zijn voor mij best een eye opener. En ik weet ook dat ik dat moet veranderen. En dan ga ik denken van Ja maar wat als mensen dan gaan denken dat ik niks voor hem over heb. Want dat hij gaat klagen is een ding wat zeker is. En dat heb ik ook tegen de psycholoog gezegd dat hulp bieden wanneer daarom gevraagd word voor mij een soort van automatisme is. Het zit erin gebakken. Altijd denken mijn tijd komt nog wel. En omdat ik denk (hersenspinsel I know) dat dat van mij verwacht word omdat het zo hoort en als ik dat niet doe dat mensen dan denken dat ik een of andere egoïstische trut ben ofzo.
Dat dat niet de manier is, is me wel duidelijk.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:45

Dat je dat inzicht hebt is al heel goed. Inderdaad het is moeilijk om er iets aan te doen. En er zullen mensen zijn die je veroordelen, maar dat heb je altijd als je grenzen stelt.
Erg vervelend, maar het is essentieel om voor jezelf op te komen. Vooral als je al je hele leven er last van hebt, zal het nu erg lastig zijn.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze situatie en ik hoop dat je er wat voor jezelf aan kunt veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:46

leestmee schreef:
Grit schreef:
TS, wil jij uberhaupt dat er iets gaat veranderen? En dan heb ik het niet over de praktische zaken.

Ik heb dit topic al een paar keer voorbij zien komen. Ik lees de tips dat je iets moet veranderen, dat je dit niet vol gaat houden. Dit negeer je en je blijft maar benadrukken hoe vreselijk eogoistisch je vriend is en jouw schijnbaar volledig in zijn macht heeft.
Terwijl jij toch echt de enige bent die zelf iets kan veranderen om niet zijn voetveeg te zijn. Jij bent degene die dit in stand houdt en niemand anders. Hoezo wil hij geen hulp van anderen, jammer dan, dan kan hij kiezen hulp van een ander of een tijdje alleen zitten terwijl jij iets voor jezelf gaat doen.

Leg de verantwoordelijk niet bij een ander (je vriend gaat niet uit zichzelf veranderen), verander zelf deze situatie, kom voor jezelf op (en dat kan prima zonder je vriend tekort te doen) of accepteer dat je hem op zijn wenken blijft bedienen zolang als hij nog leeft.
Ik zeg niet dat het gemakkelijk is en het feit dat jij je vriend gaat verliezen maakt de situatie erg triest, maar ik krijg de kriebels van jouw slaafse passieve houding.

Hoe dan ook, veel sterkte in deze moeilijke tijd.


Het is niet zo dat ik deze posts negeer. Ik probeer daar wat mee te doen. Het is even kort door de bocht niet zo gemakkelijk nee te zeggen als je altijd ja en amen hebt gezegd.
Ik ben onder andere onder behandeling bij de psycholoog om hier aan te werken.
Ik heb op alle fronten nooit Nee kunnen zeggen. Aan mezelf denken is voor mij altijd een probleem geweest. Wanneer er iets was waar dan ook en ik werd om hulp gevraagd deed ik en doe ik dat nog steeds.
Soort van automatisch denk ik, misschien omdat mij dat zo geleerd is.

De posts waar jij het over hebt zijn voor mij best een eye opener. En ik weet ook dat ik dat moet veranderen. En dan ga ik denken van Ja maar wat als mensen dan gaan denken dat ik niks voor hem over heb. Want dat hij gaat klagen is een ding wat zeker is. En dat heb ik ook tegen de psycholoog gezegd dat hulp bieden wanneer daarom gevraagd word voor mij een soort van automatisme is. Het zit erin gebakken. Altijd denken mijn tijd komt nog wel. En omdat ik denk (hersenspinsel I know) dat dat van mij verwacht word omdat het zo hoort en als ik dat niet doe dat mensen dan denken dat ik een of andere egoïstische trut ben ofzo.
Dat dat niet de manier is, is me wel duidelijk.


Ik had al via pb gecheckt dat deze relatie al langer niet gezond is, dat kon ik me nog wel herinneren van andere topics van jou.
Ik zou je juist aanmoedigen om voor jezelf te kiezen. Misschien extreem om hem in de steek te laten, mar het is extreem ongezond hoe hij met jou om gaat. Ik zou per direct ervoor kiezen om hard aan jezelf te gaan werken, zodat je niet weer in zo'n ongezonde situatie terecht komt.
Want nu gaat het (volgens mij) enkel om emotionele mishandeling, maar jij bent iemand die ook gevoelig is voor lichamelijke mishandeling. Want ja, ik vind dit mishandeling.
Kies voor jezelf, je zult het met jezelf moeten doen, niet met hem.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:01

Mijn voormalige buurman had kanker, en toch is zijn vrouw van hem gescheiden. Niet omdat hij kanker had, maar omdat de relatie gewoon op was. Ze is hem daarna wel blijven steunen, en heeft ook veel voor hem gezorgd tot het einde, maar niet als vrouw.

Ik heb daar extreem veel bewondering voor. Iemand is naast zijn ziekte namelijk ook nog een gewoon mens met wie je een relatie kunt aangaan, maar ook verbreken. Het getuigt van respect om de zieke vooral als mens te zien. Dit is moediger dan wat er bijvoorbeeld in "Komt een vrouw bij de dokter" gebeurt; er stiekem een andere vrouw op na houden.

TS, ik begrijp dat jouw situatie te ver gevorderd is om deze stap nu nog 'clean' te kunnen zetten, maar om maar aan te geven dat je niet per se veroordeeld wordt als je ook eens voor jezelf kiest. Het kan ook juist bewondering opleveren.

Grit

Berichten: 6150
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:55

TS, tegen wie klaagt hij dan, tegen de "vrienden"/familie die zich niet geroepen voelen om ook maar op een enkele manier wat hulp te bieden?

Ik snap dat het lastig is om dit patroon te doorbreken, dit duurt waarschijnlijk al zo lang. En hij zal er niet gezellig op gaan reageren, dat maakt het ook moeilijk.
Hij kan jou ook bewust isoleren (en het liefst weghouden bij de psycholoog), omdat hij bang is dat iemand jou gaat helpen assertiever te zijn en hij jou niet meer rond kan commanderen.

Fijn dat de steun ervaart bij de psycholoog en je op deze manier je verhaal kwijt kan. Maar als dit je niet sterkt om thuis iets te veranderen, dan kom je er niet veel verder mee.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 16:59

Grit schreef:
TS, tegen wie klaagt hij dan, tegen de "vrienden"/familie die zich niet geroepen voelen om ook maar op een enkele manier wat hulp te bieden?

Ik snap dat het lastig is om dit patroon te doorbreken, dit duurt waarschijnlijk al zo lang. En hij zal er niet gezellig op gaan reageren, dat maakt het ook moeilijk.
Hij kan jou ook bewust isoleren (en het liefst weghouden bij de psycholoog), omdat hij bang is dat iemand jou gaat helpen assertiever te zijn en hij jou niet meer rond kan commanderen.

Fijn dat de steun ervaart bij de psycholoog en je op deze manier je verhaal kwijt kan. Maar als dit je niet sterkt om thuis iets te veranderen, dan kom je er niet veel verder mee.


Tegen die mensen gaat hij dan idd klagen. (Belletje is zo gepiept)
En dan krijg ik die mensen over me heen.

Nu de aankomende dagen worden helemaal zwaar. Want we (en hij nog iets meer) hebben de schrik van ons leven gehad.
Zijn middelste dochter is gisteravond plotseling overleden.
Er zat een bloedprop ter grootte van een tennisbal in haar knie.
Die is losgeschoten haar longen in en heeft onderweg van alles kapot gerukt.

Anoniem

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:01

........heel veel sterkte

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:01

Wat rot voor jullie! Heel veel sterkte!

Anoniem

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:08

Jeetje heftig zeg, sterkte ermee...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:11

Heel veel sterkte! Wat vreselijk..

Ik hoop trouwens ergens wel dat hij zich realiseert dat hij dan dus wel ziek mag zijn, maar dat mensen om hem heen ook zo weg kunnen vallen. Incl jij!

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:35

Noujaa wat een vreselijk nieuws TS!! Heel veel sterkte de komende tijd. Jeetje, jij krijgt het wel voor je kiezen zeg!!