Verliefd zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Verliefd zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:20

Ik begrijp er ook niks van, hoe moeilijk is het om iemand mee te nemen naar de fysio. Probleem opgelost.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:43

Ik heb je posts een paar keer doorgelezen en ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld.
Buiten de 'gewone' behandeling (het aanraken/masseren van je voeten), zijn er nog heel veel factoren die jou onzeker maken. Ik vind het alleen al knap dat je naar een fysio bent gestapt voor een behandeling.
Maar...opgeven is zonde. Je hebt de eerste stap genomen en hoe dan ook, jij mag de touwtjes in handen hebben. Dat betekend dat het helemaal niet raar is dat je bespreekbaar maakt (face to face of in een mail, wat voor jou makkelijker is) wat jij wel en niet wil. Uiteindelijk is de klant koning en moet jij je prettig voelen.
Het lijkt me overigens gewoon een vriendelijke man die probeert je op je gemak te stellen...wat bij de meeste mensen ook zal lukken, maar bij jou dus niet. En ik denk dat je zelf ook weet hoe moeilijk het kan zijn mensen in te schatten, dus dan is het fijn als iemand zegt: Goh, leuk dat je altijd zo vrolijk bent, maar voor mij mag het wel iets minder, ik voel me er niet prettig bij :) .

Werkt het dan nog niet voor je, zou ik op zoek gaan naar een andere fysio, misschien een vrouwelijke? En je vertelt dat je pdd-nos hebt, sta je hiervoor onder behandeling? Misschien dat ze daar een fysio weten die vaker mensen helpt met jouw problematiek, sommige mensen kunnen dat gewoon beter dan anderen :) .

Ik hoop dat dit je een beetje helpt. Succes!

Btw, ik vind sommige reacties in dit topic meer dan onrespectvol! Ts vraagt om raad, niet om afgezeken te worden...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:56

Valentijn5 schreef:
Kinke schreef:
Wat bedoel je? Natuurlijk gaat die fysio je weer aanraken, aangezien hij toch echt niet kan toveren en je klachten van een afstand kan fixen.

Ik bedoel me aanraken bij het weggaan.

voor de meeste mensen is een schouderklopje heel normaal , voor jou niet maar dat kan de fisio ook niet ruiken die bedoelt het waarschijnlijk goed .
en op zich is het normaal dat hij vrolijk en blij is , zou wat zijn als hij shagerijnig (lastig woord)
zou zijn

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:05

Kinke schreef:
Ik begrijp er ook niks van, hoe moeilijk is het om iemand mee te nemen naar de fysio. Probleem opgelost.

Dat kan heel moeilijk zijn - je moet maar iemand hebben die je voldoende vertrouwt en die mee kan. Het is erg makkelijk om vanuit je eigen positie te redeneren, maar juist iemand die met dit soort dingen veel moeite heeft, heeft misschien ook niet zo'n ruim sociaal netwerk om dat mee te doen.

'Hoe moeilijk is het' is over het algemeen een opmerking die nogal (ver)oordelend klinkt, en meestal helpt dat iemand dan ook niet echt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:06

Kinke schreef:

Zo makkelijk ligt het duidelijk niet. Wat voor de een normaal is, kan voor de ander een enorme drempel zijn. Niet zo denigrerend reageren.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:18

Ik heb ook een tijdje bij een Fysio gelopen, had rugklachten na een ongeluk.
Moest hiervoor in mijn ondergoed voor hem gaan staan zodat hij precies kon voelen en zien wat ik bedoelde, en heb me geen moment ongemakkelijk gevoeld. Ook hij was aardig, en gaf me een hand en een schouderklopje als ik weg ging.

Probeer wat meer te praten over dingen die je leuk vind, hobby's etc, heb ik ook gedaan, gewoon je verhaaltje vertellen. Praat over je paard, of andere dingen, of wat je van het weekend hebt gedaan, dat maakt het vaak een stuk makkelijker!

Hoop dat je er wat aan hebt...! :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:22

Vind dat je wel erg makkelijk in slachtoffer kruipt.. je bent zelf de enige die in hand heeft of er wat verandert

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 10:36

Ik heb vanmorgen een mail gestuurd dat ik afzie van de behandeling omdat ik het niet als prettig ervaar. En ik heb nog niks gehoord. Zou die nog reageren zal ik zeggen dat ik last heb van autisme en gevoelsmatig er niet mee overweg kan.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:39

Ik denk niet dat je echt tactisch hebt gemaild, je had misschien beter toen kunnen laten weten dat je autisme hebt, dan daar nu mee te komen, dan denkt hij misschien dat dat een smoesje is terwijl dat het helemaal niet is.

Maar, je hebt nog maar vanmorgen gemaild, kan dat hij het nog lang niet heeft gelezen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:39

UhNee schreef:
Zo makkelijk ligt het duidelijk niet. Wat voor de een normaal is, kan voor de ander een enorme drempel zijn. Niet zo denigrerend reageren.

Tja, daar had ik nou net ff zin in, toon er maar begrip voor :+
Het valt me op dat de TS daar namelijk helemaal niet op reageert, dit wordt meerdere keren als een mogelijk oplossing aangedragen.

Waarom heb je niet direct in die mail gezet dat je er gevoelsmatig niet mee overweg kunt door je autisme Valentijn? Nu laat je je fysio compleet in het duister over de reden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:42

Kinke schreef:
UhNee schreef:

Tja, daar had ik nou net ff zin in, toon er maar begrip voor :+
Het valt me op dat de TS daar namelijk helemaal niet op reageert, dit wordt meerdere keren als een mogelijk oplossing aangedragen.

Waarom heb je niet direct in die mail gezet dat je er gevoelsmatig niet mee overweg kunt door je autisme Valentijn? Nu laat je je fysio compleet in het duister over de reden.

Ja precies vooral bij zo'n beroep kan het heeel verkeerd vallen als patiënt zich niet op z'n gemak voelt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 10:55

Waarom stoppen jullie niet met reageren als ik daarom vraag!! Los het verder zelf wel op. Als ik ergens onzeker van wordt is het wel van dit. Ik heb jullie advies niet meer nodig.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:58

Je hebt een topic gemaakt daar volgen reacties op (en neem aan dat je die wilde, anders opende je geen topic). Ik vind je mail te beknopt, die man heeft geen flauw benul wat hij fout heeft gedaan. Vandaar dat ik daar als ik jou was voor een nette afhandeling nog wel toelichting op zou geven. Als je je ergens niet op je gemak voelt, zeker aangeven inderdaad. Maar ik vind dat de therapeut in kwestie niks raars heeft gedaan.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:59

Valentijn5 schreef:
Ik heb vanmorgen een mail gestuurd dat ik afzie van de behandeling omdat ik het niet als prettig ervaar. En ik heb nog niks gehoord. Zou die nog reageren zal ik zeggen dat ik last heb van autisme en gevoelsmatig er niet mee overweg kan.

Valentijn5 schreef:
Waarom stoppen jullie niet met reageren als ik daarom vraag!! Los het verder zelf wel op. Als ik ergens onzeker van wordt is het wel van dit. Ik heb jullie advies niet meer nodig.

Sorry, maar je vraagt gewoon nog dingen aan ons? En we reageren op je vraag en proberen je te helpen..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:12

Inderdaad prima dat je geen fysio meer wilt maar wel even netjes laten weten dat het aan jou ligt en niet aan hem..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:15

Valentijn5 schreef:

De ochtend is nog jong en daarnaast heeft hij waarschijnlijk niet de tijd om constant achter de computer te zitten. vandaar dat je waarschijnlijk ook pas mail krijgt in de avonduren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:19

Wat maak jij het jezelf toch vreselijk moeilijk meiske. :) Succes er mee.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:20

Misschien even aangeven dat je autistisch bent bij die vent :)* En als hij dat niet begrijpt zeggen dat aanrakingen buiten degene die nodig zijn voor jou niet acceptabel zijn? :)*

Als dit al bij een fysio een probleem is, hoe moet je dat straks gaan doen dan? Beter geef je gewoon je issues aan, desnoods laat je je psych die man mailen/bellen.

Vrouwen zijn over het algemeen zelfs nog erger, althans mijn fysio's wel.. :j Dus dan zit je over een paar weken weer met dezelfde ellende.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:53

Wel makkelijk allemaal hè, om zo denigrerend te doen over het internet tegen iemand die al enorm veel moeite heeft met zulke dingen. Mensen met autisme staan erom bekend anderen niet te kunnen 'lezen'. En ja, van een fysiotherapeut verwacht ik idd dat ze kunnen 'ruiken' wat iemand wel en niet prettig vindt of toch op z'n minst in te leven in de persoon die je behandeld. Over het algemeen is autisme nl niet onzichtbaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:59

je weet dat het mensen zijn en geen honden he?
als ts niks meld dan kan de fysio het ook niet weten.

Jennifuur

Ik zie hier geen denigrerende reacties, maar wel mensen die proberen het duidelijker te maken voor TS en het uit te leggen. Maar dan vraagt zij iets, dan komen er reacties op, en dan wordt ze boos omdat we antwoord geven op haar vraag.. Denk dat daar wel wat mensen van gefrustreerd raken.

Ik snap dat het voor TS een stuk ingewikkelder in elkaar zit dan de meesten van ons, en ondanks dat wij het misschien raar vinden, is het een goede stap dat ze wel haar eigen wil heeft gevolgd en niet doorgaat met de fysio. Aan de andere kant moet ze ook begrijpen dat ze toch ooit mensen aan haar moet laten komen, om de pijn weg te laten gaan.

Dat de fysio dan kan merken aan iemand, dat deze iets anders is, betekent niet dat de fysio meteen weet wat hij/zij ermee moet doen. Dan had diegene wel voor iets van psychologie gekozen ;) Natuurlijk krijgen ze les in omgaan met cliënten en hoe dit moet worden toegepast, maar je kan niet alles van ze verwachten..
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 21-09-15 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Mijn neefje heeft ook autisme, maar die mag wel lekker praten ipv te zeuren en er niks aan te doen.

Fysio kan "ruiken" ? _O- Dream on.. zijn ook gewoon mensen hoor.. En ook die kunnen stoornissen hebben waardoor ze dingen niet zien of waardoor ze juist een bepaald gedrag hebben.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:13

Vind het erg sneu voor de fysio dat hij nu zo afgekapt word terwijl het probleem bij jou ligt. Niet zo eerlijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:24

liekec schreef:
Vind het erg sneu voor de fysio dat hij nu zo afgekapt word terwijl het probleem bij jou ligt. Niet zo eerlijk.

Van de andere kant - je hebt echt nadrukkelijk het moment om op elk moment te stoppen met iets. Dat hoef je helemaal niet te verantwoorden. Het kan handiger, absoluut, vooral omdat er dan in de toekomst wat kan veranderen terwijl dat niet kan als je niets zegt... Het is zeker handig om te kijken hoe dat een volgende keer anders kan, zodat de fysio er rekening mee kan houden en het voor iedereen fijner is.

Maar laten we dit ook niet te ingewikkeld maken. Het is een professionele relatie, geen liefdesrelatie. Je vriend het huis uitzetten zonder toelichting kan niet, stoppen met je fysio is toch echt van een andere orde.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:07

Shadow0 schreef:
Je vriend het huis uitzetten zonder toelichting kan niet, stoppen met je fysio is toch echt van een andere orde.

De professioneel een insinuerende opzegging sturen kan ook niet. De onderwerptitelmet absurde uitleg is ook _-:(
Kan best dat de ts niet normaal spoort maar dat is geen excuus om ongegrond een profi zo'n aap op de schouder te zetten.