Auto-ongeluk met fatale afloop meegemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:24

Wat een nachtmerrie.... Al van het moment dat ik mijn rijbewijs heb mijn grootste angst... Ik weet niet wat ik moet zeggen TS behalve dat het verschrikkelijk moet zijn. Ik hoop dat je goede hulp krijgt, er zijn getuigen, hij was dronken, mocht daar sowieso niet zijn, allemaal factoren die helpen om jouw overmacht te bewijzen toch? Wat zegt de politie die je overhoord? Zijn zij ook empathisch?

peetje82

Re: Auto-ongeluk met fatale afloop meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:33

vreselijk, veel kracht en sterkte toegewenst!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:35

Allereerst veel sterkte TS, jouw tekst lijkt recht uit je hart geschreven. Je hebt nog een lange weg te gaan en zal dit waarschijnlijk de rest van je leven moeten meedragen, zo'n dingen vergeet je nooit. Wat je wel absoluut moet beseffen is dat jij er helemaal niks aan kon doen, de man hoorde er niet te lopen en was onder invloed, het was donker en jij hebt je aan je snelheid gehouden.
Een vriendin van m'n moeder heeft ook een dodelijk ongeval meegemaakt, ik de precieze omstandigheden niet meer, maar wel dat een motard tegen haar op had gereden en op slag dood was. Zij was volledig in haar recht. Ondanks dat is ze wel een jaar of drie in therapie moeten gaan om te leren accepteren dat zij er niks aan had kunnen doen. Heeft ook lange tijd niet meer met de auto durven rijden. Ondertussen heeft de vrouw het wel kunnen verwerken, maar ze heeft er wel hulp voor nodig gehad.
Veel sterkte TS Y;(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:38

Wat een heftige ervaring :(:) praat erover, met slachtofferhulp, met familie en vrienden. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:44

Ik heb er geen woorden voor.
Wil je alleen heel veel sterkte wensen.

Het zal nog een lange weg worden financieel en ook juridisch.
Hou je sterk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:47

TS heel veel sterkte. De nachtmerrie van iedere autorijder maak jij nu irl door. Hoop voor je dat je alle steun krijgt die er maar te krijgen is. Ook financieel.... lijkt een bijkomstigheid maar moet afschuwelijk zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:48

Sterkte, wij hebben een keer een kind op de voorruit gehad, geen licht op en in het donker schoot hij bij ons voor de auto. We reden 20km per uur maar hij werd compleet gelanceerd, gelukkig achteraf goed afgelopen. Nog een hele lange periode daarna zat ik klaar om te remmen wanneer een fietser en ik op hetzelfde moment op een kruising aankwamen. ook jij zal je nooit meer echt prettig voelen op een donkere weg waar geen voetgangers/fietsers mogen komen omdat je dit hebt meegemaakt. In die zin is je leven inderdaad in één klap verandert maar ik wil je wel een hart onder de riem steken, er is mee te leven. Maar fijn is anders, een familielid van me heeft een kind onder de auto gehad buiten zijn schuld om en dit is niet goed afgelopen. Het heeft even geduurd en hij is inderdaad verandert maar het gaat wel goed met hem.
Laat dit je er niet onder krijgen, je bent geen moordenaar ook al zal je je zo voelen misschien, je hebt geen schuld aan het onverantwoordelijke gedrag van iemand anders. Praten,praten, praten is het enigste wat helpt, stop het niet weg.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:49

Heel veel sterkte!

Je bent in een nachtmerrie terecht gekomen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:55

Jeetje......Wat bizar! Wat jou nu overkomt had ons allemaal kunnen overkomen. Ik hoop dat je vertrouwen hebt in de rechtspraak. Dit is wettelijk zo geregeld (dat het voor de rechter komt) en zo te lezen valt jou niet te verwijten. probeer je daarom niet teveel te focussen op het juridische spektakel wat er gaat komen, maar vooral in het hier en nu te blijven. Dat door iemands roekeloosheid een ongeluk is ontstaan waardoor iemand is omgekomen. Dat komt niet door jou, dat komt door de situatie, alleen jij bestuurde de auto. Richt je vooral op jezelf, op je eigen emoties en probeer bij de dag te leven. Bang zijn voor de toekomst gaat je alleen maar blokkeren. Goed dat je slachtofferhulp inschakelt, wellicht niet verkeerd om je te laten doorverwijzen voor traumabehandeling (zoals EMDR) als de tijd daar rijp voor is. Sterkte, ik kan me niet voorstellen hoe een puinhoop het in jouw hoofd en hart moet zijn nu

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:57

Wat verschrikkelijk dat dit je overkomt.
Ik wens je heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:04

Wat verschrikkelijk TS. Ik kan me niet eens voorstellen wat er door je heen gaat.... :n Ik wens je ontzettend veel sterkte en het advies om er zoveel mogelijk over te praten. Hier nog een keer: het is niet jouw schuld.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:17

Lieve TS, het is een ongeluk!! Je kunt hier echt niets aan doen.

Sterkte!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:18

Wat verschrikkelijk voor je ts!
Ik heb het bericht ook gezien, jij kunt hier helemaal niets aan doen!
Ik heb geen adviezen, maar wil je een hele dikke knuffel geven. Veel sterkte.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:22

Heel veel sterkte ts!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:32

Ik weet eigenlijk niet wat te zeggen. Wat een enorme schok, TS. Er zijn in deze alleen maar verliezers. Heel veel sterkte, TS, hier kon je echt niets aan doen.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:35

Heel veel sterkte! Vreselijk moet dit voelen. Praat er over en weet dat je er niks aan kon doen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:35

Heel veel sterkte TS, pff wat een enorme nachtmerrie.
Gelukkig reed de politie vlak achter jou, die hebben ook gezien dat je niet te hard reed, en was er al een melding dat die man daar dronken liep terwijl dat niet is toegestaan.

Goed dat je het hier op schrijft, dat moet je ook vooral blijven doen, dan kan je het misschien wat los laten daarna

bokker12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 11:37

Jemig, ik had misschien 10 reacties verwacht maar er staan gewoon al vijf bladzijdes :oo Wat een geweldig lieve en steunende reacties hier, en ook via PB. Het doet me echt goed om de berichtjes te lezen en neemt het schuldgevoel wel iets weg.

Ik hoop dat de slachtofferhulp ook nog iets voor me kan betekenen, heb morgenavond hier thuis een gesprek.
De politie was heel erg empathisch gelukkig. Het verhoor werd in eerste instantie gewoon afgenomen in het kantoor van dienstdoende agent, omdat hij de verhoorkamer te kil vond. Omdat ik aangaf van een advocaat gebruik te willen maken, is het verhoor daarna direct gestopt en wacht ik nu nog op een oproep om opnieuw die kant op te gaan voor het verhoor. Het is ook nog eens ruim een uur van mijn huis af gebeurd, ik was onderweg naar een feestje namelijk, en zal bij dat politiebureau het verhoor verder moeten afmaken. Eigenlijk moet je ingesloten worden voor de nacht als je geen verhoor hebt afgelegd als 'verdachte', maar van de agent mocht ik met mijn ouders (die mij hebben opgehaald, omdat ik ook geen vervoer meer had natuurlijk) mee naar huis zo lang ik maar oproepbaar blijf. Dit i.t.t. een ongeluk dat onlangs is gebeurd waarbij er iemand op de snelweg liep en geschept werd door een ouder echtpaar... Die agent heeft dat echtpaar gewoon in de cel gezet voor de nacht... Ik mag van geluk spreken dat ik een agent had met veel inlevingsvermogen.

In de rechtszaak heb ik op dit moment nog geen vertrouwen, omdat ik altijd bang ben dat er nog ergens een addertje onder het gras zit ofzo. Ondanks dat mijn auto nog jong was en twee maanden geleden nog APK gekeurd en grote beurt gehad, ben je toch bang dat de technische recherche opeens iets vindt waar alle schuld op gegooid kan worden ofzo %)

Ik probeer mijn dagelijkse bezigheden weer op te pakken, maar heb op dit moment vooral de behoefte om de hele dag in bed te blijven liggen. :(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:38

Wat een nachtmerrie..
Heel veel sterkte :(:).

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:41

Wat een ontzettend naar ongeluk :(:) Fijn dat de agent in ieder geval inlevingsvermogen had, je moet er ook niet aan denken om dan ook nog eens in de cel te belanden. Vreselijk! Ontzettend veel sterkte, met de verwerking maar ook met de hele nasleep :(:)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:45

bokker12345 schreef:
Ik probeer mijn dagelijkse bezigheden weer op te pakken, maar heb op dit moment vooral de behoefte om de hele dag in bed te blijven liggen. :(

Ik heb zeker niet de wijsheid in pacht maar wil dit toch zeggen; probeer goed naar je gevoel te luisteren. Zoek naar je balans en geef zeker ook (deels) toe aan je verlangen om in bed te liggen of wat je ook wilt doen. Wat jij meemaakt is heftig en daar mag je echt de tijd voor nemen om dat te verwerken. Als niks doen daar bij hoort moet je dat doen. Uiteraard in balans met op z'n tijd wel wat doen maar laat je niet opjagen, ook niet door jezelf. :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:47

Neem de tijd die je nodig hebt hoor - je lichaam en geest hebben een flinke klap te verwerken en dat kost gedeeltelijk gewoon tijd en rust. Prima om dingen op te pakken als het goed is, maar ook prima om rust te nemen. Rustige, aardse bezigheden (wandelen, paard poetsen als je die hebt) kunnen ontspannend werken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:49

Lieve meid als jij een dagje zin hebt om de hele dag in bed te blijven dan doe je dat! Geen weken aan een stuk want dat is wellicht niet zo gezond maar een dagje, waarom niet! Desnoods, als het mooi weer is, stoeltje buiten in de tuin of een hangmat of wat dan ook goed zit/ligt en in je up in de tuin als je daar nood aan hebt...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:53

Sterkte TS, wat moet dit een onwerkelijk heftige situatie zijn. Je kon er niks aan doen, onthoud dat goed.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:58

Jeetje TS wat heftig. Toen ik het nieuwsbericht las moest ik ook meteen denken 'wat deed die man daar in hemelsnaam' en niet wat slecht van die automobilist dat die....

Je hoeft je dus echt niet schuldig te voelen want ik denk dat merendeel van de mensen zo denkt. Dit is echt gewoon een ongeluk. Die voor jou verstrekkende gevolgende heeft. En dan vooral psychisch. Zorg dat je de juiste hulp krijgt. Dit is echt niet niks.

Heel veel sterkte.