, mijn moeder, ik en mijn psycholoog gaan morgen gelijk op gesprek hierover.Ik heb een beetje een luguber... vraagje, maar wanneer moet een wond gehecht worden? Toen ik mijn wonden aan mijn therapeut liet zien bijna twee jaar terug, zei ze dat het "niet zo erg" was. Maar toen ik opgenomen was en dus anderen zag, waren de mijne echt veel groter en na tien maanden zijn mijn littekens ook echt heel lelijk. Mijn litteken op mij arm nu (al tien maanden oud en ik smeer bio oil dagelijks) is zo'n 8mm breed en 5 cm lang, wat geen uitzondering is.. Volgens de begeleiding had die gehecht moeten worden. De mensen op de afdeling moesten soms ook hecht pleisters of hechtingen bij wonden wat imo krasjes waren.
Ik zal de info even in een spoiler zetten, om niemand te triggeren!!
Spoiler:
de wond op mijn been is maar 3 tot 4 mm breed en 3.5 cm lang, het is ook al gestopt met bloeden, maar je kan de witte huid/whatever het dan ook mag zijn, heel duidelijk zien. En ik ben vooral bang dat dit ook een heel lelijk litteken wordt. Moet dit gehecht worden of kan het op zichzelf helen? Overigens, wonden doen er bij mij ongeveer twee maanden over om te helen. heel lang dus.
de wond op mijn been is maar 3 tot 4 mm breed en 3.5 cm lang, het is ook al gestopt met bloeden, maar je kan de witte huid/whatever het dan ook mag zijn, heel duidelijk zien. En ik ben vooral bang dat dit ook een heel lelijk litteken wordt. Moet dit gehecht worden of kan het op zichzelf helen? Overigens, wonden doen er bij mij ongeveer twee maanden over om te helen. heel lang dus.
. Precies wat ik nodig heb.
! Volgens mijn werkgever ben ik een hele goede werknemer, dus ik ben wel echt tevreden wat ik hiermee bereikt heb. Ik neem mijn baantje daarom ook wel heel serieus denk ik.. voor mij was het echt een kans om mezelf te bewijzen, om waarde te vinden in mijzelf.