Collie2008 schreef:Ik lees mensen die zeggen dat geld geen probleem is of die het zelf wel opzij leggen of een spaarrekening hebben, maar wat als er over 5 jaar iets gebeurd waardoor je je spaarrekening aan moet boren? Je raakt je baan kwijt en de hypotheek komt niet meer rond, whatever....Je paard moet met spoed onder het mes. Dan gaat je spaargeld snel weg of je moet het in een soort spaarpolis hebben gezet die alleen met overlijden of na X jaar vrij komt.
Juist een overlijden in zo'n situatie met bijkomende kosten zou dan toch vreselijk zijn?
Ik betaal volgens mij 11,00 per maand, da's voor mij dus geen bezwaar voor iets waar ik gewoon geen zorgen over
Eens. Je kunt de toekomst niet voorspellen en als je bijv. als getrouwd stel beide je baan kwijtraakt o.i.d. moet je wellicht op dat spaargeld interen.
Ik hoef ook geen dure kist etc, maar wil wel graag de nabestaanden ook de ruimte geven het te organiseren zodat het voor hen een goed afscheid wordt. Die uitvaart is er niet voor mij, maar voor mijn nabestaanden. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om een uitvaart te regelen tegen minimale kosten en om dan dingen te moeten laten omdat er geen geld is. Een collega van mij heeft een prachtige uitvaart geregeld voor een jong overleden vriendin, toch €10.000 ondanks dat het op eigen terrein was en ze zelf de broodjes hebben staan smeren. Ze hebben dit prachtige afscheid, waarbij ze alles prachtig hadden aangekleed met kroonluchters etc, als enorme troost ervaren, en heb toen ik de foto's hiervan zag meteen mijn verzekerde bedrag omhoog gegooid. Ik vind het een fijn idee dat mijn nabestaanden de financiële ruimte krijgen om het te doen zoals het voor hén het mooist is. Ik heb tevens zaken digitaal genoteerd, zoals de muziek die ik mooi zou vinden. Ik weet uit ervaring dat dit enorm helpt als je in korte tijd veel moet regelen. Maar ik snap ook heel goed dat mensen het niet zo fijn vinden om hun eigen uitvaart al enigszins uit te denken.