FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:48

Bijvoorbeeld.
Ik ben ook voorstander om het Europees gelijk te trekken. Dus overal dezelfde regels, voorwaarden en vergoedingen, dan krijg je ook veel minder dat land a een walhalla lijkt en land b niet

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:48

LadyMadonna schreef:
Omdat Nederlanders de keuze hebben of ze dat wel of niet willen/kunnen betalen.
Een vluchteling heeft die keuze niet, het is zoals het is. Dat is besloten door de regering. Die kan je dat eventueel aanrekenen, maar de vluchteling imo niet

Wie rekent de vluchteling dat aan.
Ik denk wel dat als we dat geld hier niet uitgeven maar een gedeelte er van daar dat je veel meer mensen kunt bereiken. En daarnaast ook nog de Nederlanders hier niet hoeft te laten stikken.

Genoeg mensen die naar de arts gaan hier laten omdat ze het eigen risico niet kunnen betalen.
Terwijl de vluchteling geen eigen risico heeft. Hogere zorgkosten dan gemiddelde Nederlander.
Plus nog eens die 800 in de hand.
Daar zou die ook eigen risico van mogen doen.

Maar inderdaad dat is onze falende regering.
Maar draai het aub niet op de ikke mentaliteit van de Nederlander die het via belasting wel betaald.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:51

purny schreef:
Ik ben voor een registratiesysteem. Bij binnenkomst registeren hoe ze heten door middel van paspoort. Verder moeten ze een document ondertekenen wanneer ze rottigheid uithalen ze terug moeten. Met het registratiesysteem voorkom je een tweede bulgarenfraude

Ik zou zeggen: verdiep je in de materie en kom tot de conclusie dat die registratie allang bestaat en gevolgen voor de verblijfsstatus bij strafrechtelijke vervolging ook reeds bestaan en ... waar die bulgarenfraude ineens vandaan komt?!?! Klokken .... Klepels..... Als je je druk wil maken over fraude zijn er ook nog wel wat mooie 'binnenlandse' fraudevormen waar je je kwaad over kan maken. Uitkeringsfraude bijvoorbeeld, kost de overheid ook klauwen met geld. Maar staat net zo los van deze situatie als de fraude met de toeslagen.

Ik hoop van harte dat de 'eigen volk eerst brigade' nooit in een situatie terecht komt als de vluchtelingen nu, waarbij uit eigenbelang, angst en onwetendheid de deur voor hun neus wordt dichtgekwakt onder het motto: we moeten dit probleem daar oplossen en niet hier.

Tuurlijk moet er worden gewerkt aan een situatie waarin problemen in de buurt kunnen worden verholpen, maar tot die tijd zijn hier mensen in nood en kan ik er met mijn hoofd niet bij dat mensen werkelijk zo blind zijn voor hun eigen welvaart dat ze simpelweg die hulp weigeren te geven die nodig is en daarbij ook nog durven te zeggen dat er nood in Nederland is die hoger is dat de nood van de vluchtelingen uit Syrië.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:53

LadyMadonna schreef:
Bijvoorbeeld.
Ik ben ook voorstander om het Europees gelijk te trekken. Dus overal dezelfde regels, voorwaarden en vergoedingen, dan krijg je ook veel minder dat land a een walhalla lijkt en land b niet

Maar het zijn vooral de mensensmokkelaars die het aanprijzen als een walhalla (en dondersgoed weten dat het er echt geen gouden bergen zijn).

Ze laten een vluchteling bij aankomst in Engeland poseren naast een auto en maken een foto en sturen dat naar Syrië met de boodschap: kijk, in Engeland krijg je gelijk bij aankomst een auto! Hoppa nog meer klanten voor ze.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:55

LadyMadonna schreef:
Je praat enkel in verwijten, heb je ook oplossingen?

Met wat bruintje123 had gezegd, daarin zie ik ook wel de oplossing en de hele wereld moet maar eens samen gaan werken i.p.v. ruziemaken en moeilijk doen, naar een fijne vrede over de hele wereld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:56

Als het dadelijk weer veilig is mogen ze van mij gerust een zakcentje meekrijgen naar land van herkomst. Er zijn ook zat vluchtelingen die het niet eens zijn met wat ze krijgen hier. Dan denk ik echt ga dan maar lekker weg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:02

Purny, omdat ze door de smokkelaars gouden bergen wordt beloofd... Ik snap dat wel...

Raggdoll, wereldvrede.... Geloof jij erin?
Al sinds mensenheugenis slaan we elkaar de hersens in... Om land, geloof, waren, etc...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:03

Je betaald je scheel voor de gouden bergen en je komt aan en vindt alleen een gat in de weg. Kan mij inderdaad best voorstellen dat je dan even moet omschakelen en even stevig baalt. Als ik 6000 euro zou betalen en lekker gemaakt zou worden met auto's bij aankomst en je belandt op een kale vlakte met duizenden anderen dan is het dat ook heel zuur.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-09-15 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:03

ziezoziezo22 schreef:
Het hoeveel mensen gaan er niet naar moslim landen op vakantie
Turkije egypte marroko Tunesië.
Merk je dan zoveel van het cultuur verschil.
Het is anders .
Maar dat heb je ook hier .
En ze geven je rustig een hand .
Waarom wel daar heen op vakantie

Die vragen toch geen asiel aan daar? :Y) die geven hun geld uit en ga na acht tot tien dagen weer naar huis, met een ticket dat ze zelf hebben betaald. Ik snap deze opmerking eigenlijk niet zo goed.. Iemand die op vakantie ergens heen gaat vergelijken met een asiel zoeker die niet in land a,B of C wil blijven, maar doorreist naar land f om daar asiel aan te vragen, omdat hem dat beter uitkomt.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-09-15 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:08

Het is een mooi initiatief, maar waar ik bang ben is dat je meer ruimte creëert voor IS. Doordat zoveel duizenden mensen op de vlucht slaan, wordt IS nagenoeg geen strobreedte in de weg gelegd. Er wordt her en der wat weerstand geboden, maar ze winnen nog steeds terrein. Zolang ze de macht houden, kunnen al deze vluchtelingen geen kant op. Dat is begrijpelijk. Maar zoveel duizenden vluchtelingen kunnen landen niet behappen.

Over vergoedingen bij bijv de tandarts. Bij een "asielzoeker" mag je behoorlijk wat behandelingen uitvoeren die gewoon vergoed worden. Dit in tegenstelling tot iemand met een Nederlandse verzekering/ Nationaliteit.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:10

En om de feiten even correct te houden ipv de onzin die door bruintje wordt verkocht over de vergoeding die een asielzoeker ontvangt hierbij de link naar de regeling waarin de verstrekking geregeld is:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0017959/g ... 10-04-2014

Men heeft zeer zeker geen 800,- per maand aan luxe te besteden.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:28

Sammie ik heb het over cultuur verschil.
Dat veel mensen dat ook een reden vinden om ze niet in huis te nemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:40

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:54

Ik vind het een goed initiatief. Mijn hart huilt als ik hoor dat er weer zoveel mensen verdronken zijn. Via internet komt het binnen als koude cijfers. Maar als je die cijfers eens om gaat zetten in bekenden... Als ik dan zo'n jochie van 3 aangespoeld zie liggen op een foto en ik bedenk dat dat net zo goed mijn neefje van 2,5 had kunnen zijn.. Hoe kan ik dan nog zeggen: "Gelukkig, weer eentje minder". Alleen maar omdat er geen persoonlijke band met die mensen is, roepen mensen massaal dat we ze niet moeten. En dan komt er weer de hele mikmak van: "we hebben in ons land al genoeg problemen" , "ze moeten het in hun eigen land oplossen", "Nederland is van ons" etc. Dan vraag ik me echt af hoe je dat kunt roepen. Wat maakt Nederland nu JOUW land? Wat heb jij er voor gedaan dat Nederland jouw land is? Heb jij er voor gekozen om in Nederland geboren te worden? Ben jij in Nederland geboren omdat je beter bent dan die mensen in Syrië? Heb jij meer recht om in een veilig land te wonen dan die mensen?
En ja, natuurlijk moeten die problemen in dàt land óók opgelost worden. Maar kom dan met een oplossing, in plaats van dat te roepen en vervolgens weer vrolijk verder te surfen op internet. Zouden die mensen dat zelf ook niet liever gehad hebben dan hun leven te riskeren door te vluchten?
"We hebben al genoeg armoede in Nederland". Ja natuurlijk... en dat typen we dus achter onze tablet, smartphone, laptop, etc...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:57

ziezoziezo22 schreef:
Sammie ik heb het over cultuur verschil.
Dat veel mensen dat ook een reden vinden om ze niet in huis te nemen.

Kom je op een vakantie eigenlijk ook amper mee in aanraking en dan eigenlijk in die mate dat je het nog leuk vindt. Dat in nederland tegen een balkon vol vuilnis aankijken is wat minder. Bij wijze van.. ik heb ergere dingen gezien en gehoord.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-09-15 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:58

Het komt ook zo koud binnen, omdat het "maar" getallen zijn. Zulke grote getallen is het lastig om je er een voorbeeld bij te stellen.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:06

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:06

Sorry bruintje, als bron stel ik de wet boven een artikel van de Elsevier.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:07

Citaat:
"We hebben al genoeg armoede in Nederland". Ja natuurlijk... en dat typen we dus achter onze tablet, smartphone, laptop, etc...
in dat kader... stiekem een grensovergang oversteken met een iphone in je hand met werkend internet om in de gaten houden waar de politie zit.. dat werkt! Bellen met diezelfde telefoon vanuit Duitsland naar Syrië dat je bent aangekomen en melden dat de familie binnen drie maanden hopelijk na kunnen vliegen.... ja natuurlijk. .

En iemand dood wensen is absurd, maar ook hier het niet enkel de keuze tussen dat en kom maar binnen en neem je familie mee.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:10

Tuurlijk.. nog meer van dat soort binnen.

Onze nl mede mens krijgt soms nietesns genoeg te eten. Leven van de voedselbank wat niet voldoende is.

En neeeeeuuh wat doen wij.. nog meer binnen halen aan mensen die hulp nodig hebben.

Dames ga eten brengen naar de voedselbank daar zijn mensen die het ook zwaar hebben. In colombia oid helpen ze ons -jou -mij ook niet als we geen geld voor vreten hebben. Daar jatten ze je laatste centjes nog uit je zak.

Eerst hier op lossen. Dan buitenaf.

En dan NL maar praten over 'we gaan bezuinigen, we hebben niet genoeg geld' zo bezuinigen we zeg.... pfoee

Hier mensen die in de schuldsarnering gemideld 30/45.- p.w wat soms nieteens gestort word op hun bank..
En dat volk krijgt omdat ze 'zielig' zijn 165.- pw!! Nl is toerist in zn eigen land.
Laatst bijgewerkt door Musiess op 03-09-15 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:10

Ik denk dat die mensen zo hun internet en iPhone op willen geven voor veiligheid voor hun zelf en voor hun gezin. Zijn ook veel succesvolle mensen die vluchten, overtocht is ook prijzig natuurlijk. Maar ze vluchten niet omdat het een feest in hun land is. Vrijheid is onbetaalbaar wat dat betreft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:14

ziezoziezo22 schreef:
http://www.vluchtelingenwerk.nl/actueel ... les-gratis
dat ligt aan je vakantie.
als je de hele dag in een resort hangt .
hier een link wat ze krijgen €162 per week voor een gezin met 2 kinderen voor eten kleding etc.

Euh.. ja natuurlijk ligt dat aan je vakantie. .. maar wat wil je nou zeggen? Op vakantie gaan is kort maar krachtig. De gemiddelde Nederlander ligt in die landen in een resort met een iets te kleine zwembroek of -pak aan bruin te bakken. Ze stappen een week later weer in t vliegtuig en zien dan meer van t land dan toen ze lagen te bakken. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:15

Musiess schreef:

Onze nl mede mens krijgt soms nietesns genoeg te eten. Leven van de voedselbank wat niet voldoende is.

En neeeeeuuh wat doen wij.. nog meer binnen halen aan mensen die hulp nodig hebben.

Dames ga eten brengen naar de voedselbank daar zijn mensen die het ook zwaar hebben. In colombia oid helpen ze ons -jou -mij ook niet als we geen geld voor vreten hebben. Daar jatten ze je laatste centjes nog uit je zak.

En dan NL maar praten over 'we gaan bezuinigen, we hebben niet genoeg geld' zo bezuinigen we zeg.... pfoee

Hier mensen die in de schuldsarnering gemideld 30/45.- p.w wat soms nieteens gestort word op hun bank..
En dat volk krijgt omdat ze 'zielig' zijn 165.- pw!! Nl is toerist in zn eigen land.

Dat volk, dat soort? Wow.... Ze zijn mensen, net als jij en ik.
Ik weet gewoon niet wat op een dergelijk post meer moet zeggen.

Zag een mooie zijn voorbij komen op Facebook:
Het is niet mijn land, maar onze planeet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:16

vuurneon schreef:
Musiess schreef:

Nederlanders zijn medemensen, maar alle vluchtelingen noemen we gewoon 'dat volk' want een vluchteling is natuurlijk geen medemens

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:18

vuurneon schreef:
Musiess schreef:

Inderdaad een nogal walgelijke reactie... Ik vraag me af of de poster wel beseft dat zij ook mensen zijn. Dat het peutertje het buurjongetje kan zijn of zelfs je eigen zoontje.