Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:16

Ik zou het uitschrijven en meenemen. Mocht je niet uit je woorden komen, geef je diegene dat blaadje. En schaam je vooral niet als je moet huilen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:34

Ik zou het ook uitschrijven en meenemen. Dan kun je het toch mondeling verwoorden, maar heb je het ook op papier wanneer je niet goed uit je woorden komt. Wanneer het dan tijdens het gesprek te moeilijk voor je word, kun je de brief laten lezen. Misschien is je beginpost in dit topic een uitgangspunt?

En schaam je nergens voor meid. Jij hebt helemaal niets fout gedaan! Ik vind het ontzettend knap en moedig van je dat je voor jezelf op komt!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:41

Meid wat heftig!
Ik vind je ontzettend dapper dat je toch contact heb gezocht, en wat je keuze ook word hoe je het verteld, wil ik je succes wensen! En sterkte!
Als je wilt praten of even luchten kun je altijd pben ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:03

Behoorlijk wat signalen dat hij zich er van bewust is dat wat hij doet niet mag/kan. Deur op slot draaien, ruimte waar jullie alleen zijn, zeggen dat hij je niks doet geeft al aan dat jij duidelijk aangeeft het niet fijn te vinden, dus die grens snapt hij zeker. Goed dat je contact hebt met iemand erover. Al zou ik ook voor een echt gesprek gaan en niet voor een mail om je verhaal te doen. Dat deze man ook nog eens op een school werkt, vraag me af hoeveel 'slaachtoffers' hij nog meer heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:36

Ik zou persoonlijk met degene die je mailde spreken, maar zoals ze hier reeds aangeven, wel alles voor mij op papier zetten.
En meid, zit toch niet in met de schade die je eventueel aan richt! Die man is compleet fout met wat hij doet, hij verdient niet beter dan dat het een staartje krijgt. Wie weet hoeveel slachtoffers hij reeds in het verleden gemaakt heeft, jonge vrouwen die even kwetsbaar waren als jij. Mannen zoals hij, kunnen enkel en alleen hun gangen blijven gaan, omdat ze hun slachtoffers zodanig manipuleren dat ze niet de kracht hebben om tegen hen in te gaan.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:48

Ik ben eigenlijk verbaasd dat ik nog maar weinig het woord politie ben tegen gekomen in de adviezen.
Je mag dan volwassen zijn, maar deze man is heel heel heel ver over de grens gegaan. Je hebt in persoon aangegeven dit niet ok te vinden, via wapp heb je het min of meer laten weten.

Deze man is 60+ en werkt met kinderen.. Ik denk toch echt dat deze man hierdoor ronduit ongeschikt is voor zijn werk. Lijkt me niet voldoende om dit af te doen met een vertrouwenspersoon. Misschien is het goed voor jezelf om met een vertrouwenspersoon te praten. Maar denk oprecht dat een volgende stap aangifte is op het politie bureau. Wat deze man heeft gedaan KAN echt niet! :n

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:59

_Yasmine_, klopt hoor, hoop dat TS dus ook aangifte doet. Al kan ik begrijpen dat die drempel misschien wel hoog is. Misschien dat het na dat gesprek met die vertrouwenspersoon wel kan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:08

_Yasmine_ schreef:
Ik ben eigenlijk verbaasd dat ik nog maar weinig het woord politie ben tegen gekomen in de adviezen.
Je mag dan volwassen zijn, maar deze man is heel heel heel ver over de grens gegaan. Je hebt in persoon aangegeven dit niet ok te vinden, via wapp heb je het min of meer laten weten.

Deze man is 60+ en werkt met kinderen.. Ik denk toch echt dat deze man hierdoor ronduit ongeschikt is voor zijn werk. Lijkt me niet voldoende om dit af te doen met een vertrouwenspersoon. Misschien is het goed voor jezelf om met een vertrouwenspersoon te praten. Maar denk oprecht dat een volgende stap aangifte is op het politie bureau. Wat deze man heeft gedaan KAN echt niet! :n

Eens! Ik zie het inderdaad ook al eerder, maar heb het verder ook niet echt terug zien komen.
Ik werk in het onderwijs en moet er niet aan denken dat dit een collega van me zou kunnen zijn. En zeker niet dat hij aan mijn pubermeiden zou kunnen zitten of aan collega's. Vreselijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:09

Ik heb het anders al wel aangegeven dat TS absoluut aangifte kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:12

Gaf TS niet aan dat ze naar de politie gaan een stap te ver vindt?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:05

Aangifte lijkt mij ook een goed idee. Wie weet handelt deze man al jaren zo en komen er bij het onderzoek heel veel andere zaken aan het licht en kan die vent gestopt worden en worden andere slachtoffers voorkomen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:09

Deze man lijkt te weten hoe ver hij kon gaan. Wie weet is de TS de eerste die stappen onderneemt. Vaak hoor je dat dit soort mannen veel vaker jonge meisjes hebben lastig gevallen, maar ze zijn zo manipulerend dat meisjes hun mond houden en de schuld bij zichzelf zoeken. Daardoor kan zo iemand soms jarenlang zijn gang gaan. Denk maar niet dat zij de enige is!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:29

Ts, maak een afspraak voor een gesprek, print alles uit wat betrekking heeft op deze zaak, ook datgene wat je hebt opgeschreven in de opening van dit topic. Dat geeft de zaak aardig weer. De losse berichten op fb en je telefoon ook uitprinten en zorgen dat alles in chronologische volgorde ligt. Laat het de vertrouwenspersoon lezen en ga dan pas praten. Laat hem/haar de vragen maar stellen maar maak wel duidelijk dat je ook bij de politie langs zal gaan om na te gaan wat je hier mee moet. Dan kunnen ze hem iig niet de hand boven het hoofd gaan houden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:32

Storm schreef:
Deze man lijkt te weten hoe ver hij kon gaan. Wie weet is de TS de eerste die stappen onderneemt. Vaak hoor je dat dit soort mannen veel vaker jonge meisjes hebben lastig gevallen, maar ze zijn zo manipulerend dat meisjes hun mond houden en de schuld bij zichzelf zoeken. Daardoor kan zo iemand soms jarenlang zijn gang gaan. Denk maar niet dat zij de enige is!

Helemaal mee eens, en zeker omdat hij een leraar is vind ik dit heel erg zorgelijk. Hij moet juist een vertrouwenspersoon zijn en misbruikt deze positie. Ik moet er niet aan denken dat hij ook nog jongere meisjes van school hiermee lastig valt -O- En zo te lezen weet hij precies hoe ver hij kan gaan, dus de kans is aanwezig dat hij helaas al ervaring heeft.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:35

Als je het op papier wilt zetten en toch mailen maakt dan die brief in word een sla hem op als pdf bestand en hang hem als een bestand aan je mail.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:00

Meid, hoe open en mondig je ook bent geworden, je bent duidelijk (nog) niet opgewassen tegen deze situatie.
Deze man heeft je overrompeld en maakt misbruik van jouw goede intenties, je onzekerheid en gelatenheid. Hij denkt dat wat hij doet prima kan, maar geloof me als ik zeg dat deze meneer heel fout en vooral heel manipulatief bezig is.
Hij balanceert steeds op het randje om zo elke keer de grens verder op te rekken, hij is bezig jou te conditioneren.

Ik zou onder geen beding terug gaan, want ik vermoed dat hij gewoon verder gaat waar hij gebleven is.
Ik snap dat het balen is dat iemand zoiets moois voor je verpest, maar als dit verder gaat kost het je uiteindelijk meer dan het je waard is.

Je bent duidelijk een goeie meid, met de beste bedoelingen, maar laat alsjeblieft nooit meer toe dat iemand iets van je verlangt wat je niet bereid bent vrijwillig te geven. Verder vind ik dat die man per direct uit zijn functie moet, maar hij speelt zijn spelletje goed, dus de vraag is of je zoiets gaat lukken.
Melding maken zou verstandig zijn, met alles wat je aan bewijs hebt. Ik wens je heel veel wijsheid

(Ik heb alleen de openingspost gelezen, dus sorry als ik ergens iets gemist heb)

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 23:52

Mando schreef:
Als je het op papier wilt zetten en toch mailen maakt dan die brief in word een sla hem op als pdf bestand en hang hem als een bestand aan je mail.

Dit heb ik inderdaad zojuist gedaan. Ik ben vanavond naar mijn kamer gegaan en op het moment dat ik hier alleen was begon ik vreselijk te janken. Ik houd het niet vol om hier nog meer dan een week alleen mee rond te lopen. Wel heb ik een gesprek aangevraagd, om misverstanden te voorkomen. In de tussentijd zal mijn informatie vertrouwelijk behandeld worden. Overigens ken ik degene die ik heb benaderd redelijk en vertrouw ik hierop.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 23:56

MissDD schreef:
Meid, hoe open en mondig je ook bent geworden, je bent duidelijk (nog) niet opgewassen tegen deze situatie.
Deze man heeft je overrompeld en maakt misbruik van jouw goede intenties, je onzekerheid en gelatenheid. Hij denkt dat wat hij doet prima kan, maar geloof me als ik zeg dat deze meneer heel fout en vooral heel manipulatief bezig is.
Hij balanceert steeds op het randje om zo elke keer de grens verder op te rekken, hij is bezig jou te conditioneren.

Ik zou onder geen beding terug gaan, want ik vermoed dat hij gewoon verder gaat waar hij gebleven is.
Ik snap dat het balen is dat iemand zoiets moois voor je verpest, maar als dit verder gaat kost het je uiteindelijk meer dan het je waard is.

Je bent duidelijk een goeie meid, met de beste bedoelingen, maar laat alsjeblieft nooit meer toe dat iemand iets van je verlangt wat je niet bereid bent vrijwillig te geven. Verder vind ik dat die man per direct uit zijn functie moet, maar hij speelt zijn spelletje goed, dus de vraag is of je zoiets gaat lukken.
Melding maken zou verstandig zijn, met alles wat je aan bewijs hebt. Ik wens je heel veel wijsheid

(Ik heb alleen de openingspost gelezen, dus sorry als ik ergens iets gemist heb)

Ik moet jou (jullie) daarin wel gelijk geven. Ik ben naïef geweest en heb diverse signalen gemist: het geruststellen (was blijkbaar nodig omdat ik bang was), het afzonderen voor het handelen (als ik het fijn vond was dat toch niet nodig?), het verliefdheidstestje, de persoonlijke vragen (over maagd-zijn, over 'jongensvlees'). Ik hoop dat ik serieus genomen wordt (verwacht het wel) en in ieder geval mijn verhaal kwijt kan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:59

Ooh meid. Heel veel sterkte. Probeer er in je directe omgeving ook iemand te vinden om er over te praten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:14

Ik hoop dat je snel antwoord krijgt en geholpen kan worden. Ik ben benieuwd of en wat voor acties er worden ondernomen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:39

Lieve TS, ik lees heel duidelijk dat het je allemaal meer doet dan je verwacht had en dat je heel sterk de behoefte hebt om erover te praten, je verhaal kwijt te kunnen. Het zou mooi zijn als dat bij die werkgever kan, maar hou er rekening mee dat diegene geen hulpverlener is én daar in principe niet voor jou zit (hij is de baas van jouw leidinggevende). Het gevaar is dat jij hem als hulp voor jou ziet, iemand waar je eindelijk je verhaal bij kwijt kunt (is een zwakke positie en maakt je weer makkelijker te manipuleren), terwijl jij eigenlijk een zaak aanhangig moet maken bij hem (vanuit een neutrale/sterke positie of misschien zelfs zakelijke positie).

Ik raad je dan ook ten zeerste aan om er eerst met iemand anders over te praten, iemand die er voor jou is, die er is om jou te helpen (dat is namelijk echt niet de taak van die werkgever). Neem aub contact op met slachtofferhulp, al is het alleen maar om eens te informeren. Een afspraak maken kan later als je je er nog niet goed bij voelt, maar dan heb je alvast even geïnformeerd en weet je wat de opties zijn.

Sterkte TS.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:22

Lieve Ts

Heel goed dat je toch deze stap neemt.
Stel je voor dat hij dit bij meer jonge dames gedaan heeft of zal doen.
Die ook niks durfen te zeggen.

Ik vind je enorm sterk!
Ik heb een zelfde soort iets mee gemaakt en ook gekozen wel te vertellen daar maar geen aangifte te doen.

Als jij zelf achteraf het idee hebt dat het onvoldoende is kan je ook een "stille aangifte" doen.

Je meld dit dat wel bij politie maar ze doen er niet direct wat mee.
Stel er komt nog een aangifte benaderen ze jou of ze jou melding er ook bij mogen gebruiken en zouden jullie bij eventuele meerdere meldingen samen sterker staan.

Als je je hart nog extra luchten wil staat mn pb open.
Ik kan me heeel goed voorstellen hoe jij je voelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:39

Ik lees al een poosje mee TS. En vind het verschrikkelijk voor je. En super dat je de eerste stap hebt gezet.

Wel wou ik even melden dat iemand op een andere forum. Een melding heeft gemaakt bij de politie. Vraag mij niet waarom. Maar ik wou het toch even melden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:48

Wat ontzettend goed dat je de mail gestuurd hebt en ik zou ook zeker gaan praten. Ook al zit het je hoog, dat mogen ze best zien. Het is niet niks, dit is gewoon aanranding en strafbaar.
Schrijf je verhaal op papier voor het gesprek, zodat je het desnoods kan voorlezen of als je helemaal niet uit je woorden kan komen, het kan overhandigen zodat ze het zelf kunnen lezen.

Wat betreft aangifte, dat kan altijd nog. Misschien ook goed om dat in het gesprek te bespreken.

En verder zou ik zeker hulp zoeken om het van je af te praten. Ik heb een soortgelijke ervaring toen ik 15 was, nooit over gepraat en 10 jaar later had ik er nog last van in relaties.
Besef je goed dat het NIET aan jou ligt, je hebt echt geen schuld. Hij heeft misbruik gemaakt van jouw mooie, lieve en verlegen karakter. Hij is schuldig.

Mocht je je verhaal kwijt willen, mag je me altijd een pb sturen :(:)

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:10

Nogmaals, ik vind het echt heel erg knap hoe je met de situatie om gaat!
Emoties zijn normaal. Het is niet niks. :)

Ben benieuwd naar de reactie.