Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Nelleke_ schreef:Tsjah, we willen heel veel, maar we moeten ook een hoop... Dat is een beetje het punt natuurlijk. Het verbouwen van een huis kost heus geen 10 jaar, maar als je beide fulltime werkt en daarnaast ook nog een huis moet verbouwen, dan duurt het allemaal wat langer. Ik spreek uit ervaring en ik zou het niet nog een keer doen. 1,5jr hier en het is nog niet af en we zijn beide helemaal gesloopt en kunnen de vibe niet meer te pakken krijgen om het nog af te maken.
Want: kantooruren werken, in de avonduren boodschappen doen, koken, eten, boel opruimen, wasje draaien en vouwen en je avond is alweer voorbij. In de weekenden boodschappen doen, schoonmaken en met een beetje geluk nog wat klussen want voor je het weet is het weer maandag. Je vrije dagen gaan allemaal op aan afspraken met aannemers, klusjesmannen, keukenboer etc. Wij konden het eerste jaar helemaal geen vrij nemen om uit te rusten, alleen maar dagen waarop afspraken gepland staan en om te klussen.
Hier verdienen we te veel voor een sociale huurwoning en een vrije sector woning is 2x zo duur als een koopwoning.
Ik zou dolgraag kids willen maar de kinderopvang kost hier meer dan dat ik zelf verdien. Huis moet betaald worden maar dat gaat niet op 1 salaris. Dus gewerkt zal er worden en zolang we niet genoeg hebben gespaard om een paar jaar thuis te zitten of minder te werken kunnen er in mijn ogen gewoon geen kinderen komen.
Ik snap wel dat men tegenwoordig steeds later kinderen krijgt (met alle verhoogde risico's en zorgkosten van dien) want het is voor jonge mensen bijna niet haalbaar om een beetje fatsoenlijk je zaakjes op orde te hebben voordat je 30/35 bent.
Eulogy schreef:Ik heb dit gevoel soms al en ik ben nog maar 20Mijn vriend wil jong kinderen, maar hij is 2 jaar ouder dan ik (als we het erover hebben zegt hij altijd dat 28 hem de perfecte leeftijd lijkt maar eh, dan ben ik dus nog maar 26 en dat vind ik wel erg jong).
_Nelleke_ schreef:Geerke, als je een casco huis koopt zal je toch iets moeten doen! Ik vond 2 weken slapen op een kale betonnen vloer op een matrasje genoeg! En een toilet in huis is geen luxe maar gewoon een noodzaak, evenals badkamer en keuken.![]()
Iedere 5jr een nieuw interieur vind ik iets anders dan gewoon een kaal opgeleverde woning afbouwen.
NatasjavE schreef:Eulogy schreef:Ik heb dit gevoel soms al en ik ben nog maar 20Mijn vriend wil jong kinderen, maar hij is 2 jaar ouder dan ik (als we het erover hebben zegt hij altijd dat 28 hem de perfecte leeftijd lijkt maar eh, dan ben ik dus nog maar 26 en dat vind ik wel erg jong).
Daar had ik op jou leeftijd(oef,...nu klink ik oud) onmiddellijk binndingsangst en verlatingsdrang van gekregen.![]()
Ik ben een laatbloeier. Ik wist vroeger nooit wat. Niet wat ik qua werk wilde gaan doen, of ik kinderen zou willen, etc, etc.
Ik wilde het dus zeker niet allemaal heel snel.
Irene_S schreef:Laatst is mijn beste vriendin bevallen, dan krijg ik toch wel even de kriebels hoor, wat heerlijk zo'n hummeltje. Maar dan komen mijn rationale gedachten weer en raak ik in de war. Tot die tijd leven we gewoon lekker zo verder. Trouwen, graag, maar geen noodzaak. We zitten nu meer zo van, we zien wel waar het schip strand....
Xanthippe schreef:Irene_S schreef:Laatst is mijn beste vriendin bevallen, dan krijg ik toch wel even de kriebels hoor, wat heerlijk zo'n hummeltje. Maar dan komen mijn rationale gedachten weer en raak ik in de war. Tot die tijd leven we gewoon lekker zo verder. Trouwen, graag, maar geen noodzaak. We zitten nu meer zo van, we zien wel waar het schip strand....
Hier hetzelfde gevoel, alleen gaan mijn kriebels niet weg bij het zien van mijn hoogzwangere beste vriendin
Irene_S schreef:Nou hier duurt het ook eventjes hoor, een andere vriendin is nu ook zwanger. Zo mooi! Maar dan denk ik aan hoe dat met mijn paard moet, met spontaan even naar vrienden, weekendjes weg. (Ik woon in Zuid oost Drenthe en mijn vrienden en familie voornamelijk in Brabant) Maarja moet ik mijn leven inrichten op anderen? Ik weet het niet..... dat zijn de rationale gedachten die door mn hoofd spoken
_Nelleke_ schreef:Ik heb nog niemand gezien met kids, werk en tijd over voor de paarden.
NatasjavE schreef:Oh ja we hebben het er ook alleen een beetje voor de grap over hoor, het is echt niet zo dat we daar nu al serieus over nadenkenEulogy schreef:Ik heb dit gevoel soms al en ik ben nog maar 20Mijn vriend wil jong kinderen, maar hij is 2 jaar ouder dan ik (als we het erover hebben zegt hij altijd dat 28 hem de perfecte leeftijd lijkt maar eh, dan ben ik dus nog maar 26 en dat vind ik wel erg jong).
Daar had ik op jou leeftijd(oef,...nu klink ik oud) onmiddellijk binndingsangst en verlatingsdrang van gekregen.![]()
Ik ben een laatbloeier. Ik wist vroeger nooit wat. Niet wat ik qua werk wilde gaan doen, of ik kinderen zou willen, etc, etc.
Ik wilde het dus zeker niet allemaal heel snel.
Shivatjuh01 schreef:. Ik had ook een heel 'levensplan'. Ik wilde graag trouwen met hem, voor mijn 25ste de eerste, koophuis etc etc. Ik ben nadat mijn relatie stuk liep ook heel lang van slag geweest en heb echt moeten dealen met het feit dat die 'planning' dus niet ging lopen zoals gepland.
Winged schreef:Shivatjuh01 schreef:. Ik had ook een heel 'levensplan'. Ik wilde graag trouwen met hem, voor mijn 25ste de eerste, koophuis etc etc. Ik ben nadat mijn relatie stuk liep ook heel lang van slag geweest en heb echt moeten dealen met het feit dat die 'planning' dus niet ging lopen zoals gepland.
Dit inderdaadIk heb best even moeten slikken toen ik op mijzelf ging in mijn huur-appartementje. Helemaal alleen. Dat was niet volgens plan. Achteraf is het alleen maar goed zo, maar ik was best wel teleurgesteld in mijzelf. Slaat ook helemaal nergens op
kitobeer schreef:Weet je wat nog erger is ?
Huisje tuintje boompje kindje iedereen wil dit persee.
Door de financiële druk die hier mee gepaard gaan. word er getrouwd komen de kindjes en gaan ze een tijdje later uit mekaar.
Mijn advies geniet van elke dag. Veel water bij de wijn doen in een relatie.
Kopen naar budget en kinderen niet naar de kinderopvang doen. .
Niet persee binnen de 5 jaar een kast van een villa kopen met een aangelegde tuin etc...
Ik snap echt niet hoe veel mensen het allemaal voor mekaar kunnen krijgen.