Star123 schreef:Het is vandaag weer poedersuiker. Mijn moeder is weer bang.
Ze luistert naar de radio, is er een liedje op waar ze zingen there is no tomorrow.
Vraagt ze aan mij: Is er geen tomorrow?
Ik zei weer niks omdat ik er gek van word. Toen bleef ze door zeuren en toen werd ik wat kwaad, waar ik nu spijt van heb. Toen zei ze: nou ben jij ook al boos op mij.
Ik zei: ik ben in eerste instantie je dochter niet je psych.
Ze heeft nou een nieuwe casemanager en daar heeft ze nog geen telefoonnummer van.
Dus zei ze: ja maar ik kan haar nog niet bellen dus jij kan mij dan toch wel kalmeren?
Ik zei: het is voor mij gewoon soms veel te zwaar. Toen zei ze niks meer.
Ik weet niet of ze wel realiseert hoe zwaar het is. Volgens mij denkt ze dat ik er geen last van heb en dat het appeltje eitje is voor mij.
Alleen boos worden en geirriteerd raken heeft geen zin, dat moet je echt proberen te voorkomen.
Je kunt ook zeggen; Mam ik heb nu geen zin om erover te praten. Zorg dan wel dat je een andere keer wel met haar praat. Of leg haar gewoon uit waarom er wel een morgen is.
Probeer het niet te zien als zeuren want zo bedoeld ze het zeker niet, het is voor haar echt, houd dat wel in je hoofd.
En ik denk dat het zeer verstandig is als jij contact opneemt met de casemanager/psychiater of maatschappelijk werk.