Ayasha schreef:wij zullen wel een rare relatie hebben, als mijn man graag wil dat ik mee ga dan doe ik dat met alle liefde voor hem, daar is niks verplichting aan.
Waar is de like knop!!!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kinke schreef:En je kunt het ook omdraaien Goof, ik neem aan dat je dit best wel even kunt doen voor je partner omdat er al genoeg dingen zijn die je voor jezelf doet.
Goof schreef:Kinke schreef:En je kunt het ook omdraaien Goof, ik neem aan dat je dit best wel even kunt doen voor je partner omdat er al genoeg dingen zijn die je voor jezelf doet.
Tuurlijk, dat klinkt zo echt heel logisch.
Maar..... dan kan ik ook best wel even naar alle kinder verjaardagen, want ik doe al genoeg voor mezelf.
En dan kan ik ook wel naar alle verjaardagen van alle familieleden, want ik doe al zoveel voor mezelf.
En dan kan ik ook wel alle optionele extra avonden werken voor mijn collega's, want ik doe al zoveel voor mezelf.
Etc etc etc. En voor je het weet zit je vast in sociale verplichtingen 'omdat je dat doet voor een ander' en mag je blij zijn als je zelf nog tijd over houdt.
Ik snap absoluut jullie motivaties om het wel te doen hoor, maar ik maak de keuze om het niet te doen.
Zoals ik zei leef ik maar 1 keer en wil ik graag mijn leven en tijd doorbrengen zoals ik dat wil.
bigone schreef:Goof schreef:
Tuurlijk, dat klinkt zo echt heel logisch.
Maar..... dan kan ik ook best wel even naar alle kinder verjaardagen, want ik doe al genoeg voor mezelf.
En dan kan ik ook wel naar alle verjaardagen van alle familieleden, want ik doe al zoveel voor mezelf.
En dan kan ik ook wel alle optionele extra avonden werken voor mijn collega's, want ik doe al zoveel voor mezelf.
Etc etc etc. En voor je het weet zit je vast in sociale verplichtingen 'omdat je dat doet voor een ander' en mag je blij zijn als je zelf nog tijd over houdt.
Ik snap absoluut jullie motivaties om het wel te doen hoor, maar ik maak de keuze om het niet te doen.
Zoals ik zei leef ik maar 1 keer en wil ik graag mijn leven en tijd doorbrengen zoals ik dat wil.
Zoals jij het stelt is het wel heel kort door de bocht, maw, jij slaat alles af onder het momvan : Ja maar dan moet ik overal heen. Bullshit, niets mis met selectief uitkiezen waar je heen gaat, het ene verplicht totaal niet tot het andere. Maar je partner gaat bvb ergens heen en zou het heel fijn vinden wanneer je meegaat. Kom je dan ook met het zeer slappe excuus (imo) aan dat je echt geen leven meer hebt mocht je besluiten om mee te gaan?? Sorry maar dit is toch wel egoisme ten top, voor jezelf kiezen is niets mis mee maar je kunt het ook tot in het extreme doorvoeren.
Ik denk dat je nog geen kinderen hebt, spreek je over tien/vijftien jaar wel weer, meid dan weet je niet wat je overkomt.
Ik ga iedere keer weer mee (1x in de twee jaar) omdat dat gedeelte ook bij zijn leven hoort. Ik toon interesse in zijn werk en zijn werkomgeving, omdat hij mij interesseert. Als hij ooit uitgenodigd wordt door een, voor mij onbekende, vriend en hij vraagt of ik mee ga, dan ga ik mee. Kennismaken met iemand die vroeger en misschien in de toekomst weer deel uitmaakt van zijn leven. bigone schreef:Zoals jij het stelt is het wel heel kort door de bocht, maw, jij slaat alles af onder het momvan : Ja maar dan moet ik overal heen. Bullshit, niets mis met selectief uitkiezen waar je heen gaat, het ene verplicht totaal niet tot het andere.
.
. Bekijk het ook eens andersom, ik snap nooit waarom mensen hun partner (waarvan ze zogenaamd houden) zo'n dag met ongeluk aandoen, net als al die vrouwen die hun (zuchtende en ongelukkig kijkende) man meesleuren naar de schoenenwinkel, als je het belangrijker vind dat iemand in een straal van 3m dan je is dan dat ie gelukkig is dan ben je imo net zo egoistisch als degene die niet mee wil hoor alleen net op een andere manier
Sorry hoor maar als je elkaar jaren niet ziet dan interesseerd zo'n persoon je gewoon niet zo imo. Het is best dat jou prioriteiten zo liggen dan je naar een onzin gelegenheid gaat omdat je partner dat graag wil maar het is niet direct raar of slecht om dat niet te doen, vind het onzin om te reopen dat mensen dan onwijs egoistisch zijn en niet genoeg om hun partner geven ed. Kwanyin schreef:En het is niet voor niets uit..Ik had een vriend die leefde onder het motto "maar als ik geen zin heb, dan doe ik het niet, ook niet voor jou".

Anoeska schreef:Mee eens. Als je dat niet voor elkaar over hebt zou je nog eens goed na moeten denken over de relatie op zich..Dat is toch een belangrijk deel van een relatie, samen dingen beleven en ervaren.
liedje89 schreef:Naar een feest gaan van iemand waar je niets om geeft is toch ook een futiliteitSorry hoor maar als je elkaar jaren niet ziet dan interesseerd zo'n persoon je gewoon niet zo imo. Het is best dat jou prioriteiten zo liggen dan je naar een onzin gelegenheid gaat omdat je partner dat graag wil maar het is niet direct raar of slecht om dat niet te doen, vind het onzin om te reopen dat mensen dan onwijs egoistisch zijn en niet genoeg om hun partner geven ed.
Anoeska schreef:Maar ik vind het gewoon echt heel raar om dat te zeggen 'zoek het maar uit in je eentje, ik heb geen zin, en ik doe geen dingen waar ik geen zin in heb, want ik heb het al druk genoeg'.
. Het is een volwassen vent die uit vrije wil naar een feestje gaat
. Naar wat voor trouwerijen gaan jullie? Imo is dat toch sowieso leuk en gewoon een bonus als je partner mee kan, geen verschrikkelijke verschrikking waarbij je partner je handje vast moet houden
), wil ik wel mee! Heb die docent een paar keer gezien, vond het toen al een aardige man en ik vermaak me wel met andere mensen.
.