Ongewild jaloers gevoel naar vriend toe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:43

Persoonlijk slaat deze post w.m.b. de spijker op zijn kop.
Je gaat studeren, wild, leuk, nieuwe mensen, nieuwe plekken.
Samen is dat uiteraard ook erg leuk, maar alleen betekent deze tijd ook een hoop extra. W.o. nieuwe mensen, nieuwe karakters en personen en vaak ook een tikkeltje drank.
Praat er eens goed over samen, je groeit nu eenmaal als persoon. En misschien denkt hij er ook wel over om te stoppen, wat suikermeisje zegt. Maar om te zeggen dat 'elkaar wat losser laten' een kloteopmerking is? Neuh, da's sterk.
Hij zal vast veel van TS houden, en dat maakt het moeilijk, maar aan de andere kant trekt er ook een beestje naar de vrije kant.
Het is toch niet zo dat hij nu per direct een mega duivel is die TS aan de kant flikkert? En nee daarmee praat ik zijn misstap niet goed. Maar ik snap de situatie wel, en denk dat die voor hem net zo moeilijk is.
Niemand hier op bokt kan daar nog wat zinnigs over zeggen behalve TS en haar vriend. En die 2 moeten samen praten, en daaruit een keuze maken.
En vanuit die keuze wel of geen afspraken maken samen.
Niet meer, niet minder.

Maflinger_S schreef:
Als ik goed begrijp hebben jullie al 6 jaar verkering, en was het plan dat jullie volgende week samen gaan wonen omdat jullie allebei voor het eerst gaan studeren. Jullie zijn dus 18/19 en hebben in die tijd alleen elkaar gehad als relatiemateriaal?

Tja, ik wil niet rot over komen maar ik vind het niet heel raar wat hier gebeurt, wel heel vervelend voor jullie. Jullie gaan allebei een nieuw leven tegemoet waarin je nieuwe mensen ontmoet maar ook vooral nieuwe dingen over jezelf uitvindt. En daar hoort loslaten van het oude wel een beetje bij, en voorzichtig wat experimenteren ook.

Heb een goed gesprek over jullie verwachtingen van jezelf en van elkaar. Het kan best zijn dat het gaan samenwonen op papier een goed plan leek, lekker veilig en vertrouwd, maar dat het in de praktijk wellicht geen handige keuze is. Dat hoeft niet te betekenen dat jullie niet gaan samenwonen of geen relatie meer hebben, maar wel dat het een weloverwogen keuze is omdat jullie allebei samen willen zijn. Edit na het lezen van je laatste post: en elkaar daarvoor voldoende vertrouwen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:47

Ik herken de uitspraak van mezelf, was echt gek op mijn vriend, maar het liep niet altijd even lekker en we werden ouder en ontgroeiden elkaar.
En ik was best in staat zo'n opmerking te maken toen, omdat ik nieuwgierig was naar wat anders. Ik was op zoek naar mijzelf denk ik, en die vriend pastte niet bij me met wie ik aan het worden was ivm opleiding en werk.

Vaak betekent elkaar wat losser laten echt niet van lieve schat ik ben zo gek op je, maar wil je wel minder zien (even een vrije vertaling hoor :P )

Lolleke schreef:
Persoonlijk slaat deze post w.m.b. de spijker op zijn kop.
Je gaat studeren, wild, leuk, nieuwe mensen, nieuwe plekken.
Samen is dat uiteraard ook erg leuk, maar alleen betekent deze tijd ook een hoop extra. W.o. nieuwe mensen, nieuwe karakters en personen en vaak ook een tikkeltje drank.
Praat er eens goed over samen, je groeit nu eenmaal als persoon. En misschien denkt hij er ook wel over om te stoppen, wat suikermeisje zegt. Maar om te zeggen dat 'elkaar wat losser laten' een kloteopmerking is? Neuh, da's sterk.
Hij zal vast veel van TS houden, en dat maakt het moeilijk, maar aan de andere kant trekt er ook een beestje naar de vrije kant.
Het is toch niet zo dat hij nu per direct een mega duivel is die TS aan de kant flikkert? En nee daarmee praat ik zijn misstap niet goed. Maar ik snap de situatie wel, en denk dat die voor hem net zo moeilijk is.
Niemand hier op bokt kan daar nog wat zinnigs over zeggen behalve TS en haar vriend. En die 2 moeten samen praten, en daaruit een keuze maken.
En vanuit die keuze wel of geen afspraken maken samen.
Niet meer, niet minder.

Maflinger_S schreef:
Als ik goed begrijp hebben jullie al 6 jaar verkering, en was het plan dat jullie volgende week samen gaan wonen omdat jullie allebei voor het eerst gaan studeren. Jullie zijn dus 18/19 en hebben in die tijd alleen elkaar gehad als relatiemateriaal?

Tja, ik wil niet rot over komen maar ik vind het niet heel raar wat hier gebeurt, wel heel vervelend voor jullie. Jullie gaan allebei een nieuw leven tegemoet waarin je nieuwe mensen ontmoet maar ook vooral nieuwe dingen over jezelf uitvindt. En daar hoort loslaten van het oude wel een beetje bij, en voorzichtig wat experimenteren ook.

Heb een goed gesprek over jullie verwachtingen van jezelf en van elkaar. Het kan best zijn dat het gaan samenwonen op papier een goed plan leek, lekker veilig en vertrouwd, maar dat het in de praktijk wellicht geen handige keuze is. Dat hoeft niet te betekenen dat jullie niet gaan samenwonen of geen relatie meer hebben, maar wel dat het een weloverwogen keuze is omdat jullie allebei samen willen zijn. Edit na het lezen van je laatste post: en elkaar daarvoor voldoende vertrouwen.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 00:48

Nu zijn we intussen alweer twee maanden verder.. We hebben na de hele happening goed en veel gepraat, even afstand genomen en ervoor gekozen om samen door te gaan. Dit was een bewuste keuze van beide kanten en sindsdien gaat het goed, ik merk dat hij heel erg z'n best doet en ook blijft doen. Ik 'mag' er altijd mee zitten en over praten (wat ook natuurlijk zou moeten mogen). Ik merk dat het steeds ietsjes minder moeilijk wordt, al roepen veel dingen gedachtes eraan op.
Ik denk oprecht dat dit een eenmalig voorval was, blijk ik ooit ernaast te zitten dan is het voor mij heel gemakkelijk.

Dankjewel voor jullie steun (ook via pb)!