Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Emmaa_ schreef:Sporverenigingen zijn gewoon ontzettend stimulerend voor de ontwikkeling van een kind. Leren hoe ze in een team moeten sporten is al helemaal belangrijk. Daarbuiten is het ook bevorderlijk voor het gewicht van een kind. Kan je nog zo veel eten, er moet ook wel iets van lichaamsbeweging bij komen. Wij moesten altijd verplicht op 1 sport toen we jong waren, als we het wouden mochten we op 2 en dat was de max.
Ik zat op paardrijden en muziekles, paardrijden mocht wel, maar het was natuurlijk geen echte sport
dus ik zal mijn kids niet verplichten op een andere (bal)sport te gaan, want als ze het talent van mij hebben komen ze nergens
. Emmaa_ schreef:Sporverenigingen zijn gewoon ontzettend stimulerend voor de ontwikkeling van een kind. Leren hoe ze in een team moeten sporten is al helemaal belangrijk. Daarbuiten is het ook bevorderlijk voor het gewicht van een kind. Kan je nog zo veel eten, er moet ook wel iets van lichaamsbeweging bij komen. Wij moesten altijd verplicht op 1 sport toen we jong waren, als we het wouden mochten we op 2 en dat was de max.
Delphi schreef:Goof schreef:Wow, van "hoe combineren jullie kinderen en (onregelmatig) werk" tot "de kosten van een zwemles van kinderen van andere bokkers".
Knap
Ja inderdaad een beetje off topic, maar goed .... wat is jouw bijdrage aan dit topic?
Goof schreef:Wow, van "hoe combineren jullie kinderen en (onregelmatig) werk" tot "de kosten van een zwemles van kinderen van andere bokkers".
Knap
Tink89 schreef:Echt?
Inkomen: 1700
Vaste lasten: 600 huur, 150 G/W/L, nog eens 200 aan zorgverzekeringen, dan nog inboedelverzekering e.d., boodschappen, sporten, een keer een verjaardagscadeautje of iets dergelijks en dan heb je nog geen schoenen of een winterjas of wegenbelasting, benzine en verzekering van de auto...
Ik vind het knap. Ik verdien in mijn eentje zo'n 2150 per maand netto en haal dat krap. Nou betaal ik 300 euro aan mijn reisabonnement en 700 euro aan huur en dat helpt ook niet, maar van 1700 zou ik niet rond kunnen komen.

vuurneon schreef:Tink89 schreef:Echt?
Inkomen: 1700
Vaste lasten: 600 huur, 150 G/W/L, nog eens 200 aan zorgverzekeringen, dan nog inboedelverzekering e.d., boodschappen, sporten, een keer een verjaardagscadeautje of iets dergelijks en dan heb je nog geen schoenen of een winterjas of wegenbelasting, benzine en verzekering van de auto...
Ik vind het knap. Ik verdien in mijn eentje zo'n 2150 per maand netto en haal dat krap. Nou betaal ik 300 euro aan mijn reisabonnement en 700 euro aan huur en dat helpt ook niet, maar van 1700 zou ik niet rond kunnen komen.
Van 1700 euro kan ik nog prima sparen zelfs! Wij doen het met minder. Hoe minder wij verdienen dus te bewuster wij omgaan met geld en zelfs meer overhouden dan vorig jaar
En qua zwemles, zwemverenigingen vragen veel minder contributie omdat ze werken met vrijwilligers. Voor 12 euro per maand kan ik een kind op zwemles laten gaan. Dus dat zijn de kosten niet,je betaalt nog meer voor 2 pakjes sigaretten
sans6 schreef:Ik ben 2 jaar terug gestopt met werken omdat mijn zoontje níet lekker in zn vel zat en even meer tijd met mama nodig had. Nu werkte ik destijds parttime, maar al met al scheelde het qua geld bijna niks. Er kon een auto de deur uit, ik hoefde geen opvang meer te regelen na school, geen oppas voor evt overwerk.... 50 euro (!) hield ik er uiteindelijk minder aan over. Te bizar voor woorden eigenlijk.
Dus een keer alle kosten/inkomsten tegenover elkaar zetten kan heel verhelderend zijn, wil ik maar zeggen.
Nu ben ik weer een beetje aan het werk, vooral in de uren dat mijn man thuis is. ('s avonds/weekenden). Geen opvang of oppas nodig dus. Ik moest er even aan wennen, maar 1 van ons is altijd bij hem nu en dat ik s een erg rustgevend idee