Geen spam. Wat dan wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:55

Ik heb het ook niet over huisnummers maar over buurten. Wellicht iemand uit een buurt waarbij ineens een lampje begint te branden bij ts :) en zo niet, jammer maar geprobeerd. En verder proberen je er niet te druk over te maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:56

Eight schreef:
Ik heb het ook niet over huisnummers maar over buurten. Wellicht iemand uit een buurt waarbij ineens een lampje begint te branden bij ts :) en zo niet, jammer maar geprobeerd. En verder proberen je er niet te druk over te maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Precies :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:57

Ik kan je niet vinden op Facebook, omdat ik je achternaam enzo niet weet :P

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:58

Wow wat raar, vind het eerlijk gezegd een beetje beangstigend.

Ik heb jouw facebook wel eens voorbij zien komen (gemeenschappelijke vrienden, else, emmy) en toen kon ik vrij veel zien. Ook dat je piano speelt bijvoorbeeld. Ik heb je nu even opgezocht maar nu kan ik inderdaad bijna niets zien. Niets wat in deze mail staat in ieder geval.

Ik zou toch denken binnen je facebook vrienden, of iemand die je hier op bokt volgt, of iemand die je in real life heel goed kent. (maar dat nu niet toegeeft natuurlijk) Dat kan ook natuurlijk, diegene hoeft geen facebook te hebben om veel van je te weten dan.. Ik zag laatst trouwens ook op televisie een meisje die al jaren gestalkt werd, die had ook haar hele facebookvrienden lijst doorgespit maar was er van overtuigd dat haar stalker er niet tussen zat. Bleek toch wel zo te zijn.. Ook mensen van wie je het niet verwacht kunnen gekke dingen doen.
Laatst bijgewerkt door finnens op 16-08-15 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sokje_6

Fenrir schreef:
Zou er niet te zwaar aan tillen, maar dat ben ik. Het is vaag maar geen negatieve of dreigende mail, iemand die tegen je op kijkt en dat waarschijnlijk niet persoonlijk durft te vertellen. Vaag om het dan vervolgens zo te doen, als je wil weten wie het is terug mailen en anders gewoon negeren (dat werkt vaak het beste met dit soort dingen weet ik uit ervaring)

Dat denk ik ook.

Zoveel moeite doen voor een vreemde vind ik gek, evenals de toegang tot je Facebook-berichten. Ik geloof wel dat het iemand is die je kent, maar dus inderdaad niet zo vaak spreekt.

(Ik vind het een geweldig epistel eerlijk gezegd, heel gaaf :=).

Fenrir

BeSen schreef:
Ik kan je niet vinden op Facebook, omdat ik je achternaam enzo niet weet :P

Wist ik ook niet, maar via bokt is wel eea te vinden en had geen achternaam nodig. Geloof niet dat we gemeenschappelijke vrienden hebben.

Chiave

Re: Geen spam. Wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:00

Idd, waar zou hij me mee kunnen chanteren... Maar je weet maar nooit. Ik vind het niet prettig.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:01

Momenteel wordt voor me nagezocht over het IP, waar ik heel blij mee ben, dank!

Over dat epistel... Er zaten taalfouten in. :') Wijst hij of zij mij daar zelf nog op...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:03

Ik heb je nu ook gevonden (denk ik)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:05

Hmm... Ik ben er inmiddels achter wat er via Bokt mis zou gaan met mijn privacy, maar ik heb niet echt sterk het gevoel dat het een bokker is.

Dat gelul over paardenfluisteraar... Zo'n paardenfreak ben ik nou ook weer niet. Ik schijt in mijn broek voor paarden hoger dan 1,30 m.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:06

Jeetje, ik zou hier ook de kriebels van krijgen. Ik heb een deel van de tekst gegoogeld, maar dan kom ik nu gelijk bij bokt uit. Hoop dat je het ooit kan ontrafelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:06

Ik heb ook gevonden. Ik stuur je wel even pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:07

Ik vind paardenfluisteraar ook niet echt een term die iemand die 'in de paarden' zit zou gebruiken.

Nog steeds valt mij vooral op dat diegene zegt een boekje te kennen wat jij las op je vijfde. Dan is het dus iemand die jou al heel lang (zijdelings) kent. Met die info zou je wel veel mensen kunnen wegstrepen, er van uitgaande dat het waar is natuurlijk :Y)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:08

Eight schreef:
http://www.mijn-ip.net/ip-adres-zoeken/

En plakken maar als je een IP hebt gevonden :) dan weet je of de griezel in de buurt woont. Hoop zo voor je dat hij of zij niet anoniem heeft verzonden

Helaas klopt daar vaak niets van.
Hij geeft vaak aan dat ik in de buurt van Almere woon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:09

Ergens noem je je neef in een topic,combineer dat met je hond met naam, shetjes, woonplaats enz. En je komt al een heel eind. En ik heb niet eens facebook. En nee ik stalk je niet maar heb even snel wat geneusd.
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-08-15 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:09

Blijheid schreef:
Ik vind paardenfluisteraar ook niet echt een term die iemand die 'in de paarden' zit zou gebruiken.

Nog steeds valt mij vooral op dat diegene zegt een boekje te kennen wat jij las op je vijfde. Dan is het dus iemand die jou al heel lang (zijdelings) kent. Met die info zou je wel veel mensen kunnen wegstrepen, er van uitgaande dat het waar is natuurlijk :Y)

Gekke is dat ik me niet kan heugen dat ik ooit een dergelijk boekje gelezen heb... Zou dat niet gewoon een algemeen iets zijn? "Het boekje over opgroeien dat iedereen las"?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:10

Brainless schreef:
Eight schreef:
http://www.mijn-ip.net/ip-adres-zoeken/

En plakken maar als je een IP hebt gevonden :) dan weet je of de griezel in de buurt woont. Hoop zo voor je dat hij of zij niet anoniem heeft verzonden

Helaas klopt daar vaak niets van.
Hij geeft vaak aan dat ik in de buurt van Almere woon.

Bij mij klopt het :=

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:10

Op dit soort e-mails zou ik persoonlijk niet zitten te wachten.
Ergens krijg ik er een 'stalking'-gevoel bij, dus dat jij je er niet prettig bij voelt is begrijpelijk.
Ook zou ik retenieuwsgierig worden wie dat dan wel niet zou kunnen zijn, maar ik denk dat niets sturen beter is.
Ook ff niet naar fb-vriendjes en vriendinnetjes.

De e-mailer klinkt als een muurbloem, die jou als een voorbeeld stelt voor zich/haarzelf?
Er is wel veel tijd in gestoken, want dit 'kladder' je niet zomaar neer.
We gaan profilen. 8-)

Ken jij iemand die:
Rustig is (stille wateren, diepe gronden)
Muzikaal is (naar het theater gaat misschien?)
Hoger opgeleid is (Plato)
Op fb zit, maar die jij niet zo goed kent; misschien vriend(in) van een goede vriend(in) die je hebt geaccepteerd?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:11

Chiave schreef:
Blijheid schreef:

Gekke is dat ik me niet kan heugen dat ik ooit een dergelijk boekje gelezen heb... Zou dat niet gewoon een algemeen iets zijn? "Het boekje over opgroeien dat iedereen las"?

Zo heb ik het ook geïnterpreteerd.

Ben je niet bang dat zij via dit topic je Bokt account vindt en dus nog veel meer over je te weten komt trouwens?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:11

Chiave schreef:
Blijheid schreef:

Die indruk kreeg ik idd.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:12

Shadow0 schreef:
xDenies schreef:
Ik gok dat ik te nieuwsgierig ben en gewoon heel brutaal een email terug stuur; Goh, jij kent mij, maar wie ben jij dan?

Dat kan, maar dat kan dus ook maken dat je iemand een opening geeft die dat niet verdient, en beloont met aandacht. Wat voor die ander een reden kan zijn om meer van dat soort mails te sturen of op andere manieren proberen om contact te zoeken.

Zelf zou ik het dus niet doen en meteen blokkeren. Jammer van mijn nieuwsgierigheid (want ook ik zou echt wel willen weten wie er achter zit) maar mijn gevoel voor zelfbescherming zou mij zeggen er niet in mee te gaan.

Chiave: de feiten zijn op zich helemaal niet interessant, dus laat je daar ook niet bang door maken hoor! Rare mensen kun je het beste weerstaan door niet mee te spelen.

Maar die aandacht is er nu ook. Als die persoon haar zo goed kent... leest ie wellicht wel mee...

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:12

Ik denk ook dat dat boekje algemeen bedoeld is eigenlijk... Denk ook niet dat het iemand van bokt is. Maar iemand waar je (ooit) close(er) mee geweest bent.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:13

Chiave schreef:
Hmm... Ik ben er inmiddels achter wat er via Bokt mis zou gaan met mijn privacy, maar ik heb niet echt sterk het gevoel dat het een bokker is.

Dat gelul over paardenfluisteraar... Zo'n paardenfreak ben ik nou ook weer niet. Ik schijt in mijn broek voor paarden hoger dan 1,30 m.

Denk inderdaad niet dat het iemand is die 'in de paarden' zit, die zeggen dat soort dingen niet zo snel. M'n oma zegt dat altijd, die verder niks van paarden weet. Ik denk eerlijk gezegd ook eerder dat het een ouder persoon is die zo'n mail schrijft, niet echt een schrijfstijl voor een tiener oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:13

Ik had ook zo je woonplaats gevonden en aan woonplaats + naam heb je meer dan genoeg om iemand op facebook te vinden.
Met je privacy is jammer genoeg niet zo goed gesteld op bokt :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:14

Kwestie van weinig neerzetten aan echte namen of woonplaatsen. Dat heb je zelf in de hand.