In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:44

Lente schreef:
Dan vangen wij je wel op hoor TS! En geloof me. Je kan je zóveel anders voelen in een gelijkwaardige en stabiele relatie! Dat is niet uit te leggen.

Dit!

Ik vertrouw mijn vriend 100% en hij is er altijd voor me. Hij adoreert me net zoveel als ik hem adoreer. Zo'n vent (of vriendin) gun ik iedereen :)

Nivada

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:46

En vooral niet te naief wezen dames!

Anders leer je het wel :(

Volg je gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:47

Inderdaad Selina! En wij hebben ook wel eens ruzie hoor. Mijn vriendin is een binnenvetter en ik ben een jankerd dus je kan je voorstellen hoe dat soms gaat :')
Maar er gaat geen dag voorbij zonder dat we elkaar vertellen hoeveel we van elkaar houden, dat we zo trots op elkaar zijn, dat we elkaar zo mooi en lief vinden...

Meeeeegaklef maar dat kan me lekker niks schelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:47

Lente schreef:
Wij hebben allebei ervaring met glashard voorgelogen worden. Daardoor hebben we weinig vertrouwen in het algemeen. Juist door die openheid in die telefoons hebben we dat vertrouwen kunnen vinden. Ook door juist af en toe te zeggen "kijk eens, dit is waar ik al de hele avond mee bezig ben!"

Dus controleren we eigenlijk niet. Ja ik heb wel eens appjes van haar ex bestudeerd een tijd geleden. Omdat die ook probeerde mijn vriendin in te palmen toen ik op vakantie was. Vriendin had het zelf niet aan zien komen :+

Lijkt me nou niet echt geslaagd, een relatie beginnen terwijl issues uit het verleden niet zijn opgelost...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:48

Nou het slaagt prima hoor :D

Sommige dingen kun je nu eenmaal niet in je eentje oplossen. Zeker niet als het iets is dat een flink donkere achtergrond heeft.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:49

Kayleigh_ schreef:
Lente schreef:
Wij hebben allebei ervaring met glashard voorgelogen worden. Daardoor hebben we weinig vertrouwen in het algemeen. Juist door die openheid in die telefoons hebben we dat vertrouwen kunnen vinden. Ook door juist af en toe te zeggen "kijk eens, dit is waar ik al de hele avond mee bezig ben!"

Dus controleren we eigenlijk niet. Ja ik heb wel eens appjes van haar ex bestudeerd een tijd geleden. Omdat die ook probeerde mijn vriendin in te palmen toen ik op vakantie was. Vriendin had het zelf niet aan zien komen :+

Lijkt me nou niet echt geslaagd, een relatie beginnen terwijl issues uit het verleden niet zijn opgelost...

Lijkt me niet dat het aan jou is om te bepalen of ze haar relatie met moest beginnen. Gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Selina op 14-08-15 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:49

Vakantie is hierbij wel ondergeschikt belang, relatie is belangrijker denk ik. Als je zwijgt hierover is het vragen om problemen. Ga je je dan niet bij iedere keer dat hij zijn telefoon aanraakt vermoeden dat er iets gaande is? Dat hij weer met haar aan het appen is? Als hij een keer belt dat zij het misschien is.

Ik zou het wel weten, aan mij zou het knagen en zou het niet goed komen op vakantie.

Overigens, sommige mensen dragen hier aan dat partner niet in telefoon mag kijken omdat zij geheimen per sms of app ontvangen van vriendinnen.
Denken jullie serieus dat vriendlief ook maar de app opent als hij die naam ziet staan? Nee natuurlijk niet. Die interresseert zich helemaal niet om die stomme vrouwenperikelen.
Als er wantrouwen is, zal hij op zoek gaan naar appjes van andere mannen, als de telefoon gewoon open en bloot is, zal hij dat ook niet doen.
Dus nee daar geloof ik niet in.

Iemand zei iets in deze strekking eerder in dit topic: Waarom is telefoon zo geheim. De meest intieme zaken worden met elkaar gedeeld/gedaan maar de telefoon is off limits?
Nou inderdaad _/-\o_

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:52

En welke garantie geeft in een telefoon kijken eigenlijk? Je mag tenslotte zelf de naam invoeren hè. Veranderen we Marietje toch gewoon in Pietje

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:52

Gewoon doen, ik heb er spijt van dat is dat bij een ex van mij nooit gedaan heb... Ik vermoedde toen dat ik nummer 2 was en tja volgens mij was dat ook zo.. maar was toen 18 en nog te onzeker om dat te doen, heb er achteraf spijt van. En een rotvakantie is echt nog zoveel slechter dan geen vakantie TS...

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:54

Niemand had het over garantie, maar het kan wel meer vertrouwen geven.
In ieder geval meer dan wanneer de telefoon als heilig en super prive wordt beschouwd. Daar gaan mijn nekharen recht van overeind staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:55

Kayleigh_ schreef:
Lente schreef:

Vind dit altijd zo'n onzin. Als je dat van elkaar weet kun je gewoon rekening met elkaar houden, je aan elkaar aanpassen en er juist samen bovenop komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:00

Waarom geeft het vertrouwen? Als iemand vreemd wil gaan, doet ie het toch wel. Daar hoef je nooit achter te komen. Of je nou elke dag een telefoon, email en welke mogelijke conversatie dan ook controleert.

Mijn ex ging vreemd, ik controleerde hem ook dagelijks. Kwam nooit iets naar voren. Als ik hem niet betrapt had, had ik het nooit geweten, ondanks mijn obsessieve gecontroleer. En nee, hij heeft niet eenmalig een 'foutje' gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-15 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:01

PowerReiner schreef:
In ieder geval meer dan wanneer de telefoon als heilig en super prive wordt beschouwd. Daar gaan mijn nekharen recht van overeind staan.

Heilig en echt prive zou ik ook de kriebels van krijgen. Maar er is nog een groot grijs gebied tussen je telefoon angstig achter houden en weggeven om te checken. In principe kunnen we elkaars telefoon checken, maar ik snap de noodzaak daarvan niet. Als mn vriend dat ineens zou willen doen, zou ik toch echt willen weten wat er dan mis is, waarom hij die behoefte voelt. Bij echt vertrouwen is er geen behoefte aan controle. En geloof me maar dat ik heeeeeeel goed weet hoe wantrouwen voelt, zowel terecht als vanuit je eigen gevoel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:08

Eulogy schreef:
Kayleigh_ schreef:
Vind dit altijd zo'n onzin. Als je dat van elkaar weet kun je gewoon rekening met elkaar houden, je aan elkaar aanpassen en er juist samen bovenop komen.

Nee nee dat begrijp je verkeerd. Ik had de liefde van mijn leven moeten laten lopen omdat we beiden niet perfect zijn :j

Ik had mijn gebrek aan vertrouwen omdat ik als kind misbruikt ben in de weg moeten laten staan van mijn geluk.

Of ik had dat eerst moeten fixen want ik wil toch zeker niet mijn vriendin lastig vallen met damaged goods :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:09

Lente schreef:
Nee nee dat begrijp je verkeerd. Ik had de liefde van mijn leven moeten laten lopen omdat we beiden niet perfect zijn :j

Ik had mijn gebrek aan vertrouwen omdat ik als kind misbruikt ben in de weg moeten laten staan van mijn geluk.

Of ik had dat eerst moeten fixen want ik wil toch zeker niet mijn vriendin lastig vallen met damaged goods :n

Had ik dat allemaal moeten halen uit dat ene berichtje ja? :Y) Sorry, ik beschik (nog) niet over een glazen bol waarbij ik via een forum alles van de poster weet.

Dat je deze dingen hebt meegemaakt vind ik alleen maar heel erg voor je. Dat vind ik andere issues dan onverwerkte relaties uit het verleden. Ik heb onterecht de conclusie getrokken dat je een vervelende ervaring hebt met een vriendje/vriendinnetje dat je nog niet verwerkt had en waar je je nieuwe partner mee opzadelt. Sorry daarvoor.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:13

De noodzaak van elkaar telefoon checken komt ook niet uit de lucht vallen natuurlijk. Als je echt gaat controleren is er al genoeg aanleiding geweest. En inderdaad, als je vriend dat ineens gaat doen is het oke om te vragen waarom hij die behoefte ineens heeft.

Maar ik snap niet waarom het zo moeilijk is. Het is toch fijn de wetenschap dat je ten aller tijden elkaars telefoon in kan. Alleen dat al zorgt ervoor dat de behoefte er niet/beperkt is.
In de wereld van vandaag, waarin zon beetje iedereen wel eens of vaker bedrogen is, mag je dan niet soms een vlaag van onzekerheid hebben?
Bij een van mijn exen is het maar goed dat ik hem niet op zn woord heb geloofd. Dan waren we waarschijnlijk nog steeds bij elkaar terwijl hij lekker in de rondte n**eukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:14

Nou ja dat is het punt toch? Je weet niet waardoor het komt. En eigenlijk maakt het niet uit want óók als het door een ex komt... Als je elkaar toevallig op een onhandig moment tegenkomt maar je weet meteen dat het goed is... Dan neem je die beschadigingen voor lief.

Wil natuurlijk niet zeggen dat je als een soort hulpverlener aan een dood paard moet lopen trekken... Maar sommige angsten kom je nu eenmaal alleen maar overheen door de confrontatie aan te gaan. En bindingsangst kom je alleen maar te boven door je te binden. Dat lukt niet in je eentje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:17

Maar zelfs dan is het toch geen reden om geen nieuwe relatie te beginnen? :+ Ik begon mijn huidige relatie ook met wat trust issues door een vervelende ervaring met mijn ex, tot op zekere hoogte kon dat alleen maar opgelost worden door een nieuwe relatie aan te gaan. Precies wat Lente zegt inderdaad, als ik altijd maar alleen was gebleven en was blijven denken dat elke man een eikel is die vreemd gaat en niet te vertrouwen is, wat had dat dan opgelost?

Goed, de discussie lijkt me hier wat off topic maar een relatie hoeft niet perfect te zijn, mensen zijn nu eenmaal niet perfect.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:18

Billy schreef:
hannico09 schreef:
Oke, een korte toelichting op het berichtje.
Het kwam erop neer dat hij zich zelf uitnodigde voor een wijntje en toen appte ze: kom dan een keer 's avonds als ik hier alleen zit. Waarop hij stuurde : Doen we (met een knipoog smiley)

Sinds wanneer staat een knipoog voor seks?
Ik vind het wat vergezocht allemaal. Dat jij de noodzaak voelt om te controleren zegt mi meer over jou dan over hem

Ehm dat (ongeveer) stuurde ik laatst naar een kennis die ik in tijden al niet had gezien. Hij heeft een vriendin en was druk met studie + werk, en ik ook, dus nu kunnen we even bijpraten zonder dat er hier mensen zijn die plots er een ander verhaal van maken dan enkel een wijntje drinken en even bijpraten.

Want laten we ervan uitgaan dat iedere dame zomaar de benen opent voor jouw vriendje.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:20

Ik zou hem het nu zeggen. Je blijft met je gevoelens zitten als je niks zegt ook in de vakantie.
Praten scheelt vaak een hele hoop, probeer het.
Hoe langer je uet oppropt hoe moeikijker het gaat worden.
succes!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:22

Ts ik geef je gelijk, ik zou hem ook gelijk zeggen.
15 jaar geleden ging mijn (ex)man zijn telefoon ook de hele tijd, de man waar ik 25 jaar mee samen was. Ik heb gekeken en ben er blij mee geweest.
Ook het een en ander vooraf gegaan. Er stond: als jij vanavond komt trek ik me rode string aan.
Dat was dus einde relatie van mijn kant uit.
Me nieuwe man en ik kijken gewoon in elkaars telefoon.
Soms snap ik iets niet van de telefoon en soms snapt hij iets niet van zijn telefoon.
Geen geheimen voor elkaar.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:24

Ik ben van mening dat je beter eerst kunt vragen "joh, wat ben je aan het doen, wie is dat", dan eerst kijken en daarna pas vragen.

Maargoed, gebeurd is gebeurd. Zou hem voor de vakantie confronteren. Of als hij woensdag weggaat vragen "waar ga je heen".

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:24

Zwerte schreef:
PowerReiner schreef:

Heilig en echt prive zou ik ook de kriebels van krijgen. Maar er is nog een groot grijs gebied tussen je telefoon angstig achter houden en weggeven om te checken. In principe kunnen we elkaars telefoon checken, maar ik snap de noodzaak daarvan niet. Als mn vriend dat ineens zou willen doen, zou ik toch echt willen weten wat er dan mis is, waarom hij die behoefte voelt. Bij echt vertrouwen is er geen behoefte aan controle. En geloof me maar dat ik heeeeeeel goed weet hoe wantrouwen voelt, zowel terecht als vanuit je eigen gevoel...

Dit vind ik een hele correcte manier van met elkaar omgaan. ik zou het ook heel vreemd vinden als mijn vriend ineens mijn telefoon wil controleren, ook al heb ik niks te verbergen.

maar TS. ik snap echt heel goed dat je dit hebt gedaan hoor! ik zou hem idd confronteren, ik ivnd het echt heel rot dat je met dit gevoel rondloopt, en op vakantie kan het alleen maar erger worden. of de bom barst hier, of hij barst daar, of je blijft met een rot gevoel zitten. :) wat heb je het liefst?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:26

hannico09 schreef:
Tja, het is natuurlijk niet goed te praten

en einde verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:26

Ik zat er al op te wachten. :x