Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:17

Laat hem gaan, of beter, ga weg van hem...!

Zo hoe ik het lees lijkt deze jongen niet meer om je te geven. Moet je toch niet willen... -O-

Sucfes met alles...

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:43

De TS schrijft ook natuurlijk maar een deel van het verhaal op, dus puur op deze paar zinnen al zulke conclusies trekken vind ik een beetje naar. En nee, hiermee praat ik zijn gedrag niet goed.

Ik ken zelf iemand die hetzelfde doorgemaakt heeft, deze jongen leed aan een ernstige depressie. Het probleem met mensen die zo'n depressie doormaken is dat ze niet altijd bewust zijn van die depressie. Zoals die jongen die ik kende. Als ze het niet erkennen, wordt eraan werken nogal moeilijk... Sommigen zullen het wel zien en sommigen zullen het nooit in gaan zien.

Het belangrijkste TS, is hoe jij hier mee om wilt gaan. Wil je nog anderhalf jaar blijven wachten en er achter komen dat hij het niet in zal gaan zien? Of ben je het wachten nu eindelijk zat en kies je voor je eigen geluk? Jij bent de enige die die keuze kan maken, want wij voelen niet wat jij in je hart voelt.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:13

Palmera schreef:
Een baan heb je natuurlijk niet zo snel op commando. Helaas.

Maar zorgen dat je huis/tuin en persoonlijke verzorging in orde is kan wél. Ook het vrijwilligerswerk kan serieus genomen worden. En een online cursus om de horizon te verbreden is ook iets heel anders dan gamen.
Dan staat er toch al een heel ander persoon ondanks dat hij nog steeds werkloos is. ;)

Ongeschoold werk hier in de omgeving wel (groene hart). Hij heeft niet veel meer nodig, want hij heeft blijkbaar geen hypotheek of dergelijke. Denk aan kranten lopen, horeca (vooral heel veel restaurants en bars), postbode, in de kassen, noem maar op...

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:34

Om de vraag te beantwoorden hoe het nu met ons is... we zijn uit elkaar. Ik heb er een punt achter gezet. En het is zwaar! Want houd wel van hem en voel me best wel eenzaam. We zijn nu ook pas 5 dagen uit elkaar. We hebben geen contact meer en ik probeer hem echt af te sluiten...

Hij vond het niet leuk en hij heeft me zitten smeken dat hij wel zou veranderen. Maarja ik heb gezegd ga dat dan eerst maar eens doen, kijken we daarna wel verder...

PureSG

Re: Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:38

Sterkte TS. :(:) Begrijpelijk dat het moeilijk is, maar wat ben jij sterk zeg!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:38

Dapper besluit. Zal de komende tijd ook wel even zwaar blijven, maar dat hoort en het komt goed. Goed dat je achter je besluit bent blijven staan ipv het toch te proberen na z'n smeekbedes.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:06

Sterkte

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:07

Wijs besluit, hoe moeilijk ook. Later zal je blij zijn met deze gemaakte keuze. Sterkte voor nu.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:12

Heel veel sterkte TS. Het zal voorlopig nog wel even zeer doen, maar je hebt zo te lezen voor jezelf gekozen en dat is de enige juist keus. Misschien gaat er ooit een lichtje bij hem branden, maar jij bent zijn moeder niet en hij mag niet van jou verwachten dat jij zijn gedrag pikt. Heel knap van je dat je deze stap hebt gezet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:13

Sterkte ts!

Wie weet is dit voor hem ook een stok achter de deur.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:23

horses1990 schreef:
Om de vraag te beantwoorden hoe het nu met ons is... we zijn uit elkaar. Ik heb er een punt achter gezet. En het is zwaar! Want houd wel van hem en voel me best wel eenzaam. We zijn nu ook pas 5 dagen uit elkaar. We hebben geen contact meer en ik probeer hem echt af te sluiten...

Hij vond het niet leuk en hij heeft me zitten smeken dat hij wel zou veranderen. Maarja ik heb gezegd ga dat dan eerst maar eens doen, kijken we daarna wel verder...

Meid echte het beste wat je kon doen maar snap dat het heel moeilijk is , maar na een tijdje zal je beseffen dat het goed is , mn pb staat open voor je.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:24

sterkte! Hopelijk voel je je snel wat beter!

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:25

horses1990 schreef:

Dat heb je heel goed gezegd :) Trots op je! Als je een keer een pb'tje wilt sturen om te praten dan kan dat, ik heb het ook meegemaakt. Sterkte en veel succes! :+:

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:27

Goed gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:29

Wat goed en toch ook sterkte.. Is niet makkelijk om het uiteindelijk te stoppen..

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:32

Ik wil je graag een knuffel geven, wát een dappere beslissing. :(:) Kan me niet voorstellen hoe moeilijk het voor je moet zijn want het is duidelijk dat je echt om hem geeft. Knuf! :(:)

En wie weet... misschien was dit wel het (hele) heldere licht dat hij nodig had om zijn prioriteiten recht te trekken. Zo niet... misschien ook maar beter :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:46

Ahw :(:) . Sterkte de aankomende tijd!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:51

Dit was het enigste juiste wat je kon doen om de relatie nog een kans te geven in de toekomst. Wil hij echt met je verder dan gaat hij met zichzelf aan de slag maarrrrr wees niet verbaasd als er over drie maanden een nieuwe vriendin is die de kolen voor hem uit het vuur haalt, voor nu, sterkte en geniet van het feit dat je je voorlopig niet hoeft te ergeren.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:05

goed dat jij voor jezelf hebt gekozen ts :j wie weet wat de toekomst nog brengen gaat..

Succes.. :(:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:08

Dappere beslissing!! Je hebt voor je zelf gekozen

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:31

Stoer! Ook al is zijn luiheid veroorzaakt door een depressie of iets soortgelijks, jij kan daar niets mee. Goed dat je nu voor jezelf hebt gekozen. Je hebt nu al laten zien hoe sterk je bent.

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:35

sterkte, ik heb onder andere aan de hand van de reacties hier mezelf uit net zo een situatie 'gered' door het uit te maken. het is nogsteeds zwaar (twee weken later) maar hopelijk ga jij je net zo vrij voelen als ik langzamerhand doe

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:37

Palmera schreef:
Hulde voor je engelengeduld, TS. Bij mij was hij er al lang geleden uitgevlogen.

Dat inderdaad..
TS; je bent te lief :(:)
Schop onder zijn kont is het enige wat die 'man' nog verdient, jij verdient wel beter!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:18

horses1990 schreef:

Ik kan je geen advies geven - lastig... Maar wat ga je doen als hij nu wel werk krijgt?

Op zich denk ik dat je het goede hebt gedaan. 1.5 jaar is nog redelijk kort- dan is het makkelijker om de stekker eruit te trekken dan wanneer je 10 jaar bij elkaar bent.
Sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:16

MelanieB schreef:
Palmera schreef:
Hulde voor je engelengeduld, TS. Bij mij was hij er al lang geleden uitgevlogen.

Dat inderdaad..
TS; je bent te lief :(:)
Schop onder zijn kont is het enige wat die 'man' nog verdient, jij verdient wel beter!

Heb je het topic wel gelezen? De relatie is al verbroken.