Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

sweetwendy schreef:Zonnetje81 schreef:Ik hou in excel AL en dan ook echt ALLE uitgaven bij en wat er binnenkomt. Zo heb je goed overzicht.
Heb ik nu ook in word gedaan want excel is voor mij te ingewikkeld
vonneke schreef:Ik heb een programma wat je zo over mag nemen. Telt alles automatisch op of af. Werkt prima.
Liselot schreef:Impulsankopen ben ik ook een ster in. Moet nu van mezelf verplicht een week nadenken of ik iets wel echt nodig heb, zo ja, mag ik het kopen. Zo nee, houdt het op. Werkt hier iig heel goed!
HTM schreef:Niet alles precies gelezen, maar wel dat de pony weg moet.
Of je nou een pony ergens goedkoop hebt staan, of 2 honden en 3 katten.
Dan is de pony goedkoper.
Liselot schreef:Impulsankopen ben ik ook een ster in. Moet nu van mezelf verplicht een week nadenken of ik iets wel echt nodig heb, zo ja, mag ik het kopen. Zo nee, houdt het op. Werkt hier iig heel goed!
Xpinoxx schreef:Liselot schreef:Impulsankopen ben ik ook een ster in. Moet nu van mezelf verplicht een week nadenken of ik iets wel echt nodig heb, zo ja, mag ik het kopen. Zo nee, houdt het op. Werkt hier iig heel goed!
dit is een hele goede tip! ik heb mezelf ook aangeleerd om eerst heel internet af te zoeken naar de perfecte aanbieding en meestal ik mijn drang om te kopen dan al weggezakt.
Ook slim is inderdaad al je vaste lasten te bekijken, ik ben ook overgestapt naar een sim only abonnement bijvoorbeeld, scheelde me 50 euro in de maand, ook heeft mijn paard geen ijzers meer, scheelt ook weer een boel.

maar er moeten een hoop dingen gekocht worden. Afgesproken waar we meer en waar we minder geld aan uit wilde geven, en tot nu toe zijn we niet over de afgesproken bedragen heen gegaan 
Qimm schreef:50 euro in de maand minder betalen voor telefonie?! Een momentje dan kan ik even achterover vallen

Leprycorn schreef:Nu ik zwanger ben is het wel weer ontzettend gaan schietenmaar er moeten een hoop dingen gekocht worden. Afgesproken waar we meer en waar we minder geld aan uit wilde geven, en tot nu toe zijn we niet over de afgesproken bedragen heen gegaan
Maar het is nu toch wel elke keer echt op aan het einde van de maand. Maarja, zulke kosten maak je 1 keer en dan is het ook goed. De grote uitgaven bedoel ik dan zoals kinderwagen en meubels e.d.

Qimm schreef:50 euro in de maand minder betalen voor telefonie?! Een momentje dan kan ik even achterover vallen