Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:22

Oh dat verduidelijken was niet nodig. Zonde van je tijd. Ik weet nl. heel goed wat ik heb geschreven. .Dat jij iets anders wil lezen, zelfs na nogmaals uitleg gekesen te hebben. . Tja Dus verder ga ik er ook niet op in. Smeer er maar wat NIVEA op. Misschien dat dat helpt voor een volgende keer. :)

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 15:42

Als iemand nog kooktips heeft 8-). Er staat alvast wel bier in de koelkast en ik heb ook twee flessen wijn staan, maar ik zal met mate schenken {:} :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:46

Macaronischotel gaat er bij de meeste mannen toch wel altijd in? En t behoeft in principe geen tot weinig knoflook :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:49

Ik zou eerder voor lasagne gaan dan :j
Makkelijk van te voren klaar te maken :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:49

Ooeeehh.... zalmmoot met honing mosterd saus uit de oven. Niet veel werk maar echt onwijs lekker. Indruk maken doe je daarmee wel :)
Daarbij zou je een aardappelpuree oid kunnen maken met groenten naar keuze.

NIVEA, wat is dat nou weer voor opmerking. Nou goed, het zal wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:52

Mazida schreef:
dus wat moet ik op de volgende date doen om hem duidelijk te maken dat ik meer wil?

Even een helder antwoord van een man.

Vergeet het geneuzel over smachtende blikken en andere signalen die gedachten lezen vragen. Dat kunnen we niet.

Zég het hem gewoon, helder en duidelijk. Dat begrijpen we.

´Ik vind jou leuk en ik heb zin in je.´

afhankelijk van hoe veel zin je hebt kan je er nog aan toevoegen ´jouw condooms of de mijne?´.

Tatááá :)*

Veel plezier.

Tip.
Zeg het vóór het eten. Heb je een wereld ontspannender avond :j

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:56

Ik zou zelf stoppen na 'ik vind je leuk', maar ik ben het wel eens met de strekking van het verhaal van Huertecilla. Allerlei hints en blikken geven werkt vaak niet bij mannen. Zeg gewoon wat je wil, mij ervaring is dat het gewaardeerd wordt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:56

Ja of als ze hem afwijst, dan wordt het een heel awkward avond......
Nee die tactiek werkt denk ik niet.
Een "Ik vind jou leuk" is prima en dan zijn reactie afwachten :Y)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:59

Haha dit is echt een leuk topic. Heb verder niet echt tips voor je TS :') Zou t zelf ook heel moeilijk vinden.
Veel plezier met samen eten en afwassen? :))

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:00

En dan even een bevestiging van een vrouw op het antwoord van HC. Mijn ervaring is dat het bij veel mannen echt zo werkt. Als je iets wil kun je het beter gewoon zeggen, want het merendeel van de mannen snapt onze subtiele hints gewoon niet. :P Nou weet ik niet of ik het zo duidelijk in zou steken als HC voorstelt, dat is voor mij wat te plat door de bocht, maar een 'goh ik vind jou wel leuker dan 'gewoon' vrienden' moet imo wel kunnen.

Ik ga altijd voor lasagne. Dat kun je makkelijk van tevoren maken en scheelt rommel in de keuken als hij er is (en ook een hoop afwas). Vis zou ik niet zo snel voor gaan, er zijn stiekem nog best veel mensen die niet van vis houden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:02

Toch is alleen "ik vind je leuk" niet genoeg.
Ik heb dat toevallig deze week nog tegen een vriendin van me gezegd. En nee, ik val niet op vrouwen. Maar ik vind haar wél leuk!

Kooktip: een makkelijke pasta om geen uren in de keuken te staan is prima. Aardbeien met slagroom volstaat hier prima als toetje ;)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:06

Ligt er aan hoe je het zegt Palmera ;)
Als je zegt "Ik vind je leuk en ik wil je" en hij denkt er heel anders over... dan wordt het een hele gênante vertoning.... Als je zegt "Ik vind je leuk" en hij zegt ja ik jou ook en snapt het niet helemaal... dan zeg je gewoon ja maar echt leuk, als in meer dan vrienden leuk. Ik vind het gelijk op seks gooien ook best wel sneu eigenlijk :=

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:06

'Ik vind je leuk' misschien niet, maar 'ik vind je leuk, neuken?' is wel weer een ander uiterste, zou voor mij te makkelijk zijn. Dan kun je bij wijze van ook gewoon de deur naakt open doen en 'm meteen bespringen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:10

Mazida schreef:
Als iemand nog kooktips heeft 8-). Er staat alvast wel bier in de koelkast en ik heb ook twee flessen wijn staan, maar ik zal met mate schenken {:} :')

Lasagna,

gehakt, ui, knoflook, grand italia saus en een pakje tomatenblokjes, potje groene pesto. Gehakt, ui en knoflook aanbraden, saus en pesto erbij. Dan op iedere laag een goede soort ham, dan lasagnablad. En bovenop een potje ( vers van de albert heijn,) 5 soorten kazen saus ipv bechamel en als laatst een zakje oude kaas. Dat 50 minuten op 180 graden. En ernaast een lekkere salade met balsamico siroop, olijfolie, en wat mosterd als dressing.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:12

Nou dan maak je er toch van: "Ik vind je leuk en verlang naar je?"

Dat verlangen is er over een week als het goed is ook nog ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:14

Yonker schreef:
Ligt er aan hoe je het zegt Palmera ;)
Als je zegt "Ik vind je leuk en ik wil je" en hij denkt er heel anders over... dan wordt het een hele gênante vertoning.... Als je zegt "Ik vind je leuk" en hij zegt ja ik jou ook en snapt het niet helemaal... dan zeg je gewoon ja maar echt leuk, als in meer dan vrienden leuk. Ik vind het gelijk op seks gooien ook best wel sneu eigenlijk :=

Ik denk dat iedere opbiechting van amoreuze gevoelens kan uitdraaien op een gênante vertoning. Ongeacht hoe het gezegd/gebracht word: als het toch niet wederzijds blijkt te zijn eindigt het toch wat ongemakkelijk. ;)

Dit kan overigens later weer bijdraaien. :j En dan kan men alsnog gewoon vrienden zijn.

En als het toch wederzijds is zal men vroeg of laat toch wel seks hebben. Normaliter :') Na weken van draaiem zoals in het geval van TS kan ik mij niet voorstellen dat in het geval van wederzijdse gevoelens ze vervolgens wéér wekenlang gaan wachten 'om niet zo snel met elkaar naar bed te gaan' :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:17

Hoewel ik de uitspraak van Huertecilla hilarisch vind, zou dat niet mijn eerste idee zijn, zeker niet bij iemand die blijkbaar nogal verlegen is. Als ik dat indertijd bij mijn man (toen nog verlegen :') ) had gedaan was hij gillend weggerend denk ik :')

Ikzelf zou qua eten ook voor een pasta gaan, lasagne kan je mooi van te voren maken, hoeft t alleen maar in de oven staan te pruttelen :) Of alvast een lekkere saus maken zodat je alleen pasta hoeft te koken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:22

Gewoon vertellen of vragen hoe hij over jullie denkt, alleen goede vrienden of vind hij je meer dan leuk!!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:26

Ik ga ook voor lasagne! Lekkere frisse salade erbij, desnoods nog een stokbroodje kruidenboter en/of bakje olijven ernaast. Klaar :)

En je kan er ook een gezamenlijk 'ding' van maken. Op een gegeven moment gewoon iets zeggen als 'Goh, we zoeken elkaar wel steeds op he?' en dan kijken hoe hij reageert. Hoef je niet direct je hart uit te storten en maak je het wel bespreekbaar. Als hij een beetje vaag reageert kan je er nog iets aan toevoegen als 'nou, dat mag van mij wel vaker hoor, ik vind je stiekem wel erg leuk'.. Nou, dan komt het wel op gang hoor!

Heel veel plezier!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:48

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:57

Misschien samen zelf pizza maken? Gewoon een kant-en-klare bodem kopen en verder allerlei groentes (paprika, champignons) en ham/salami, gerapste kaas ed. Kan je gezellig samen maken en mocht hij bijvoorbeeld absoluut geen champignons willen, kun je makkelijk op 'zijn' stuk ze daar niet doen :Y)

Heel veel plezier op je date! Komt vast allemaal goed.

Overigens zou ik echt geen uitspraak als 'ik verlang naar je' gebruiken. Gewoon op een rustig/ half-romantisch moment zeggen dat je hem eigenlijk wel erg leuk vind en vragen hoe hij daar over denkt. Lijkt me dat je daar een verlegen jongen het minst mee afschrikt.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:38

Spannend! En veel plezier!
De tip over lasagne klinkt wel erg lekker!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:41

Aangezien je zelf wat verlegen bent: " Ik vind je erruug leuk, gniffel gniffel" :p

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:47

Misschien kun je jezelf als toetje aanbieden... zet je slagroom en chocolade saus op tafel enga je er zelf naast zitten en zeg je. .. Hier is je toetje! :):)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:48

Echt een briljant idee voor verlegen mensen :n