Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Goed plan! Stuur aan de hand en/of uitkomst van dat gesprek er eventueel alsnog een brief of e-mail achteraanIk ga straks zelf langs de gemeente.Had gister ook gebeld,maar ze wisten weer niks.
Persoonlijk gesprek is beter.
Gypsy schreef:Mag ik dan opmerken dat ik het bijzonder vind dat ze na het verwijderen van de boom op magische wijze wel opeens tijd hadden om te bellen?
Naath86 schreef:Maar waarom heb je niet direct aan de brandweer gevraagd wanneer ze de boom verwijderen? Of lees ik daar nu over heen?
Jannepauli schreef:Het eerste wat bij me op komt is het woord 'entitled'.. mocht je niet weten wat dat betekent: deze uitdrukking gebruik je meestal voor mensen die denken dat zij overal recht op hebben en de wereld geheel en al om hen draait. Zo kom je bij me over Gohya. Wat een gezeur zeg, wees blij dat ze de moeite genomen hebben om er voor te zorgen dat je paarden veilig stonden en niet door de kapotte omheining aan de zwerf zijn gegaan. In het hele land voor miljoenen schade, talloze mensen die - voor ernstiger zaken - hulp nodig hadden en jij zeurt dat ze je hadden moeten bellen.. sorry hoor! Waarom ben je trouwens dat slechte weer zelf je paarden niet gaan controleren?
Shadow0 schreef:Ik vind dat het best afhangt van de omstandigheden. Enerzijds moet de brandweer z'n werk kunnen doen, zeker in noodsituaties. Als een boom echt op omvallen staat en meteen weg moet, moet de brandweer dat gewoon kunnen doen.
Maar als er al twee dagen gewacht is, dan lijkt het te gaan om iets wat minder accuut is. Dan had de gemeente het wel degelijk beter kunnen regelen, en iemand meesturen met de brandweer om dit soort dingen uit te zoeken voor ze aan de gang gaan. Ik vind dat niet onredelijk en niet 'entitled'. Tegelijkertijd lijkt het vanaf de foto weer wel begrijpelijk dat de boom ergens neergelegd moest worden tot die verwerkt kan worden (en het verwerken van een boom is ingewikkelder en tijdrovender dan 'm aan de kant leggen) dus het is ook begrijpelijk dat daar een oplossing voor gezocht moet worden.
Wat je nu vooral heel duidelijk ziet is dat iedereen zo op z'n eigen eilandje gaat zitten dat mensen zich niet meer goed kunnen verplaatsen in de andere kant. Maar dat lijkt me aan beide kanten juist erg nodig. En dat betekent enerzijds dat eigendom of gebruik niet altijd heilig is, en anderzijds dat je er op kunt vertrouwen dat er dus zo voorzichtig mogelijk mee om moet worden gegaan. Ik heb liever niet dat we hier bv richting een claimcultuur gaan als in de VS, maar dat betekent wel dat beide partijen moeten proberen om steeds weer rekening met elkaar te houden en communiceren.
En dat betekent wat mij betreft dat de TS zeker kan vragen en kan verwachten dat de brandweer bij zoiets eerst probeert contact op te nemen... en dat de TS dan zeker even zou kunnen komen helpen om de paarden weg te halen en de afscheiding los te halen. En van de andere kant betekent het ook dat de TS niet zomaar kan zeggen dat het niet mag. De schade aan de grond denk ik: da's pech gehad, dat is gewoon stormschade. Welliswaar indirect, maar dat soort dingen gebeuren.
Veulen84 schreef:Ik heb het hier even bij de plaatselijke brandweer gevraagd. Kreeg een lang, lang antwoord. We hebben ook nog even naar de foto's gekeken.
Het algemene antwoord is dat dit niet gedaan wordt tenzij mensen in direct gevaar komen. Het is niet de bedoeling om vee in gevaar te brengen met vallende of giftige bomen. Wanneer er echt acuut gevaar was geweest voor dieren had het logischer geweest om zaterdag in te grijpen.
Hier worden bomen ook niet opgeslagen, maar meteen is stukken gehakt of verhakseld. Maar dat hangt af van de gemeente.
Door de foto's kwam wel de vraag op of bij het kappen de boom niet ook op de omheining zou vallen. Daarnaast leek het hen dat als ze de boom kaal zouden hakken je de boom en takken gewoon langs het pad kunt leggen. Ze wilde natuurlijk niet zeggen of zei het ook zo zouden doen. Maar ze zetten er wel wat kanttekeningen bij.
Leprycorn schreef:gohya schreef:Lijkt me ook niet echt,maar hier zijn ze nou niet bepaald van de makkelijke.
Zal je net zien: heb je die boom (met hopelijk wat verdiend) "verkocht", komen ze een paar dagen later zeuren waar die boom is geblevenZal je net zien dat ze geld willen zien, omdat het een "gemeenteboom" was