Wij krijgen een baby, maar mijn schoonmoeder bepaalt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:03

heel herkenbaar heb ik ook in gezeten.
heel gemeen gezegd is gelukkig gaan hemelen.

mijn vader heeft er zelfs nog mee bemoeit ik moest alles fini ceel onder houden omdat meneer zijn handje moest op houden en verantwoording moest geven waar hij geld voor nodig had.
is zo ver geweest dat ik weg ging alleen hij hield ook veel van mij (blijkt nog steeds 17jr bij elkaar) na twee dagen kwam hij bij mij en is gebleven tot zijn moeder in zag dat ze verkeerd bezig was.
ja toen konden ze alles zelf doen op de boerderij.

daarna is er een rekening geopend op zijn naam en zo hebben we samen de onkosten kunnen betalen, en sparen.
maar ze bleef stoken tussen hem en mij op een achterbakse manier.
toen heeft zijn zus beetje aangedrongen dat ze in haar huis andere kant van dorp moesten gaan wonen.
dat hebben ze 7 jr gedaan tot me schoonvader (die ik heel graag mocht) ging kwakkelen, toen zijn we hier gaan verbouwen en terug na de boerderij gehaald.
de eerste dag was het raak, madam begon meteen weer te stoken.
toen heb ik maar even gezegd als ze niet op houd kunt u, u spullen pakken en weer weg wezen.
is minder geworden we hebben voor haar gezelligheid twee keer behalve zondag koffie gedronken.
oke ze probeerde de avond ook maar gezegd nee dat is ons samen zijn, klaar.

en ons trouwen was ook tegen zere been, we hebben geen kerk gezien.
had best in de kerk willen trouwen als mijn man ook geregeld na de kerk ging en of wilde bidden voor het eten.
niks van dat deed hij.
en dan was ook nog de gezegde van haar twee geloven (katholiek en nederlands hervormd) op een kussen slaap de duivel tussen.
ja dit nu al 15 jr.

toen kwam de eerste helaas via ivf eerste wat ze zei is dat wel een kind wel van mijn zoon?
zo dat kwam hard aan, ik zei meteen nee zie hij is blond, hij is van de melkboer.
maar mijn schoonvader heeft in zijn goede dagen veel met hem gedaan.
toen ze nog ergens anders in het dorp woonde en we waren hem kwijt, wisten we dat hij bij opa is gaan eten.
dat was gewoon een super man, die helaas onder de plak van zijn vrouw zat en als eerste overleed.

ze hebben tot hun dood tot ze terug waren, hier gewoond maar wel met alle stress van en door haar.
en nu is de rust wede gekeerd.

ik wens je veel sterkte in de tijd wat komen gaat.

o ja ik molk wel eens veel koeien op andere bedrijf maar in haar ogen bleef in een stadse en zou hier in stille omgeving niet langer dan 5 jr wonen. (+10.5 lol :D :+ )

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:04

Je bent verdorie zwanger! Je moet genieten en niet stressen, dat voelt je baby nl ook.
Pak wat van je spullen, ga een weekje naar je ouders en zeg tegen je vriend dat hij je daar kan komen opzoeken.
Jij even je rust, hij heeft een tijdje om na te denken.
Misschien brengt het wat en worden dingen voor beide partijen duidelijk.

slimmerik

Re: Wij krijgen een baby, maar mijn schoonmoeder bepaalt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:09

Ben ik de enige die denkt: hoe kun je zwanger willen zijn als je stress hebt in je woonsituatie? Heb je gedacht dat een kind je man aan jouw kant zou krijgen? En __YSB__: lekker gemakkelijk je ongeboren kind als wapen te gaan gebruiken.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:16

Goof schreef:
Liezel1 schreef:
Ik zou eens met je vriend om tafel gaan om te bespreken of deze relatie wel stand kán houden, hoe pijnlijk ook.
Het feit dat hij geen gezag zou krijgen (wat overigens niet zo makkelijk is als jij nu stelt) zegt toch al genoeg?

Ik ben het hier helemaal mee eens eigenlijk.
En het feit dat hij accepteert dat hij geen gezag krijgt geeft echt aan (no offence) dat hij echt geen ballen heeft.

Ik denk dat hij niet veel kans heeft gehad voor het 'ontwikkelen van ballen'. Zijn moeder zal hem waarschijnlijk zijn hele leven, van klein kind af aan, onder druk hebben gezet. Hij kent ook niet anders. Als hij dat allemaal heeft verdragen en toch is gebleven, is de kans groot dat hij uit zichzelf nooit weggaat.

Ik denk dat hij zichzelf ook niet realiseert hoezeer zijn moeder alles bepaalt. Dat merkt hij misschien pas als hij een eindje van de boerderij af woont.

Moeilijk voor jou hoor, ik had dan geen dominante schoonmoeders, maar wel agressieve buren en ik weet hoe opgejaagd en schrikkerig je ervan kunt worden als je je nooit veilig voelt.

Sterkte!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:18

Dat heeft TS toch al uitgelegd Slimmerik? TS en haar man zouden andere woonruimte gaan zoeken voor ze zwanger was. Helaas heeft dit anders uitgepakt en toen bleek ze al zwanger. Een glazen bol is makkelijk, maar die hebben we nu eenmaal niet he ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:21

Ik denk dat je maar één ding kunt doen, en dat is zelf ergens (tijdelijk) andere woonruimte zoeken, met een ultimatum aan je vriend:
Jij komt terug bij hem als hij de zaken goed geregeld heeft met zijn moeder. En dat kan zijn permanent andere woonruimte niet op het erf, of notarieel vastgelegde afspreken, of whatever. Maar in ieder geval méér dan alleen mooie woorden.

Doet-ie dan niet, dan is het alternatief dat je in je eentje je kind opvoedt. En dat kan je hem ook meteen al duidelijk maken, om je eis meer kracht bij te zetten.

Als je geen geregistreerd partners bent, heb je in principe dan ook als enige het ouderschap. Je kunt zelfs ook erkenning door de vader weigeren (al kan de vader daar dan wel weer tegenin gaan). Je kunt het dus heel hard spelen, en ik denk dat dat ook de enige optie is, in de gegeven omstandigheden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:23

Ja heel goed advies. Je ongeboren kind als machtsmiddel gebruiken.
Als jij niet doet wat ik zeg mag jij je kind niet zien. Denk even na!!
Wil je alles op het spel zetten omdat je niet duidelijk durft te zijn tegen je schoonouders? Ik ga ervan uit dat TS wel van haar vriend houd

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:27

Liselot schreef:
Dat heeft TS toch al uitgelegd Slimmerik? TS en haar man zouden andere woonruimte gaan zoeken voor ze zwanger was. Helaas heeft dit anders uitgepakt en toen bleek ze al zwanger. Een glazen bol is makkelijk, maar die hebben we nu eenmaal niet he ;)

Totaal gemist. Sorry dus...

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:43

Bijzonder (vervelend) verhaal. Je kunt er lang of kort over praten maar imo is jouw mening/wens niet meer belangrijk. Het belang van het kind gaat voor en dat houd in dat je het gewoon de komende 20 jaar moet uitzingen met je schoonfamilie op het bedrijf. Vervelend maar het is niet anders.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:45

UK_eef schreef:
Bijzonder (vervelend) verhaal. Je kunt er lang of kort over praten maar imo is jouw mening/wens niet meer belangrijk. Het belang van het kind gaat voor en dat houd in dat je het gewoon de komende 20 jaar moet uitzingen met je schoonfamilie op het bedrijf. Vervelend maar het is niet anders.

Wat een dikke onzin. Alsof een kind gelukkig wordt van de strijd en herrie om zich heen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:48

Amandavd schreef:
UK_eef schreef:

Wat een dikke onzin. Alsof een kind gelukkig wordt van de strijd en herrie om zich heen.

Precies dus oplossen door te communiceren ipv je kind als machtsmiddel te gebruiken.
Hoe balen ook maar geef grenzen aan. Dit is mijn privacy, ik wil dat je je daar aan houd punt en ja dat is moeilijk maar moet wel gedaan worden want ook als je verhuist zal dit moeilijk blijven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:02

Begrijp ook uit de posten van TS (die ik nu wel goed gelezen heb) dat financiële situatie het niet toelaat om eigen huis te nemen huur of koop. Wat een basis om een kind te nemen....

Blijkt dus ook dat er diverse gesprekken geweest zijn al waar schoonmoeder zich niet aan duidelijke(?) afspraken houdt. TS wil toch dat man een huis elders zoekt en met haar gaat bewonen. In mijn ogen een onmogelijkheid. Een boer hoort in feite op boerderij te wonen als het een veebedrijf is. Je bent nu eenmaal 7 dagen per week 24 uur per etmaal boer. Dit alles had TS zich echt moeten bedenken voordat ze zwanger raakte.

Ze zet haar man in een onmogelijke situatie waarbij ze vooral nu haar kind als inzet gebruikt.

Volgens mij is de enige oplossing nu dat TS zich schikt in de situatie, haar huis afsluit voor ongewenst bezoek en duidelijke afspraken maakt met haar man: opvoeding en beslissingen daarover liggen bij haar en hem. Dat schoonmoeder via haar man dat probeert te beïnvloeden zal doorgaan ook al wonen ze aan het andere eind van Nederland. Haar man zal hoe dan ook moeten samenwerken met zijn familie gezien het soort bedrijf wat ze hebben.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:05

slimmerik schreef:
Ben ik de enige die denkt: hoe kun je zwanger willen zijn als je stress hebt in je woonsituatie? Heb je gedacht dat een kind je man aan jouw kant zou krijgen? En __YSB__: lekker gemakkelijk je ongeboren kind als wapen te gaan gebruiken.

Uuuh, ik zeg helemaal niks wat daar op lijkt!
Ze moeten misschien gewoon even afstand van de situatie nemen.
En al die stress is echt slecht voor het kind.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:09

slimmerik schreef:
Dit alles had TS zich echt moeten bedenken voordat ze zwanger raakte.

Maar dat is nu te laat dus dit blijven benoemen heeft gewoon geen zin.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:12

jessdaniels schreef:
slimmerik schreef:

Inderdaad, en ze gaat zich er ook echt niet prettiger door voelen dat daar maar steeds op gehamerd wordt. TS is nu eenmaal zwanger, de situatie is zoals hij is en ze wil gewoon weten hoe ze daar nu op dit moment verder mee kan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:13

jessdaniels schreef:
slimmerik schreef:

Klopt en dat betekent dat ze ook een stukje gevolgen moet dragen van iets wat ze zelf mede veroorzaakt heeft. Alles kan nu eenmaal niet gaan zoals je wilt. Daar hoort ook heel veel inzet van jezelf bij. Want daar lees ik ook niks over: haar eigen inzet.... het is alleen maar gedram op haar schoonfamilie. Lekker voor haar man en haar kind direct.

En mijn post is wel wat langer dan dat ene zinnetje wat je eruit vist.... zo wordt het uit zijn verband gerukt.... ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:23

Jeetje ts wat een moeilijk situatie. Ik zou beginnen met een goed slot op de deur. Als je steeds op je hoede moet zijn voor een binnen wandelende schoonmoeder waar je al niet op zit te wachten. Hoe kun je anders rust vinden in je eigen huis? Op die manier zal er ook al wel een kleine hint overkomen. Verder is een gesprek aangaan met hun (haar) mss het beste. Je vriend staat er nu ook tussenin en uiteraard wil hij beide kanten niet kwijt.

Ik ben erg blij met mn schoonmoeder. Bemoeid zich nergens mee. Komt niet onverwachts aanzetten,... maar je kunt wel op hun rekenen als het nodig is. Zelfde met mn ouders.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:32

slimmerik schreef:
jessdaniels schreef:

Klopt en dat betekent dat ze ook een stukje gevolgen moet dragen van iets wat ze zelf mede veroorzaakt heeft. Alles kan nu eenmaal niet gaan zoals je wilt. Daar hoort ook heel veel inzet van jezelf bij. Want daar lees ik ook niks over: haar eigen inzet.... het is alleen maar gedram op haar schoonfamilie. Lekker voor haar man en haar kind direct.

En mijn post is wel wat langer dan dat ene zinnetje wat je eruit vist.... zo wordt het uit zijn verband gerukt.... ;)

Mijn reactie slaat ook niet alleen op jou, maar op iedereen die hierop blijft doorhameren. +Je maakt het zelf dikgedrukt dus je zet zo de toon van je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:46

slimmerik schreef:

Mij lijkt dat TS zich enorm inzet. Onder zulke omstandigheden daar blijven wonen, proberen dat vol te houden en je relatie goed te houden: dat vergt nogal wat! Zoiets hou je niet vol zonder je best te doen.

En als je er dan achter komt dat je vriend zijn belofte om naar een ander huis te gaan zoeken breekt... Dan kan ik me indenken dat je eerst je gedachten moet ordenen voordat je besluiten kunt nemen. Het is me nogal wat! Dan ziet je toekomst er heel anders uit dan je hoopte. Dat tot je door laten dringen, met alle emoties erbij, dat kost nou eenmaal tijd.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:47

Amandavd schreef:
UK_eef schreef:

Je kan er ook wat van proberen te maken en zelf duidelijk je grenzen aangeven. Met dat laatste zou ik eerst eens beginnen TS.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:49

Tja, zoals in zoveel verhalen van dit kaliber. Horen we maar 1 kant van het verhaal. Ben wel benieuwd wat er aan de andere kant van dit verhaal speelt.
Kan het dan ook alleen maar met slimmerik eens zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:01

mlO_uu schreef:
Dit hebben we al meerdere malen uitgesproken, maar ze blijft vervelend tegen / over mij doen en stookt mijn vriend ook erg tegen mij op.. Ik probeer dit maar zoveel mogelijk te negeren.
Niet negeren !!! Kan het ook zo zijn dat ze haar ideeën aan haar zoon vertelt en hij wat voor haar ideeën voelt en jij dat als opstoken ziet? Vraag duidelijk aan je vriend na wat zijn onderbouwing is om met zijn moeder in bepaalde dingen mee te gaan en weerleg dat met jouw onderbouwing als dat dan nog nodig is.
mlO_uu schreef:
Maar niet veel later had mijn schoonmoeder alvast besloten dat ons kindje gedoopt moet worden en hoe wij het moeten gaan opvoeden.

Hierover hebben jullie toch samen al gesproken en beslissingen over genomen voordat je zwanger werd? Dus wat is dan het probleem?
Heb ook een zusje waarvan mijn moeder het spijtig vindt dat haar kinderen niet gedoopt zijn. Maar verstandhouding wordt daar niet slechter van hoor. ;)

Feit blijft dat je je ontzettend verdrietig en onbegrepen voelt. Dus een goed gesprek met je man zou ook geen overbodige luxe zijn. Maar je moet wel respecteren dat hij ook met zijn familie verder moet gezien het bedrijf en familiebanden. Zet hem niet voor de keuze.... denk in oplossingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:21

En ts, al actie ondernomen?? Dit is geen prettige situatie om zwanger te zijn dus ik kan me voorstellen dat je wat betreft vriend en schoonouders even flink op je strepen gaat staan. Blijkbaar is het eerder redelijk gelukt dus hoop voor je dat het nu ook iets uithaalt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:25

Wat een vervelend probleem, ik vrees dat je er niets tegen kunt doen...ik hoop dat je relatie niet stuk gaat...dit gedoe komt helaas meer voor... :(:)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:11

Tja, dit vertellen ze dan weer niet bij Boer zoekt vrouw!

Stel je grenzen en maak je probleem bespreekbaar. Wat ik bij veel boeren/agrariers zie, is dat ze heel weinig communiceren. Ze denken dat ze tussen de regels door zeggen wat ze denken, echter doen ze dat absoluut niet.