Amandavd schreef:Waarom moet je dat als ouders dan niet leuk vinden dat je kinderen niet mee mogen? Begrijpen ouders gewoon niet dat niet iedereen kinderen leuk vind? Alsof je omdat iemand anders je kinderen niet leuk vindt, ze jou ook niet leuk vinden? Raar fenomeen, ouders.
Kamsel, alsof een kind er blij van word om met de volwassenen aan de tafel te eten, die maken het echt niet uit of ze er bij mogen zijn of niet, of ze wel bij de receptie maar niet bij het feest mogen zijn, daar hebben kinderen toch geen besef van?
Als het gaat om familie: mijn kinderen zijn ook familie, dat is hun neef of nicht of wat dan ook. Als die niet leuk of belangrijk genoeg zijn om uit te nodigen dan hoef ik dat ook niet meer te zijn. Dan geef ik net zoveel waarde aan de familiebanden als zij: niets.
Mijn zoon van twee zou het koud laten (vermoedelijk ook als hij het besefte, hem maak je de pis niet lauw) maar mijn dochters van vijf en bijna negen zouden enorm gekrenkt zijn. Die begrijpen dat echt wel, het is niet dat je onder de twaalf het IQ hebt van een naaktslak natuurlijk. 
Mijn kinderen vonden de bruiloft met alles erop en eraan geweldig. Enige nadeel is dat ze nu mij aan het trouwen willen hebben
De kinderen zaten aan de zijkant in een aparte kerkbank vanwege hun taken als bruidsmeisjes en bruidsjonkers en ik maakte me vooraf zorgen of ze niet met elkaar zouden gaan klieren en of we dan door de kerk moesten lopen om ze naar buiten te loodsrn, maar ze hadden blijkbaar meer gevoel voor decorum dan bepaalde volwassenen, allemaal stil en allemaal braaf aan het kijken.