je vriend ten huwlijk vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:31

Suzanne F. schreef:
Ervaart niemand het hier als wanhopig als je je vriend ten huwelijk vraagt? Zo zou ik het een beetje voelen denk ik. Ik zou me er een beetje zielig door voelen, beetje desperate. Maar ik heb dan ook erg veel bevestiging nodig. Ik moet zeker weten dat hij mij wil en daar ook moeite voor doet. Dat ligt denk ik dan aan mij persoonlijk.

Ik in ieder geval niet. Maar ik zie trouwen als een puur zakelijke overeenkomst die je om praktische reden zou uitvoeren.

Het is allemaal zo persoonlijk. Ik denk dat je over het algemeen wel een partner treft waarmee je zo'n beetje op 1 lijn zit. Ik zou het vreselijk vinden om met een heel circus eromheen (ihkv de romantiek :D ) ten huwelijk gevraagd te worden, maar ik zou ook niet snel aan zo'n partner blijven plakken denk ik omdat dat wel een indicatie is dat er grote verschillen zijn. Dat het voor anderen wel zo werkt, prima toch. Mooi juist alle verschillen.

luuntje

Re: je vriend ten huwlijk vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:40

Ts, een verlovingsring kan.
Je kan ook 2 mooie vriendschapsringen doen, of 2 verlovingsringen.
Armband is ook een optie.

Wij hadden geen verlovingsringen.
Mijn trouwring draag ik nu ruim 18 jaar.
Man zijn vingers zijn te dik, dus trouwring moest geknipt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:43

Wij hebben vriendschapsringen, simpelweg omdat je voor het woord verlovingsringen alleen al 4x zoveel betaald als voor dezelfde ring met de naam vriendschapsring.
En we hebben een kettinkje.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:50

Evelijn schreef:
Hier in goed overleg op de bank besloten dat we gingen trouwen, geen aanzoek, geen verlovingsring... Maar wel al 6 jaar gelukkig getrouwd.

dat is het belangrijkste

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:54

Sammie schreef:
Zwerte schreef:
Prachtig, hoe veel vrouwen altijd hoog van de toren blazen dat we gelijk zijn, maar zoiets een mannentaak noemen is wel weer prima.
Overdrijven is ook een vak. Ik zie zelden heel ‘veel’ vrouwen ‘altijd’ en dan ook nog eens ‘blazen’ over gelijk zijn.

Emancipatie is de keuze hebben, niet dat je in situatie A geen keuze had om vervolgens in situatie B ook geen keuze te mogen maken..

En dan nog.. what’s the big deal? Vrouwen zijn hier gewoon een stuk gevoeliger voor. Niks mis mee om romantisch het hof gemaakt te willen worden om vervolgens gelijkwaardig te gaan leven. En als je daarna thuis met kinderen en het huishouden wil zitten ook prima! Die keuze hebben we tegenwoordig. Maak er gebruik van zou ik willen zeggen.

Overdreven gevoelig zijn voor een paar woordjes is ook een vak. Voel je je aangesproken?
In de rest van mn post zeg ik toch ook eerlijk dat ik zelf net zo ben. Misschien heb je dat allemaal niet gelezen? En ja, ik zie dat dus wel degelijk veel gebeuren. Of het nou in de media is of in eigen omgeving. Ik ben gewoon echt fan van de uitspraak die ik deed, ik vind em heerlijk relativerend en grappig. Ik hou er van om menselijk gedrag te observeren en eventuele typische dingen aan te stippen. Niks meer, niks minder. De lading (en oordelen) die jij blijkbaar voelt bij mijn bewoordingen, voel ik helemaal niet zo.
Is de laatste alinea ook op mij gericht? Want dan heb je de rest van mn post duidelijk niet meegekregen, aangezien ik hetzelfde zeg. Geen big deal, niks mis mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:56

Zwerte schreef:
Overdreven gevoelig zijn voor een paar woordjes is ook een vak. Voel je je aangesproken? .

Even terug lezen.. Heb je het antwoord al..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:58

KoudbloedKim schreef:
Wat ik meer bedoel zijn de familieleden die dan persé overal bij willen zijn en alles mee willen regelen en het uiteindelijk wordt zoals zij dat willen i.p.v wat de bruid en bruidegom zelf willen.
Of dat je trouwt met een dure jurk en groot feest 'omdat het zo hoort' of omdat anderen het verwachten, nee... dat doen we niet.

Maar daar ben je natuurlijk ook zelf bij :j Onze families zijn wel erg betrokken bij de voorbereidingen (met mams en schoonmans jurk wezen shoppen), mijn oom filmt de bruiloft, broers zijn getuigen etc etc. Ik heb wel altijd gezegd dat ik luister naar goedbedoelde adviezen, maar uiteindelijk doe wat ik zelf graag op mijn dag wil zien. Je kunt het immers niet zomaar overdoen en ik wil achteraf geen spijt krijgen van beslissingen. Normaal ben ik ook altijd heel erg van het 'pleasen' van anderen, maar dit is onze dag en ik wil er alleen maar van genieten en geen spijt hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:15

Cayenne schreef:
[naam] schreef:
Wat ik meer bedoel zijn de familieleden die dan persé overal bij willen zijn en alles mee willen regelen en het uiteindelijk wordt zoals zij dat willen i.p.v wat de bruid en bruidegom zelf willen.
Of dat je trouwt met een dure jurk en groot feest 'omdat het zo hoort' of omdat anderen het verwachten, nee... dat doen we niet.

Maar daar ben je natuurlijk ook zelf bij :j Onze families zijn wel erg betrokken bij de voorbereidingen (met mams en schoonmans jurk wezen shoppen), mijn oom filmt de bruiloft, broers zijn getuigen etc etc. Ik heb wel altijd gezegd dat ik luister naar goedbedoelde adviezen, maar uiteindelijk doe wat ik zelf graag op mijn dag wil zien. Je kunt het immers niet zomaar overdoen en ik wil achteraf geen spijt krijgen van beslissingen. Normaal ben ik ook altijd heel erg van het 'pleasen' van anderen, maar dit is onze dag en ik wil er alleen maar van genieten en geen spijt hebben ;)
Op zich wel natuurlijk, maar als je bijv. weinig geld hebt en je ouders een groot deel betalen, maar achteraf enorme controle freaks blijken te zijn... of heb ik teveel TLC bruiloftprogramma's gekeken? :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:22

Hahahahahahah Ja dat denk ik wel.. Dat is echt typisch Amerikaans :')

Maar guilty! Ik kijk daar ook naar :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:25

Anke_Amigo schreef:
Ik niet nee, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat wij een hele goede en gelijkwaardige relatie hebben. Ik ben ouderwets in wat ik wil, namelijk gevraagd worden, maar ik zit niet 'vast' in deze denkwijze. Als ik iets wil dan regel ik het en ben ik niet afhankelijk van iemand anders om het te 'krijgen'(en zeker niet de liefde van mijn leven!!). Wat jij opschrijft voelt als iets wat je heb tussen mensen die elkaar nog niet zo goed kennen ofzo. Ik schaam mij niet of voel mij niet meer of minder dan mijn man. Wij kennen elkaar door en door, hebben veel meegemaakt en gevoelens als zielig of wanhopig zijn er niet als je elkaar zo kent (vind ik ;) )

Ervaar jij dat wel zo bij de man dan?

Ik heb geen vriend dus kan daar niks over zeggen. Maar ik heb het nooit zo ervaren als jij. Lijkt me inderdaad mooi als je het zo kan ervaren en een fijne gelijkwaardige relatie hebt.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:32

Ik vond dat ook de taak van mijn man. Was ook veel te leuk om niet zo meegemaakt te hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:45

Ik denk dat ik alleen door die programma's al een afkeer heb gekregen voor een gigantische bruiloft met alles erop en eraan. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:45

Wat een geweldig topic! <3
Mijn vriend en ik zijn 9 augustus 2 jaar samen. En kennen elkaar ondertussen 8 jaar..
Ik hoop echt dat hij mij eens mee naar Parijs neemt, want hij weet dat ik dat echt graag wil. En dat het dan ook daar gaat gebeuren. Hebben van de week het toevallig wel over trouwen en een feest gehad. Maar dat was omdat een vriendin gaat trouwen en zij het echt heel klein wil houden. Dus ik weet wel hoe de bruiloft en het feest en heel de bende gaat worden want daar zijn we het al 100% over eens.. Dat gaat ook het enige moment zijn dat hij mij in een jurk ziet denk ik.. :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:19

Mijn man is ook erg onromantisch hij vroeg me terwijl ik de was aan het opvouwen was. :+ Vind wel dat een man hoort te vragen. Vandaag zijn we 10 jaar getrouwd (oef wat voel ik me opeens oud :') )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:23

Wilawander schreef:
Mijn man is ook erg onromantisch hij vroeg me terwijl ik de was aan het opvouwen was. :+ Vind wel dat een man hoort te vragen. Vandaag zijn we 10 jaar getrouwd (oef wat voel ik me opeens oud :') )

En nu maar hopen dat ie vandaag wel zo romantisch is om je mee uit eten te nemen op jullie jubileum :D Gefeliciteerd!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:24

Cayenne schreef:
Wilawander schreef:

En nu maar hopen dat ie vandaag wel zo romantisch is om je mee uit eten te nemen op jullie jubileum :D Gefeliciteerd!!

Helaas hij is het zelfs vergeten -O- en ik eerlijk gezegd ook dacht dat het morgen was :+ erg hé het is dat mijn moeder belde om te feliciteren haha.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:36

Ik wou in eerste instantie trouwen. We hebben toen samen onze ringen uitgezocht en hij heeft het mij op verlof gevraagd. Enkel kwam er voor de rest niets van in huis en heb ik toen mijn ring ergens in een kast gegooid. Trouwen... nee doen we niet aan. Veel te vermoeiend :o

Ergens ben ik nu best blij van ongetrouwd te zijn. Ik kan morgen gewoon met iemand anders trouwen als ik wil :') (niet dat ik dat van plan ben).

Vraag me bij al de getrouwden hier af hoe het na de verloving verliep. Kan me best voorstellen dat een hoop dames hier de hele bruiloft van A tot Z zelf geregeld hebben ?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:38

Bij ons ging het ook heel onromantisch.

We woonden al 6 jaar samen, hadden eindelijk een eigen huurhuisje en we hadden steeds gezegd dat zogauw we echt gesetteld waren , we wilden trouwen.
Dus we hebben gewoon samen een datum gepland, niks geen aanzoek.

Aangezien we alles zelf betaalden, bepaalden wij ook hoe het ging en wie er kwamen.
Dus tante Mien wel maar tante huplepup niet want die zagen we toch nooit.
Uit beide familie's zijn er ooms en tantes wel uitgenodigd en een flink aantal niet.
Opa's en oma's niet want die zagen we nooit en uiteindelijk kwam mijn vader ook niet met vriendin omdat hij liever op vakantie ging en ik zo flauw was dat ik de datum niet wilde verzetten 8)7

We hebben precies de bruiloft gehad zoals wij hem graag wilden, met koets, kasteel en mooi feest ^&+
Ook prachtige foto's van.

Inmiddels zijn we 33 jaar samen en bijna 27 jaar getrouwd :)
We doen er ook ieder jaar wel iets aan, etentje met de kinderen en meestal zijn we op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:48

betadine schreef:
Vraag me bij al de getrouwden hier af hoe het na de verloving verliep. Kan me best voorstellen dat een hoop dames hier de hele bruiloft van A tot Z zelf geregeld hebben ?
Mijn vriend en ik hebben gisteren en vandaag de datum besproken.
Dit zal in de winter zijn en in de zomer geven we pas ons trouwfeest waarbij we het meeste gewoon zelf doen, lekker in de tuin. :j

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:48

Mijn vriend zegt altijd dat hij 'nee' zegt als ik hem zou vragen. Ik wacht dus maar op zijn aanzoek. Ik zou het leuk vinden om te trouwen, maar het belangrijkste is dat we samen gelukkig blijven en genieten van het leven met elkaar en onze kindjes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:53

Shanna schreef:
maar stel tenminste je ouders (als je daar contact mee hebt) en de familie die je lief hebt even op de hoogte dat je uberhaubt gaat trouwen

Dat hebben mijn vader en stiefmoeder bewust niet gedaan omdat er al een hoop gezeik was over hun relatie en ze geen zin hadden om hun trouwdag te laten verpesten. :)
Op de ochtend van hun bruiloft hebben ze kaarten op de bus gedaan met 'mededeling: op *datum* zijn *namen* getrouwd' en buiten mij om waren alleen de getuigen en de fotograaf plus hun gezinnen aanwezig.
Was een mooie dag, geen stress, vrij intiem en we hadden een Surinaamse rijsttafel laten maken door bekenden waar we nadien thuis heerlijk van gesmuld hebben. :9
Mijn oma heeft echt zitten lachen toen ze de kaart las :'), mijn stiefoma was woest maar dat wisten we van te voren al. ;)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:09

Mijn man heeft mij gevraagd. Ik vond dat eigenlijk wel een soort van mannending :') . Hij heeft eerst nog mijn vader om mijn hand gevraagd, waar hij volgens mij nog zenuwachtiger voor was dan dat hij het aan mij moest vragen.
We hebben de bruiloft samen geregeld. Alle locaties bezocht, kaarten gemaakt, etcetc.
En nu zijn we alweer bijna een jaar getrouwd! De tijd vliegt als je het leuk hebt :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:09

betadine schreef:
Ik wou in eerste instantie trouwen. We hebben toen samen onze ringen uitgezocht en hij heeft het mij op verlof gevraagd. Enkel kwam er voor de rest niets van in huis en heb ik toen mijn ring ergens in een kast gegooid. Trouwen... nee doen we niet aan. Veel te vermoeiend :o

Ergens ben ik nu best blij van ongetrouwd te zijn. Ik kan morgen gewoon met iemand anders trouwen als ik wil :') (niet dat ik dat van plan ben).

Oh, wat jammer van de ringen! Maar als het voor jullie zo werkt, prima toch!
Hier is mijn verloofde ook erg actief aan het meeregelen voor de bruiloft! We trouwen op 21 oktober en hij is net zo enthousiast gelukkig.
In het begin overviel het me nogal hoeveel er geregeld moet worden (en de bijkomende kosten %) ) maar vriendlief is wat optimistischer gelukkig :D
Wanneer ik het te druk heb, neemt hij ook regeldingetjes over. Zo heeft hij de papieren voor de ondertrouw, de DJ, de locatie (kasteel) en nog wat andere dingen op zich genomen. We hebben ook dezelfde smaak met uitnodigingen, locatie etc, dus dat was gelukkig zo geregeld.
Het enige onderhandelingspunt bij ons was de taart. Hij wilde een taart en ik cupcakes.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:13

kasteeeeeeel? zei je kasteeeel? :wow:
krijg jij je serieus een prinsessenbruiloft? aaaaaaah! :):)

Cayenne schreef:
Het enige onderhandelingspunt bij ons was de taart. Hij wilde een taart en ik cupcakes.

_/-\o_ :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:18