relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:20

Ankie2011 schreef:
Weet je TS? Het gedrag van je man kan er ook uit bestaan dat als jij straks besluit dat je met hem verder wilt gaan dat hij jou gewoon meedeelt dat het over en uit is tussen jullie....

Heb je hier al over nagedacht? Voel je je dan benadeeld door je man, omdat hij je gewoon naar N. heeft laten gaan? En ben je niet bang dat N. op een dag genoeg van je heeft? Denk maar niet dat je terug kunt naar je comfortabele leventje, misschien zit daar dan wel een andere vrouw. Hoe ga je dan met haar om? Heb je dan geen last van jaloezie als de rollen zijn omgedraaid? Kun je je kinderen delen met een andere vrouw?

Ben bang dat jij helemaal gelijk krijgt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:24

Anoeska schreef:
Ik vind het zelf geen verstandige keuzen om dat bij een andere man te gaan doen. Zo werkt het natuurlijk niet. Waarom niet een weekje in een hutje op de hei in je eentje. Dan kan je echt tot jezelf komen. Bij een andere man aan jezelf gaan werken slaat natuurlijk nergens op.

Juist, hoe kan je ooit achter je eigen gevoel, je eigen ik kan komen als dat gevoel mede beïnvloed wordt door N?

Het is naar allebei de heren eerlijker als je de tijd voor jezelf neemt. Je maakt het alleen maar ingewikkeld voor eigenlijk iedereen.

Palmera

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:32

Ik vind TS een goudeerlijk mens.
Een vrouw die tijdens relatieproblemen gevoelens krijgt voor een ander is niets vreemds aan. Maar de meesten zouden het verzwijgen. ;)

Dus al dat geleuter over wat ze haar kinderen aan doet slaat kant noch wal. De kinderen zitten nog steeds in dezelfde thuissituatie. En ze bedriegt haar man niet. Haar man is op de hoogte en is op dit moment akkoord gegaan met de situatie.

Kortom: ik snap al die aanvallen op TS niet zo. Natuurlijk zit ze in een situatie waarin knopen doirgehakt moeten worden. En waarin nagedacht moet worden.
Maar sommige reacties hier vind ik totaal onterecht en ronduit agressief.

Ts, sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:36

Ts heeft haar man tenminste van de relatie verteld en ze probeert het voor de kinderen, samen met haar man, zo goed mogelijk te doen. Hoeveel verhalen hoor je hier niet dat iemand buiten de pot piest zonder het tegen de partner te zeggen. Dat is pas laag, dit is vreemd,, moet er niet aan denken maar ts probeert uit te zoeken hoe nu verder. Dan kunnen we haar afkraken en een gigantisch schuldgevoel bezorgen maar dat vind ik niet juist. Ts, ik denk dat je het het moeilijkste vind om in je eentje met de kids door te gaan, dat zou wel een betere oplossing zijn. Dus eerst alleen met de kinderen je leven weer op orde krijgen en dan kijken of je een relatie wilt en vooral , wat voor relatie. Ik heb het gevoel dat je vanuit de standaard gedachte van huisje enzenz getrouwd bent en niet omdat je dolgelukkig en smoorverliefd op je man was. laat N voor wat het is, maakt het nodeloos ingewikkeld en zorg dat je eerst zelf weet wat je wil.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:44

Knap dat je hier je verhaal doet en wel of niet de goed bedoelde adviezen leest.

Ergens kan ik begrijpen waar je vandaan komt maar het komt nu op mij over alsof je je verveelt. De relatie is gewoontjes en je hebt het relatief makkelijk. Je mist de spanning en de uitdaging. Maar in plaatst van dit bij een ander te zoeken kun je ook de spanning opzoeken in het leven wat je nu hebt met je man en kinderen. Zoek de uitdaging in deze relatie op en de bekijk op welke manier je jezelf nog kunt uitdagen.
Dan wil ik niet zeggen dat je gelijk heel 50 tinten grijs door het huis heen hoeft te gooien maar gooi een beetje sambal in de relatie met je man ;-)

Nu lijkt het allemaal leuk met je vriend en is het spannend. Maar ook daar komt het moment dat de verliefdheid weggaat en het gewoon wordt en dan ben je toch weer aangewezen op jezelf. Verbeter jezelf en kijk vanuit je eigen kracht wat je kunt doen om het leven weer mooi te maken.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:52

Meestal is het de man, die doet wat jij hebt gedaan. En meestal is dat dan een soort van midlife crisis. Maar ook in een nieuwe relatie, komen op den duur weer de zelfde problemen.
Je doet er alleen maar veel mensen verdriet mee en vooral je kinderen zullen er de dupe van worden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:59

Ga eens een paar weken echt op jezelf. Dus niet bij man of n. Overdenk alles nog eens goed.
Geluk is heel mooi, maar niet zomaar te lijmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:27

Hallo TS ik heb alleen jou twee berichten gelezen.
Ik vind het aller eerst knap dat je hier een topic hebt geopend. De meeste reacties zullen ongetwijfeld wat hard aankomen en ook ik heb het gevoel dat je wel wat veroordeeld wordt.

Het is goed dat je in ieder geval eerlijk bent naar je man, dat vergt nog wat moed omdat te doen.
Dat de situaties niet echt ideaal is lijkt mij logisch.
Maar hey niemand is perfect en ik heb er respect voor dat je in ieder geval hard je best doet om er eerlijk voor uit te komen.
Dat je man jou de ruimte geeft om er achter te komen wat je nu precies wil is ook alleen maar fijn voor jou en ook wel knap van hem.
Ik vind dat toch wel een bijzondere situatie om eerlijk te zijn.
Wat denkt je man daar nu echt eigenlijk over? ik bedoel is het voor hem nu over of ziet hij dit als adempauze?
Je verteld dat er met N niet veel gebeurd als je bij hem slaapt maar hebben jullie dan wel of niet seksuele omgang? en zo ja weet jou man daar ook van?
Ik vind het best knap van een man als hij dat zo accepteert.
Houd je man nog van je? en krijgt je man nog kriebels van jou?

Dat je bepaalde trekken van je man niet fijn vind snap ik best maar als ik eerlijk ben bestaat er geen perfecte man mocht je het ideale plaatje voor ogen hebben.
Natuurlijk is depressie niet leuk maar bedenk goed dat dit voor hem net zo goed heel zwaar is.
Om eerlijk te zijn vind ik het wel wat oneerlijk als je om die depressie bij hem weg gaat.
Kiezen voor elkaar in een huwelijk betekend ook knokken samen als het niet goed gaat met 1 van beide.
Jou man hoeft jou niet af te snauwen als hij niet lekker in zijn vel zit.

Goed van je dat je ook aan jezelf werkt maar ik vraag mezelf af of jou man ook aan zijn problemen werkt.
Hebben jullie ooit relatie therapie over wogen?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:52

Het punt, volgende keer problemen direct bij de kern aanpakken...
Spoiler:
Afbeelding

En besef wel, die spanning en geluk van het nieuwe vonkje, dat staat niet garant voor langdurig geluk of iets beters! Dat is vooral korte termijn geluk waarvan je niet kan zeggen hoe het in de toekomst uitpakt.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:11

Ik vind de 2 posts van TO eerder getuigen van haar oneerlijkheid dan van eerlijkheid, het verhaal is behoorlijk anders in de tweede post, daarin had ze al besloten haar huwelijk te stoppen, een detail wat ook in de eerste post niet misstaan had..

En ik vind de reacties die TO krijgt nog mild, iemand had hier een soortgelijk moeten schrijven, maar dan over haar man 'Dus ik zei dat ie dan maar bij haar moest gaan slapen en vervolgens ging hij ook nog!'. Ik geloof niet dat er dan een spaan heel gelaten was van de man.

Topictitel is 'ik worstel met mezelf'. Ga die worsteling dan ook met jezelf aan en betrek er niet 2 mannen bij om je achter te verschuilen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:19

Dreamybol schreef:
Ik vind de 2 posts van TO eerder getuigen van haar oneerlijkheid dan van eerlijkheid, het verhaal is behoorlijk anders in de tweede post, daarin had ze al besloten haar huwelijk te stoppen, een detail wat ook in de eerste post niet misstaan had..

En ik vind de reacties die TO krijgt nog mild, iemand had hier een soortgelijk moeten schrijven, maar dan over haar man 'Dus ik zei dat ie dan maar bij haar moest gaan slapen en vervolgens ging hij ook nog!'. Ik geloof niet dat er dan een spaan heel gelaten was van de man.

Topictitel is 'ik worstel met mezelf'. Ga die worsteling dan ook met jezelf aan en betrek er niet 2 mannen bij om je achter te verschuilen.

Kan het niet anders dan eens zijn

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:12

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:46

Als het gras bij de buren groener is, is het wellicht een idee om je eigen grasveld beter te onderhouden. :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:58

Coloured schreef:
Als het gras bij de buren groener is, is het wellicht een idee om je eigen grasveld beter te onderhouden. :)

_/-\o_

Ik ben zelf een jonge mama (nu nog net 25) we hebben samen 2 kids en de derde op komst.
Moeilijke tijden in je huwelijk dat heeft denk ik iedereen de ene pittiger dan de andere.
Voor mij zou het al niet oke zijn om mijn hart zo te luchten bij een andere man. Zou mezelf er niet goed bij voelen ik passeer me man. Hij moet het juist weten.
Ik zou persoonlijk voor relatie therapie gaan. Voor jezelf, je man en voornamelijk voor je kindjes!
Ik vind het zorgelijk dat je man zo makkelijk is, hoor veel bokkers zeggen 'wat een goede man dat hij zo goed voor je is'.
Ik zou mezelf er niet goed bij voelen. Me man hoort toch voor me te vechten?
Zijn best te doen om ons huwelijk te redden.

Ik vind het een bijzonder rare situatie.
Iets wat ik in iedergeval NOOIT zou doen.
Elke nacht slapen bij een andere man overdag thuis zijn en weer vertrekken als je man thuis komt.
Bizar. Echt bizar.

Ga je gras veld nieuw leven in blazen. Bemest het, stop er energie, liefde en tijd in.
Met hulp van buitenaf als het niet zonder kan.
maak je grasveld gezond en onderhoud dat goed.

Het groene gras waar je nu bent kan ook verdorren. Zie wat je achterlaat!
Laatst bijgewerkt door blokje op 07-07-15 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:21

TS komt op mij een beetje verveeld over en niet de zegeningen te tellen die ze blijkbaar heeft. Kinderen, huis, paarden aan huis en blijkbaar financieel zo zeker dat zij niet hoeft te werken. Begrijp ergens dat je zaken dan als vanzelfsprekend gaat zien en weinig voldoening uit het leven haalt.

Heb er zo ook een paar in mijn omgeving; welgestelde ouders of een partner met een goed betaalde baan of bedrijf welke zorgt dat de lasten betaald kunnen worden, belastingen aangegeven en alle andere financiële overwegingen gemaakt worden. Personen in kwestie weten niet eens hoeveel hypotheek ze betalen, zo lang de pinpas het doet is het goed toch?

Ik heb een goedlopend bedrijf en mijn vriend ook een goed betaalde baan. We zien elkaar weinig maar zorgen op de momenten dat we tijd hebben dat we erop uit gaan, uit eten, weekendjes weg of heel bewust samen op de bank hangen. Een relatie moet onderhouden worden. Voor elke mijlpaal die we behalen zijn we dankbaar en genieten we van elkaar en alles wat we hebben en kunnen.

De situatie van TS; een man die haar blijkbaar wil onderhouden, daarvoor ook nog eens een slag in de ronte wil werken en haar de ruimte geeft een keuze te maken door bij het 'vriendje' te gaan slapen? Chapeau voor die kerel. Mijn inziens heeft hij het hard te halen en moeten de rollen omgedraaid zijn. Moet TS niet eens meer kijken hoe ze hem beter in zijn vel te laten steken ipv haar eigen gevoel te ontdekken? Mij lijkt dat bij zo'n kerel je terug krijgt wat je erin stopt aan energie en begrip.

Maar goed dat is niet de situatie haar eigen gevoel is schijnbaar belangrijker. Ergens hoop ik dat de man ziet hoe de rolverdeling hier is en dat er wellicht een ander prinsesje voor hem is die hem wel op waarde weet te schatten.

Wie zaait zal oogsten... in dit geval zaait TS niet en het zou niet onrechtvaardig zijn dat zij straks een verdorde akker aantreft... kwestie van tijd lijkt mij.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:39

Maiske schreef:
Wie zaait zal oogsten... in dit geval zaait TS niet en hoop ik ergens dat zij straks een verdorde akker aantreft... kwestie van tijd lijkt mij.

Is het nou nodig om iemand zoiets toe te wensen? Alleen maar omdat ze de dingen anders doet dan jijzelf zou doen? Want daar komt het namelijk op neer... Beetje misselijke opmerking :(

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:50

Ook mijn man werkte zich vroeger t schompes om mij en de kinderen te onderhouden.
Voelde me ook wel eens eenzaam, maar geen haar op mn hoofd die er aan dacht om met een andere kerel de koffer in te duiken.

Nu ik zelf momenteel ook best veel uren per week werk, wat ik ook ontzettend leuk vind,
begrijp me niet verkeerd, besef ik dat dat mn mooiste tijd was,
thuis bij de kindjes, teuten met mn paarden en honden.

Meid, count your blessings!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:51

Ik had al eerder wat gepost... Of het nu allemaal nodig is om alles op te geven en waar nu echt het probleem ligt. Maar ik lees nu zo veel "het is egoïstisch" dat ik toch nog een keer wilde reageren...

Maar als ik heel eerlijk moet zijn (ok, bij mij zullen er nooit kids in het spel zijn...) Je moet voor je eigen geluk kiezen en anders doet niemand dat voor je. Dus egoïstisch, nee, zeker niet :) Hoe kun je andere mensen om je heen gelukkig maken als je dat zelf niet bent?

Maar kijk alsjeblieft goed uit, als je een keuze maakt, dat je echt voor die persoon kiest, en niet voor hoe mooi die persoon je leven kan maken. Bij wijze van... Ik kan (bij wijze van spreken) nu ook tijd in je stoppen, allemaal leuke dingen doen en laten zien hoe geweldig ik ben... Maar de vraag is dan maar, in hoeverre blijft het zo "leuk". Mensen doen veel om iemand te krijgen.. maar dan wordt het ook een gewoonte ;) En als je vermaak zoekt ipv "echt iemand", dan moet je weer de volgende gaan zoeken over een tijdje...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 00:02

Geluk vindt je nooit bij een ander, alleen in jezelf.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:44

En het geluk van je man en kinderen?
Je bent een gezin. Dus alleen voor je eigen geluk kiezen kan niet meer.
Vind dat zoraar vandeze tijd. We denken alleen aan ons eigen geluk.
Als je een gezin hebt behoor je verder te kijken!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:53

blokje schreef:

Precies... en soms heb je jezelf weg te cijferen voor -in elk geval- je kinderen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:59

Dat staat hierboven niet.
Er staat dat je geluk in jezelf moet vinden.
Dat klopt ook. Als je afhankelijk bent van een ander om gelukkig te zijn dan gaat dit haast altijd een keer fout.
Dat staat los van het nemen van verantwoordelijkheden.

Daarnaast is het altijd zoeken naar de beste optie voor alle. Jezelf wegcijferen doe je alleen in uiterste situaties en die is hier niet aan de orde. Dat mag geen uitgangspunt zijn. Daarmee geef je ook een teken af dat jouw leven of geluk geen waarde heeft als je eenmaal kinderen hebt. Beetje onzin.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:00

blokje schreef:

Dit slaat kant nog wal....

Ieder individu heeft het recht om gelukkig te zijn....vind dat zelfs een van de belangrijkste prioriteiten van je leven.
Dat TS rekening moet houden met de gevoelens van een ander.... Ja tuurlijk.... Het opzettelijk kwetsen van andere personen is nooit goed.
Het idee om bij iemand te blijven alleen omdat ze alles krijgt wat haar "hartje" ooit begeerde en dat ze nu niet mag zeuren of een gelukkiger leven mag ambiëren daar krijg ik het zelfs benauwd van!!

Ook dat ze een slecht moeder zou zijn omdat ze nu niet 24/7 bij haar kids is.... Wat een flauwekul.... Neem aan dat de man niet net uit een ei gekropen is.

Wel zou ik in TS dr situatie afstand nemen ook van N. Het is namelijk makkelijk om je open te stellen voor iemand anders als je niet gelukkig bent in de situatie waarin je je zelf begeeft. Denk wel dat het je gedachten en eventuele conclusies doet vertroebelen.
De situatie waarin TS zit is voor niemand leuk.... Maar thuis de ongelukkige huisvrouw uithangen is voor niemand goed! Zeker niet voor de kids!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:04

Je bent geen slechte moeder als je niet 24/7 bij je kids bent. Als TS de nachten op zichzelf zou zijn om de dingen op een rijtje te krijgen, om aan zichzelf te werken en zo de vrede bewaren in huis dan zeg ik chapeau. Maar bij een andere vent in bed kruipen en plezier hebben, terwijl je moedwillig je huwelijk de berg afgooit en er kleine kinderen bij betrokken zijn, dan ben je i.m.o. slecht bezig.

Mensen verwachten altijd dat een ander hun gelukkig zal maken, maar je krijgt nooit een gelukkige relatie als je dat doet. Jij moet jezelf gelukkig maken, en jij moet van jezelf houden. De belangrijkste relatie die je in het leven aan gaat, is die met jezelf. Verwaarloos je dat, dan zal dat zijn effecten hebben op de relaties om je heen. Geluk kun je met elkaar delen, maar verwacht niet van een ander de leegte van geluk en zelf liefde in jou op te vullen. Dat kunnen ze niet.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:07

Ik kan in geen een post van TS lezen dat ze nu alleen maar hete nachten en plezier beleeft.