Ik ben "anders" en daar ben ik TROTS op!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 04:47

Ook ik ben anders maar ik zou graag normaler willen zijn. ;( Ik heb klassiek autisme, in combinatie met normaal IQ dus heb heel goed door wat bij mij heel moeilijk is en anderen makkelijk af gaat. Wanneer mensen me ontmoeten vragen ze zich af wat ik heb waardoor ik me zo vreemd gedraag. Ik doe anders, denk anders, gedraag me anders. Vroeger veel gepest en buitengesloten omdat ik anders ben. Relatie zit er niet in, niemand wilt met een gehandicapt iemand. Ik heb een paar interesses (die beginnen als obsessies) die zo anders zijn dat ik er met niemand over kan praten, in plaats daarvan word er vooral om gelachen. Op sommige plaatsen maakt het me niet uit dat ik anders ben en heb ik vrede met mezelf, vind iedereen inclusief mezelf leuk en speciaal. Maar in het dagelijks leven daarentegen word ik heel veel geconfronteerd met autisme en wens ik iedere dag dat ik wat meer op andere mensen had geleken. Hoop dat wijsheid met de jaren komt, in de toekomst ga ik mezelf vast wel meer accepteren. Het gekke is dat ik het hartstikke leuk vind om te gaan met bijzondere mensen of mensen die afwijkende interesses hebben.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 05:12

Is er een "normaal" dan?

Je kan zeggen dat ik ook anders ben. Ga niet met heel de stroming mee, dat wordt door veel mensen idd als anders en dom gezien. Of iig in de beginning, is mijn ervaring. Later vinden ze t gaaf :+
Ik ben geslaagd van de havo em heb nu 2 tussenjaren. Eerste jaar gaan werken en 2e jaar (nu) reizen. In t begin (toen t nog een droom was om te reizen, niet werkelijkheid) was ik door veel mensen onverstandig. Gewoon omdat ik niet meteen begin met een studie zoals normaal is. Nu t werkelijkheid is vind iedereen t zo leuk dat ik op 18 jarige leeftijd in mn eentje mn droom waar maak en dus reis in Canada. Eerst dus veel negatieve reacties, en nu alleen maar positieve reacties.

Maar nee. Voor mij is er niet echt een normaal. Aangezien iedereen anders is. Niemand is t zelfde :+

ImkeTarek

Re: Ik ben "anders" en daar ben ik TROTS op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:57

Ik ben trots op mezelf omdat ik vorig jaar eindelijk de keuze heb gemaakt voor MEZELF te kiezen!
Ik leefde altijd om anderen gelukkig te maken, maar deed niks waar ik zelf gelukkig van werd.

Ik ben naar Australië vertrokken en ga over een aantal weken (weet nog niet precies wanneer, uiterlijk begin oktober), weer naar huis om daar te gaan werken aan mijn verdere leven wat MIJ gelukkig gaat maken :) !

(Verder ben ik niet echt "anders", word hier door iemand "vanilla" genoemd :p )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:01

hannahaapje schreef:
Ook ik ben anders maar ik zou graag normaler willen zijn. ;( Ik heb klassiek autisme, in combinatie met normaal IQ dus heb heel goed door wat bij mij heel moeilijk is en anderen makkelijk af gaat. Wanneer mensen me ontmoeten vragen ze zich af wat ik heb waardoor ik me zo vreemd gedraag. Ik doe anders, denk anders, gedraag me anders. Vroeger veel gepest en buitengesloten omdat ik anders ben. Relatie zit er niet in, niemand wilt met een gehandicapt iemand. Ik heb een paar interesses (die beginnen als obsessies) die zo anders zijn dat ik er met niemand over kan praten, in plaats daarvan word er vooral om gelachen. Op sommige plaatsen maakt het me niet uit dat ik anders ben en heb ik vrede met mezelf, vind iedereen inclusief mezelf leuk en speciaal. Maar in het dagelijks leven daarentegen word ik heel veel geconfronteerd met autisme en wens ik iedere dag dat ik wat meer op andere mensen had geleken. Hoop dat wijsheid met de jaren komt, in de toekomst ga ik mezelf vast wel meer accepteren. Het gekke is dat ik het hartstikke leuk vind om te gaan met bijzondere mensen of mensen die afwijkende interesses hebben.

Meid, als iemand je laat schieten om wat jij je handicap noemt, dan is dat gewoon dom. Er zijn zoveel mensen die niet aan de maatschappelijke norm voldoen (zit ook in dat schuitje), maar er lopen ook wel mensen rond die verder kijken dan de eerste indruk. Jou prins zal zo iemand moeten zijn en hij zal waarschijnlijk ongelooflijk goed verstopt zitten, maar hij (of zij) is er echt wel hoor.
PS: ik heb echt een bloedhekel aan pesters

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:50

SandraVerl schreef:
hannahaapje schreef:

Meid, als iemand je laat schieten om wat jij je handicap noemt, dan is dat gewoon dom. Er zijn zoveel mensen die niet aan de maatschappelijke norm voldoen (zit ook in dat schuitje), maar er lopen ook wel mensen rond die verder kijken dan de eerste indruk. Jou prins zal zo iemand moeten zijn en hij zal waarschijnlijk ongelooflijk goed verstopt zitten, maar hij (of zij) is er echt wel hoor.
PS: ik heb echt een bloedhekel aan pesters

Dank je wel, je hebt gelijk denk ik.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:03

hannahaapje schreef:

ik herken dit heel erg ik heb ook autisme ( pdd nos ) iedereen is anders
ik ben vroeger ook veel gepest en het is afgelopen tijd weer begonnen
nu zit ik door problemen al sinds januari thuis word er veel geregeld voor me en er word van alles gedaan . op school vinden ze het maar raar ik ben raar , ik heb de afgelopen maanden zo goed kunnen na denken en heb nu zoiets van als je mij niet accepteert zoals ik ben dan toch niet ik kan eindelijk mezelf zijn

en als je iemand wilt om mee te praten mijn pb box staat open :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:11

Ik zeg altijd je bent niet anders je hebt er alleen iets bij.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:04

Er word al gezegt wat is normaal...

Ben ik normaal,nou nee

Ik ben gelabeld met een persoonkijkheidsstoornis en dan vellen mensen een oordeel"dan ben je vast gek"
Je ziet het iedereen altijd denken.

Ik denk zwaarder en langer over dingen na,ben absoluut niet impulsief.
Ik kan nu met mezelf omgaan,maar niet met mensen die hun oordeel vellen zonder mij te kennen

Waar ik trots op ben, tja...
Dat ik hier nog ben,en dat ik nu mezelf ben

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:15

Vaak hoor ik van m'n familie en van de mensen om me heen dat ik 'teveel' mezelf ben.
Wil ik m'n haar roze? Verf ik mn haar roze. Wil ik t een maand later paars? Verf ik t lekker paars!

Wil ik 3 printjes bij elkaar aan? Lekker boeie, gewoon doen!
Inmiddels ook m'n 6e piercing laten zetten (tegen wil van mama in) en zijn ze bezig met een schets voor m'n tattoo (WOEHOE!! *\o/* )

Dit wordt helaas niet altijd in dank afgenomen... Vaak bij solicitaties te horen gekregen dat ik niet in hun beeld pas omdat ik 'een eigen stijl heb'

Maar whatever. Ik ben TROTS op hoe ik ben. Vroeger ben ik veel gepest om hoe ik was en dat was juist voor mij een aansporing om meer naar mezelf opzoek te gaan.