[FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: [FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:04

Leuke blog hoor, ik volg je daar dus ook ;)

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:18

Heb je blogs gelezen. Super leuk en vlot geschreven Veel succes met het verkrijgen van de bouwvergunning. Ik hoop dat het niet te lang op 'de stapel' blijft liggen.

caspertjeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:55

Dit is zooo gaaf! *\o/*
Wij hebben deze boerderij ook bezocht met een makelaar bijna 3 jaar geleden!

Wij wonen nu in de buurt van boussac
Misschien is t leuk om een keertje af te spreken

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:57

Misschien moeten we dan een keer een "meeting" doen ;) dat is hip namelijk _O-

Zitten nog een paar bokkers in de buurt.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 21:40

Thanks voor de leuke reacties! En respect voor diegene die dat heeeeele verhaal gelezen hebben. Het werd een wat lang verhaal weer :o

Pandora: Leuk huisje hea! We zijn op onderzoek uit van wie het is haha. Ziet er niet uit of er iemand afgelopen maanden is geweest. Zal wel even voor je vragen of het te koop staat :D

Palousa_boy: haha grappig dat veel herkenbaar is. Ik vind jullie topic ook erg leuk om te volgen! Vorige keer zei je dat je misschien hier ideeën op kan doen, maar denk eerder dat we dan bij jullie moeten zijn. Jullie zijn veeel handiger dan ons haha. Respect voor wat jullie daar neerzetten! Enne hadden jullie voorgaande jaren ook zo'n last van de droogte of is dit jaar zeldzaam? Ze hadden het over morgen regen.. Laten we het hopen!

Caspertje: wat een toeval! je maakt me wel nieuwsgierig: wat waren jullie plannen met dit huis en waarom hebben jullie het voorbij laten gaan? Mag ook via pb!

Ik ben wel in voor een 'Limousin-bokkers' meeting! Moeten we zeker eens organiseren!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:55

Wij zitten hier ook pas 1,5 jaar hoor dus wat "normaal" is kan ik bog niet zeggen, maar vorig jaar was er wel wat meer regen tussendoor dus bleef alles gewoon groeien, en het jaar daarvoor was het ook zo droog, met iets meer dan 2 maanden geen regen.

Morgen zag ik idd ook een beetje regen en onweer op het programma staan, maar dat hadden ze afgelopen weekend ook staan en heb ik alleen in de verte wat flitsen gezien.

Al het water is welkom :)

En als je vragen hebt, stel ze gerust ;) misschien heb ik er wel een antwoord op.

caspertjeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:24

*\o/* het spettert *\o/* eindelijk _/-\o_

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:42

Wat een super mooie plek! ik heb je blog gelezen...en lijkt me echt heerlijk daar.

Ik wil jullie ook al het sucses wensen wat je nodig hebt bij het opstarten van zo een bedrijf.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:44

Je blog is echt leuk! Leuk dat je er zoveel foto's bij zet!
Ik duim voor regen voor jullie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:46

Dat huisje :') , machtig was daar geen post van jullie? :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:47

Ik wil graag je blog lezen, maar ik krijg de melding dat ik het wachtwoord in moet voeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:08

lucifertje schreef:
Ik wil graag je blog lezen, maar ik krijg de melding dat ik het wachtwoord in moet voeren?

Wachtwoord staat onder het linkje, is creuse. Ik heb ook even zitten zoeken :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:09

Donna93 schreef:
Pandora: Leuk huisje hea! We zijn op onderzoek uit van wie het is haha. Ziet er niet uit of er iemand afgelopen maanden is geweest. Zal wel even voor je vragen of het te koop staat :D

Keep me posted ! :+

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 08:08

Caspertje: wij hebben helaas geen drup gehad.. ;(

Volgens mij is alle post wel gewoon bij ons aangekomen haha. Maar zou zomaar kunnen dat daar wat ligt :P

Gisteren is alvast wat grind gekomen voor de weg naar de geitenstal.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag wordt weer een lading gebracht.

Maandag wordt als het goed is de geitenstal geleverd.. Zou zo mooi zijn dat we dan meteen kunnen bouwen. Die Fransen beginnen wel gewoon als de toestemming er eenmaal is maar ze het officiële papiertje nog niet binnen hebben. Wij als Nederlanders durven dat niet aan omdat we door andere franse boeren aardig in de gaten worden gehouden. De meeste boeren zijn heel vriendelijk en behulpzaam hoor maar zijn hier twee die wat jaloers zijn is ons verteld. Wij begroeten ze wel altijd maar die zeggen ook niks terug :\

De lucht is helder blauw.. Lijkt weer een mooie dag zonder regen te worden. Een boer in de buurt wilde ons wel hooi verkopen om de winter door te komen. Daar is hij nu op terug gekomen omdat hij bang is anders zelf niet genoeg te hebben. Als het zo doorgaat met de droogte komt er namelijk geen nieuwe snee hooi. Nu zijn wij dus op zoek naar hooi.

Ik heb een wachtwoord op mijn blog omdat van mij niet alle fotos op google hoeven. Ken iemand die haar blog open heeft en als ik op haar google zie ik allemaal fotos van haar kids. Dat hoeft van mij niet :o het wachtwoord is dus: creuse

Fijne dag allemaal! :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:39

Hooi zal komend jaar idd wel wat duurder en minder makkelijk te vinden zijn.

Vorig jaar hebben wij geluk gehad met een boer in de buurt die voor 10 een baal kwam brengen, maar dat hield ook een keer op, vervolgens een mooie partij gevonden van een boer die ermee ging stoppen.

Zondag ga ik nog wat hooi halen bij de buren, die hebben een schuur gekocht maar daar stonden nog wat balen hooi in, kom maar op met dat hooi :) is wel wat ouder maar aangezien er nu ook al hooi in de wei staat kunnen we de oude balen mooi gebruiken om de zomer door te komen. Krijgen ze in de winter weer wat beter hooi, dan hebben ze het harder nodig.

Van die 40ha kun je volgend jaar zelf wel hooi halen toch? Wel uitkijken voor de bronnen _O-

caspertjeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:30

Onze boer die maait, hooit, baalt en slaat t op. Hoef maar te vragen en hij brengt een baal. Is ruil mag hij de helft houden. Voor ons is dat ideaal heb nooit te kort of overjarig hooi.

caspertjeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:31

Kijk maar eens voor hooi op Le bon coin

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:36

Wat een droomhuis zeg :D Lijkt me heerlijk!

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 13:22

Palousaboy: vonden wij maar een boer die ermee gaat stoppen en zn balen kwijt moet. Ideaal! En dit jaar hebben jullie dus weer geluk met de buren die balen voor jullie hebben :D

Voor dit jaar hebben we niet genoeg omdat er aan die hectares grond jaren niks gedaan is. We proberen het nu weer vlak te krijgen en dan in september moeten we veel opnieuw gaan inzaaien. Omdat we toch nog niet bezig zijn met de stal bouwen is daar nu tijd voor. Voor volgend jaar hebben we dan als het goed is wel genoeg eigen hooi! En inderdaad uitkijken voor de bronnen haha, moeten het land echt nog even 'leren kennen'.. :')

Caspertje: hebben jullie ook een boerenbedrijf of alleen paarden of..? Dat vroeg ik mij af. :o
We zoeken al op le bon coin, alleen 1 of 2 balen geen probleem.. Wij moeten echter meteen voor de hele winter genoeg hebben voor 200 geiten. En die voorraad hebben veel boeren niet op het moment lijk het. Als je iets weet..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:29

Wij kopen ook niet zo heel groot in hoor :) daar hebben we de plek nog niet voor. Kan er op zolder een stuk of 20 kwijt en dan nog wat beneden, totaal dus iets van 25.

Zondag halen we er 10 maar de zolder ligt nog bijna vol dus heb eigenlijk niet zo veel haast, maar dit is mooi dichtbij ;)

Hebben ook nog maar 4 paarden dus het hooi gaat nog niet zo hard.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:48

Wat een ontzettend gave onderneming!

Heb je blog ook gelezen :j

Wij zijn niet verder gekomen als Belgie, net over de grens _O-
Maar mijn man is hoefsmid en had al een klantenbestand wat we niet zomaar wilde opgeven.

Frankrijk heeft me nooit getrokken, als kind veel geweest en het was me altijd te heet maar als ik jou huis zie en jullie grond en dan nog een geitenbedrijf(heb zelf landbouwschool gedaan), jeetje wat lijkt me dat enorm leuk!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:49

Wat een leuk topic en wat is je blog leuk geschreven! Ik ben dit jaar voor het eerst in Frankrijk geweest en ik ben er verliefd op geworden, ik volg :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 07:02

Ik ben gek op Frankrijk <3 . Volg je ook, wat een mooie plek!
Heb 2 weken geleden mn nichtje naar naar Molières ( Dordogne) gereden, die loopt daar 6 weken stage op een geitenboerderij. Weet niet precies, hoeveel ze er daar hebben, maar ze zijn gemiddeld 4.5 uur bezig met melken ( carroussel, automatisch), poeh.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 07:35

Wat stoer dat jullie deze stap hebben genomen.
Wij kwamen niet verder dan Friesland en dat vond ik al een hele uitdaging.

Zal je blog eens gaan lezen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:16

Wat een avontuur! En wat een prachtig huis en mooi stuk land!

En met dat meer zou je ook nog geld kunnen verdienen....karper vissers genoeg die daar graag hun tentje voor een weekend neer willen zetten!
Mijn man en zoon zijn karpervissers, en voor een karper meer in Frankrijk wordt er toch snel voor een paar dagen tussen de 250 en 750 euro neergelegd! En je hoeft er verder niks aan te doen....vissers hebben eigen tenten en spullen mee en geen electriciteit nodig.
Het is maar een idee ;-)