@moonsparkle
Het is inderdaad niet altijd ideaal. Het is ook vaak vermoeiend om een hele dag conversaties te hebben met vreemden, waarvan niet iedereen even interessant is en velen telkens hetzelfde verhaal van jou willen horen. Het is niet altijd even comfortabel, om gevouwen onder je backpack met zijn 2'en 1 plaats op de achterbank te delen, of achterin een bestelbusje tussen het gereedschap te liggen. Soms sta je wel een uur te wachten en wordt het moeilijker je glimlach naar de zoveelste auto die voorbij rijdt oprecht te houden. En af en toe word je op een plek afgezet en denk je, hoe kom ik hier ooit weer weg?
In mijn ervaring kom je dan echter net op dat moment dat je er een beetje klaar mee bent, die supertoffe persoon tegen met een fantastisch verhaal, waar je ontzettend veel energie van krijgt. Of je mag plaatsnemen in een lamborghini waardoor je je de koningin voelt. En op die hopeloze plaats krijg je eerst 10,- euro en een zak lekkernijen toegestopt van iemand die niet jou kant op gaat, waarna er een engel opduikt die voor je omrijdt waardoor je weer goed staat.
Ik lift zelf vooral van tankstation naar tankstation en daar heb je meestal binnen 10 minuten wel een lift, vaak zelfs nog voor je vorige lift weer vertrokken is. Soms duurt het langer, maar dan ben je lekker bezig: gesprekjes met mensen om te kijken of je mee kunt en tussendoor kun je zo nodig binnen opwarmen. Verder hebben Steven en ik het ook gewoon gezellig, waardoor het wachten met zijn 2tjes geen enkel probleem is. Tussen passerende auto's vermaken we ons wel
Verder... ik ga meestal zonder tent dus dan heb je de genoemde problemen niet. Maar als ik mijn tent achter zou laten voor een wandeling neem ik gewoon telefoon/camera/portemonnee mee. Als iemand zo nodig mijn oude kleding wil jatten, dan zij het zo, zullen ze het wel heel hard nodig hebben. Voor 3 weken door Europa reizen neem ik niet meer mee dan een eastpack, dan valt dat sjouwen wel mee (nee ik stink nooit!). Toiletten zijn er overal (je komt toch veel op tankstations) en anders heb je de natuur 
Toch is iedere keer vertrekken weer spannend hoor. Kom ik wel aan? Wordt het wel leuk? Maar na iedere geslaagde dag wordt dat vertrouwen groter.
PS: Steven en ik vertrekken 3 Juli richting Wit-Rusland (pure noodzaak eigenlijk, ik heb een vlucht geboekt vanuit daar naar Vietnam). We hebben 3/4 dagen om liftend in Vilnius te geraken, ik zal eens proberen een liftdagboekje bij te houden zodat mensen een idee krijgen hoe het eraan toe gaat.