Trouwen met weinig geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:59

Ik geloof dat ik het al hier eerder had gezegd, maar wij waren goedkoper uit geweest als we het niet thuis hadden gevierd. Feestje voor 42 personen incl. bbq en drank, versieringen, bediening etc. heeft ons 2000 euro gekost. Bbq was wel een luxe bbq, kostte 750 euro inclusief kok. Drank, serviesgoed, glazen, tafels en stoelen, tap, koeling etc kostte ons ook 750 euro. Nog iemand voor de bediening, wat hapjes voor later op de avond en de decoratie was nog eens een kleine 500 euro.

Anoniem

Re: Trouwen met weinig geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:04

Bediening doen we gewoon zelf, we hebben twee koelkasten en een vriezer en versiering hoeft wat mij betreft ook niet hoor.
De paarden staan dan in de tuin, dat is voor mij versiering genoeg! :))
Ik heb het ook ruim gerekend, denk dat er in totaal tussen de 16 a 20 mensen komen, inclusief wijzelf.
Schalen met vlees maken we van tevoren klaar en we kunnen wel iemand regelen die extra stoelen en een tafel meenemen. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:14

Met ruim het dubbele aan mensen haal je het dus niet met 2 koelkasten, vandaar dat we nog een megagrote gehuurd hadden.
Bediening was ook iets wat voor ons geen discussiepunt was, al was alles zelfbediening, glazen en borden en zo moesten wel geruimd worden. Het is ons feestje, daar willen we ook van genieten en niet de hele avond zelf alles moeten regelen en rennen.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 00:27

Wat in leusden erg leuk is, is dat je kunt trouwen op locatie en ook zelf kunt bepalen hoe laat je dat wilt. Zo hebben wij een surprise bruiloft gehad op 30 januari om 20:00. Zo kun je evt besparen op de dag zelf. Geen diner en zo. Plus dat dan alle gasten bij de ceremonie zijn. Gemeente Leusden heeft contracten met zelfstandige ambtenaren. Wij hadden een super leuke vrouw. Is eerst een keer bij ons thuis geweest om kennis te maken, daarna stuurde ze per mail een vragenlijst door, die we onafhankelijk van elkaar moesten invullen, zij heeft daar een heel mooi verhaal van gemaakt waarom we heel hard hebben gelachen maar ook tranen bij vloeiden.
In de winter trouwen kan je ook veel geld schelen. Wat wij ook een voordeel vonden was dat de rokers even snel een peuk gingen doen en dan snel weer naar binnen kwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 01:55

quera schreef:
[naam] schreef:
Koop je jurk, sluier, schoenen en tasje uit China op Ebay, ik heb er inmiddels bijna een kast vol van. Echt mooi hoor!

[ [url=m/qRL29k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je moet ook niet hersenloos zomaar wat bestellen.

Afbeelding

Afbeelding

En hij is wel dieprood, omdat hij onder een spotje staat en een iphone niet zo goed is in fotograferen in zulk licht lijkt hij wat fletser op de foto dan hij in werkelijkheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:56

Zo dus

Afbeelding

Je mag wel komen kijken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:11

Sorry maar dat risico zou ik nooit nemen.
In de winkel kan je kijken hoe het valt en welke maat je precies nodig hebt. Hij kan dan op maat gemaakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:19

In China kan hij ook op maat gemaakt worden :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:24

Er zijn ook outlet winkels voor bruidsjurken. Dan kun je meteen passen en maken ze hem verder op maat.
De kosten vallen dan vaak mee omdat het oudere (pas)modellen zijn.
Zo via China etc kopen zou ik nooit durven idd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:25

KoudbloedKim schreef:
Bediening doen we gewoon zelf, we hebben twee koelkasten en een vriezer en versiering hoeft wat mij betreft ook niet hoor.
De paarden staan dan in de tuin, dat is voor mij versiering genoeg! :))
Ik heb het ook ruim gerekend, denk dat er in totaal tussen de 16 a 20 mensen komen, inclusief wijzelf.
Schalen met vlees maken we van tevoren klaar en we kunnen wel iemand regelen die extra stoelen en een tafel meenemen. :j

Even een tip, mijn zus had ook een housewarming feest met zo'n 30 mensen en wou er ook van genieten. Zij heeft toen een nichtje en neefje gevraagd voor bediening en afruimen. Ze waren zo'n 14-15 jaar en kregen er dus een mooi zakcentje voor. Dat was echt perfect :j Ze hoefde alleen af en toe even een schaal klaar te zetten en de kinderen gingen er keurig mee rond en namen alle glazen en afval etc mee en zetten nieuwe op tafel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:29

Bedankt voor de tip. :j
Komt vast goed.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:29

Eulogy schreef:

Ja als jij alle maten perfect bij jezelf weet op te meten.

In een winkel is dat toch een stuk makkelijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:32

Nou ja, als je even vraagt of iemand het voor je doet lijkt me dat toch geen kwantummechanica, hoor :+
Ik zeg niet dat ik het zou doen, maar het kan volgens mij prima hoor.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:33

quera schreef:
Eulogy schreef:

Ja als jij alle maten perfect bij jezelf weet op te meten.

In een winkel is dat toch een stuk makkelijker

En zelfs met alle perfect gemeten maten moet er vaak toch nog wat aangepast worden.
En vaak is een laatste pasbeurt bij een naaister, een paar weken voor de bruiloft, ook heel fijn, zodat je zeker weet dat hij goed zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:33

Die rode van mij is ook op maat gemaakt. De pop is ook op mijn hoogte, ik struikel dus ook niet over de voorkant die in principe op de allereerste foto van de verkoper veel te lang is (maar staat wel mooi zo over de grond uitgewaaierd).
Hij zit mij net zo als op de pop.
En als het niet goed is kun je je geld terug vragen bij eBay of PayPal. Heb ik laatst nog bij wish gehad. Die jurk was niet goed genaaid en er zaten vlekken in, heb mijn geld al terug en mocht de jurk houden.
Deze

Afbeelding
(Hangt als zoutzak on de maat 38 pop want is een maat 42 jurk)
Dus het risico valt nog wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:37

Hier om de hoek zit een professioneel naaiatelier die voor een appel en een ei een trouwjurk innemen/verstellen. Al zou een laatste fine tuning nodig zijn dan is dat nog geen probleem.
Die rode zat meteen goed. Ik heb nog een andere ivoor jurk, die zat ook meteen perfect. Goed maten nemen is niet moeilijk en wanneer dat goed opgevolgd wordt en je zelf niet meer behoorlijk afvalt of aankomt dan komt verstellen niet eens aan de orde.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:39

En dan maar hopen dat het goed bij je lichaam past..

Want ook dat weet je dan pas als hij er is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:44

Verstellen moet meestal juist wanneer je een merk jurk koopt in een dure winkel. Dan nemen ze eest je maten om te kijken welke standaard prefab jurk ze voor jou moeten bestellen, dan bestellen ze de jurk. Bij de eerste keer passen blijkt die standaard maat dan iets te lang te zijn en de borstpartij blijkt dan niet mooi aan te sluiten omdat die jurk in een doorsnee maat wordt gemaakt die het gros wel ongeveer past. Dan gaan ze dat afspelden en fine tunen. Bij een goede op maat gemaakte jurk sla je dat over.
Ik heb met mijn echt trouwjurk van Maggie Sottero dat verstellen ook moeten laten doen.

Je moet inderdaad wel een goede verkoper zoeken die gebruik maakt van een kundig atelier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:45

Als je slim bent ga je eerst het model van je keuze passen in een winkel om te kijken of het je staat ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:10

Fijn dat jij dat wel aandurft ;)

Maar ik wil zeker weten dat het me staat ( ook de precieze jurk). En dat het goed past en op tijd aankomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:58

De gemiddelde wachttijd op een jurk van eBay is 2 maanden korter dan één uit de winkel.
Mij werd toen in de winkel gezegd dat het wel 4 maanden kon worden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:16

Ik heb gepast in een Nederlandse eikel maar knapte af op de prijs van 'mijn' jurk en dat ik dan die (Door anderen gepaste) jurk zou krijgen en geen nieuwe. Merk en maat goed onthouden en op ebay besteld voor een fractie van de prijs. Soms moet je geluk hebben.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:21

Anoniem schreef:
De gemiddelde wachttijd op een jurk van eBay is 2 maanden korter dan één uit de winkel.
Mij werd toen in de winkel gezegd dat het wel 4 maanden kon worden.

Maar in een winkel weet je wel meer over de kwaliteit dan van een plaatje van internet. Als die bestelde jurk uit China tegen valt, heb je alsnog niets.
Misschien duurt de wachttijd in een winkel hier wat langer, maar die zekerheid is wel fijn (plus garantie etc). Ik heb ook jurken uit Aziatische landen gezien die besteld waren via internet en je zag toch duidelijk kwaliteitsverschil. Dan spendeer ik liever wat meer zodat die stress en teleurstelling uitgesloten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:26

Pff, we hebben hier wel een 'probleempje'. :o
Eigenlijk is het denk ik een luxeprobleem.
Ik heb van mijn hele familie alleen mijn moeder over.
Mijn verloofde heeft beide ouders nog + 3 broers en zussen + aanhang.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? Was het ongemakkelijk?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:33

sallandval schreef:
Ik heb gepast in een Nederlandse eikel maar knapte af op de prijs van 'mijn' jurk en dat ik dan die (Door anderen gepaste) jurk zou krijgen en geen nieuwe. Merk en maat goed onthouden en op ebay besteld voor een fractie van de prijs. Soms moet je geluk hebben.

Een Nederlandse eikel? :+ :D :D

KBK, mijn vriend heeft een gigantische familie en van zijn kant komen ongeveer 100 man op de bruiloft, terwijl ik op z'n hoogst 20 mensen kan uitnodigen :')
Ach, ik voel me er niet vervelend onder. Zijn familie wordt ook mijn familie, dus ik zie het als een grote kliek :D