Gast toont geen enkele dankbaarheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:04

Volgens mij werkte die gast, dus geen geld?

Gewoon een grove profiteur.

Bah bah wat een ramp van een man, want dat is hij gewoon, een volwassen vent die gemakkelijk van iedereen gebruik maakt zonder daar iets voor terug te doen.

Als hij constant heel veel had meegeholpen in het huishouden, had dat ook zijn dankbaarheid getoond.
Maar ook daar was hij te lui voor.

Wat moeten we nu met zo'n persoon in onze samenleving :?

TS volgende keer maar gelijk goede afspraken maken :(:)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:12

Wat een hork. :D

Doet me opeens denken aan iemand die wij ook eens hadden uitgenodigd.
Die bleef eten voor een concert; had ook niks meegenomen, behalve zichzelf.
Ach, dacht ik nog, geen probleem.
Hapje vooraf, hoofdmaal en een heerlijk vers schepijsje met vruchtjes en slagroom toe.
Als dank kregen we te horen: ijsje was te klein.

Dat is een dikke :evaw: geworden, nooit meer uitgenodigd.

Supervixen

Re: Gast toont geen enkele dankbaarheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:19

Ach dat gedrag begint in mijn groep 3 al. Als een kind trakteert zijn er altijd wel één of twee die roepen: mag ik er twee of mag ik er nog één? Echt onbeschoft.
Laatst waren er ergens bananen van ovet. Mocht ik in de klas uitdelen. Zegt er eentje: mijne is te klein, ik wil een grotere 8)7
Pfff.. bedankje kan er ook niet af bij dit soort kinderen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:51

Wat ik me af vraag; waar zijn die ouders?

Mijn ouders zouden hadden jou sowieso al een bedankje gegeven, en zouden er echt wel voor zorgen dat ik jullie zou bedanken en zo af en toe zelfs iets van eten e.d. mee zou nemen.
Ik snap eigenlijk vooral de ouders dan ook niet in dit verhaal..... die horen ook zo'n jongen daarmee te helpen, en als hij geen geld zou hebben zouden hun maar voor een bedankje moeten zorgen vind ik, zodat hij jullie wel kan bedanken!!

Tevens is het wel lomp van hem om niet tussendoor even bedankt te zeggen.. dat kost niks en is al z'n groot gebaar...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:57

Voor mij gaat het niet om het huismerk maar ik vind het belachelijk dat dit het enige is wat er komt. Een simpele reep chocolade voor een persoon nota bene. Een Merci was leuker geweest en kost net een euro meer... Alsof hij geen euro kan missen voor een gezin dat hem in huis genomen heeft? Anders was hij duurder uitgeweest. Hij koopt zelfs geen eigen ontbijt en gaat er gewoon van uit dat TS dat maar voor hem haalt en betaalt. Daarom zeg ik "huismerk". Omdat ik het makkelijk af zijn van gastvrijheid vind zijn.

Ik heb een week in Finland bij een vriendin gelogeerd. Ik mocht helemaal gratis blijven. We zijn naar verschillende plekken geweest, ik ben gehaald en gebracht van het station (uur rijden). We zijn gaan paardrijden (met haar paarden) hebben vanalles lekkers gemaakt etc. Ik heb zelf meebetaald aan de boodschappen, haar een giga eet pakket gestuurd toen ik thuis was (en zelfs een gekregen! Super leuk!) en binnenkort stuur ik weer wat want ze is pas bevallen van een jongetje. Kortom, ook al werd me alles voorgeschoteld, ik heb zelf ook gekookt, meegeholpen in het huishouden en voor eten betaald uit fatsoen. Ik zou geen dag daar hebben kunnen slapen zonder iets terug te doen want dan was ik een profiteur (vind ik zelf). Dus ik kan me echt niet goed vinden met een reepje huismerk chocolade voor een persoon. Ik heb ook gewoon huismerk producten gestuurd, had ook niet zoveel geld (en had ook vanalles al meegenomen naar FInland om hun Nederlands eten te laten proberen) maar kom aan zeg, TS verdient echt wel beter. Desnoods stak hij er een kaartje bij met zijn dankbaarheid, alleen een woordje van hartelijk bedankt voor de tijd samen etc. Is zelfs dat teveel moeite? Kaartje van de Hema desnoods, kost een euro!

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:45

Ik vind hem ook een beetje (erg) onbeschoft. Mijn neef is ook zo verlegen als de pest, zit zonder werk etc. Maar hij is wel altijd de gene die vooraan stond met zn portomonee toen we met onze oma mee op vakantie waren.

En zelfs een vriendin die al mn halve leven over de stoep komt zegt elke keer voordat ze weg gaat bedankt voor het eten o.i.d.
Vind het een goede keus dat hij er niet meer inkomt. Volgende keer zoekt ie maar een hotel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:20

Een reep chocola? Serieus? Wát een idioot! Een etentje met jullie 3en op zijn kosten had ik meer op zijn plaats gevonden. Wat een asociale hond :n