Hoe combineren jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:36

Ik vind de manier waarop je het telefoongesprek hebt aangepakt ook niet echt tof. Aan iemand die het al moeilijk heeft vertellen: ja, en wat nu als ik een paard ga kopen? Daar komt natuurlihk nooit een gesprek mee op gang.

Had hem gevraagd waar hij bang van is. Wat hem dwarszit. Of hij de paarden anders vind als zijn kickboksen en waarom? Gewoon praten om te kijken of er een oplossing is.

Denk dat je nu de deur een beetje. Hebt dichtgemaakt en dat snap ik wel een beetje. Het komt op mij een beetje.over als een 'ik eis' gesprek.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:37

JesseVerboog schreef:
Dankjewel vor het delen van je verhaal, ja we gaan zaterdag praten dus ben benieuwd!

Graag gedaan! Ik ben me er wel heel goed bewust van hoe goed ik het heb getroffen hoor, mijn vriend is in een aantal opzichten een beetje ouderwets, maar daardoor sluiten we goed bij elkaar aan. Ik hoop van harte voor je dat jullie er uit komen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:38

Dat is een beetje hetzelfde als het voorbeeld van die vriend hier in het topic die van zeilen hield en dat zij dan gaan praten en hij zegt: ja, en als ik nu over een paar jaar een eigen boot koop en de wereld over ga zeilen? Dat wil je op zo'n moment gewoon even niet horen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:40

gekvanfleur schreef:
Dat is een beetje hetzelfde als het voorbeeld van die vriend hier in het topic die van zeilen hield en dat zij dan gaan praten en hij zegt: ja, en als ik nu over een paar jaar een eigen boot koop en de wereld over ga zeilen? Dat wil je op zo'n moment gewoon even niet horen.

Waarom niet? Als dat die persoon zijn of haar droom is?
Waarom zou je iemand zo willen opeisen en tegen houden?
Ben blij dat mijn man me gewoon mijn beesten gunt.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:44

Bij ons is het vrij makkelijk, m'n vriend gaat gewoon altijd mee naar m'n paard. Probleem opgelost :')

Ik zou eerlijk gezegd gewoon bezig blijven gaan met de paarden, dat is iets wat jou gelukkig maakt. Hij heeft zijn ding, jij hebt je ding. Als je nou 6 keer per week de hele dag bij je paard bent snap ik dat hij het jammer vindt dat hij je minder ziet, maar dat is volgens mij niet het geval. Misschien is het mogelijk om te proberen de avonden dat hij kickbokst jij naar de paarden gaat, of 1 avond daarvan?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:44

Ayasha schreef:
gekvanfleur schreef:

Waarom niet? Als dat die persoon zijn of haar droom is?
Waarom zou je iemand zo willen opeisen en tegen houden?
Ben blij dat mijn man me gewoon mijn beesten gunt.

Omdat het niet leuk is wat de vriend van ts doet, maar wel begrijpelijk

Hij ziet een nieuw persoon die ineens helemaal wild is van paarden, nieuwe vriendinnen krijgt, vaak weg is..en hij is bang dat er voor hem straks geen plaats meer is.

Dus moet je als je een gesprek gaat voeren dat een beetje handig aanpakken wil je daar voor beide partijen winst uitpakken. En niet meteen stellen dat je over een paar jaar toch een paard gaat kopen, want hij heeft het nu al moeilijk met drie dagen.

Dus blijf in het hier en nu. De vragen die ik zou stellen heb ik op mijn post daarboven al benoemd. :)

Ayasha
Blogger

Re: Hoe combineren jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:47

Dan moet ie op groeien en accepteren dat TS niet van hem is.
Ik zou daar ook weinig rekening mee houden vrees ik. Een relatie moet een aanvulling zijn op mijn leven, geen beperking. Hij hoeft niet van paarden te houden, hoeft zelfs niet te luisteren naar mijn paarden-verhalen maar hij moet ook niet moeilijk doen als ik er heen ga.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:49

Jeetje, je hoeft die jongen niet met fluwele handschoentjes aan te pakken, kom op zeg, beetje vent zijn als dame hoor!

Als je in het begin van een relatie al zo voorzichtig in gesprek moet gaan bij een man, hou dan maar op want die zijn zelf redelijk recht door zee dus gewoon huppekee!

Ik maakte in het begin juist flinke ruzie, kijken of de relatie wat kon hebben en ik was niet van plan mijn mening en ideeen onder te laten sneeuwen.
Mijn man, toen 18 jaar, was niks gewend, praten trouwens ook niet, werd bij hun thuis nooit gedaan.
Hij was heel lief maar hij verwachte dingen waarvan ik niet eens wist dat hij ze wilde.
Dat kan ik niet ruiken hoor!
Ruzie maken deed hij ook niet, maar als de emmer vol zat kwam er wel ineens van alles uit, ook van maanden geleden, alsof ik daar dan nog wat aan kon doen?

We zijn inmiddels 33 jaar verder en nog altijd bij elkaar :D
Ik heb geleerd te dimmen en hij heeft geleerd het hart dichter op de tong te hebben en nog hebben we wel eens onenigheid, dat houdt het levend.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:51

Ayasha schreef:
Ik zou daar ook weinig rekening mee houden vrees ik. Een relatie moet een aanvulling zijn op mijn leven, geen beperking. Hij hoeft niet van paarden te houden, hoeft zelfs niet te luisteren naar mijn paarden-verhalen maar hij moet ook niet moeilijk doen als ik er heen ga.

Tja, als ik dit soort dingen lees begrijp ik altijd waar relaties op stuk gaan.

Wel eisen dat hij accepteert dat je naar je paarden gaat, maar geen.geen rekening met hem willen houden.

Gelukkig lees ik hier ook een posts van mensen die begrijpen dat je toch moet geven en nemen EN vooral bereid zijn te luisteren naar elkaar ipv in je eigen wereld te kruipen en te eisen dat iemand zich maar aanpast omdat 'ie niet van hem bent'

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:53

Probleem is juist dat vriendlief doet waar hij zin in heeft en vrolijk 3 x per week gaat boksen maar er niet tegen kan dat TS ook 3 x per week gaat paardrijden.

En dan nog als opmerking geeft dat ze haar dromen maar in de kast moet parkeren want dat hij anders vertrekt, lekkere vent :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:55

gekvanfleur schreef:
Ayasha schreef:

Tja, als ik dit soort dingen lees begrijp ik altijd waar relaties op stuk gaan.

Wel eisen dat hij accepteert dat je naar je paarden gaat, maar geen.geen rekening met hem willen houden.

Gelukkig lees ik hier ook een posts van mensen die begrijpen dat je toch moet geven en nemen EN vooral bereid zijn te luisteren naar elkaar ipv in je eigen wereld te kruipen en te eisen dat iemand zich maar aanpast omdat 'ie niet van hem bent'

Lieve schat ik ben getrouwd en heb een hele goede relatie. :D Wij gunnen elkaar al die dingen en voelen ons niet verongelijkt als er eens wat minder tijd is voor de ander want we weten dat dat niets zegt over hoeveel we om elkaar geven. :(:)
We hoeven niet als een klein kind te janken dat er straks geen tijd meer is voor ons omdat een ander een hobby heeft en oh jéé als de ander een droom waar maakt want he, wat dan met mij?
Zoveel egoïsme heeft niks te zoeken in een relatie. Je hebt maar één leven en in dat leven is er imo geen plek voor dergelijke beperkingen. Gelukkig snapt mijn man dat ook. Dat werkt twee kanten op. Hij hoeft ook niks aan mij te verantwoorden.

Waarom zou TS hem alleen maar moeten begrijpen maar is dat andersom blijkbaar niet nodig?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-06-15 11:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:56

Edit: ik denk dat ts haar vriend gewoon moet wennen aan het idee.

En dan kun je twee dingen doen:

Gaan eisen dat hij klaar accepteert, dat het jou leven is, dat hij zielig is. Kortom:relatie klaar.

Of het gesprek aangaan met als doel dat hij het wat meer gaat begrijpen end dat je heus nog wel om hem 't geeft, maar dat je dit erg leuk vindt. Daar kan dan best nog wel een leuk resultaat uitkomen. Ik ken ook een hoop paarden mensen waarvan ik denk: iemand zal best eens kunnen vertellen dat je misschien iets te veel praat over paard paard,en nog eens paard. Kan me voorstellen dat het per ongeluk gebeurd en dan helpt een gesprek misschien om duidelijk te krijgen waar de knelpunten liggen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:01

Ayasha schreef:
Lieve schat ik ben getrouwd en heb een hele goede relatie. :D Wij gunnen elkaar al die dingen en voelen ons niet verongelijkt als er eens wat minder tijd is voor de ander want we weten dat dat niets zegt over hoeveel we om elkaar geven. :(:)
We hoeven niet als een klein kind te janken dat er straks geen tijd meer is voor ons omdat een ander een hobby heeft en oh jéé als de ander een droom waar maakt want he, wat dan met mij?
Zoveel egoïsme heeft niks te zoeken in een relatie. Je hebt maar één leven en in dat leven is er imo geen plek voor dergelijke beperkingen. Gelukkig snapt mijn man dat ook. Dat werkt twee kanten op. Hij hoeft ook niks aan mij te verantwoorden.
[/quote]

Ik heb het ook niet specifiek over jou, maar ben blij dat je vriend het accepteert voor je. Ik zou het neer nooit pikken. Ik ga naar mijn paarden en dat vind vriendlief niet altijd even leuk. Maar hij weet dat het voor mij belangrijk is en ik doe mijn best een beetje op de tijd te letten en als het een keertje anders loopt en ik merk dat hij geïrriteerd is, vraag ik wat we gaan doen om het goed te maken. Als ik zo graag alleen mijn eigen zin wilde doen had ik of allen moeten blijven, of een vriend moeten kiezen die alleen ja en amen zegt en daar ben ik ook allergisch voor. Heb zelf ook graag een mening, dus waarom mijn vriend niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:03

Oh mijn man zegt niet enkel ja en amen. :D En ik ook niet. Maar we beperken elkaar ook niet. Dat heeft niks te maken met beter alleen kunnen blijven want mijn man is een heel waardevolle aanvulling op mijn leven en als ik hem mag geloven, ik ook op dat van hem.

Dat je denkt dat elkaar niet beperken automatisch in houdt dat je alleen maar ja en amen zegt en geen mening mag hebben vind ik eigenlijk best een beetje erg.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:06

gekvanfleur schreef:

Hij ziet een nieuw persoon die ineens helemaal wild is van paarden, nieuwe vriendinnen krijgt, vaak weg is..en hij is bang dat er voor hem straks geen plaats meer is.

Dus moet je als je een gesprek gaat voeren dat een beetje handig aanpakken wil je daar voor beide partijen winst uitpakken. En niet meteen stellen dat je over een paar jaar toch een paard gaat kopen, want hij heeft het nu al moeilijk met drie dagen.

Dus blijf in het hier en nu. De vragen die ik zou stellen heb ik op mijn post daarboven al benoemd. :)

Ik snap dat het moeilijk is wanneer je partner een (grote) verandering doormaakt, maar het is maar de vraag hoe je daar mee om gaat. Ga je met de hakken in het zand en dat proberen te blokkeren, of ga je er als een volwassen kerel mee om en er over praten? TS stelt niet dat ze een paard gaat kopen, ze vraagt alleen 'wat als'. Gelijk stellen 'dan is het uit', is geen goede reactie, zeggen 'dan gaan we daar tegen die tijd nog maar eens naar kijken', is beter, gewoonweg omdat je NU niet in die fase zit.

Als ik die vraag nu aan mijn vriend zou stellen, zou die ook niet blij reageren, omdat we het er uitgebreid over gehad hebben dat we beiden een dergelijk iets voorlopig echt niet aan willen gaan. Maar, hij zou nooit reageren met 'dat doe je toch niet', omdat hij mij niet wil blokkeren. Hij heeft mij leren kennen tijdens mijn studie, heeft mij zien switchen, een lang gekoesterde droom zien opgeven, zien afstuderen, werkloos en nu aan een baan, en dat heeft allemaal zijn weerslag gehad op mij. En dat vindt hij eng. En dat mag hij eng vinden. Maar dan wil ik wél dat hij daar normaal met mij over praat. Er was een tijdje sprake van dat ik mogelijk bij hem en zijn moeder er bij kom wonen (zijn vader is een paar jaar geleden overleden), maar toen ik uitsprak dat ik op een gegeven moment heel zwaar een drang had om gewoon een éigen plekje te hebben, hooguit samen met hem, vond hij dat moeilijk. Als het er over ging werd hij knorrig, stuurs, en viel er eigenlijk niet normaal over te praten. Want ik 'ging ineens de plannen veranderen'. Ik ben toen wel een beetje boos geworden, dat ik ineens die behoefte kreeg, wilde niet zeggen dat ik alles wilde veranderen, ik wilde het er met hem over hebben, en gerustgesteld worden dat dat niet zo gek was, en hoe we met die behoefte zouden om gaan. Dat heeft hij gelukkig begrepen toen, en de lucht is weer geklaard.

Ik voelde me op dat moment al rot dat ik dat ineens wilde, terwijl we het al vaker over andere plannen hadden. Voor mij was het gewoon belangrijk dat hij snapte dat ik dat voelde, en dat we er gewoon over konden praten, zodat ik het niet opkropte, en onze relatie gewoon goed bleef. Dat hij dat een tijdje niet wilde was voor mij dubbel moeilijk, want ik vond het zelf al moeilijk, en dan kon hij het er niet eens over hebben!

Ik gebruik dit voorbeeld om te illustreren dat niet alleen hij het er moeilijk mee heeft. Dat had mijn vriend ook. Maar in een evenwichtige relatie ga je praten over wat je moeilijk vindt en dwars zit, anders loopt het alleen maar verder uit de hand. Het zo zwart wit stellen als hij heeft het er moeilijk mee en dan moet je zo'n opmerking niet maken vind ik persoonlijk dan ook niet terecht. TS zal het ongetwijfeld ook moeilijk vinden dat ze nu een hobby heeft waar haar vriend niet gelukkig mee is, maar zij wel. Zijn gesputter en kinderachtige 'doe je toch niet' en 'dan is het uit' reacties maken het niet makkelijker en geven aan dat hij zijn eigen wereldje belangrijker vindt dan het gezamenlijke geluk in de relatie. En dáár gaat het mis. Als hij gewoon aangeeft 'joh, ik vind dit allemaal wat moeilijk en vind het toch een beetje eng dat jij verandert, help, hoe gaan we dit doen?' dan valt er te praten. Maar zolang je andermans behoeften en emoties (hoe onlogisch voor ons soms ook) niet weet te erkennen, wat hier het geval lijkt, kun je niet verwachten dat alles koek en ei blijft.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:18

In dit topic kom ik 1 punt tegen die me stoort en dat is dat je niet mag doen wat je graag doet. TS wil je serieus bij iemand blijven die je dit niet gunt ?
Vandaag zijn het paarden, maar morgen wil je misschien meer tijd in een of andere vereniging steken of of ... Dan heb jij wel een probleem, want jouw vriend wilt dat je niet te veel van huis bent. Ben je bereid om naar hem te luisteren ? 2,5 jaar relatie stelt echt niet veel voor zeker als je nog niet samenwoont. Wil jij trouwens gaan samenwonen met iemand die strenger is als je ouders ?

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:32

Merileth schreef:
gekvanfleur schreef:

Ik snap dat het moeilijk is wanneer je partner een (grote) verandering doormaakt, maar het is maar de vraag hoe je daar mee om gaat. Ga je met de hakken in het zand en dat proberen te blokkeren, of ga je er als een volwassen kerel mee om en er over praten? TS stelt niet dat ze een paard gaat kopen, ze vraagt alleen 'wat als'. Gelijk stellen 'dan is het uit', is geen goede reactie, zeggen 'dan gaan we daar tegen die tijd nog maar eens naar kijken', is beter, gewoonweg omdat je NU niet in die fase zit.

Als ik die vraag nu aan mijn vriend zou stellen, zou die ook niet blij reageren, omdat we het er uitgebreid over gehad hebben dat we beiden een dergelijk iets voorlopig echt niet aan willen gaan. Maar, hij zou nooit reageren met 'dat doe je toch niet', omdat hij mij niet wil blokkeren. Hij heeft mij leren kennen tijdens mijn studie, heeft mij zien switchen, een lang gekoesterde droom zien opgeven, zien afstuderen, werkloos en nu aan een baan, en dat heeft allemaal zijn weerslag gehad op mij. En dat vindt hij eng. En dat mag hij eng vinden. Maar dan wil ik wél dat hij daar normaal met mij over praat. Er was een tijdje sprake van dat ik mogelijk bij hem en zijn moeder er bij kom wonen (zijn vader is een paar jaar geleden overleden), maar toen ik uitsprak dat ik op een gegeven moment heel zwaar een drang had om gewoon een éigen plekje te hebben, hooguit samen met hem, vond hij dat moeilijk. Als het er over ging werd hij knorrig, stuurs, en viel er eigenlijk niet normaal over te praten. Want ik 'ging ineens de plannen veranderen'. Ik ben toen wel een beetje boos geworden, dat ik ineens die behoefte kreeg, wilde niet zeggen dat ik alles wilde veranderen, ik wilde het er met hem over hebben, en gerustgesteld worden dat dat niet zo gek was, en hoe we met die behoefte zouden om gaan. Dat heeft hij gelukkig begrepen toen, en de lucht is weer geklaard.

Ik voelde me op dat moment al rot dat ik dat ineens wilde, terwijl we het al vaker over andere plannen hadden. Voor mij was het gewoon belangrijk dat hij snapte dat ik dat voelde, en dat we er gewoon over konden praten, zodat ik het niet opkropte, en onze relatie gewoon goed bleef. Dat hij dat een tijdje niet wilde was voor mij dubbel moeilijk, want ik vond het zelf al moeilijk, en dan kon hij het er niet eens over hebben!

Ik gebruik dit voorbeeld om te illustreren dat niet alleen hij het er moeilijk mee heeft. Dat had mijn vriend ook. Maar in een evenwichtige relatie ga je praten over wat je moeilijk vindt en dwars zit, anders loopt het alleen maar verder uit de hand. Het zo zwart wit stellen als hij heeft het er moeilijk mee en dan moet je zo'n opmerking niet maken vind ik persoonlijk dan ook niet terecht. TS zal het ongetwijfeld ook moeilijk vinden dat ze nu een hobby heeft waar haar vriend niet gelukkig mee is, maar zij wel. Zijn gesputter en kinderachtige 'doe je toch niet' en 'dan is het uit' reacties maken het niet makkelijker en geven aan dat hij zijn eigen wereldje belangrijker vindt dan het gezamenlijke geluk in de relatie. En dáár gaat het mis. Als hij gewoon aangeeft 'joh, ik vind dit allemaal wat moeilijk en vind het toch een beetje eng dat jij verandert, help, hoe gaan we dit doen?' dan valt er te praten. Maar zolang je andermans behoeften en emoties (hoe onlogisch voor ons soms ook) niet weet te erkennen, wat hier het geval lijkt, kun je niet verwachten dat alles koek en ei blijft.

Ik wilde het er inderdaad met hem over hebben en toen zei hij 'Ja je bent nu alles te gelijk aan het doen en als wij elkaar meer willen zien zijn er factoren die minder moeten' waarop ik reageerde (ik was natuurlijk wel geïrriteerd) 'De enige factoor die jij minder wilt zijn de paarden' Waarop hij antwoorden met ja eigenlijk wel daar ben je nu momenteel veel meer dan bij mij.. Dus mijn reactie was weer 'we hoeven toch niet elke avond samen op de bank te hangen jij heb toch ook je ding en ik toch ook' Maar mijn hobby nam meer tijd in beslag dan dat van hem.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:33

betadine schreef:
In dit topic kom ik 1 punt tegen die me stoort en dat is dat je niet mag doen wat je graag doet. TS wil je serieus bij iemand blijven die je dit niet gunt ?
Vandaag zijn het paarden, maar morgen wil je misschien meer tijd in een of andere vereniging steken of of ... Dan heb jij wel een probleem, want jouw vriend wilt dat je niet te veel van huis bent. Ben je bereid om naar hem te luisteren ? 2,5 jaar relatie stelt echt niet veel voor zeker als je nog niet samenwoont. Wil jij trouwens gaan samenwonen met iemand die strenger is als je ouders ?

Dat is zeker waar en ook een ding dat mijn ouders aangekaart hebben, want het zijn al eerder dingen geweest.. nu gaat het toevallig om de paarden maar eigenlijk is hij op alles jaloers dat meer aandacht krijgt dan hij..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:35

Dat TS in het hier en nu tegengas krijgt in wat ze graag doet vind ik al erg, maar wat ik mogelijk nog erger vind is dat hij nu al zegt haar niet te steunen bij het bereiken van haar dromen en daarnaast ook nog zegt 'dat ga je toch nooit doen'. In een relatie moet je kunnen groeien en je moet elkaar de ruimte geven en steunen om je dromen en potentieel te bereiken.

Nogmaals, ik wil een 7000 meter hoge berg binnen nu en 10 jaar bedwingen. Ik ben degene die daar het meest over twijfelt. Mijn vriend die heeft het idee dat ik daar even naar boven huppel, een grenzeloos vertrouwen. Hij staat ietwat verloren in de buitensportzaak en laat mij de benodigde spullen voor hem uitkiezen zodat hij mijn passie kan uitproberen. En hij gaat mee en vindt het leuk. En ik op mijn beurt ga op een camping staan om zo beide passies en interesses bij elkaar te brengen.

Elkaar de ruimte geven en juist ook het vertrouwen dat je meer kunt dan dat je zelf denkt te kunnen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:39

Lastig hoor! Maar wacht even jullie gesprek af zaterdag. Door de telefoon en via berichtjes kan het vaak zo verkeerd over komen allemaal.
Ik heb ook een vriend gehad die het hele paarden gebeuren niet zo zag zitten. Na 4 jaar verkering en plannen om te trouwen zei hij doodleuk dat ik nooit een eigen paard zou mogen. Hij was verder ook heel dominant en ik begon al twijfels te krijgen dus die relatie heb ik beëindigt. Maar dat doe je nooit zo maar en ik snap dat je van je vriend houdt en hoop ook dat jullie eruit komen. Is je vriend in andere dingen ook dwingend en wil hij dan ook bepalen wat jij doet? Of gaat het nu alleen om de paarden?
Ik heb na die verbroken relatie gelijk een eigen paard gekocht :D . Toen ik mijn huidige man ontmoette, ondertussen alweer 20 jaar getrouwd, heb ik gelijk gezegd dat hij me nooit moest laten kiezen tussen hem en mijn paard :D .

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:40

JesseVerboog schreef:
betadine schreef:

Dat is zeker waar en ook een ding dat mijn ouders aangekaart hebben, want het zijn al eerder dingen geweest.. nu gaat het toevallig om de paarden maar eigenlijk is hij op alles jaloers dat meer aandacht krijgt dan hij..

Dit is wel een dingetje hoor, dat laatste wat je zegt. Het gaat helemaal niet om de paarden, het gaat erom dat hij al jouw aandacht wil. Dat zal altijd een issue blijven en zelfs erger worden als je daar nu niks aan doet.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:43

Zagen jullie elkaar eerst wel op de avonden dat hij sport? Wanneer dat niet het geval is, en jij inderdaad op die avonden juist naar je bijrijdpaard gaat, heeft hij geen poot om op te staan. Nu de eigenaresse op vakantie is, hij het paard even wat meer van jou afhankelijk, maar dat is maar tijdelijk.

Probeer vooral vanuit jezelf te praten naar hem, wat zie, hoor, voel jij, en wat doet het met jou? Niet aanvallend naar hem met ja maar jij......(vul zelf maar in). Rust is vooral het belangrijkste hierin. Wanneer jij heel emotioneel wordt, ziet hij wel dat het jou wat doet, maar vindt hij misschien dat jij teveel vanuit je emotie reageert, en wil hij van daar uit misschien niet met je er over praten (been there, done that, maar dan met mijn ouders). Leg uit dat dit voor jou heel belangrijk is, dat het voordat je hem leerde kennen ook een hele tijd een belangrijk onderdeel van jouw leven is. Dat jij hem niet wilt blokkeren in zijn hobby's, maar andersom dan wel verwacht met je eigen hobby's bezig te kunnen. Dat dat niet gelijk betekent dat hij niets meer voor je betekent, maar dat jullie wel samen een manier moeten zien te vinden om dit te laten werken. Eenzijdige beslissingen werken niet goed in een relatie, het gaat er om hoe jullie er samen door komen.

Probeer, zoals al gezegd is, een moment te vinden voor jullie samen.

Andere vraag, heb je het met hem van tevoren er over gehad dat je het paardrijden wilde oppakken? Of algemeen met een hobby bezig? Hoe reageerde hij daar op?

edit: ik zie dat hij jaloers reageert op alles wat meer aandacht krijgt van jou. Hoe werkt dat andersom, ben jij hetgene in zijn leven wat de meeste aandacht krijgt? Vast niet, (ik denk dat) hij vindt dat hij nog een eigen leven heeft, waar jij onderdeel in bent, maar niet het belangrijkste in bent.

Hoe kun je gelukkig zijn in een relatie als je niet gelukkig bent met/voor jezelf?

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:45

Vala schreef:
Lastig hoor! Maar wacht even jullie gesprek af zaterdag. Door de telefoon en via berichtjes kan het vaak zo verkeerd over komen allemaal.
Ik heb ook een vriend gehad die het hele paarden gebeuren niet zo zag zitten. Na 4 jaar verkering en plannen om te trouwen zei hij doodleuk dat ik nooit een eigen paard zou mogen. Hij was verder ook heel dominant en ik begon al twijfels te krijgen dus die relatie heb ik beëindigt. Maar dat doe je nooit zo maar en ik snap dat je van je vriend houdt en hoop ook dat jullie eruit komen. Is je vriend in andere dingen ook dwingend en wil hij dan ook bepalen wat jij doet? Of gaat het nu alleen om de paarden?
Ik heb na die verbroken relatie gelijk een eigen paard gekocht :D . Toen ik mijn huidige man ontmoette, ondertussen alweer 20 jaar getrouwd, heb ik gelijk gezegd dat hij me nooit moest laten kiezen tussen hem en mijn paard :D .

Ja hij kan met meer dingen wel dwingend overkomen. Als iets niet gaat op zijn manier is er meteen paniek. Waar wij bijvoorbeeld ook heel erg tegenpolen in zijn dat ik heel los ben, en hij heel erg met planning en als er maar iets niet volgens zijn planning gaat kan hij niet goed tegen..

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:49

Merileth schreef:
Zagen jullie elkaar eerst wel op de avonden dat hij sport? Wanneer dat niet het geval is, en jij inderdaad op die avonden juist naar je bijrijdpaard gaat, heeft hij geen poot om op te staan. Nu de eigenaresse op vakantie is, hij het paard even wat meer van jou afhankelijk, maar dat is maar tijdelijk.

Probeer vooral vanuit jezelf te praten naar hem, wat zie, hoor, voel jij, en wat doet het met jou? Niet aanvallend naar hem met ja maar jij......(vul zelf maar in). Rust is vooral het belangrijkste hierin. Wanneer jij heel emotioneel wordt, ziet hij wel dat het jou wat doet, maar vindt hij misschien dat jij teveel vanuit je emotie reageert, en wil hij van daar uit misschien niet met je er over praten (been there, done that, maar dan met mijn ouders). Leg uit dat dit voor jou heel belangrijk is, dat het voordat je hem leerde kennen ook een hele tijd een belangrijk onderdeel van jouw leven is. Dat jij hem niet wilt blokkeren in zijn hobby's, maar andersom dan wel verwacht met je eigen hobby's bezig te kunnen. Dat dat niet gelijk betekent dat hij niets meer voor je betekent, maar dat jullie wel samen een manier moeten zien te vinden om dit te laten werken. Eenzijdige beslissingen werken niet goed in een relatie, het gaat er om hoe jullie er samen door komen.

Probeer, zoals al gezegd is, een moment te vinden voor jullie samen.

Andere vraag, heb je het met hem van tevoren er over gehad dat je het paardrijden wilde oppakken? Of algemeen met een hobby bezig? Hoe reageerde hij daar op?

edit: ik zie dat hij jaloers reageert op alles wat meer aandacht krijgt van jou. Hoe werkt dat andersom, ben jij hetgene in zijn leven wat de meeste aandacht krijgt? Vast niet, (ik denk dat) hij vindt dat hij nog een eigen leven heeft, waar jij onderdeel in bent, maar niet het belangrijkste in bent.

Hoe kun je gelukkig zijn in een relatie als je niet gelukkig bent met/voor jezelf?

Hij is wel heel erg dat ik overal mee naar toe moet, naar elke verjaardag elke bbq elk feestje.. etc etc, soms erg vermoeiend want zijn familie is er groot en close en ik heb niet zo'n grote familie dus ik heb ook wel is geen zin om mee te gaan.. en als ik dan zeg dat ik een keerjte niet mee wil door iets ofzo dan is hij meteen beledigd. Hij claimt me zeg maar heel erg dus ik ben wel een heel groot onderdeel van zijn leven..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:55

is dat wat je de rest van je leven wil TS?
Zo geclaimed worden en iemand die je niet steunt in je plannen?