Medicijnen testen voor geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Medicijnen testen voor geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:21

Bedankt. :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:22

Het is niet "automatisch" maar het vergroot de kans dat het geschikt is op een mens. En tuurlijk is het makkelijker te testen op dieren die geen "nee" kunnen zeggen en geen andere keus hebben.
Ik ben ook niet voor dierproeven, maar toch, heel egoistisch, ben ik blij dat het mijn kans op iets ernstigs verminderd als ik nu dus die medicijnen ga testen (waarmee je andere mensen weer helpt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:23

KoudbloedKim schreef:
Tja, in mijn ogen zijn mensen niet beter of meer waard dan dieren, dus voor mij is deze mening logisch. :)

We zijn toch geen Iran, waar de regel ''oog om oog, tand om tand'' geldt?

Dieren zijn zeker niet minder of beter dan mensen, maar om nou op basis van wraak medicijnen te gaan toe dienen (zelfs verplicht als het aan jou ligt) gaat mij echt te boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:28

Nee, we zijn Nederland, waarin je na een verkrachting gewoon naar buiten loopt en geen enkele straf krijgt, waar je iemand dood kunt maken en een taakstraf krijgt. 8)7

En wraak zou ik het niet noemen.
Voor mij zou dit een vorm van straf zijn.
Maar goed, ieder zijn mening, daar hoef je niet zo heftig op te reageren. :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:34

Ik zou ook best eens mee willen doen aan zo'n onderzoek! Ik heb me al eens een keer ergens aangemeld, maar helaas nooit wat teruggehoord. Zouden de mensen die dit doen willen vertellen waar het is'? Evt via pb?
(Ik moet hard geld sparen voor volgend jaar zonder stufi :') )

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:35

Hoeveel hou je over van dat geld? Gaat uiteraard nog belasting vanaf..

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:56

Ik had begrepen dat het helemaal niet zo goed verdient? Gewoon minimumloon per uur.. (maar omdat je er 24/7 zit loopt het natuurlijk wel snel op) Toch vind ik dat wel een hele lage vergoeding voor zoiets.. Of verschilt dat ook erg per onderzoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:58

Je krijgt op z'n minst minimumloon, en daar komt bovenop een ongemakkenvergoeding. Dus hoe meer ongemakken je hebt tijdens het testen van het medicijn (hoe vaak bloedtesten, of er speciale dingen als een maagsonde geplaatst moeten worden, maar ook een infuus). Testen waar je een super hoge vergoeding voor krijgt zijn dus over het algemeen heel erg oncomfortabel voor zowel je lichaam als mentaal.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 23:00

moonsparkle schreef:
Ik zou dit ook wel willen doen, maar heb al een fulltime baan en ik ga er vanuit dat veel binnen kantoor tijden moet gebeuren? En moet je dan altijd blijven slapen of kun je bij sommige onderzoeken gewoon weer naar huis?

Je moet altijd blijven slapen, zodat ze je lang genoeg in de gaten kunnen houden.

Laura_Zodine schreef:
Ik had begrepen dat het helemaal niet zo goed verdient? Gewoon minimumloon per uur.. (maar omdat je er 24/7 zit loopt het natuurlijk wel snel op) Toch vind ik dat wel een hele lage vergoeding voor zoiets.. Of verschilt dat ook erg per onderzoek?

Het verschilt wel per onderzoek, afhankelijk van het 'leed' dat je hebt. Oftewel hoeveel handelingen zoals bloedprikken ed. er gedaan werden. Dit onderzoek kreeg ik 740,- voor 44 uur dus komt neer op 16,80 per uur. Voor slapen, xboxen en films kijken (dat is hoe ik het ervaar :P ) is dat best chill. Bij mij gaat er ook niks meer vanaf, omdat ik verder weinig verdien.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:02

Én dan nog reiskosten vergoeding he? 0.19 cent per kilometer. Laat ik nou net uit Eindhoven moeten komen, Groningen best ver zijn en een studenten OV hebben. Dan is die 90€ voor 7 uur reizen ook wel prima :+

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 23:08

Haha klopt helemaal, ik krijg ook 95,- per retour terwijl ik gratis reis. Tikt lekker aan!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:33

Hier gingen er geen belastingen af, en overnachten was ook niet van toepassing. Als het bezoek met vaccinatie was, moest ik daarna een uur blijven (in totaal 2u ongeveer), als het "gewoon" controle was, was het alleen even wachten op mijn beurt, een karrevracht buisjes bloed aftappen, en dan kon ik weer gaan :)
Ik kreeg (als ik me niet vergis, was ook niet elke keer hetzelfde) 35€ per bezoek, in totaal een keer of 10 gespreid over 3 maanden.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:36

Dat zou ik dan weer echt te veel moeite vinden Bakkabouter :)
Elke keer toch een ochtend of een middag vrijhouden, naar de proef locatie reizen.... Doe mij dan maar liever een paar dagen achter elkaar!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:39

Elise_K schreef:
Dat zou ik dan weer echt te veel moeite vinden Bakkabouter :)
Elke keer toch een ochtend of een middag vrijhouden, naar de proef locatie reizen.... Doe mij dan maar liever een paar dagen achter elkaar!

Voor mij was dat niet zo veel moeite, het centrum was naast de campus waar ik studeerde :D
Anders had ik het ook niet gedaan hoor

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:43

Ja oké, dan is het inderdaad goed te doen. Op mijn uni (Erasmus) kun je psychologische testjes doen voor bonuspunten voor je vakken. Net iets anders, maar wel een fijne stimulans om genoeg respondenten te hebben.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:26

Hé das ook wel fijn! Hier verloten ze daarvoor filmtickets, dan liever bonuspunten :P

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:08

Even een stipje... lees straks verder :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:10

Bonuspunten in de zin van dat je van een 5 een 6 kan maken?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:15

Iris82 schreef:

Ja dat was vroeger wel zo := voor één geselecteerd vak per periode kan je dan 0.2 bonus per half uur onderzoek verdienen, met een maximum van 0.4
Heel wat vakken uit mijn eerste jaar toen die ik heb gehaald dankzij dat systeem (5.1 halen, uur aan onderzoek doen, 5.5 krijgen en vak gehaald!)

Nu hebben ze het veranderd dat de bonus pas telt als je al een 5.5 als eindcijfer voor een vak hebt. Dus als je de studiepunten al binnen hebt. Mij hebben ze sinds die nieuwe regel niet meer gezien in het Lab :+

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:34

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:42

Elise_K schreef:
Iris82 schreef:

Ja dat was vroeger wel zo := voor één geselecteerd vak per periode kan je dan 0.2 bonus per half uur onderzoek verdienen, met een maximum van 0.4
Heel wat vakken uit mijn eerste jaar toen die ik heb gehaald dankzij dat systeem (5.1 halen, uur aan onderzoek doen, 5.5 krijgen en vak gehaald!)

Nu hebben ze het veranderd dat de bonus pas telt als je al een 5.5 als eindcijfer voor een vak hebt. Dus als je de studiepunten al binnen hebt. Mij hebben ze sinds die nieuwe regel niet meer gezien in het Lab :+

Wauw, hadden ze dat hier ook maar := Hier krijg je research points (die bij sommige vakken dus verplicht gehaald moeten worden) of geld, 7-8 euro per uur ofzo.. Dat laatste is ook wel oké hoor :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:44

Tanya schreef:
Ik heb ook meegedaan aan medisch onderzoek en heb er toen een blog over bijgehouden!

http://dagboekvaneenproefkonijn.blogspot.nl/ voor degenen die interesse hebben :)

Ah, dat was jij! Ik heb 'm ooit gelezen, vond het erg interessant om te volgen! :)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:53

Tanya schreef:
Ik heb ook meegedaan aan medisch onderzoek en heb er toen een blog over bijgehouden!

http://dagboekvaneenproefkonijn.blogspot.nl/ voor degenen die interesse hebben :)

Interessant om te lezen. :)
Zelf heb ik er wel eens over nagedacht om mee te doen aan medisch onderzoek. Ga binnenkort even research doen over hoe en wat, maar ik vind dit wel een interessant topic. Ik lees mee :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:56

Ik ga dit topic even doorlezen. Ik heb het altijd erg interessant gevonden, maar iets heeft me altijd tegen gehouden.

Ik heb wel een vraag:
Hoe grondig zijn de medische tests die je moet doorkomen voor je toegelaten wordt?
En wat is het nadeel of zijn de nadelen van dit ''bijbaantje''?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:06

Tja, ik weet het niet of ik het wel zo gezond vind. Het is nodig hoor, geweldig dat mensen dit willen doen, maar....
Toen ik meer dan 40 jaar geleden in de verpleging begon had je nog ouderwetse injectie spuiten die je zelf moest vullen met mengsels die je moest maken en helaas zonder handschoenen aan. Die waren alleen beschikbaar voor artsen.
Daardoor heb ik ongewild veel rotzooi door mijn huid heen binnen gekregen en daar pluk ik nu de wrange vruchten van. Mijn immuunsysteem maakt overuren. Ik reageer overal op, met bijwerkingen en bijverschijnselen. Allerlei gewone medicijnen kan ik niet meer tegen, en als ik geopereerd moet staat er een heel team om mij heen , want ik heb al eens een toxische shock gehad van een gewoon prikje.

Wat ik wil zeggen hiermee is ,dat je niet weet hoe je lichaam later gaat reageren als je iets echt nodig hebt en het nu voor niets ( behalve geld ) binnen gekregen hebt.