Wat zijn je rechten. Verkoper verhoogd opeens rekening.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:03

Wilawander schreef:
Ik heb het boek in overleg met mijn man terug gestuurd. Of ik die 40 euro terug krijg weet ik niet maar als ik het boek houd en er incassokosten komen dan ben ik nog meer kwijt. Ik weet dat ik sterk in mijn schoenen sta maar ben zelf ziek en van de week te horen gekregen dat mijn moeder alvleesklierkanker heeft met uitzaaiingen en heb mijn hoofd even totaal niet vrij voor dit soort dingen. Ook hebben wij geen rechtsbijstand, dan was het alweer anders geweest. En een rechtswinkel enz. hebben ze hier in Duitsland helaas weer niet.
Een FB pagina hebben ze wel al staat daar weinig op. Maar daar zal ik zeer zeker dankbaar gebruik van gaan maken maar wacht even af of ik die 40 euro terug krijg. Dat geef ik niet zo snel op. Er zit ook een goed briefje bij het boek.

Heel veel sterkte met de zeer ernstige ziekte van je mam, veel bij haar zijn nu is inderdaad vele malen belangrijker dan een boek. Je had het vast en zeker gewonnen van dit bedrijf want zij hebben aantoonbaar fouten gemaakt maar jammer genoeg komen ze er mee weg door de ernstige situatie in je prive leven.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:48

Daarbij valt zo'n boek wel in het niet... Begrijp je keus helemaal. Dat kan je er nu net niet bij hebben.

Ik wil jullie heel veel sterke, moed en kracht toewensen voor de komende periode. Jullie zullen het nodig hebben :(:) :(:)

Wilawander

Re: Wat zijn je rechten. Verkoper verhoogd opeens rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 00:08

Dank jullie wel!!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:19

Heel veel sterkte de komende tijd!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:28

Als eerste heel veel sterkte.

Wat zijn hun AGB's en wat staat er in de Widerrufsbelehrung?

Mijn ervaring is als er maar ook iets niet klopt dan heb je in Duitsland zo een hoge boete aan je kont hangen.

Heb ik helaas ook wel eens gehad. 350,00 wegens een woordje fout.
Daarbij moet het bedrijf de AGB' s en de Widerrufsbelehrung op orde hebben.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 10:04

Daar staat over dit onderwerp niks in helaas. Alleen dat een bestelling bindend is, wat hun dus niet doen van hun kant.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:45

Hopelijk gaan ze niet verder zeuren en storten ze gewoon netjes je geld terug :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 01:11

Nou, dan vind ik dat je al die rompslomp had moeten vermijden en meteen terug sturen, als je je nu zo te kennen geeft, dan kon je dat van dag 1 en heel veel inspanning gespaard hebben... zij gaan namelijk niet uit van de ziekte van je moeder, enkel van het feit dat ze je hebben kunnen overwinnen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 06:28

Litttle gift, wat een rotopmerking zeg..... en dit is niet de eerste keer dat ik je zo bot zie reageren...

Wilawander, heel veel sterkte en beterschap, snap je beslissing heel goed.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 06:39

Er zijn belangrijkere zaken dan een boek en "je gelijk krijgen" Little_Gift...ik vind je opmerking erg ongepast :n

TS...ik kan je keuze begrijpen hoor...laat ze stikken in dat boek.Veel sterkte met en voor je moeder :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:18

Little_Gift schreef:
Nou, dan vind ik dat je al die rompslomp had moeten vermijden en meteen terug sturen, als je je nu zo te kennen geeft, dan kon je dat van dag 1 en heel veel inspanning gespaard hebben... zij gaan namelijk niet uit van de ziekte van je moeder, enkel van het feit dat ze je hebben kunnen overwinnen...

Goh, dit is niet de eerste keer dat ik je op Bokt zo bot en tactloos uit de hoek zie komen.. (Edit: Ik zie dat Amandavd hetzelfde zegt..)
TS geeft zichzelf te kennen? Haar moeder is ernstig ziek! Dat wist ze aan het begin van dit topic nog helemaal niet. Het is maar waar je prioriteiten liggen..
Bovendien geeft TS aan dat het boek netjes terug gaat. Misschien de volgende keer eens nadenken voor je wat post.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 10:09

Inderdaad dit kwam zeer onverwacht en was ook totaal niet te voorzien en ben alleen maar heen en weer aan het rennen en aan het regelen voor mijn moeder en zelf ook chronisch ziek dus sorry even geen energie meer over voor zoiets.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:17

Heel veel sterkte voor jou.

En let niet op de schrijfsels hierboven.
Die persoon vraagt in een eigen topic nota bene aandacht voor eigen lichamelijke sores.
Maar begrip voor een ander ho maar. Vreemd.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:41

Little_Gift schreef:

Staat er niet super tactvol,
maar gelijk heeft ze wel, dat bedrijf weet de achtergrond niet van ts, en wrijft zich nu lekker in de handjes. Misschien gaan ze zelfs door met zeuren of gaan beweren dat er geen boek is teruggestuurd.
Zij weten niet de ellende van ts.

Ik hoop dat dit allemaal niet gebeurt. Ts, ik begrijp jou keus volkomen. Heel veel sterkte met je moeder en jezelf.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:39

TS weet pas sinds deze week over de ziekte van haar moeder, @Litte_Gift leg me dan graag eens uit hoe ze dan meteen op dag 1 had moeten opgeven met dat boek? Erg kort door de bocht, zulke dingen heb je niet in de hand, en gelukkig voor jou gaat het om de kosten die zij zelf maakt en jij niet. Zou er volgende keer op letten om je mening iets subtieler te plaatsen :)

@TS, stille meelezer hier. Heel veel sterkte toegewenst, snap dat je gezeur met een bedrijf over een boek niet er bij kan hebben! (Wat je ook kan doen (is wel geniepig en tijdrovend) is voor jezelf en dus niet voor de verkoop foto's maken van alle pagina's zodat je er alsnog wat aan hebt (als dit legaal is).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 16:38

Dank jullie wel!!

Kon het amper geloven maar het bedrag is netjes terug gestort.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:41

Mooi zo! Ik had het ook niet meteen verwacht, maar gelukkig maar. Dikke streep eronder dus, dit is helemaal klaar :j +:)+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:05

Das mooi!

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:40

Snap dat je nu belangrijke zaken aan je hoofd hebt. Fijn dat ze het bedrag terug gestort hebben en dat je je nu niet meer met die onzin van dat boekenbedrijf bezig hoeft te houden.

Heel veel sterkte gewenst!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:44

Mooi zo +:)+ Viel het achteraf gezien allemaal toch wel mee :)

Hopelijk kun je dat over een tijdje ook over je moeder zeggen, dat het toch een heel stuk beter is geworden :j

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:23

Little_Gift schreef:

Wat zal jij een rot leven hebben dat je zó weinig inlevingsvermogen en empathie hebt.. :r