Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:24

Als geld geen rol speelde, zou ik voor mijn moeder, broer en mezelf met me zoontje nieuwe huizen kopen of laten bouwen op groot stuk land. Voor mijn moeder zo aangepast dat ze later als ze met pensioen is en wat ouder is zich prima kan blijven redden met haar reuma. Ik zou stallen laten bouwen en dergelijke voor paardjes, en een stal beginnen voor pensioen paardjes. Want ook oude paardjes moeten een mooie dag hebben. En t fanatieke rijden hoeft voor mij toch niet meer, dus mooie oplossing.

Ik zou voor mijn broer en moeder een nieuwe auto kopen, naar hun wensen. En voor mezelf er ook maar één.

Ik zou ook 2 doelen die ik al lang steun opzoeken en geld doneren rechtstreeks en niet via via.

Maar ach ;) zal altijd n droom blijven, en als t ooit komt zul je mij vinden op een lekkere luie stoel of schommelbank met uitzicht op de paardjes. Met me zoontje in de buurt die lekker kan spelen in zijn eigen speeltuin in de tuin ;).

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:29

Een mooi huis kopen met grond erbij om paardlief aan huis te gaan houden. Dan moet er natuurlijk nog een paard bij, want zijn eentje is niet leuk en met zijn tweeën rijden is toch ook veel leuker.
En komt er ook een trailer.

Ben voor de rest eigenlijk best tevreden :p

Zou wel ook nog dingen voor anderen doen, mijn broertje een autotje, mijn oudtante mee op luxe vakantie..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:04

Ik weet wel wat ik morgen doe als ik de staatsloterij win... :') Kan er uren over fantaseren... :') :D

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:06

Ik zou verhuizen naar Amerika (idk welk stuk, wel een beetje warm haha) en een paar paarden nemen :) en natuurlijk meer spullen dan je gebruiken kan :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:12

Ik wil heel graag (meer) asiels oprichten over de hele wereld. Ik zag laatst bijv. een docu van Louis Teroux over zwerf- en asielhonden in LA. Elke dag werden in het gefilmde asiel, willekeurig een dozijn honden afgemaakt wegens ruimtegebrek. Dus daar wil ik mij mee bezig houden.

Daarnaast lijkt het mij ook heerlijk om straatvuil op te ruimen, wat ik in Tunesië heb gezien aan straatafval, niet normaal. Als ik mijn asiels voor elkaar heb ga ik lekker de straatkanten opruimen en prullenbakken plaatsen enzo :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:30

Ik denk dat ik van onbeperkt geld dood ongelukkig zou worden. Dan is er niks meer om van te dromen, of waar je je best voor moet doen.
Maar, er zijn wel veel dingen die ik wel zou willen waar ik wel een flinke smak geld voor kan gebruiken.

Eerst zou ik wel gaan reizen met mijn vriend. Dan zou ik een mooi huis kopen met een groot stuk land. Een aantal paarden en pony's die ik graag wil, zou ik dan een soort paddock paradise voor maken. En dan ook nog wat andere dieren er bij. Voor mijn ouders een mooi huis vlakbij mij, met een soort aanleun woning voor mijn broertje. Voor mijn broer, een mooi huis met grote tuin en een auto er bij.

Voor vriendlief een nieuwe motor, een volkswagen busje en een grote schuur.

En ik zou denk ik wel iets blijven doen, waarschijnlijk vrijwilligerswerk en m'n vriend gewoon lekker rustig een beetje verder werken denk ik.

Klinkt wel leuk, maar ik zal liever bijvoorbeeld elke maand 2000 euro extra krijgen, dan in één keer een hele hoop geld.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:51

Ik zou hetzelfde doen als nu, maar dan wat vaker en verder op vakantie :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:54

Ik zou een leuk huis voor mezelf kopen. En daarnaast veel willen reizen.
Mijn baan zou ik niet op willen zeggen omdat ik het leuk vind om te werken.

Verder lekker nuchter blijven en doen wat ik normaal gesproken ook graag doe.

joshi_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:01

Ik zou een leuk huisje kopen met een lap grond erbij naast mijn super de luxe manege met de fijnste paarden.
Ik zou dan ook een zwembad en hockeyveld in mijn achtertuin *\o/*

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:02

Morgen direct kappen met het werk in loondienst en volledig voor mezelf aan de slag gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:12

Als ik onbeperkt geld had, zou ik aan een buitenlandse universiteit studeren en in een grote (dure) stad zoals New York of London midden in het centrum wonen. :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:43

Ik zou op zich niet heel anders leven.
Wel zou ik al samenwonen met mijn vriend en als het even kon een eigen paard hebben.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:08

Ik zou samen met mijn vriend emigreren naar Noorwegen, daar een mooi huis kopen met genoeg eigen grond om eigen paarden te hebben. Sowieso wil ik één eigen paard, maar dan misschien wel 2 of 3 :). Ik wil ook heel graag een eigen hond, dus die zou er dan ook kunnen komen. Voor zowel het paard als de hond is momenteel nog geen geld. En ik zou ook heel graag een ezel willen hebben, zulke leuke dieren!

Ik zou dan graag vier dagen in de week willen werken, vriendlief ook, en verder enorm genieten van onze dieren. En verder gewoon ieder jaar op vakantie kunnen, dat hoeft niet lang (2 of 3 weken vind ik ook al prima), maar wel op die manier steeds andere landen kunnen zien :).
En ik zou het ook heel fijn vinden als ik een eigen auto kan kopen, want dat kan ik nu ook niet. Dat alleen al lijkt me zoveel rijkdom, haha :).

Ik zou sowieso blijven werken, als verpleegkundige, want dat is echt mijn droombaan en van thuiszitten word ik erg ongelukkig (been there, done that). En ik denk dat ik veel meer zou koken dan ik nu doe, echt moeilijke recepten uitproberen, die je ziet bij Masterchef Austalië enzo :).

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:09

Stom, maar ik denk toch hetzelfde als dat ik nu doe..

Ik heb lol in mijn werk en doe het graag.. Ik zou alleen wat minder uren gaan draaien, zodat ik meer tijd zou hebben voor mijn paarden..

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:12

eerst lekker met wat vrienden enkele weken naar Japan toe en daarna lekker gaan leven. eigen huisje aanschaffen of samen met een goede vriend een appartement aanschaffen. alleen nog maar werken als ik zin heb. lekker met mijn paardje klooien, naar alle mogelijke anime converenties gaan dus ook de buitenlandse + daar kopen wat ik wil :+, mijn vrienden financieel ondersteunen is ook iets wat ik zeker zou doen! kortom heerlijk genieten van het leven zonder me zorgen te hoeven maken over rond komen. :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:20

Babeth schreef:
Zou je dan nog steeds hetzelfde leven leiden?

Ik ben benieuwd wat bokkers zouden doen als geld geen rol speelde.
Veel mensen durven niet hun droomleven te leiden, omdat ze bang zijn voor de financiën.
Maar wat als dat nou geen rol speelde, wat zou je dan echt willen doen?

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.

Wat zou dat tof zijn zeg zonder geld :j
Maar ik zal sws mijn dromen waar maken dan maar lenen. Boeien YOLO. Ookal word ik. U waarschijnlijk voor gek verklaard. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:30

Ik kan hier echt aaaaavonduuuuuuren vol over nadenken. :')

Eerst zou ik een heerlijk (bungalow) huis voor mijn ouder laten bouwen naar hun wens en stijl. Vervolgens mogen ze allebei een dure auto (sportwagen ect) uitkiezen en een boodschappen wagen (rangerovef of zo :p). Mijn broer zal 1 dure sportwagen krijgen en zijn eigen huisje waar hij wilt (wrsg blijft hij dan bij papa en mama hahaha)

Voor mezelf zal ik eerst een Maclaren 650v bestellen, een dikke mustang en dodge importeren. Verhuizen naar het waar het land goed is, hier een mega gaaf huis laten bouwen en stallen enzovoorts. Dan koop ik 2 fokmerries (dres en spr), 1 gp paard (drs) en talentvolle 2/3 jarige.
Terwijl het huis gebouwd wordt, ga ik de hele wereld over om te genieten en te ontspannen. <3

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:53

Goh geld helemaal geen rol. Dat is zo moeilijk voor te stellen, net zoals je het heelal niet oneindig kan voorstellen. :+
Maar ik zou weten wat gedaan hoor... :$

Plekje paarden bouwen superdelux natuurlijk, paarden erbij nemen, stalpersoneel aanwerven voor onderhoud en verzorging indien ik er niet ben, (meer) op vakantie en terug studeren zodat ik mijn droomjob kan beoefenen op zelfstandige basis (eigen revalidatiecentrum paarden).
Huis weet ik niet zo goed, vriend wil per se blijven wonen waar we nu zijn, ook al hebben we meer geld.. Is wel een plek zonder wei en stallen :x Dus we zullen dan hartig woordje moeten praten. Of ik bouw dichtbij iets voor mijn paarden plus mijn revalidatiecentrum en blijven we er inderdaad wonen, en knappen alles op, zodat dat iets meer luxe is. De 20 garageboxen die aan onze tuin grenzen koop ik dan over om een grote tuin van te maken. Flatgebouw (2 a 3 verdiepingen) overkopen naast de deur, zodat we zelf onze buren mogen kiezen en als onze ouders oud zijn en hulpbehoevend worden kunnen ze naast ons komen wonen. En onze toekomstige kinderen eventueel ook als ze ouder zijn.
Auto eruit, nieuwe erin. Paardencamion aanschaffen.
Famillie helpen.
Paard voor mijn zus kopen, die mag dan meteen bij mij op stal komen ook.
Iets op poten zetten voor verwaarloosde dieren te helpen/ of iets te sponseren.
Project opstarten in Afrika zodat de mensen zonder water/eten/voorzieningen zelf kunnen voorzien in hun basisbehoeften (dus vee aankopen, leidingen aanleggen, grond bewerkbaar maken, ziekenhuizen bouwen enzovoort)
Dat is het zo op het eerste zicht.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:06

Eerst 3 jaar jaar lang bij verschillende top western trainers in de leer gaan.
Mezelf neerzetten in de westernsport in Amerika en tussendoor lekker door Amerika reizen.
Daarna wereldreis maken, niet om te luieren, maar echt culturen leren kennen, en af en toe een beetje luieren :+

In Nederland opleiding paardenmassage en ostepaat volgen en ondertussen de perfecte plek vinden om een pension/trainingsstal op te zetten.
Een pensionstal met mogelijkheden tot 24/7 buiten met schuilstal, eventueel op weiland en natuurlijk ook met boxen voor de mensen die dat fijner vinden, maar dan wel lekker hele grote :) Er is maar 1 regel, geen enkel paard mag 24/7 op stal gehouden worden ~~}>
Geen gezeik met hooi, alle paarden krijgen onbeperkt hooi van goede kwaliteit. Paardenmishandeling van iedere vorm wordt strikt verboden en paardenwelzijn staat voorop. Iedereen die zich daar niet aan
houdt moet zn paard pakken en wegwezen.
Ook kapsones zijn niet toegestaan. Het idee is "one big happy family" waar iedereen welkom is.

Hele grote 100x60 binnen- en buitenbak met reiningbodem, zowel een open als overdekte roundpenn en alle faciliteiten die je je verder maar kan wensen. Inclusief een toffe kantine met uitkijk op de bak waar feestjes gegeven kunnen worden *\%/*

Uitsluitend leuke en betrouwbare mensen mogen er komen werken :D
Uiteraard zal ik mij bezighouden met trainingspaarden, een aantal eigen paarden en lekker wedstrijden afgaan. O ja, en natuurlijk in de leer blijven bij verschillende mensen en verschillende trainingsmethoden.

edit: (en natuurlijk moeten er ook makkelijke, relaxte en openminded mensen bij zijn om mij weer terug op aarde te zetten als ik weer de poedersuiker aan het uithangen ben. Het moet vooral geen zeikstal worden natuurlijk ;) )

Als het geld dan NOG niet hard genoeg eruit vliegt zou ik een extreme trail (indoor) gaan aanleggen. Als je het mij vraagt is dat een gat in de markt in Nederland, en natuurlijk heel tof :)

O ja, ik wil een leuk huisje, niet te groot, met een aantal saunafaciliteiten :9
Laatst bijgewerkt door PowerReiner op 19-06-15 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:07

Klein huisje in Zuid frankrijk of Spanje kopen met stuk grond erbij voor mijn diertjes en zelf groente en fruitbomen om zover het kan zelfstandig te leven. Huisjes voor familie paar km verderop.
Mijn zusje zou der rijbewijs krijgen
Wat dieren willen opvangen konijntjes enzo die nergens anders welkom zijn.
Ook zou ik arme mensen willen helpen.
Mijn kindje zelf thuisonderwijs geven en veel reizen met hem om hem ipv uit boeken te laten leren hem alles te laten ervaren en zien.
Vakantie huisje neerzetten en dan voor mensen met weinig geld er in laten logeren in ruil voor dat ze helpen met de dieren of iets.
Een leuke auto voor mezelf en mijn man.

Waarschijnlijk word het ooit wel emigreren maar word het een opknaphuisje in het midden van frankrijk (die zijn goedkoop maar voor ons nog onbetaalbaar)
Of we willen ergens een camping beheren in frankrijk/spanje