Esplendido schreef:Ik ben nu af aan het vallen met behulp van een personal trainer die ook voedingsdeskundige is. Ik mag gewoon koolhydraten eten, maar wel beperkt. Maar het gaat er vooral om dat ik minder calorieën krijg dan in verbrand.
Iedereen verbrand koolhydraten, er is niemand die helemaal geen koolhydraten verbrandt. Alleen onderschatten veel mensen het aantal calorieën dat ze binnenkrijgen en overschatten ze het aantal calorieën die ze verbranden.
rumay schreef:Jongens dit ontaard in een hoop gedoe
Ik doe metabolic balance en dat via een voedingscoach die een HBO studie gezondheidsleer en voedingsleer heeft afgerond, dus al die dieetistes ten spijt, ze weet waar ze het over heeft alleen bekijkt ze het anders, en MB komt niet uit de lucht vallen hoor google er maar eens op.
Dus al die teksten met levensgevaarlijk, weet je wat je je lichaam aandoet enz. dat slaat nergens op als je voldoen gevarieerd eet, wat ik doe, kom je niks te kort en doe je je lichaam echt niks aan.
Ik heb een vorm van reuma en door deze manier van eten heb ik veel minder last van mijn reuma dus ik doe mijn lichaam alleen iets positiefs aan nl. weinig of geen last meer van mijn reuma.
Ik eet groente en fruit in behoorlijke hoeveelheden (dus ook suikers en koolhydraten) maar eet geen zooi meer uit potje en pakjes en blikjes vanwege allerlei toegevoegde spullen die we helemaal niet nodig hebben. Ik eet geen brood en pasta en rijst en aardappelen meer omdat de koolhydraten die daarin zitten ervoor zorgen dat ik de hele dag met een opgeblazen buik gevoel rondloop en aankom.
Ik sport meer dan genoeg heb voldoende beweging maar nogmaals mijn lichaam verbrand die ballast niet en zet het om en slaat het op. Voila heel simpel.
Zelfs mijn huisarts vindt dit helemaal geen verkeerde eetgewoonte (ja heb het allemaal met haar besproken)
Misschien is het tijd dat de dieetist eens verder kijkt dan calorieën tellen net als in de paardenwereld zijn er verschuivingen en andere inzichten.
R12312 ben het helemaal met je eens
Ik heb voor jullie beide eigenlijk dezelfde vraag. Hoeveel koolhydraten krijgen jullie dan (gemiddeld) wel binnen op een dag?

Dat lijkt me iets teveel hoor! Klinkt als een crashdieet!