Met welk beroep wil jij een dagje meelopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:25

Met de brandweermannen die van de week langs t terras aan het oefenen waren.
Die kwamen met een ontbloot bovenlichaam de wagen uit en trokken het bovenstuk heel sexyaan, had echt in slowmotion moeten gaan.
Ja ik zie mezelf daar al helemaal tussen zitten :')

Verder zou ik ook graag eens bij een fokkerij meelopen. Maar dan wel wat langer dan 1 dag.
Of met een rechter die misdaden behandeld. Zou ik ook interessant vinden.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:31

Poiuytrewq schreef:
Met de brandweermannen die van de week langs t terras aan het oefenen waren.
Die kwamen met een ontbloot bovenlichaam de wagen uit en trokken het bovenstuk heel sexyaan, had echt in slowmotion moeten gaan.
Ja ik zie mezelf daar al helemaal tussen zitten :')

Verder zou ik ook graag eens bij een fokkerij meelopen. Maar dan wel wat langer dan 1 dag.
Of met een rechter die misdaden behandeld. Zou ik ook interessant vinden.

_/-\o_ _/-\o_

zodiacje

Re: Met welk beroep wil jij een dagje meelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:33

:')

En de brandweer is best een technisch beroep, is ikke ook weer blij ;)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:57

ikke schreef:
Om heel eerlijk te zijn, ik word eigenlijk niet zo blij van jullie keuzes.
Er is niks mis met de keuzes van ieder afzonderlijk, maar als ik alles op een hoop gooi, zie ik wel een probleempje. Waar zijn al die techneuten tegenwoordig? Zijn de jonge mensen van nu dan echt niet meer geïnteresseerd in de techniek of zitten die mensen simpelweg niet op Bokt (dat kan natuurlijk ook).

Ik weet wel dat het imago van technische jobs niet zo best is, maar het is voor een groot deel ook wat je er zelf van maakt en waar je kans ziet binnen te komen.
Als ik beter was geweest in natuurkunde, was ik Lucht- en Ruimtevaarttechniek gaan studeren. :)) Ik denk dat je niet moet vergeten dat op Bokt vooral dames zitten, die zijn vaak toch minder geïnteresseerd in techniek. Op een forum met overwegend mannen zouden er waarschijnlijk niet zoveel mensen zijn die in de zorg mee willen lopen. :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:30

_Summerly_ schreef:
ikke schreef:
Er is niks mis met de keuzes van ieder afzonderlijk, maar als ik alles op een hoop gooi, zie ik wel een probleempje. Waar zijn al die techneuten tegenwoordig? Zijn de jonge mensen van nu dan echt niet meer geïnteresseerd in de techniek of zitten die mensen simpelweg niet op Bokt (dat kan natuurlijk ook).

Ik weet wel dat het imago van technische jobs niet zo best is, maar het is voor een groot deel ook wat je er zelf van maakt en waar je kans ziet binnen te komen.
Als ik beter was geweest in natuurkunde, was ik Lucht- en Ruimtevaarttechniek gaan studeren. :)) Ik denk dat je niet moet vergeten dat op Bokt vooral dames zitten, die zijn vaak toch minder geïnteresseerd in techniek. Op een forum met overwegend mannen zouden er waarschijnlijk niet zoveel mensen zijn die in de zorg mee willen lopen. :P

Dat EN het gaat erom dat wij blij zijn toch :D

Stiperdestip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:13

_Summerly_ schreef:
ikke schreef:

Inderdaad, de mannelijke collega's die ik op stages gehad heb in de zorg, zijn op één hand te tellen.
Waar blijven al die mannen toch?! :))

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:05

O, dit is een interessant topic.
Ik ben me momenteel aan het her-oriënteren op de arbeidsmarkt, en heb een hoop beroepen verzonnen die me ergens wel aantrekken, maar waarvan ik eigenlijk geen idee heb of ze bij me passen.

Ik zou graag mee willen lopen bij verschillende hulp-/zorgverleners, zoals een haptonoom, massagetherapeut, coach, oid. Of bij een personal trainer ofzo. Therapie met dieren, voor bv mensen met een trauma. Daarnaast spreken ook fotografie en beeldbewerking, ontwerpen, etc mij aan, dus ik zou in die branche ook graag eens mee willen lopen. En sociale beroepen met bv jongeren of andere "normale" mensen. Maar ook recreatie en toerisme blijft me trekken. Ik heb al werkervaring in een dag attractie en in een zwembad, maar er is nog zo veel meer in die sector.

Uit pure nieuwsgierigheid zou ik ook wel mee willen lopen bij verschillende politie afdelingen, ambulance, spoedeisende hulp, verloskunde/gyneacologie, orthopedie. Op een echte amerikaanse ranch met paarden en koeien, of in een dierenkliniek. Of in een penitentiaire inrichting.

Dus als er iemand is in 1 van bovenstaande functies, of iets dat er op lijkt, dan houd ik me (serieus) aanbevolen om een dagje te komen meelopen/kijken/helpen.

Warboel, wat doet een medisch illustrator?

Ikke, ik werk momenteel in de vliegtuigindustrie en ik kan dat best technisch werk noemen. Maar ondanks dat ik het er erg naar mijn zin heb, zie ik mezelf dit toch niet tot mijn 67e doen. Ik mis gewoon een aantal dingen die voor mij belangrijk zijn. Overigens is het aantal vrouwelijke collega's van mij groter dan het aantal mannelijke...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:09

Bereden politie lijkt me ontzettttend gaaf om eens mee te maken!