Ik ben te zwak om te stoppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:02

Debortje_ schreef:
Voordat hij dat huis had gekocht en die dikke BMW niet had was hij zo lief, zorgzaam en gevoelig. Hij toonde emoties. Hij liet echt zien dat hij van me hield en gaf me veel liefde.
Maar na mate hij steeds meer voor elkaar kreeg veranderde hij, hij werd hard en toonde geen emoties meer.
In het begin van onze relatie deed het hem veel als er iets was en huilde we ook samen maar de laatste maanden boeide het hem niks meer (iig zo leek het).

Ik geloof zeker dat hij van me hield en om me gaf maar hij was in zijn ogen perfect en niks of niemand kon aan hem tippen.
Zijn plaatje was compleet en dat op een jonge leeftijd, hij heeft meerdere keren gezegd dat hij het beter heeft gemaakt dan anderen en dat hij daarom zo arrogant etc mag zijn omdat hij succesvol is.

Heb trouwens nog steeds niet gereageerd op zijn berichten en hij belt nu wat vaker..

Maar 'vroeger' hield hij je ook al bij je vriendinnen weg toch? Dan was hij helemaal niet zo lief als jij dacht.. :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:05

@Kwii, degene die hem een narcist noemde was haar vader in eerste instantie, daar is later alleen op ingehaakt door andere.

@TS,
Goed zo meid, negeer hem maar en laat hem maar een berichtje naar je vader sturen. Dan kan je vader hem vanzelf wel vertellen hoe hij over hem denkt.
Je kan hooguit berichtjes verwachten dat hij zich gekwetst voelt erdoor. Jammer voor hem, hij heeft jouw als oud vuil behandeld en gekwetst.
Laat je niet inpakken door mijn mooie en lieve praatjes.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:08

TS, misschien is het goed om weer contact te zoeken met je vriendinnen. Je kunt wel wat steun gebruiken. En er zijn echt wel mensen die snappen dat dit kan gebeuren in een mensenleven.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:09

TS ongelijkwaardigheid in een relatie is een teken dat óf de relatie is gedoemd om te mislukken, óf een van beiden gaat zich wegcijferen en wordt ongelukkig. Kies voor jezelf!
Hij hoeft ook niet persé iets te mankeren. Blijkbaar heeft het feit dat hij een goede baan heeft en goed verdiend hem veranderd. Ten nadelen, dat zie je vaker. Om de een of andere vage reden voelen mensen zich dan 'beter' dan de ander.
Advies: stoppen, rouwen en vooruit kijken.

Tijd heelt de wonden, je zult het zien.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:16

kiki1976 schreef:
@Kwii, degene die hem een narcist noemde was haar vader in eerste instantie, daar is later alleen op ingehaakt door andere.

Het gaat mij niet er om wie het zegt. Narcisme is een stoornis waarvan ik vind dat je er niet mee kunt rondstrooien. Mensen kunnen ook gewoon veranderen, waarbij je bijvoorbeeld heel egoistisch of vol van jezelf word. Daar hoeft toch niet meteen een sticker op.

TS, bij deze wil ik je nog wel veel sterkte wensen de komende tijd. Laat je niet kisten!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:20

Je hebt zijn ware aard al gezien, wat moet je nog meer zien? Jij verdiend zoveel beter, jij delfde het onderspit in jullie relatie en hij hielp jou in de knoop ..dit is vreselijk moeilijk want jij hebt een goed hart en geeft nog veel om hem en natuurlijk twijfel je nu enorm. Maar het gaat niet om woorden maar om daden , en dat heeft hij duidelijk genoeg laten zien aan jou! Zijn daden waren niet fijn en niet eerlijk ten op zichte van jou -O- sterkte en wat je ook doet, wees voorzichtig .. groetjes deess

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:22

Weet je TO, het gaat er niet om wat er mis is met hem. Het gaat erom wat er mis is met jou dat je je zo laat behandelen.
En ja, dat klinkt heel hard. Maar waarom laat je iemand zeggen dat je niet meer met vriendinnen weg mag? Waarom ga je elke week op visite bij zijn ouders, als hij je bij jouw ouders weg probeert te houden. Waarom pik je het dat hij jou van je minimale inkomen volledig wil laten meebetalen, geld van je wil als je naar je paard wil, terwijl jij je stinkende best doet om 1. meer geld te genereren 2. het huis op orde te houden en eten te koken en wassen te draaien en 3. aan al zijn idiote eisen te voldoen?

Waarom vind je jezelf zo weinig waard dat je denkt dat deze kerel goed voor je is?

Oftewel, blokkeren die kerel. Laat hem lekker je vader appen. Zorg dat je de komende tijd niet in je eentje 's avonds de hond uitlaat en zorg gewoon eens goed voor jezelf. Net zo goed als je voor hem en zijn huis(houden) zorgde, maar liever nog een graadje beter.

laughterline

Re: Ik ben te zwak om te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:27

Heb alles doorgelezen en jeetje wat een engerd. Dat is 't eerste wat in me opkwam. Laat je vader hem lekker de waarheid vertellen zou ik zeggen ;) Dat je vader er niet op zit te wachten is logisch, maar dat is niet jouw schuld, je ex is degene die raar loopt te doen..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:46

Kwii, ben het met je eens dat je niet zomaar kan zeggen dat iemand een narcist is. De enigen die deze diagnose kunnen en mogen stellen zijn psychologen en psychiaters na gedegen onderzoek.

Schrik er altijd weer van hoeveel mensen zo gemakkelijk een label plakken op iemand die ze helemaal niet kennen.

Dat gezegd hebbende kan ik je wel vertellen dat jij niet helemaal gelijk hebt. Een narcist is juist zeer attent, behulpzaam, lief, sociaal, meelevend etc. etc. in het begin van een relatie.

Een narcist is populair, is die leuke attente lieve man. Zo leidt hij mensen om de tuin en zo krijgt hij een partner. Spreek nu even in de hij-vorm maar er zijn uiteraard ook vrouwen met narcisme.

Lieve ts, want jij lijkt mij een heel lief meisje. Een relatie waar je afstand moet doen van je vrienden klopt niet.
Wat jij hier vertelt, als je dat zo voelt en meemaakt, lijkt mij genoeg reden om niet verder met hem te gaan.

Of je er wel of geen label op wil plakken is helemaal niet interessant. Hij gaat blijkbaar niet respectvol met je om en respect voor elkaar hebben is toch echt wel de fundering van een relatie. Zonder fundering stort een huis/relatie in.

Sterkte en ik denk dat jij sterker bent dat je zelf beseft!

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:56

Blokkeren of een ander nummer nemen en al het contact verbreken, dat zou ik doen als ik jou was.
Hij is niet goed voor je, diep van binnen weet je dat zelf volgens mij ook wel.
In plaats van continue berichtjes van hem te lezen kun je beter je leven weer gaan opbouwen.
Zoek afleiding, zorg goed voor jezelf en neem contact op met je vroegere vriendinnen of leer nieuwe mensen kennen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:59

Ik had ook zo'n ex. Zo zelfingenomen als wat, maar nadat ik het had uitgemaakt bleef hij maar bellen dat hij me miste en me terug wou en hij écht wel zou veranderen. Toen ik niet meer opnam, begon hij op onze huistelefoon te bellen. Toen we daar niet meer opnamen, belde hij naar mijn ouders of vrienden. Iedereen wimpelde hem af. Daarna begon hij te dreigen met met de grootste onzin om me toch maar bij hem te krijgen. "Als je nu niet opneemt, dan vertel ik aan de vriend van je beste vriendin dat zij hem bedrogen heeft" of "Als je niet opneemt, dan sta ik binnen 10 minuten voor je deur en dan moet je wel met me praten." Het is erg moeilijk om niet te antwoorden als ze zo irrationeel doen en gaan dreigen. Maar geloof me, mijn ex heeft geen enkele van zijn 500 dreigementen uitgevoerd. Sterkte :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 00:19

Lieverd aan zo iemand heb je niets, je hebt je eigen leven ga weer leuke dingen doen want ook in een relatie kan je gewoon met anderen mensen mannen en vrouwen afspreken. Das normaal. Ik snap dat jullie dat toen zo hebben gedaan maar nu heb je minder mensen om op terug te vallen waarschijnlijk. Deze persoon is jouw niet waard hij heeft geen respect voor je, hij liegt en is onbetrouwbaar en alles wat hij voor jou moest doen was hem te veel of wou hij geld voor. Als je van elkaar houd doe je dat voor elkaar. Niet meer daar naar toe gaan, alleen om de kat mee nemen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 00:41

Debortje_ schreef:
Maar wat is hij in jullie ogen? Een narcist? egoïst ? Is dit een ziekte wat hij heeft ?

narcistich is een te hoog beeld van je zelf hebben en dat kan inderdaad iets psychisch zijn of een gevolg van. en een egoist is gewoon een irritant karakter. En een moeder die dr bovenopzit. Heb je niks aan. Als je door deze periode heen bent zal je merken dat je er sterker door word. praat er met je vader over. Of ga desnoods met iemand praten. Das geen schande je bent niet de enige, dit zijn hele lastige dingen.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 07:52

Pff de 2e nacht dat ik geen oog dicht heb gedaan, ben nu weer emotioneel.. Ik voel me een wrak, ik probeer te slapen maar het lukt gewoon niet.
Ik blijf aan hem denken en dan word ik verdrietig

Ik ben al een moeilijke slaper, en dit houdt me gerust dagen lang wakker..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:09

Waarom word je verdrietig? Ga dat eens goed bij jezelf na. Wat mis je? Als je graag als grof vuil behandeld wil worden dan zouik zeker terug gaan. Maar ik denk dat je dit topic dan niet aangemaakt had.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:11

Mis je hem als persoon of ben je verdrietig omdat je je toekomstplannen ziet vervliegen?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:36

Soms kom je er achter wat iets waard is, als je het niet meer hebt.
Misschien dat hij niet had verwacht dat je echt zou gaan en nu ben je toch gegaan.
Dat zijn van die momenten dat je (hij dus) even de controle kwijt bent,
hij heeft het wel gezegd, dat je weg moest gaan, maar misschien niet verwacht.

Ik denk dat je er goed aan doet, om samen uit te gaan zoeken hoe diep de liefde zit.
Het karakter van iemand verander je niet zo maar, maar ik ken er zat die wel op een positieve manier zijn veranderd. Het beëindigen van de relatie en dat je zelfstandig bent geworden en voor je zelf op kwam, door ook te gaan. Het heeft hem tot denken kunnen zetten dat je ook zonder hem kan en niet afhankelijk van hem bent.

Als je echt van hem houd en hij van jou, probeer dan goed dingen te bespreken. Vertel wat je anders zou willen, maar geef hem ook ruimte door hem aan te laten geven wat hij anders zou willen. Jullie zouden best dan alsnog een gezonde relatie kunnen krijgen. Hij moet wel realiseren dat als hij fulltime werkt in een goed inkomen en jij part-time af en toe werkt, je nooit een evenwijdig deel kunt mee betalen. Het is ook geven en nemen in een relatie. Bespreek dat ook. Maar trek voorlopig (eerste half jaar) niet meer bij hem in, je zou de sleutel kunnen hebben en zo naar binnen kunnen lopen. En andersom zou hij ook naar jou toe kunnen komen. Uiteraard kun je wel een weekend blijven slapen, maar woon er niet volledig, laat zien dat je zelfstandig bent en hem niet nodig hebt. Je wilt leven met hem en niet door hem geleefd worden, maar dat geld ook andersom. Geef elkaar de ruimte, maar ook niet te veel. Leer elkaar te respecteren en ook elkaars vrienden en je doen en laten.

Het is natuurlijk ook niet normaal dat hij geld vraagt als hij je naar je pony rijd, hij moet zich geen taxi chauffeur voelen, maar dit is ook het stukje geven en nemen. Ga dan aansluitend wat leuks doen, bijvoorbeeld samen even een eindje wandelen, dan voelt het niet alleen als een bezoek van de pony.

Ik wens je heel veel succes en wijsheid toe. Maar denk er aan, leef je leven en laat je niet leven, daar wordt niemand gelukkig van.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:37

Hele topic doorgelezen en jeetje wat een stomme, irritante, vervelende poepzak zeg..

Als mijn vriendzou zeggen dat ik niet meer met mijn vriendinnem om mag gaan is het n enkeltje deur.

Probeer hem te negeren, ga veel leuke dingen doen. Misschien naar een manege of sportclub.
En die dreigementen ook negeren. Al denk ik dat als je ex bij jouw deur staat en je vader doet de deur los, jouw ex wel een toontje lager zingt..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:39

Liezel1 schreef:
Mis je hem als persoon of ben je verdrietig omdat je je toekomstplannen ziet vervliegen?

Klopt. Vaak mis je hem niet als persoon maar als het enige wat je had. Je hebt het gevoel niets te zijn zonder hem. Je wereld stort in en je hebt niks meer.

Maar dat is niet zo, geloof me.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:16

TS nog een tipje; verwijder de gesprekken met hem. Dat steeds teruglezen helpt namelijk helemaal niet.

Sterk blijven, met de tijd slijt het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:24

Ik heb niet alles gelezen, maar ik kan TS maar 1 advies geven: pak je rokken bij elkaar en rennen. En ren zo hard en ver je kan.

Een nieuwe job, een dure auto... niets is een excuus voor wat hij deed. Las ik het goed dat hij een appartementje kocht, maar dat jij mee moest betalen aan de hypotheek? Dat je benzinegeld moest betalen? Zijn er zo nog dingen waarvan hij een bijdrage vroeg, behalve dan de boodschappen?

Ik bedoel, ik ben ook ingetrokken bij mijn vriend die een eigen huis heeft gekocht, maar ik betaal echt geen cent mee aan zijn lening/hypotheek zolang ik niet zwart op wit op papier heb staan dat ik dan ook deels eigenaar ben. Ik ga zijn huis niet afbetalen hoor, die is helemaal mooi. We delen uiteraard wel alle andere vaste lasten.

Als je kan, ga op een ander uur met de hond wandelen. Blokkeer hem op elke mogelijke manier. Je zal hem zeker missen, maar dit is echt beter zo. Je moet je vrienden laten vallen, je mag nergens heen zonder zijn toestemming, hij eist steeds meer van je (koken, huishouden, meebetalen aan zijn huis en benzine) en bovenop liegt hij zelf dat hij zwart ziet, hij is agressief in het verkeer. Wie zegt dat hij er geen 2e op na houdt waar jij niets vanaf weet? Als ie zo graag controle wil over iemand moet hij maar een poppetje aan een touwtje kopen. Kan ie dat dingetje laten dansen zo vaak hij wil.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:41

Ik denk dat het goed is voor jezelf en ook voor hem dat je de knoop door gaat hakken anders blijft het zo in het midden en blijven jullie er allebei continu mee bezig.

Stel jezelf de vraag wil ik nog een relatie met hem ja of nee? Als je het niet meer wilt omdat jullie uit elkaar gegroeid zijn heb je hier alle recht voor.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:51

Als hij echt zoveel van jou houdt dan wenste hij jou alle geluk van de wereld, ook als dat niet met hem zou zijn.
Dan heeft hij het beste met je voor, en zou hij jouw keuze accepteren.
Het kan zijn dat jouw keuze voor hem nu niet duidelijk is, misschien toch in een net berichtje laten weten dat je niet verder met hem wil.
Natuurlijk mag hij daar verdrietig om zijn, maar het is jouw keuze en als hij echt van je houdt dan respecteert hij jouw keuze.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 10:42

Liezel1 schreef:

Ik mis hoe hij eerst was, niet hoe hij is geworden.
Daar zit ik het meest mee, en dat hij tegen mij zei dat hij zichzelf niet was de afgelopen tijd maar dat dat gaat veranderen..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:49

Tja.. En dat zegt hij pas als je weg bent gegaan... En dan ook nog wat dreigementen versturen als je niet reageert... dan lijkt me dat dat veranderen nou niet gebeurd is... too little too late.
Mensen veranderen niet voor anderen mensen veranderen alleen voor zichzelf ... en hoe lief was hij in het begin.. toen was hij je toch ook aan het isoleren onder het mom van ik vind jou zou lief en ik wil je met niemand delen... Nou dat is geen liefde en vooral geen respect.