Schelden met kanker, ja of nee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:55

Tooske schreef:
Gewoon helemaal niet schelden lijkt me nergens voor nodig.

Als ik m'n kleine teen tegen de tafel stoot, dan schiet zo'n woord er toch snel uit (als k"t of f"ck), dat vind ik wel kunnen, zeker als je alleen bent.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:58

EskeGirl schreef:
Tooske schreef:
Gewoon helemaal niet schelden lijkt me nergens voor nodig.

Als ik m'n kleine teen tegen de tafel stoot, dan schiet zo'n woord er toch snel uit (als k"t of f"ck), dat vind ik wel kunnen, zeker als je alleen bent.

Dat is vloeken, niet schelden ;)

Imo is vloeken oké, soms is het gewoon even nodig om te ontladen. Maar schelden is imo nooit goed te praten :n

Eske_B

Re: Schelden met kanker, ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:00

Wacht even, schelden is dus iemand anders uitschelden en vloeken een situatie? Schelden doe ik inderdaad niet, vloeken wel.

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:01

Ik zou het nooit doen, het staat daar voor te dicht bij me.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:04

Schelden op iemand is sowieso not done. Welk woord of ziekte je er ook voor gebruikt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:05

EskeGirl schreef:
Wacht even, schelden is dus iemand anders uitschelden en vloeken een situatie? Schelden doe ik inderdaad niet, vloeken wel.

:j
Even uit de Van Dale geplukt:

schel·den (schold, heeft gescholden)
1 beledigende woorden uitspreken

vloek (de; m; meervoud: vloeken)
1 heiligschennende, godslasterende uitdrukking
2 vervloeking

Volgens mij is bij veel mensen hier het verschil niet duidelijk...

Nevadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:08

Nee, met dat woord scheld ik niet.
Ik vind het heel respectloos en ordinair.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:45

Sleeper schreef:
lieveli schreef:
Nou, hoeveel mensen ken jij die vechten tegen tyfus of paasei, of er aan overleden zijn? Ik 0.

Interessant, deze opmerking maakt me nieuwsgierig. Houdt dat in dat schelden met een bepaald woord als voorwaarden heeft dat als je iemand kent of gekend heeft die ziekte gehad heeft niet gebruikt mag worden? En als een ziekte voor jou of je omgeving niet relevant is dan wel?

Ik vind het eigenlijk zo voor de hand liggend dat ik er niet eens op inga.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:48

Ik ken ze overigens wel hoor die de paasei hebben gekregen, word je ook niet vrolijk van :n Op het kantoor waar een vriend werkte, was 1 met open tbc (en aangezien je geen tbc verwacht, dacht die man gewoon dat hij ziekig was totdat de huisarts dus open tbc constateerde maar ja, kwaad al geschiet) Groot deel van de afdeling heeft dus tbc opgelopen, ook die jongen. Goddank kreeg hij gesloten tbc (net als de rest, dus besmetting stopte), zodat wij zelf niet besmet konden raken. Hij is er iig heel erg ziek door geweest :(:)

Maar ja, ik vind het sowieso ordinair om met ziektes te schelden.

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:56

Ik heb het idee dat mensen die met ziektes zoals kanker ed. schelden, zich nog veel vaker willen bewijzen dat ze 'stoer' zijn dan mensen die dit scheldwoord niet gebruiken.. Misschien een beetje kort door de bocht, maar dit is wat ik zo vaak zie. Als je zo nodig wil schelden/vloeken prima, maar dan kan je er beter voor kiezen een term te kiezen die niet zo beladen is en zoveel mensen kwetst. misschien is het type mens dat deze scheldwoorden over het algemeen gebruikt meer hetgene wat me afschrikt dan het scheldwoord zelf, maar dat terzijde.

Bovendien, vind ik het citaat van de openingspost een beetje kort door de bocht. Dat die mensen die kanker hebben gehad er geen probleem mee hebben gehad, zegt lang niet alles over alle mensen die kanker hebben gehad / mensen die iemand met kanker kennen. Er zijn er zat die het dus niet zo makkelijk relativeren. En om te zeggen dat er dan wat mis is met jezelf, als je het zo aantrekt: wat een onzin. dat de een er wel mee om kan gaan maakt hem/haar nog niet beter dan iemand die er meer moeite mee heeft.

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:02

Ik vind schelden met ziektes over het algemeen niet kunnen. Een vriendin van mij durft af en toe nog wel eens iets te zeggen als 'kankerlelijk' of 'kankerstom' en dan spreek ik haar er ook over aan dat ze moet stoppen met het gebruik van kanker.

De vergelijking in de openingspost vind ik overigens ook niet kloppen.. Een auto is op zich iets positief, en heeft veel goede kanten. Aan kanker zal helaas nooit een positief kantje zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:05

Op middelbare als puber sloop het erin , ik was bang om gepest te worden dus stoer voordoen en dus ook het kk woord.

Was kk dit , kk dat. Heb me nu aardig getraind in het roepen van kak , gaat me goed af maar is gewoon not done idd.. K u t etc floepen er nog wel uit , maar liever dat dan kk

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:17

Nee, nee en nog eens nee

Kanker als scheldwoord is bij mij not done. Heb zelf kanker gehad maar ook daarvoor vond ik het niet oké.

Nu moet ik zeggen dat ik schelden en vloeken sowieso asociaal vind. Maar dingen als kanker, tyfus, paasei, gvd , verdomme zijn woorden die ik vreselijk vind

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:21

Ik gebruik het zelf nooit. Als anderen hiermee schelden denk ik altijd 'kies lekker een ander woord' maar ik zeg er niets van.
Als iemand tegen mij zou zeggen 'zit niet zo te kankeren' dan zou ik ook denken wat is er mis met jou. Maar ik wist dan ook niet dat het woord een echt woord was en dat het mopperen betekent. :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:22

Ik scheld wanneer ik wil en wat ik wil. Gemeend is het toch niet en "kanker!" is minder erg dan "krijg kanker!" dat vind ik er wel over. Maar ik vloek eigenlijk alleen als ik op de xbox zit of ik me zelf stoot ofzo :+

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:25

Ik scheld niet met kanker, maar paasei en tyfus vliegen er af en toe uit.

Schelden doe ik sowieso niet, behalve doos of sukkel.