Tooske schreef:Gewoon helemaal niet schelden lijkt me nergens voor nodig.
Als ik m'n kleine teen tegen de tafel stoot, dan schiet zo'n woord er toch snel uit (als k"t of f"ck), dat vind ik wel kunnen, zeker als je alleen bent.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
EskeGirl schreef:Tooske schreef:Gewoon helemaal niet schelden lijkt me nergens voor nodig.
Als ik m'n kleine teen tegen de tafel stoot, dan schiet zo'n woord er toch snel uit (als k"t of f"ck), dat vind ik wel kunnen, zeker als je alleen bent.

EskeGirl schreef:Wacht even, schelden is dus iemand anders uitschelden en vloeken een situatie? Schelden doe ik inderdaad niet, vloeken wel.

Sleeper schreef:lieveli schreef:Nou, hoeveel mensen ken jij die vechten tegen tyfus of paasei, of er aan overleden zijn? Ik 0.
Interessant, deze opmerking maakt me nieuwsgierig. Houdt dat in dat schelden met een bepaald woord als voorwaarden heeft dat als je iemand kent of gekend heeft die ziekte gehad heeft niet gebruikt mag worden? En als een ziekte voor jou of je omgeving niet relevant is dan wel?
Op het kantoor waar een vriend werkte, was 1 met open tbc (en aangezien je geen tbc verwacht, dacht die man gewoon dat hij ziekig was totdat de huisarts dus open tbc constateerde maar ja, kwaad al geschiet) Groot deel van de afdeling heeft dus tbc opgelopen, ook die jongen. Goddank kreeg hij gesloten tbc (net als de rest, dus besmetting stopte), zodat wij zelf niet besmet konden raken. Hij is er iig heel erg ziek door geweest