Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:07

Is het niet zo dat doordat je nu zelf niets kunt, je na gaat denken en zelfs gaat twijfelen over dingen?

Ik denk als jij zelf weer alles uit kan voeren wat je normaal ook doet, dat er weinig tot niets meer aan de hand is.

Met zulke dingen ben ik ook zo'n doemdenker, als ik me echt niet lekker voel dan kan ik ook echt gaan malen en mezelf de meest rare dingen in mijn hoofd halen. Gelukkig ken ik mezelf goed genoeg ondertussen en zet ik het gauw weer opzij en zorg ik voor afleiding. Ook als ik mij niet lekker voel.

DatBenIkNou

Re: Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:53

Ik weet niet hoor, heb door paardrijongeluk mijn rug gebroken gehad. 2 weken bedrust, 3 maanden corset en niets kunnen en jaar moeten revalideren. Totaal afhankelijk geweest maar echt nooit getwijfeld over mijn relatie...

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:09

Vind het ook een beetje vreemde reactie. Ik heb last van bekkeninstabiliteit en mag dus niks meer zwaars heffen, te lang lopen, te snel bukken of recht komen. Heb dagen ziek op de zetel gelegen maar mijn man heeft nooit geklaagd of er iets over gezegd dat hij dan naar de paarden moet of iets extra's in huis moet doen. Heb het ook gevraagd of hij dat niet vervelend vond. En hij vind dat echt niet erg om te doen.

Vaak belde hij als hij wist dat het minder ging of hij dan achter zijn werk even snel naar de paarden moest.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:31

Wees blij met de relatie die je hebt ben je niet blij zet er dan een punt achter want hij verdient ook iemand die niet twijfelt. Tuurlijk tis goed dat je er even over nadenkt maar niet te lang bij stil staan want meestal is het zo dat als je twijfelt er toch al iets niet lekker zit voor jou in ieder geval

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:58

iedereen reageert anders op 'tijd teveel' en niet lekker in je vel zitten. Ik herken ts d'r reactie wel, vind het helemaal niet zo raar.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:51

@TS....Heb je dit gevoel/ deze gedachtes ook voor je blessure gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:33

Seltje schreef:
Ts meld zich. Gevoelsmatig heeft het plaatje altijd geklopt, tot nu...

Wij zijn al 6 jaar samen, hebben samen een huis verbouwd en wonen nu sinds kort samen.

Ik denk dat mij gewoon momenteel veel dwars zit omdat ik niks zelf kan doen en ik verwacht dat hij mij overal rond rijdt...
Wat momenteel niet echt werkt, hij wilt soms zelf ruilen, gisteren zei hij: `laat mij maar heel de dag op de zetel zitten met jou been, kun jij gewoon zelf alles doen...` Zo simpel is het spijtig genoeg niet.
Ik ga rustig afwachten of dit gevoel blijft na mijn 6 weken verplichte rust. 6 ellendig lange weken waarin ik over alles kan twijfelen (zoals momenteel de kleur van de muur in de slaapkamer)

Ben jij zo veeleisend dan? Of vraag je niet zoveel van hem? Ik zou hier goed over praten, want een relatie is in voor en tegenspoed, dus vind ik het vreemd als hij dan zo reageert... Tuurlijk als jij van hem eist dat hij je constant van hot naar her sleept snap ik de irritatie wel, maar dan nog...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:39

Als je een topic moet openen om wildvreemden te laten bepalen of je relatie nog goed is gaat er volgens mij al iets niet helemaal goed. Zou je geen bal uit moeten maken. Je weet zelf toch wel of je nog gelukkig bent met iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:43

ingedebruijn schreef:
Als je een topic moet openen om wildvreemden te laten bepalen of je relatie nog goed is gaat er volgens mij al iets niet helemaal goed. Zou je geen bal uit moeten maken. Je weet zelf toch wel of je nog gelukkig bent met iemand.

Ik snap het wel hoor. Zelf heb ik ook wel eens meegemaakt dat ik wat twijfels had, en soms is het fijn om even te horen dat anderen dat ook hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:01

Joolien schreef:
ingedebruijn schreef:

Ik snap het wel hoor. Zelf heb ik ook wel eens meegemaakt dat ik wat twijfels had, en soms is het fijn om even te horen dat anderen dat ook hebben.

Oké dat kan maar ik blijf het raar vinden. Maakt mij namelijk geen bal uit of een ander de relatie goed vind. Jij moet er mee leven toch?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:50

Wat is er mis met zoiets op een forum zetten? Soms is het juist fijn als mensen die je niet kent reageren op je hersenspinsels. Effe sparren, uitblazen en meedenken is toch niet hetzelfde als goedkeuring vragen? De een bespreekt zulke thema's met een vriendin, de ander vraagt om meningen op internet. Iedereen twijfelt toch wel eens over iets?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:02

Mee eens collie.
Niks mis mee.

Het zegt wel wat over de mate van dwarsheid..

En dan kun je het wijten aan stilzitten met een pijnlijk been..
Je kunt je ook afvragen.. Wat is er normaliter niet echt oké met mij als ik nu dit pas voel?

Ipv het stilzitten de schuld te geven, wanneer de overmatige afleiding van je drukke bestaan die niet toelaat goed te voelen wegvalt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:43

Inderdaad, vandaar ook mijn vraag hoe haar gevoel was voor de blessure want ik denk inderdaad juist dat met rust er dingen omhoog komen die je eerder wellicht wegstopte of niet wilde zien/horen/voelen