Die piloot vind ik een ander verhaal. Die heeft er bewust voor gekozen meerdere, en in dit geval heel veel, mensen mee te nemen in zijn dood. En gelukkig komt dat erg weinig voor.
KimD schreef:Pardon?! Jij vind dus dat ze het afscheid van een militaire vriend die nota bene in de missie sterft maar op de koop toe moet nemen omdat iemand voor de trein springt?!
Of iemand die een sollicitatie mist en daardoor haar kans op een droombaan moet maar zeggen "Ach ja, want de familie van die wat zelfmoord heeft gepleegd heeft het zwaarder?"
Kom op zeg. Wat. Een. Bullshit. Dat ie dan lekker een overdosis had genomen of zich had opgehangen, maar daar had diegene het lef niet voor, nee hij moest ervoor zorgen dat er nog meer mensen onder lijden.
Dat vind ik dus onbegrijpelijk.
Sorry maar dit vind ik echt hele harde woorden! Mensen die zo diep zitten dat ze geen andere uitweg meer zien, zien vaak de dingen niet meer helder. Ik ben van mening dat veel van hen niet eens meer goed kunnen en willen nadenken over de gevolgen die hun manier van zelfdoding voor de nabestaanden en andere betrokkenen heeft. Ik denk dat zij kiezen voor een manier die voor hen mogelijk is, snel is en vooral dat de kans dat het lukt groot is. En dat is gewoon heel erg triest.
Natuurlijk is het ook triest dat iemand geen afscheid heeft kunnen nemen van een militair die helaas omgekomen is. Maar dat hij omgekomen is, staat los van het feit dat die persoon geen afscheid heeft kunnen nemen door een zelfmoord voor de trein.
En de rest van de voorbeelden vind ik enorm in het niet vallen bij het feit dat iemand zichzelf van het leven heeft beroofd en dat daar zeer waarschijnlijk heel veel mensen enorm verdrietig over zijn. En niet te vergeten hoe enorm heftig dit is voor mensen die deze persoon niet kennen, maar wel direct betrokken zijn bij het lokaliseren en bergen van het slachtoffer.
En op welke manier je het ook doet, er is altijd iemand die de persoon vindt en dat zal nooit plezierig zijn.
In de tijd dat ik met de trein reisde zorgde in bij belangrijke dingen dat ik wat treinen eerder nam en op mijn bestemming wel wat langer wachtte. Of op zeer belangrijke afspraken, dat ik met de auto ging o.i.d.
Echt ik snap dat het enorm vervelend is om zoiets te missen, maar kom op er is wel iemand overleden..... een persoon die ongetwijfeld door veel mensen gemist zal worden.
Iets meer respect zou in mijn ogen wel op zijn plaats zijn.