Bevalling melden via Facebook ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:23

Sammie schreef:
Nou ze kan beter (nu ) bokt als uitlaatklep gebruiken dan die vriendin.. ;)

:j absoluut.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 21:26

Ik heb haar een berichtje gestuurd , bellen komt wel , ik ben best een beetje pissig en anders hoort ze dat wel aan me stem , zoals ik al zei ga ik haar hier nu niet mee lastig vallen . En snap dat ze nu wat anders aan der hoofd heeft maar als je op Facebook kan zitten en op de app en geen berichtje kan sturen tjah .. Ik laat het maar even gaan .

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:26

Ik zou het ook zeker niet leuk vinden. Je hebt elkaar op de bevallingsdag nog gesproken. Je bent elkaars beste vriendin, wat soms nog warmer voelt als een zus.

Ik heb na de geboorte van mijn zoon en dochter (schoon) ouders, broers en zus gebeld maar ook mn beste vriendinnen. Ik vind het niet meer dan normaal dat je de mensen waar je een band mee hebt persoonlijk op de hoogte brengt. En anderen een geboortekaartje stuurt:-) Met FB kun je toch gewoon wachten

Maar gezien de reacties die hier zijn geplaatst ben ik vast te ouderwets:-)

Bel haar morgenochtend gewoon op om te feliciteren, misschien heeft ze er niet bij stil gestaan

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:41

luffwinny schreef:
Ik heb haar een berichtje gestuurd , bellen komt wel , ik ben best een beetje pissig en anders hoort ze dat wel aan me stem , zoals ik al zei ga ik haar hier nu niet mee lastig vallen . En snap dat ze nu wat anders aan der hoofd heeft maar als je op Facebook kan zitten en op de app en geen berichtje kan sturen tjah .. Ik laat het maar even gaan .

Zoals ik al eerder aangaf, niet alle berichten via whats app komen altijd aan bij de ontvanger. En zij misschien wel boos waarom jij niet gelijk reageerde.
Jij ziet haar online op de app, maar wie weet zit zij te kijken of ze van jouw al een reactie heeft gehad.

Kom op hoor, de wereld vergaat niet. Maar hierom nu pissig te wezen?

jessdaniels

Re: Bevalling melden via Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:46

Je bent haar "beste vriendin" maar je zit alleen maar pissig te wezen omdat ze je geen persoonlijk bericht heeft gestuurd :') Sorry maar ik vind dat een beetje onvolwassen, wees gewoon blij voor haar.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:50

jessdaniels schreef:
Je bent haar "beste vriendin" maar je zit alleen maar pissig te wezen omdat ze je geen persoonlijk bericht heeft gestuurd :') Sorry maar ik vind dat een beetje onvolwassen, wees gewoon blij voor haar.

Tja k zou ook denken; als beste vriendin zal je haar keuze accepteren..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:50

Toen mijn vriendin was bevallen, kreeg ik een smsje van haar (telefoon). Direct gereageerd. Geen reactie teug.

Wat bleek. Mijn vriendin heeft een zware bevalling gehad en haar vader (opa dus) had en aantal mensen een SMS gestuurd met de telefoon van mijn vriendin.

Mijn dinnetje was pas na een paar dagen aanspreekbaar. Wellicht is jouw vriendin helemaal niet online maar heeft een familie lid de telefoon ofzo.

Ik snap je frustratie maar wellicht is er iets aan de hand en k kan ze zelf nu even niets anders dan bijkomen. Wees blij voor haar, zoals een goede vriendin betaamd en je hoort later wel weer waarom het zo is gegaan.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:57

Valt me sowieso steeds meer op dat mensen zulk soort nieuws maar makkelijk op internet gooien. Binnen paar uur na de bevalling, binnen paar uur na de voltrekking van het huwelijk, zelfs binnen 2 uur na een begrafenis heb ik al gelezen laatst..

Snap heel goed dat je je gepasseerd voelt, zou haar gewoon een berichtje sturen met gefeliciteerd en dat je blij voor haar bent enzo, maar dat je als beste vriendin liever persoonlijk een berichtje had ontvangen dan het op Facebook had moeten lezen. Wat als je Facebook nou een storing had en je het morgen pas zou lezen O.i.d.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:07

nontie schreef:
Snap heel goed dat je je gepasseerd voelt, zou haar gewoon een berichtje sturen met gefeliciteerd en dat je blij voor haar bent enzo, maar dat je als beste vriendin liever persoonlijk een berichtje had ontvangen dan het op Facebook had moeten lezen. Wat als je Facebook nou een storing had en je het morgen pas zou lezen O.i.d.

Ja joh, verpest je vriendin haar kraamtijd vanwege de deuk die je ego opgelopen heeft. :+
Die meid heeft een hormoonspiegel die harder wisselt dan een getijden schema, moet wennen aan haar baby, haar onderkant is een rauwe biefstuk, ze heeft het razend druk met bezoek, babyverzorging, geboortekaartjes, aangifte en dat soort toestanden en is fysiek een lappenpopje, ga die nou niet belasten met je eigen gemoed.

Inslikken en bellen met felicitaties en de vraag wanneer je langs kunt komen. Als je het wilt bespreken: over een jaar of twee of later :j

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 22:09

Ik heb haar al lang bericht gestuurd , en ze is gewoon hele tijd op app en Facebook hoor .

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:10

Zijn de vinkjes blauw?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:10

Maak je niet zo druk, echte vriendschap overwint alles!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 22:12

De vriendschap gaat ook niet voorbij hoor haha . Maar heb dit gewoon nog nooit meegemaakt met vriendinnnen , ben altijd gelijk gesmst , daarna kwam het pas op Facebook .

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:13

luffwinny schreef:
De vriendschap gaat ook niet voorbij hoor haha . Maar heb dit gewoon nog nooit meegemaakt met vriendinnnen , ben altijd gelijk gesmst , daarna kwam het pas op Facebook .

Ik snap je frustratie volkomen omdat k het gister ook mee gemaakt heb.. Maar joh, der zijn ergere dingen moet je maar denken! Komt allemaal wel goed

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:14

Ik snap dat je wat pissig bent, maar echt als je net bevallen bent ga je niet iedereen bellen en appen, dan ben je meestal kapotmoe en ben je met andere dingen bezig. Ze zal het echt niet zo bedoeld hebben. Ik weet niet of zij of haar partner het erop heeft gezet, kan best dat hij het gedaan heeft of dat zij gedacht heeft om het zo even te vermelden en er niet bij stilgestaan heeft dat jij nu beledigd kan zijn. Kom op, ben blij voor haar, als je misschien zelf bevalt begrijp je het (denk ik) wel

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:17

Til jezelf er even overheen, je hoort vanzelf waarom het zo gegaan is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:20

luffwinny schreef:
Ik heb haar al lang bericht gestuurd , en ze is gewoon hele tijd op app en Facebook hoor .

Nogmaals. Wie zegt dat ze dat zelf bijhoudt en niet een familie lid die iets voorleest ofzo?

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:23

Ik heb gewoon geen facebook. Ben je ook van al dat gezeik af. En dan moeten je vrienden je wel bellen of sms'en . Hebben ze in elk geval een goede reden om in contact te blijven en voor diegene die daar moeite mee hebben. Jammer dan , zo weet je wel wie je echte vrienden zijn

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:25

Vervelend..heb t pas ook meegemaakt. Zou t zelf ook anders doen bij mn naasten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:41

jongens. volgens mij pakt ts het prima aan. haar aanvallen heeft geen zin.

ts vindt het een vreemde gang van zaken. zoals de meerderheid hier. ze lucht hier haar hart even en spreekt haar verontwaardiging uit. om vervolgens haar vriendin via de app te feliciteren. prima toch!
ook geeft ts aan dat dit niet de vrienschap kost.

gewoon over een paar maand over beginnen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:21

De nieuwe moeder ligt in alle vrede met haar baby aan de borst, niet wetend dat er hier op bokt een hele discussie gaande is :')

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:52

Zoiets heb ik ook meegemaakt, was echt not amused en voor mijn gevoel gaf dat wel aan dat de vriendschap niet meer was zoals eerder. Andere vriendinnen die later moesten bevallen echt laten beloven dat ze me het iig door middel van een appje zouden laten weten :D
Ik vind fb zo ontzettend onpersoonlijk en zou het zelf nooit gebruiken om belangrijk nieuws aan mensen ,die veel voor me betekenen, te laten weten.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 01:10

denisesilver schreef:
De nieuwe moeder ligt in alle vrede met haar baby aan de borst, niet wetend dat er hier op bokt een hele discussie gaande is :')

:')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:13

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ervan baalt TS, dat zou ik in zo'n situatie ook gedaan hebben. Zelf zou ik er dan ook nooit voor kiezen om bepaalde dingen op Facebook te plaatsen voordat ik mijn familie en beste vrienden heb ingelicht, maar ieder z'n ding.

Misschien had zij zoiets van: 'Als ik het op Facebook plaats weet iedereen het in één keer en hoef ik niet iedereen een persoonlijk bericht te sturen.' Het kan pure gemakzucht zijn na een misschien zware bevalling. Dat jij het anders gedaan zou hebben en teleurgesteld in haar bent kan en mag, maar ik zou het haar niet te kwalijk nemen.

Probeer het los te laten en blij voor haar te zijn dat ze bevallen is van een gezond kindje. Ik zou gewoon normaal en vriendelijk tegen haar doen, je bereikt er immers niets meer mee als je er pissig om gaat zijn en haar dingen gaat verwijten. Het is gebeurt, zij heeft die keuze gemaakt en als vriendin zou ik dat dan wel weer respecteren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:16

Waar maak je je druk om.

Ik heb vaak ook geen zin om het vertellen hoe het gegaan is.
Dan plaats ik het op FB is iedereen op de hoogte en hoef ik niet 100x zelfde vertellen.