Initiatief nemen voor huishoudelijke klusjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 06:24

Jasmijn159 schreef:
En ja, mannen vinden een bed 1 keer per maand verschonen soms genoeg. En stofzuigen/dweilen zou ik zelf ook ietsie vaker gedaan zien worden. Maar verder doet ie alles netjes en kookt nog ook :D

absoluut :j
en ze vinden het dan ook nog raar dat het slaapluchtje dat ze zo goed kunnen creeren en onder het dekbed kunnen opslaan (want even uithangen s ochtends is ook heel lastig, of opengooien), waardoor het je als een geurig aroma tegemoet slaat als je s avonds moe het bed opengooit, niet op prijs wordt gesteld..

had hij mij een keer aangedaan midden in de zomer uitslapen en het bed niet opgengooien en het raam niet opengooien.. Ik denk dat het genoeg hint was toen ik mijn kussen van het bed pakte en weer beneden kwam met: aub morgen beddengoed van het bed halen zodat ik het kan wassen.. waarop ik mij op de bank nestelde voor een goede film en in slaap viel

sinsdien staat het raam netjes open en het beddengoed opengeslagen (of op een hoop gegooid)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 07:53

Jillsil schreef:
Shadow0 schreef:
JillSil, ah, dat scheelt. Tijd om weer eens in gesprek te gaan dan denk ik :j

Toevallig hebben we laatst hier ook al een gesprek over gehad maar hij vindt dat het mijn taak is. Als ik vraag waarom, krijg ik een lekkere dooddoener als, jij bent er gewoon beter in. En hij werkt 6 dagen (lees een ruime 5 en de andere tijd wordt opgevuld in de kroeg) en op zondag wil hij rust. Ja ik ook -:(-
Zijn laatste optie was dan om een schoonmaakster in huis te nemen die ik dan wel weer moet betalen. Ach laat ik het er maar op houden dat het nog een project in opleiding is ;-)

Nou dat zou ik niet meer als een project in opleiding zien, maar als een project uit de verleden tijd..... Als er ooit iemand het lef heeft om zo'n opmerking te maken tegen mij....
Hij is natuurlijk niet zo ouderwets dat hij dan ook alles betaald en jij thuis moet blijven?! Nee, je mag wel werken en betalen.... Toedeloe!

Ik doe ook meer in het huishouden, maar hij helpt wel op zijn manier :)) ik ben gewoon wat preciezer en kan niet verwachten dat een ander precies doet wat ik wil. Hij doet de strijk, vuilnis, bed opmaken en zeer regelmatig de vaatwasser. Ik haal wel het bed af, hij heeft niet door dat het gedaan moet worden. Ik vraag dan of hij het wil opmaken voor we gaan slapen.
Verder hebben we een robotstofzuiger, die vindt hij leuk dus die zet hij vaak aan haha. De vloer moet dan leeg dus hij ruimt dan ook nog eens op :))

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 07:53

Ik ben gisteravond het gesprek aangegaan dat WE beter moeten schoonmaken en dat dit niet alleen mijn taak is. Dan wordt hij vervolgens boos en zegt niets meer. Ik heb aangegeven dat hij echt niet veel hoeft te doen maar dat hij wel zijn eigen rommel moet opruimen. Hij heeft in zijn hoofd zitten dat een vrouw moet opruimen dus ik heb hem gister heel duidelijk gemaakt dat we niet meer in 1800 leven en man en vrouw gelijk zijn en dat als hij zo blijft denken ik niet met zo'n man samen wil leven.
Vervolgens ging hij de vaatwasser inruimen en aanzetten dus ik hoop dat het geholpen heeft.

Sky_Britt

Re: Initiatief nemen voor huishoudelijke klusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:34

Leuk om dit te lezen, bij mij is het precies omgekeerd. Ik merk het echt niet op als ik al een jaar onder hetzelfde dekbed slaap. Ik laat alles gewoon liggen waar ik het gebruikt heb en het valt me ook echt niet op als de woonkamer en keuken een verzamelplek voor afval en vieze vaat is geworden. Als mijn vriend me hierop wijst ruim ik het wel op en op de zeldzame dagen dat ik vrij ben en geen plannen heb doe ik ook graag een grote schoonmaak maar verder doet mijn vriend alles; de vaat, koken en wassen. Ik probeer wel vaker uit mezelf dingen te doen maar meestal is hij gewoon eerder.
Voor de grap heeft hij nu een kaart gemaakt voor "huisvrouw punten" waarop ie paarden stickers plakt als ik iets uit mezelf heb gedaan :+ gek genoeg werkt het wel een beetje omdat ik zo zie hoeveel ik doe in verhouding met hem.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:11

herkenbaar...