Sammie schreef:Mwah.. Er is laatst een docu geweest waarin de gay community daar prima gelukkig was met het ondergrondse waar ze in zaten. Die wilden al die bemoeienis niet. En tuurlijk zijn daar ook m/v die niet gelukkig zijn met die situatie, maar het is eigenlijk best westers om te bepalen dat hoe wij het hier hebben t daar ook maar zo moet, want dan is het pas goed.
Ik heb dan juist weer anders gezien. Dat vele het juist helemaal niet zo prima vinden.
En precies wat KBK zegt. Iedereen zou zelf vrij moeten zijn om er voor te kiezen of men met hun geaardheid naar buiten treedt of juist niet. En die keuze hebben ze nu niet. En dat ze de ondergrondse situatie(diegene uit de docu) prima vinden is voor mij dan eigenlijk veelzeggend. Liever geheim dan de problemen die openbaarheid met zich mee brengt.
In NL zullen er ook homo zijn die er niet voor uitkomen zijn. Maar hier heeft me tenminste de keuze.
Mijn opmerking ging overigens er over dat men minder makkelijk zou kiezen in Rusland om als homo te leven. Ja dat klopt. Daar is de samenleving ook naar.
Of bemoeienis van buitenaf helpt,...dat weet ik ook nog niet zo. Zolang het grootste deel van de inwoners van Rusland zich tegen homoseksualiteit is beginnen wij maar heel weinig.

. 
Ik ga mee met sammie, grootste deel zal onkunde zijn, verlicht ze zou ik zeggen als je dan toch de moeite doet om wat terug te zeggen. En als er mensen zijn die vinden dat het een keuze is; ook prima.