Helemaal kapot door mijn narcistische ouders..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:56

Wel of geen label is eigenlijk niet van belang. TS heeft ouders waar (op dit moment) niet mee te leven valt. TS je bent volwassen, je hebt een fijn gezin. Dit soort ouders heb je niet meer nodig. Waarschijnlijk zit je toch nog met een loyaliteitsconflict, want het zijn toch je ouders. Logisch. Vraag ondersteuning aan mensen die je vertrouwd en kies voor jezelf. Als ik je posten lees, heb je al besloten wat je wilt, nu nog moed verzamelen. Het gaat je lukken!!! Sterkte.

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 21:05

Thanks silmiltan, ik had het niet beter kunnen schrijven.
Je hebt de vinger exact op de zere plek gelegd. :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:27

Ik heb je een oplossing gegeven. Jammer dat je mijn bericht alleen maar negatief wil lezen. Als zij geen hulp willen is er maar een oplossing. Deur dicht trekken. Met echte narcisme valt nl niet te leven. Als t dat t echt is maar niemand weet dat. Dus blijft er een ding over. Kiezen voor jezelf eneen ha iinschakelen kan ook voor jezelf helpen. Als je daar behoefte aan hebt zijn er bijv praatgroepen etc. Dat is de enige oplossing, meer smaken zijn er niet. Anders dan doorgaan met de huidige situatie, maar dat wil je niet. En dat is begrijpelijk.

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 21:34

Mijn excuses Sammie, ik kwam wel heel hard uit de hoek.
Was niet de bedoeling het zo neer te zetten en zo negatief erop te reageren. Ik liet mijn emoties denk ik even de vrije loop.

Ik snap nu veel beter wat je bedoelt. Ik ga mijn gezin hier zeker voor beschermen maar zit nog een beetje met wat silmitan schreef. Dat en mijn jongere broers en zussen zijn het enige wat mij nog tegen houd om de deur dicht te trekken.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:39

Jeetje TS, ik heb alleen jou berichten gelezen.
Maar wat een topper ben je. Hopelijk zet je je plan door mbt verhuizen etc.
Verder kan ik niet veel zeggen want heb totaal geen ervaring met zulke mensen.
Wel wil ik je ontzettend veel sterkte wensen, en dat je die mooie sterke vrouw weer wordt die je was en die je graag weer wilt zijn. Het is je gegund, het mooie leven!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:58

@ zorgenmaker: wat een herkenbaar verhaal zeg! In mijn geval gaat het om een narcistische broer die na het overlijden van mijn vader de "macht" in huis overnam. Mijn moeder ging er eigenlijk in mee.

Mijn broer is nooit een makkelijke geweest en heeft veel periodes echt verziekt voor ons. Geestelijk helemaal kapot gemaakt en kon ook behoorlijk agressief zijn. Wat vroeger vooral fysiek agressie was, werd het later vooral mentale agressie. Als hij iets wilde gebeurde het, deed je iets wat hij niet wilde? Dan maar gauw een schietgebedje doen dat ie er niet achter kwam, anders kreeg je de wind van voren.

Ze zetten je op een voetstuk als het hun uitkomen en trappen je er net zo hard weer vanaf.

Na jaren van verdriet, angst en onzeker worden heb ik het contact een aantal jaar geleden verbroken. Was een onenigheid tussen mijn moeder en ik waar hij zich perse mee wilde bemoeien, en ik moest direct bij hem langs komen want hij zou wel even een stevig gesprek met mij voeren, en anders hoefde hij mij nooit meer te zien.

Die laatste zin was mijn uitweg en uiteindelijk echt de beste keuze ooit geweest. Vergis je niet, ik hou nog steeds enorm van mijn broer en hij was vaak genoeg ook echt een super broer voor me. Maar nooit, echt nooit meer dat ik mij zo nog laat behandelen.

Nu paar jaar later en nog veel meer ruzie verder, hebben zowel mijn broer als ik rust.. feliciteren elkaar op verjaardagen via whatsapp, that's it. Hij wilt graag weer contact, ik krijg het er doodsbenauwd van.

Wat ik probeer te zeggen is dat het echt wel lastig is om het deze situatie te komen en je wordt dood en dood ongelukkig van dit alles. Neem een keuze over hoe je verder wilt, hoe zwaar het ook zal zijn. Hoe eng het ook is om af te wachten hoe je ouders gaan reageren. Maar alsjeblieft, denk aan jezelf en je gezin. Anders ga je er aan onderdoor.

Dikke knuffel van mij en mocht ik je verder kunnen helpen dan hoor ik het graag.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:04

silmitan schreef:
Wel of geen label is eigenlijk niet van belang. TS heeft ouders waar (op dit moment) niet mee te leven valt. TS je bent volwassen, je hebt een fijn gezin. Dit soort ouders heb je niet meer nodig. Waarschijnlijk zit je toch nog met een loyaliteitsconflict, want het zijn toch je ouders. Logisch. Vraag ondersteuning aan mensen die je vertrouwd en kies voor jezelf. Als ik je posten lees, heb je al besloten wat je wilt, nu nog moed verzamelen. Het gaat je lukken!!! Sterkte.

Inderdaad, het label maakt eigenlijk niets uit... en of er nu 1 of 2 ouders narcist zijn of wat er dan ook met ze aan de hand is, het blijft net zo goed ongezond.

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 01:47

Even snel een update..
Het is vandaag allemaal uit de hand gelopen. Een familielid is door mijn vader bedreigd met twee grote messen. Hij/zij slaapt vanavond hier en heb al eens laten vallen om al het contact te verbreken.
Toch wil hij/zij er niks van weten :( Dat het niet normaal is hoe ze doen is ook hen goed duidelijk.

Wij zijn volop aan het sparen en voorbereidingen aan het treffen om deze stap te kunnen gaan zetten.
Het wachten duurt erg lang maar we moeten even volhouden.
Mijn man begint er nu ook steeds meer last van te krijgen.
Ik wil er niet naartoe en begin dan soms te huilen etc.. dat heeft natuurlijk ook weerslag op hem.

Hopen dat het einde heel snel in zicht is. Ook mijn loyaliteits-gevoel mag nu wel eens overboord want het maakt mij steeds in de war.. :o Ik MOET nu doorzetten, dat ben ik mijn gezin verschuldigd.

jokari

Re: Helemaal kapot door mijn narcistische ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 03:31

Jesus meis ! Ik hoop dat je zo snel mogelijk weg kan, dit loopt nog een keertje fout af. :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:51

Sterkte..
Wat een rot gebeuren!!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:59

Ooh jeetje zeg! Laat het niet te ver uit de hand lopen, haal de politie erbij als het te ver gaat!
Ik zie zo'n sterk persoon in die post, ik hoop echt dat je er snel weg kan komen :(:)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:09

Je tweestrijd is iets wat ik vaker lees in situaties met zulke ouders, voel je niet schuldig. Het zijn jouw ouders, maar dat betekend niet dat je zomaar alles van ze hoeft te pikken.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:20

Beste ts, ik kan je niet helpen, geen ervaring met dit soort situaties, dus daar kan ik ook geen uitspraak over doen, maar ik wil jou en iedereen om je heen veel sterkte wensen en duim voor een goede uitkomst in de toekomst! :(:)

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:13

TS Sterkte!!
Advies: Het familielid dat bedreigd is een melding laten doen bij politie. Melding is anders dan aangifte, maar wanneer er in de toekomst nog meer incidenten zijn, kun je aantonen dat het vaker is gebeurd. Ik weet even niet of een dader bericht krijgt van het feit dat er een melding is gedaan, volgens mij niet.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:16

Voel je vrij om me een pb te sturen als je graag een luisterend oor wil of misschien wel iemand die mee wil kijken naar mogelijke oplossingen. :)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:39

Ts, wat een verhaal...
Er zijn veel nuttige dingen gezegd en ik heb er niet veel meer aan toe te voegen.
Wat ik je wel mee wil geven is dat narcistische mensen niet te veranderen zijn. Ieder contact betekent pijn bij jou, bij je man, bij je kinderen. De enige keus die je in mijn ogen hebt, is voor jezelf, voor je gezin kiezen, zodat jullie de weg van genezing in kunnen slaan.
Je bent goed bezig. Ik vind je een topper!! :j

Het lijkt me inderdaad een goed idee als de persoon in kwestie een melding doet bij de politie. Zij weten dan dat er iets speelt en mocht er nog iets gebeuren, dan zijn ze al bekend. De politie had daar jaren geleden al op de stoep mogen staan wat mij betreft :(:)

Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen. Je bent ontzettend sterk, je komt er wel!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:44

Heftig zeg. Ik wil je veel sterkte en wijsheid wensen.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:49

piep zeg !! >;)

wat ik vanaf kleins af aan al heb geleerd van mijn ouders is dat je een persoon bent geworden om een leven te leiden, hoe jij wil B-)
daar heb jij je ouders en zeker zulke mensen niet voor nodig
oke het blijven jou ouders maar als ze mij zo zouden behandelen had ik weet niet wat al gedaan en de politie erbij gehaald
contact verbod en al _-:(

je red het wel kijk eens hoeveel mensen er wel niet achter jou staan als ik wist waar je woonde en het dichtbij was zou ik zelfs met je mee gaan en die mensen eens laten zien hoe het ook kan met liefde en uiteraard een dikke knuffel voor jou

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:53

Heel veel sterkte ts

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:03

He verd*** meis, heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel kunnen doen wat in de planning staat. Knuf

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 20:20

Dank je wel allemaal! <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:46

Sterkte.

Maar hoop toch ook echt dat er wel een melding van gemaakt is bij de politie over het bedreigen met messen.

En kleine tipje: verdiep je in huisvredebreuk voor mocht de situatie voordoen al hoop ik dit niet. Maar na 3x vorderen mag je politie bellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk

Ga heel hard hopen dat je dit nooit nodig hoef te zijn tegen je eigen familie.

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 15:27

Het is even geleden en we zijn druk in de weer geweest.

We gaan hier weg. Binnen nu en een aantal weken zitten wij ergens anders. Wij wachten nog op het tekenen van het huurcontract. Ondertussen werken we nu nog door maar is mijn man druk aan het soliciteren. Dat is ook een deel van de reden waarom we pas binnen een paar weken weg willen. Het zou voor ons wel een paar maanden te overbruggen zijn maar toch is het fijner als in ieder geval 1 van ons al een baan heeft.

Ik hoop dat we wat rust kunnen vinden. We zullen al het contact verbreken. Duimen jullie mee dat we kunnen doorzetten? Ik ben van top tot teen gespannen. Mensen in dit topic vroegen aan mij of ik dit leven ook wil voor mijn kinderen. Dat ik hen anders hetzelfde aan doe. Daar hou ik mij maar aan vast als de twijfels weer eens toe slaan.

Ik hou jullie op de hoogte maar kan niet al te veel in detail treden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:37

Wat zit jij in een ongelooflijk heftige situatie TS. Het idee dat je moet vluchten van je eigen familie...

Narcisten zijn echt hels. Dat is door mensen die niet in die situatie zitten niet voor te stellen.

Narcisten zijn er alleen maar op uit om je geestelijk helemaal kapot te maken. Als je daarmee opgroeit is het knap als je eraan kan ontkomen.

Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte de komende maand. Pas je goed op wie je op de hoogte stelt van je nieuwe verblijfplaats?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:48

Succes! Wat zal jij een rust krijgen.