Prinses Amalia naar school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Prinses Amalia naar school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:33

Amalia is van december 2003 dus is ze 11 en loopt een jaar voor ;) want ze heeft een klas overgeslagen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:34

Ik was ook 11 dat ik naar de middelbare ging en heb geen klas overgeslagen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:35

Keet schreef:
Amalia is van december 2003 dus is ze 11 en loopt een jaar voor ;) want ze heeft een klas overgeslagen.

Of ze is dus in dec 2007 in gr 1 gestart en is in aug/sep gelijk doorgegaan met gr2 i.p.v. - wat vaak gebeurt, nog een keer gr 1.

Sita77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:39

Mijn zoon is van nov. 2003 en zit nu in het eerste middelbaar. Hij heeft het groep 3 en 4 in 1 jaar gedaan en dus echt een jaar overgeslagen. Amalia zit dus volgens mij op het normale schema.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:41

Kledingstyle zegt niks, zat gister in de kroeg naast iemand die echt cotic was, en mensen echt keken van wtf wooow.
Een vriend van mij maakte een opmerking van, waar zou die ooit aan een baan kunnen komen..

Uiteindelijk raakte we in gesprek.
Bleek hij in Londen te studeren, en was professor met iets van psychologie.
Werkte zelf ook op een universiteit als leraar.

Misschien dat amalia voor de buitenwereld wel "netjes" gekleed moet, en in haar vrije tijd wat ze wilt?
Denk dat je het lastig kan tegenhouden...

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:43

Idd, wat hiervoor al gezegd is vraag ik mij al jaren af. Niemand van het koninklijk huis doet minder dan VWO. Dat kán statistisch gewoon niet. Goedbewaard geheim kennelijk: ze krijgen hoe dan ook een VWO diploma. Neemt niet weg dat dit gewoon een slim meisje kan zijn hoor; bedoel het strikt algemeen wanneer je door de geschiedenis heen kijkt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:48

Hoogopgeleide ouders hebben vaak hoogopgeleide kinderen... Vind het statistisch juist volkomen plausibel.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:51

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:52

Kledingstijl zegt helemaal niets. Ik liep op m'n 16e in Australian pakken, Nike airmax en een strakke staart en ben uiteindelijk geëindigd als WO opgeleide consultant met een goede baan. Don't judge a book by its cover. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:55

InekeN schreef:
Idd, wat hiervoor al gezegd is vraag ik mij al jaren af. Niemand van het koninklijk huis doet minder dan VWO. Dat kán statistisch gewoon niet. Goedbewaard geheim kennelijk: ze krijgen hoe dan ook een VWO diploma. Neemt niet weg dat dit gewoon een slim meisje kan zijn hoor; bedoel het strikt algemeen wanneer je door de geschiedenis heen kijkt.

Hoezo kan dat statistisch niet :? Ik ken wel meer families waarin iedereen vwo/hbo/wo geschoold is...

Of zijn er echt mensen die denken dat ze een diploma kopen ofzo?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:58

Ze gaan sowieso niet naar een standaard school, of een zwarte school.

De scholen die in aanmerking komen zijn van te voren geselecteerd en gekeurd.
Vaak zitten daar ook kindjes op met andere belangrijke ouders. Zij leven allen in bepaald milieu waarbij prinses geen status heeft.

VWO kan statische gezien niet en onze Alex heeft niet een mega opleiding.
Maar de etiquette, talen, en ontwikkeling begint al op 1- jarig leeftijd. Ze krijgen constant les en begeleiding.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:02

Ben ik even blij dat ik geen prinses ben :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:05

BeSen schreef:

Nou, ik denk toch dat de wereld er beter uit zag als iedereen zo'n opvoeding zou krijgen :Y)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:06

Zou ook niet willen ruilen hoor ;)
Maar alle koninklijke kinderen (ook broers, zusjes etc) die 'standaard naar de uni gaan; daar geloof ik niet in.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:07

verootjoo schreef:
BeSen schreef:

Nou, ik denk toch dat de wereld er beter uit zag als iedereen zo'n opvoeding zou krijgen :Y)

Ik ben best netjes opgevoed hoor. Maar wat is er nou bij mij gebleven O:) (Nou ja zo erg ben ik ook weer niet hoor)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:19

Ik heb niet alles gelezen, maar vind het niet meer dan normaal dat de koningskinderen ook gewoon naar school gaan. Zou anders zijn als er geen parlement zou zijn, maar nu is het gewoon een familie met blauw bloed. Hoorde gisteren van een Minervaan dat Willem-Alexander ook bij Minerva heeft gezeten, gewoon is ontgroend en zelfs een keer een auto een belangrijk pand in heeft gereden.

Ik zou het ook belangrijk vinden dat mijn kinderen wel een 'normale' jeugd hebben, ze hebben er immers niet voor gekozen met blauw bloed geboren te worden. Lijkt allemaal strak geregeld te zijn, dus waarom niet :)

En over dat het statistisch gezien onmogelijk is dat alle koninklijk leden naar de universiteit gaan: Ik denk dat het belangrijk is dat ze op een bepaald kennis niveau zijn ivm eventuele taken, en een voorbeeldstatus. IQ is geen persoonlijkheidskenmerk dat vaststaat, iedereen kan bijleren en, eventueel met de juiste begeleiding, naar de universiteit en met succes een opleiding afronden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:24

Laurasaskia als er een keer in het koninklijk huis een kind geboren wordt met een IQ rond de 70 dan is dat wel degelijk "een vast staand iets" en zo'n kind zal nooit de universiteit halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:28

AmoorM schreef:
Zal ze het zelf wel leuk vinden al die ophef? Dat ze bijvoorbeeld geen facebook mag hebben, haar eigen stijl niet mag kiezen, dat alles al voor haar is uitgestippeld ect ect..

Hoe zit dat met vriendjes? Die krijg je ook zo rond de middelbare school.

Of misschien wel een vriendinnetje ipv vriendje :j
En dat later Koningin en Koningin, lijkt me best leuk eigenlijk :D

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:31

Nikass schreef:
Laurasaskia als er een keer in het koninklijk huis een kind geboren wordt met een IQ rond de 70 dan is dat wel degelijk "een vast staand iets" en zo'n kind zal nooit de universiteit halen.

Zeker niet, je IQ staat nooit vast. Met de goede mindset kun je alles leren wat je wilt.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:32

IQ kan hoger worden door middel van lezen en trainen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:40

Ze groeit wel op in een bijzondere omgeving. Maakt reizen naar veel bijzondere plekken, ontmoet veel verschillende mensen en heeft bijzondere rolmodellen :)
Denk dat ze daar heel veel ervaring, wijsheid en kennis aan opdoet :) meer dan een gemiddelde tiener

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:47

Tazzey schreef:
Ik was ook 11 dat ik naar de middelbare ging en heb geen klas overgeslagen.

amalia valt onder de late leerlingen en zou dus normaal gesproken 12 zijn geweest als ze aan de middelbare school begon..

jij bent vermoedelijk voor 1 oktober jarig en dan kun je dus nog 11 zijn als je aan de middelbare school begint. waarschijnlijk in september jarig? dan ben je namelijk 6 voor 1 oktober, maar dus nog 5 in groep drie.. hierdoor ben je bij normaal verloop dus nog net 11 op de middelbare school.

iedereen die voor de zomervakantie jarig is en het 'normale verloop' heeft gehad is 12 als hij begint aan de brugklas.. de late leerlingen al bijna 13, de vroege leerlingen zijn nog net 11. amalia is echter een late leerling.. ze wordt dus eigenlijk van een late leerling (niet zo heel laat, omdat ze uit december is) een hele vroege leerling.

tegenwoordig is men vooral in de kleuterklas eerder geneigd om naar iemands vermogen te kijken in plaats van naar iemands geboortedatum..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:34

Nikass schreef:
AmyII schreef:
Ik vind het heel goed dat er niet zo 'eng' gedaan wordt over de leden van het Koninklijk huis. Juist doordat er zo normaal gedaan wordt zal ook niemand uit zijn plaat gaan als hij of zij een van de leden tegen komt op straat.

Voor de prinsesjes lijkt het me ook prettig dat ze zo normaal als mogelijk opgroeien, ik meen me te herrinneren dat Willem Alexander vroeger een pesthekel had aan de media aandacht en Beatrix is eens zó klaar geweest met alle regels dat ze verkleed de wallen op gegaan is.
Ik gok zomaar dat Oma en Papa de meisjes een stuk meer vrijheid gunnen omdat strak houden vaak juist tot problemen leidt. Bovendien krijg je er een niet bijzonder blij prinsesje voor terug.

Dat over Beatrix klopt niet helemaal. Ze is niet "verkleed" , maar incognito de straat op gegaan, en niet omdat ze de regels zat was, maar omdat ze tussen de " gewone" mensen wilde zijn.

Incognito = verkleed en een van de regels was juist niet onder de 'gewone' mensen te mogen komen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:43

LauraSaskia schreef:
Nikass schreef:

Zeker niet, je IQ staat nooit vast. Met de goede mindset kun je alles leren wat je wilt.

Ik begrijp Nikass wel, iemand die zwakbegaafd is (IQ lager 75 en lager) zal nooit een int. Master afronden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:58

LauraSaskia schreef:
Nikass schreef:

Dat is niet waar. Er zijn zwakbegaafde mensen die met alle wil van de wereld niet eens een VMBO opleiding kunnen afronden. Door dit soort uitspraken benadruk je bij die mensen juist het gevoel dat ze dom zijn.

Everybody is a genuis, But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it'll will live its whole life believing that it is stupid.