Het openen van verpakkingen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:25

Capri sonne vind ik juist makkelijk! Vinger aan de achterkant houden en rietje schuin omlaag steken, nooit kapotte pakjes.
Wel heb ik vaak ruzie met de rietjes van Wicky, die gaan nooit goed uit hun plasticje :')

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:02

Hier ook altijd ruzie met verpakkingen, een mes en een schaar behoren tot mijn standaard uitrusting, voor de meeste plastic verpakkingen. Lipjes van tomatenpuree breken ook altijd af. Met potten heb ik geen last, ben vrij sterk in mijn handen en de hak potten zijn erg fijn. Drinken geen ervaring mee, want drink geen frisdrank of fruitsap uit pak of fles.
Kindveilige sluiting vind ik echt -:(-

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:24

kindveilige sluitingen zijn ook veilig voor mij:)
Ik heb al maanden een spuitbus met ovenreiniger in het keukenkastje staan, no way dat ik hem open krijg.
Evenals de luchtverfrisser van mijn wasdroger, die is al maanden op, maar ik krijg hem er niet uit. De nieuwe ligt klaar.

grrrrrrr

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:30

Zo herkenbaar dit _O-

Ik heb ook altijd een schaar nodig en draaidoppen lukken gewoon echt niet, ook vaak niet als ik ze zelf dicht heb gedaan :') Gelukkig zijn mijn vriendinnen handiger :+


Oh en dichtgetapte dozen, onmogelijk. Zakken gaan altijd door midden, vinden mijn ouders nooit leuk want als je hier iets uit de kast haalt kiepert het dus regelmatig leeg. Iedereen weet dan wie dat open heeft gemaakt :')

maralyn

Berichten: 10461
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:34

_O- Ja, een chipszak zo je best doen, dat je overal je chips hebt liggen!! Feest joh!!

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:41

Zo'n zak met snoepjes, en dan trek je net iets te hard en vliegen al die snoepjes eruit.. Ja herkenbaar.. :+

Anoniem

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:52

Draaidoppen pak de notenkraker , zonder moeite open :D

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:02

Notenkraker zou ik eigenlijk nog eens moeten hebben, gelukkig heb ik niet vaak draaidoppen. Verder heb ik erg weinig kracht in mijn handen, dus ik heb meestal ook helemaal geen zin om er moeite voor te doen, dus mes, schaar en pottendeksellichterding liggen in de buurt :)

Wel heb ik ooit echt ruzie gehad met een fles chilisaus. Daarin zit binnenin een lipje dat je de eerste keer los moet trekken, alleen was dat niet goed uitgestanst (waar het plastic dus eigenlijk dun zou moeten zijn om makkelijk te breken was het nu dus overal dik.) Trekken aan het lipje, geen beweging in te krijgen. Tang erbij gepakt, wel het trekding van het lipje eraf maar geen open fles -O- Daar heb ik toen met hamer en mes of schroevendraaier gaatjes in geslagen, daarna met de tang en veel moeite nog een laatste fliepeltje plastic te pakken gekregen en uiteindelijk ding open gekregen. %)

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:09

Hier ook.
Een zak met van die frisia dubbelspek.. Maak je open maar zo klein dat je de zak nooit meer dicht kunt maken als je wat wilt bewaren.
Of van die pakken drinken waarbij je nooit vatzoenlijk kan schenken Zonder te soppen. ( soja drink van de lidl bijvoorbeeld

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:25

Haha ja, die sojadrink! Heel het aanrecht er onder en je glas nog steeds maar half vol :')
Ik heb het ook altijd met kroonkurken, bijvoorbeeld op flesjes bier of Fristi. Helemaal krom en vervormd voor ze er eindelijk eens af zijn. Ik werk in de horeca, dus ik heb er geregeld mee te maken, maar ik word er echt niet beter in :+

Mizora

Berichten: 18130
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:44

SAP ZONDER KLOTSEN UITSCHENKEN:
Zeker bij een nieuw pak, klotst het eruit en spetterd het sap alle kanten op. Wat je moet doen is het pak met de opening aan de bovenkant houden. Normaal schenk je uit met de opening aan de onderkant, maar als je het pak andersom houd komt het er in een vloeiende straal uit.

Deze tip heb ik een keer gekregen. Het helpt wel, dus ik denk, ik geef het door.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 12:45

Ik zie het nog niet voor me. :=

Mizora

Berichten: 18130
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:47

Niet zo:
Afbeelding




Maar zo:
Afbeelding

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 12:53

Echt???
Is het zo simpel?
Als ik vanmiddag thuis ben ga ik het meteen proberen!

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:22

Ik ook, ben benieuwd!

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:24

Dat werkt echt. Net even geprobeerd, handig.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:35

Dat is nog eens een handige tip zeg, dat probleem heb ik namelijk ook áltijd met het schenken uit een nieuw pak.

Verpakkingen open maken is hier ook altijd een ramp. De verpakking om koekjes scheurt er altijd helemaal af, de glazen potjes krijg ik niet eens open en het lipje van de knakworstjes heeft ook nooit zin om eraan te blijven zitten.

Die Capri-Sonne pakjes zijn ook echt een ramp ja.

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:53

Bij die pakken kan de ook een gaatje in de bovenkant maken. Dan kan er weer lucht bij en klotst het niet zo

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:57

Ik zit net in gevecht met een verpakking en moest gelijk aan dit topic denken.
Uiteraard was de schaar mijn beste vriend maar helaas heeft die het gevecht niet kunnen winnen -O-


Afbeelding


Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110831
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het openen van verpakkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:01

Herkenbaar topic!
Zelf heb ik altijd ruzie met de ronde verpakking van Optimel magere kwark. Je moet de deksel omhoog duwen, maar die randjes zijn echt vlijmscherp! De laatste keer had ik mezelf gesneden in drie vingertoppen. Nu durf ik ze amper meer open te maken (en dat lipje helpt ook al niet mee).