Relatie met een boer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:52

Voordeel van kantoorwerk thuis, Ik ben in goed gezelschap van onze waakhond ;)

Afbeelding

Topic loopt we hard zo, toch veel 'boerenvolk' hier, tja paarden gaan er vaak goed bij samen ;)

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:54

Dat wat Delphi noemt over dat iedereen zo binnen loopt ben ik inderdaad op wel een beetje bang voor als het tot een overname zou komen.. Voor mij was het al wennen dat vertegenwoordigers zo binnen lopen en het is nieteens mijn huis. Maargoed dat hoort er een beetje bij.en het is niet mijn huis natuurlijk.

Verder botste het hier nogal dat ik heel snel al veel in het bedrijf ben gaan doen omdat ik koeien gewoon onwijs leuke beesten vind. Maar dat is zo normaal geworden dat er soms van uit gegaan word dat ik dat dan wel even doe. (op m'n vrije zondag ochtend ) heeft nogal eens tot frustraties gezorgd.. Ik wil best wat doen, maar ik moet niks!vraag het gewoon even.

Net als dat m'n vriend bij mij is er minimaal 2x gebeld word wanneer die terug komt en welke koe een scheet heeft gelaten (bij wijze van) dat ik zoiets heb van aaaarghhh moet dat perse nu? Vallen er doden als je nu niet belt soms zijn ze wel erg enthousiast daarin

Maargoed.. Ik heb wel hele lieve 'Schoonouders/familie' dus wat dat betreft mag ik zeker niet klagen!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:55

Al 4 jaar relatie (morgen) en 3 jaar samenwonend met een akkerbouwer met pluimvee. Ik werk mee in het bedrijf, doe de administratie gedeeltelijk, ben verantwoordelijk voor het pluimvee en sta deze week aan de aardappelband.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:57

directlady schreef:
Ik meld mij ook.

Samen met mijn vriend hebben we melkvee in Drenthe

Wat leuk!!

Daar zou ik zo graag heen willen verhuizen.
Zit helaas hier vastgeroest haha.

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:01

Rochiril schreef:
Topic loopt we hard zo, toch veel 'boerenvolk' hier, tja paarden gaan er vaak goed bij samen ;)

Hoe vonden jullie boeren eigenlijk dat je een 'Paardenmeisje'bent. Ik moet nog steeds aanhoren: Paarden zijn leuk, maar dat volk wat er bij loopt...

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:05

Sil_Bill schreef:
Rochiril schreef:

Hoe vonden jullie boeren eigenlijk dat je een 'Paardenmeisje'bent. Ik moet nog steeds aanhoren: Paarden zijn leuk, maar dat volk wat er bij loopt...

Mijne vond en vind het 10x niks.
En inderdaad ook dat paarden volk.
In het begin was die bang dat ik zo een dressuurmuts was. Maar later kwam die erachter dat ik toch meer de boerennuchterheid bezat.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:06

Sil_Bill schreef:
Rochiril schreef:

Hahaha ja bekend, paardenvolk staat hier wel bekend als slechte betalers. Dat mag ik vaker aanhoren.
Verder gaat hij niet vaak mer ergens heen ivm werk, als ik ga crossen maakt hij meestal wel tijd, dat vind hij erg leuk. Daar is de mentaliteit ook een beetje anders

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:10

Mag ik ook meekletsen? Bij ons een iets andere situatie, mijn man en ik wonen in het huis waar hij is geboren. Destijds was het een melkveebedrijf maar helaas te klein voor mijn man om er verder mee te gaan. Hij heeft dus gewoon een fulltime baan en wij hebben vleeskoeien (en 2 paarden). In de zomer hebben wij daar niet zoveel werk mee omdat de koeien en kalfjes buiten lopen, in de stalperiode 2x per dag voeren en natuurlijk regelmatig schoonmaken en in maart/april worden alle kalfjes geboren. Dat kan dus betekenen dat je opeens meerdere kalfjes op 1 dag hebt :D, of zoals nu, dat ik al meer dan een week 'koewacht' heb haha! Soms is het erg onduidelijk wanneer ze gaan kalven :). Wij hebben altijd een stier bij de koppel lopen dus weten nooit precies wanneer ze zover zijn :)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:12

Mijn man heeft altijd geroepen dat hij geen paardenwijf wilde... :P helaas voor hem. Haha.
Stiekum vind hij het nu wel leuk hoor. Ik mocht er ook maar 2 zei hij altijd, er lopen er nu 4. Haha.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:17

Rust roest hé delphi. Je hebt best kans dat als hij wel stopt, dat het dan snel achteruit gaat, want dan hebben die mensen niets meer om voor te leven.

Hier wonen we wel op een boerderij maar is nog niet een echte boerderij te noemen. Hebben wel wat beesten lopen maar dat is niet genoeg om van te kunnen leven.
Ook hebben we bij het huis nog maar 3ha grond dus zijn wel op zoek naar meer maar het meeste hier is bezit van families die alles samen doen dus dat zal tzt wel wat onderhandelen worden.

De planning is om thuis een kleinschalige paarden fokkerij te hebben en op andere weides dan nog wat schapen voor vlees/melk, wat konijnen om te fokken voor het vlees, kippen voor eieren/vlees, wat varkens voor vlees, wat geiten voor vlees/melk/kaas..
Daarnaast dan nog wat zo biologisch mogelijke groenten en fruit, waarbij ik de paarden ook zal inzetten voor het bewerken van de grond.

Ik zal ook als "loonwerker" gaan werken denk met de trekker maar ook met de paarden op plaatsen waar geen trekker kan komen, maar ook voor mensen en bedrijven die wat meer om het "biologische" geven.

En dat allemaal voor de "hobby" eigenlijk.
Ook wel om wat geld bij elkaar te harken uiteraard maar dat is wat minder belangrijk.

Hier zijn de mensen niet zo van het zomaar naar binnen lopen, aangezien er veel mensen zijn met honden in huis.

Mijn eigen ouders wonen op 1000km afstand dus die komen niet zo snel en m'n schoonouders op 5 minuten rijden maar die komen eigenlijk zelden langs.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:19

Sil_Bill schreef:
Rochiril schreef:

haha hier riep die ook altijd moet geen paardenmuts, dat getut met die knollen
helaas voor hem *\o/* hij vind het nu wel donders makkelijk dat deze paardenmuts goed kan trekker rijden en melken :Y)

Wij hebben 2 jaar geleden een bedrijf gekocht in drenthe en zijn met alle koeien verhuisd vanuit twente. was een hele volksverhuizing }:0 maar hier hebben we zoveel meer ruimte en mogelijkheden

Ilsemarie

Re: Relatie met een boer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:57

Mijn boer rijd zelf ook paard, ideaal :D

Leuk al die verhalen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:32

Sil bil maar je kunt straks je eigen regels maken he, ook al mochten ze bij je SO wel zo maar binnen lopen. Zo hebben wij heel simpel in onze werkplaats een kantine met verwarming gerealiseerd. De vertegenwoordigers zitten daar dan ook.

Rust roest hihi dat klopt idd wel ja.

Hier heeft hij geen problemen met paarden. Hij vindt het leuk om ze te zien lopen maar meer heeft hij er niet mee. Hij vindt het gevaarlijke beesten. Al durft hij sinds een jaar de shetten vast te houden hahaha.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:05

Hier roept er altijd ene dattie een 'belsj' wil. Oftewel een Belgisch trekpaard, die vind ie tof. Ploegwedstrijden ermee doen en voor de kar, maar gezien de vrije tijd van hem zit ik ermee opgescheept, laat ik daar nou niks mee kunnen. Ik heb graag 'bloedpaardjes' hahaha.
Als compromis heb ik m beloofd de Welsh in te spannen, want mennen lijkt m wel leuk. Maar ik heb ook te weinig tijd _O- dus het is dusver nog weide decoratie.

Maar hij wil ook een geit, en een ezel... En nog een jachtterriër en en en... Pffff dusver gooi ik de rem erop want ik moet t allemaal verzorgen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:21

Mijn boer vind (mijn) paarden ook 10x niks, maar als het nodig is doet hij toch nog wel het een en ander. Ik denk maar zo ieder zijn hobby. Ik mijn paardjes en hij de triathlon (zwemmen, fietsen, lopen).

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:49

Mijn vriend heeft niks met paarden, ziet de mijne liever gaan. Maar hij laat me mijn gang gaan en als het moet zal die wel helpen maar liever niet. Alhoewel ik denk dat ie het stiekem best leuk vind maar niet wil toegeven.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:15

Mijn vriend heeft samen met zijn pa een welsh pony al heeft hij er niks mee.
Nu heeft hij mijn welsh merrie ook opgehaald voor mij dus die staat daar lekker in de wei.

Hij doet er wel wat mee maar meer voor mij.

Hij heeft zijn schapen als hobby wat ik dan wel heel leuk vind.

Over binnenlopende schoon familie heb ik geen last van.
Mijn vriend en zijn broer zijn op de boerderij gebleven en hun ouders zijn verderop gaan wonen.

Als ik er ben kook ik voor beide mannen wat er vaak ook wel dankbaar in gaat.

Ouders komen op zaterdag op de koffie maar verder komen ze alleen als er hulp nodig is.

Ooms komen wel eens op de boerderij maar meer om gewoon beestjes te bekijken en ff kort wat praten maar zijn ook net zo vlug weer weg.

Dus eigenlijk heel veel rust en privacy daar.

Ik woon er nog niet maar dat is wel de bedoeling op den duur.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:30

Yootha schreef:
Al 4 jaar relatie (morgen) en 3 jaar samenwonend met een akkerbouwer met pluimvee. Ik werk mee in het bedrijf, doe de administratie gedeeltelijk, ben verantwoordelijk voor het pluimvee en sta deze week aan de aardappelband.

He wat leuk. Wat voor pluimvee hebben jullie zitten?
Wij hadden moederdieren, voor slacht kuikens.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:38

*\o/* geweldig topic!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:42

Mijn vriend is melkveehouder en werkt daarnaast ook nog in loondienst bij een loonwerkbedrijf... Wat erin resulteert dat ik hem soms maar heel ff zie. Zeker in het aankomende seizoen. Maar goed dat hoort er nou eenmaal bij.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:43

Delphi schreef:
martinique schreef:
Wat mij het meeste nekt, en ik weet niet of jullie dat herkennen, maar dat is de afhankelijkheid of hoe ik het ook moet noemen. Allemaal familiebedrijven, zoon neemt het van de vader over, gaat zelfs in het huis van zijn ouders wonen etc, dat zie ik om mij heen. Mijn vriend woont op zichzelf, maar toch moet alles maar gaan over 'onze boerderij', 'ons bedrijf'. Ik moet er toch echt niet aan denken dat ik later in het huis van mijn schoonouders moet gaan wonen hoor... ik heb het idee dat ik veel zelfstandiger ben opgevoed. Herkennen jullie dat een beetje?

Als het zo ver komt ..... echt maak hele goede afspraken! Denk niet dat het wel losloopt. Ik heb om me heen best problemen gezien op dat gebied en zelf ook meegemaakt.
Hier bleef het, nadat wij erin zijn gaan wonen, doodnormaal dat mijn schoonouders en zwager zo binnen liepen en zelf koffie thee zette. Of mijn zwager die om 23:30 nog even binnen kwam lopen om het spuitboekje in te vullen.

Ik heb dat toen op zijn beloop gelaten en durfde niet echt te zeggen dat ik dit zo niet wilde. 10 maanden nadat wij er in trokken was het grootste deel aangepakt vanbinnen en is onze eerste dochter geboren.
Gelukkig was alles enorm donker, diarreebruin :') , vloerbedekking, geelbruin vinylzeil in de keuken en fluweelgroene gordijnen :+. Dus dat maakte het makkelijk om alles zeer rigoureus aan te pakken en volledig naar ons zin te maken.
Als alles nog maar 5 jaar geleden was aangepakt incl. badkamer en keuken en het was niet naar ons zin, dan is het toch iets moeilijker om toch alles weer helemaal anders te maken.

Maar nadat alles naar ons zin was, onze dochter er was, en ik parttime ben gaan werken begonnen de irritaties. Ik was veel meer thuis dus ik merkte dat mijn schoonfamilie wel erg veel in en om huis was. Uiteindelijk is het enorm geklapt.
Mijn man zat voor de eerste keer sinds wij daar woonden en we een dochter hadden in Spanje. Mijn zwager was enorm veel in ons huis en zat met vertegenwoordigers e.d. in mijn keuken. Nadat het niet uitkwam en hem vroeg ergens anders te gaan zitten weigerde hij.
Toen hij op mijn eerste Moederdag als moeder (en man nog steeds in Spanje) bij mij binnen de boekhouding moest doen op zondag heb ik hem weggestuurd. Dat is in ruzie ontaard en toen is het flink geklapt.

Wij hebben toen een kantine buitenshuis gebouwd. Nadien heeft hij excuses gemaakt en ik heb gezegd hoe ik het wilde of ze het nu er mee eens waren of niet. En buiten verjaardagen om komen ze hier niet meer binnen gelopen (gelukkig :D). Buiten zie en spreek ik ze al genoeg.

Over het alleen zijn .... ik kan heel goed alleen zijn. Mijn man dorst ieder jaar een week of 10 erwten en tuinbonen in Spanje. Dan ben ik echt dag en nacht alleen met de kinderen. Maar verder doe ik veel samen met vriendinnen en hun kinderen. In de zomer ga ik een midweekje met de kindjes en een vriendin en haar kindjes of mijn moeder op vakantie.
Maar mijn man maakt gelukkig ook echt wel bewust tijd vrij voor ons. En hij eet 's middags natuurlijk meestal thuis.

Oohh dat klinkt echt vreselijk. Logisch dat het op een gegeven moment geklapt is, maar gelukkig heeft het goed uitgepakt.

Mijn vriend is enigskind, maar vind hem dus ook wel erg een moederskind zoals ik iemand anders ook hoorde zeggen. Probeer hem te helpen zelfstandiger te worden, maar schoonma is nogal een regelneef dus kan me daar nogal druk om maken. Hij zegt wel heel makkelijk dat mocht het ooit zover komen dat we samen wonen en het over zouden nemen, hij het ook zou kunnen verkopen dat we samen ergens iets anders kunnen kopen. Maarja, weet niet of dat ook zo makkelijk gaat haha.

Mijn vriend heeft zelf ook een paar jaar paardgereden, dus geen problemen mee haha.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:30

Dat in schoonouders huis wonen is hier helaas wel het geval.
Ze zijn allemaal begonnen in een stacaravan totdat de oudere ermee stoppen en dan word het doorgeschoven.

Ik raakte heel jong ongepland zwanger en zou de bedoeling zijn dat wij ook in een stacaravan zouden moeten gaan zitten.
Dat zag ik echter niet zitten vond het Veel ste koud.
Dus hebben wij een chalet/woonwagen gekocht en wonen wij nu daarin.
Totdat me schoonouders het zat zijn en met ons willen gaan ruilen.
Mijn vriend is de jongste zoon van de 3 maar de enige met de instelling het te willen overnemen.

Ik heb het hier in het begin moeilijk mee gehad. Omdat ik de droom had om met mijn ouders naar een grote boederij in Drenthe te gaan.
Maar dat is helaas nu helemaal van de baan.
En heb ik moeten accepteren dat mijn toekomst nu hier vastligt.
Alles is al uitgestippeld en dat zouden we stapewijs moeten volgen.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:28

Nou die van mij ziet de paarden net zo goed vertrekken. Hij snapt al helemaal niet dat ik mijn bejaarde laat lopen. Je doet er niets mee en het kost bakken met geld. Natuurlijk kan ik de redenering volgen, maar een hobby mag geld kosten niet waar :Y) Het paardenvolk hebben ze niet veel goeds over te zeggen en ik moet zeggen dat ik ook niet veel heb met bepaalde types. Laten we het houden op nuchterheid en ik denk dat je dat ook nodig hebt in een boerenbedrijf.

Vandaag nog een dag hier werken, paarden doen en vanavond naar huis. Best raar hoor dat ik nu 'Drenth' ben :')

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:27

Waar in Drenthe woon je precies?

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:29

:wave: veel drenthen hier