Begint de ruzie weer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:47

Ayasha schreef:
ShadowO ik vraag me altijd af of jij die theorieën ook in de praktijk zo toe past als je ze hier neer schrijft.

Diablo geeft aan dat het prima werkt, waar bemoeooki jij je dan eigenlijk mee? :) Haar kinderen, haar huis, haar manier van opvoeden. Een manier die voor hen blijkbaar werkt.
Imo ben je ook gewoon zwaar aan het muggenziften en gewoon over woordkeuzes aan het vallen zonder ook maar enige basis te hebben om verder te oordelen zoals je nu doet.

Die theorieën zijn inderdaad ook heel leuk en soms zal het ook best werken, met redelijk denkende mensen. Maar dat is het nou net, mensen van 18 zijn niet altijd zo redelijk als je wel zou willen.
Ik ben volgens mij best redelijk, volgens mij kunnen mijn kinderen best heel goed met ons leven, ondanks de regels die ze natuurlijk ook niet altijd leuk vinden.
Maar ik weeg mijn woorden niet altijd op een goudschaaltje af. Het is mijn huis, waar mijn regels gelden en waar ik leef zoals ik wil. En tot nu toe werkt dat prima, zoals Ayasha ook zegt.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:55

Ayasha schreef:
RaafSmits schreef:
Ik zit dit allemaal met een big smile te lezen.
Waarom??
Dit is bijna een klassieke generatiekloof te noemen.

De jong volwassenen roepen bijna allemaal; Op eigen benen gaan staan als "oplossing "
Vooral zelfstandig zijn en vooral niet alles van je ouders pikken.

De mensen die deze periode al láng achter zich hebben reageren gniffelend dat dat ook niet zalig makend is.

Wat TS en veel lotgenoten meemaakt "hoort "bijna bij het opvoeden.
En wat ik ook lees is dat je eigenlijk nog niet eens zo heel veel te klagen hébt

Misschien moet je je ouders wat vaker laten zíen dat je echt zo zelfstandig bent als dat je zegt te zijn.
Niet met je mond, maar met je manier van conflicten aanpakken en er mee omgaan.
Als je straks de wijde wereld ingaat kom je er niet alleen met je mond.....het is incasseren en reageren op elke wissewasje.
De ideale wereld bestaat niet en ook niet de wereld die jij voor jezelf mogelijk nu voor ogen hebt.
Op jezelf gaan wonen......bij je vriend intrekken........dat is geen zaken oplossen, dat is voor zaken uit de weg gaan én nog veel méér problemen creëren die je nu nog niet kan overzien.

Als er nu spraken zou zijn van mishandeling ( lichamelijk/ geestelijk ) misbruik, drugs of drank dan zou ik zeggen meid, máák dat je weg komt en klop bij alle instanties aan die je maar kan vinden.
Maar wat jij vertoond is eigenlijk ordinair pubergedrag.
Het hoort er bij, het gaat gewoon over en later lach je er om!!
Geloof me, jij hebt het niet slecht bij jou ouders en zo te lezen weet je niet eens wat het "slecht hebben" betekend.

Ik ben in den tijd uit huis gegaan en dat heeft veel goeds gedaan voor de relatie tussen mijn moeder en mij. Ik weet dat "uit huis" niet zaligmakend is maar ik weet ook dat het wel degelijk veel kan doen voor de relatie met je ouders. Je leert begrijpen wat je ouders elke dag voor je moesten doen (werken, wassen enz) en je zit ook niet meer zo op elkaars "lip". Je leert je eigen weg vinden en ook begrijpen dat je ouders het gewoon erg zwaar hadden met momenten. Het heeft bij mij dus wel degelijk zaken opgelost.

Fijn dat het zo voor jou heeft uitgepakt.
Natuurlijk kan je niet elke situatie over dezelfde kam strijken, dat ben ik absoluut met je eens, maar nogmaals, meningsverschillen tussen ouders en volwassen wordende kinderen is iets van alledag.

Alleen dáárom het huis uit te willen gaan is niet de oplossing, vaak wordt het probleem alleen maar groter.
Jij bent weer nader tot elkaar gegroeid met deze "oplossing "
Andere groeien juist vérder uit elkaar en dat is gewoon eeuwig zonde, en hetook absoluut niet waard.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:56

Ayasha schreef:
Anoniem schreef:

Ik ben ook zo'n idioot die een leeg pak gerust terug in de koelkast kan zetten, en m'n vriend ook _O- Allebei nogal verstrooid, gestrest en druk af en toe en dan wil het nog wel eens gebeuren dat we dus uit automatisme het pak weer terug de koelkast inzetten.. Inmiddels al een stuk minder maar he, het overkomt meer dan genoeg mensen ;) Ook als je aangeeft dat je broertje altijd bezig is met z'n iPad e.d. en gewoon lekker midden in z'n "PFFFFFFFFFFT" periode zit... Kijk ik er niet van op :+ Tuurlijk het is vervelend maar elke gek heeft zo z'n gebrek ;)

Same here, mijn man wil ook nog wel eens een leeg pak uit de koelkast trekken, naar mij kijken en dan heel droog "schat, je weet, als ze leeg zijn, dat ze niet meer terug in de koelkast hoeven toch?"
Uh oja.. Oeps... :')
En omgekeerd net zo. :')

Oh mijn vriend doet dit ook, of laat er nog zo'n klein laagje in zitten dat je er amper een kwart glas uit kan halen. :+ "Er zat nog wat in!" 8)7

Anyway, TS ik had ook zo'n situatie thuis en het was toch echt omdat ik zelf mn kont in de krib gooide en een weerwoord had :') ik kon niet zo goed opschieten met mijn stiefmoeder en vond dat ze me niets te vertellen had want ik was tenslotte al 18+ :roll:
leidde vaak tot ruzies, ook met mijn vader die dan weer tussenbeide kwam. Uiteindelijk heb ik me een korte periode aangepast en overal ja en amen op gezegd om de vrede te bewaren. En daarna ben ik uit huis gegaan om met mijn vriend samen te wonen.

De relatie met mijn stiefmoeder? Die is nu een stuk beter! Gek he O:)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:57

hesterve schreef:
Misschien schop ik nu tegen het zere been maar eigenlijk vind ik dat je het best luxe hebt. Je hebt een paard waar je bijna niet aan bij hoeft te dragen, ouders die je studie betalen , geen bijbaan enz.
Neemt niet weg dat als er in jouw ogen onredelijk tegen je gedaan wordt het heel vervelend is en je daar niets aan mag proberen te veranderen.
Je zegt dat je geen tijd hebt voor een bijbaan omdat je al 40 uur stage loopt... Wat denk je dat volwassenen allemaal moeten na hun 40 urige werkweek? Die kunnen toch ook niet zeggen tja die klussen in huis die moeten gebeuren doe ik niet want ik werk al 40 uur?
Alle keuzes hebben consequenties , geen bijbaan geen extra geld. T is pure luxe die lang niet iedereen heeft om geen bijbaan te hoeven hebben en tijd te hebben voor paard, vriend en vriendinnen. Besef dat goed. Op jou leeftijd was ik tussen de 70 en 90 uur per week met werk en studie bezig , dat waren lange dagen en mn pleziertjes kwamen pas daarna....
Ik hoop vooralsnog dat de situatie thuis wat veranderd zodat je het wel fijn hebt thuis, heb geen oplossing voor je , heb er geen ervaring mee in een setting als deze.

Lees net dat je je studie van je stufi kan betalen, er zal vast genoeg zijn wat je ouders wel bijdragen...

Ben het helemaal met je eens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:57

Het is niet altijd de oplossing nee Raafsmits maar dat beweer ik ook niet. Je kan echter ook niet zeggen dat het nooit de oplossing is. :)
In dit geval denk ik eerlijk gezegd dat TS een beetje "verwend" is en niet echt apprecieert wat er voor haar gedaan wordt. Een paar weken een wake up call als ze het alleen moet doen zou wel eens beter kunnen werken dan je denkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:00

@Gypsy, werkt de andere benadering dan zo goed? Volgens mij loopt het bij Diablo trouwens aardig (juist omdat die ook heel duidelijk wel open staat voor volwassen kanten van haar dochter), maar bij de TS en haar ouders werkt dat blijven hangen in de oude patronen zo te horen in elk geval voor niemand echt geweldig.

Diablo: je hoeft niet alle woorden op een goudschaaltje te wegen - juist bij je eigen kinderen komt de standaard levenshouding ook wel door. Maar toch... het is wel heel prima dat mensen zich soms bewust worden hoe makkelijk je vasthoudt aan iets ouds en eigenlijk niet echt stilstaat dat jongeren veranderen en dus andere verwachtingen ook echt nodig hebben om verder te kunnen groeien.

Wat mij opvalt (en zeker niet alleen hier) is dat heel veel ouders heel veel afwachten en niet duidelijk maken wat ze zien als de volgende stap. Maar hoe moeten kinderen dan leren die volgende stap te zetten? En eh... ik vind dus nadrukkelijk dat je in je huis wel je eigen regels mag maken en leven zoals je wilt, maar ik vind dat je bij jongvolwassen kinderen andere verwachtingen mag hebben over hoe ze daar tegenover staan: niet meer omdat het moet, maar omdat ze ervoor kiezen om thuis te wonen, omdat thuiswonen een hele hoop voordelen biedt maar dus wel consequenties heeft, namelijk de regels. Dat is een fundamenteel andere insteek, zelfs al verandert er niet zoveel aan de regels zelf.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:07

Ayasha schreef:
Het is niet altijd de oplossing nee Raafsmits maar dat beweer ik ook niet. Je kan echter ook niet zeggen dat het nooit de oplossing is. :)
In dit geval denk ik eerlijk gezegd dat TS een beetje "verwend" is en niet echt apprecieert wat er voor haar gedaan wordt. Een paar weken een wake up call als ze het alleen moet doen zou wel eens beter kunnen werken dan je denkt.

Het is maar wat je verwend wil noemen. Ik heb op sommige punten gewoon heel veel mazzel. Zeker met mijn paarden maar mijn paarden had ik niet gehad als ik mijn lieve oma niet had. Ik waardeer heel erg wat mijn ouders voor mij doen dat ook al vaak aangegeven maar mijn moeder en ik botsen nog al snel. Zei kan goed pissig worden om iets en ik gooi dan mijn kond in de krib. Ik wou dat mijn ouders eens echt een paar weken deden dat ik alles alleen moest doen. Maar dat doen ze niet, wel roepen dat ik het moet doen, chagrijnig doen en zeggen dat ik het zelf maar moet uitzoeken. Maar als het er op aan komt mag ik het een en ander niet. Ja, dat werkt niet. Laat me het dan ook echt helemaal zelf uitzoeken. Daar zit dus ook het probleem.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:09

Ik denk zelf gewoon niet dat het werkt om mensen op hun 18e opeens compleet anders te gaan benaderen. Imo dien je altijd mogelijkheden op te zoeken om kinderen een stukje eigen verantwoordelijkheid te geven, maar hoe oud je ook bent, het is wel min of meer normaal als je ouders soms de noodrem aantrekken.

Zou ik nu, met 21, 2 paarden, werk en een deeltijd hbo studie, en een vriend met 2 dochters, vertellen van goh mam, ik ga proberen zwanger te worden, dan lijkt het me een normale reactie als ze dat op alle mogelijke manieren probeert tegen te gaan. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:13

Gydja schreef:
Ayasha schreef:

Het is maar wat je verwend wil noemen. Ik heb op sommige punten gewoon heel veel mazzel. Zeker met mijn paarden maar mijn paarden had ik niet gehad als ik mijn lieve oma niet had. Ik waardeer heel erg wat mijn ouders voor mij doen dat ook al vaak aangegeven maar mijn moeder en ik botsen nog al snel. Zei kan goed pissig worden om iets en ik gooi dan mijn kond in de krib. Ik wou dat mijn ouders eens echt een paar weken deden dat ik alles alleen moest doen. Maar dat doen ze niet, wel roepen dat ik het moet doen, chagrijnig doen en zeggen dat ik het zelf maar moet uitzoeken. Maar als het er op aan komt mag ik het een en ander niet. Ja, dat werkt niet. Laat me het dan ook echt helemaal zelf uitzoeken. Daar zit dus ook het probleem.

Nee dat zie je nog steeds verkeerd, het probleem zit er in dat jij je kont tegen de kribbe gooit. :)
Doe dat eens een week niet. :) Laat los dat je "all grown up" wilt zijn en behandeld worden want als je dat kon zijn zou je dit probleem niet hebben. Houd eens op met vechten er tegen. Je zou versteld kunnen staan.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:16

Zo heb ik net een appje gekregen van het meisje met wie ik meerijd naar stage dat ze me morgen niet kan mee nemen en dat ik ook niet mee terug kan. Mijn ouders gaan toch zeggen dat ik eerst zelf wat moet proberen te regelen om op stage te komen. Dus nu mijn idee dat ik vanavond naar mijn vriend fiets en morgen van af zijn huis naar stage ga. Scheelt een hoop kilometers en kan ook nog eens samen fietsen met de andere stagiaire. Maar ben bang dat mijn ouders gaan zeggen dat dat niet mag. Maar ik moet wel zelf uit zoeken hoe ik daar ga komen maar dit mag dan weer niet...

Gypsy

Re: Begint de ruzie weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:20

Kies twee opties die voor jou gunstig zijn (Dus vanaf je vriend fietsen zoals je net noemt, of dat zij jou brengen en halen) en ga daarmee naar je ouders. Leg deze opties aan hen voor, en vraag dan welke optie hun goed vinden. Zo geef je hen het gevoel dat zij de touwtjes in handen hebben omdat zij mogen beslissen. Veel mensen hebben bij deze tactiek totaal niet door wat er met hen uitgehaald word.

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:23

Vervelend TS.
Ik heb zoiets nooit meegemaakt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:29

Gypsy schreef:
Kies twee opties die voor jou gunstig zijn (Dus vanaf je vriend fietsen zoals je net noemt, of dat zij jou brengen en halen) en ga daarmee naar je ouders. Leg deze opties aan hen voor, en vraag dan welke optie hun goed vinden. Zo geef je hen het gevoel dat zij de touwtjes in handen hebben omdat zij mogen beslissen. Veel mensen hebben bij deze tactiek totaal niet door wat er met hen uitgehaald word.

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dat is echt een hele goede :D Bedankt voor de tip!
Ik denk echt dat dit gaat werken :') Waarom heb ik hier zelf niet aan gedacht?!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:35

Niet te enthousiast worden he, ik heb ook nog regelmatig dat mensen zeggen, ja maar wacht eens even, je kan toch ook gewoon.... Dan heb je pech. :+

(En je hebt zelf gekozen om een stage te doen, die ook nog zo ver weg is, dus imo is het wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid om daar te komen. Als ze je willen brengen is lief, maar geen verplichting.)

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:37

Ook hier een 50 jarige moeder van drie jong volwassenen, en nee ik zit nog niet in de overgang :o maar heb wel te dealen met drie jongeren die een eigen mening en eigen ideeën hebben en moeten ontwikkelen maar wel in mijn huis.
Wij wonen met z´n vijven maar wanneer de liefdes van allemaal ook thuis zijn zitten we met 8 personen, super gezellig, druk en heel veel werk. En dan vind ik het logisch dat ik niet de enigste ben die alles maar aanbrengt en verzorgt.
De jongste wordt 18 van de zomer en de oudste is 22. En inderdaad door studie en de hoge kosten daarvan woont alles nog thuis. Is geen probleem maar geeft wel wrijving en dat gaat over kleine dingen. Neem vandaag, ik kom thuis van werk en mijn Mijn oudste is thuis met vriendlief die van het weekend vreselijk gevallen is, hij ligt helemaal open qua schaafwonden. Ik adviseer haar haar bed te verschonen zodat ze weer een lekker schoon bed heeft, waar wordt het beddengoed neer gekwakt....????? Juist in de badkamer, naast de wasmachine en die staat gewoon open, leeg te wachten op een klus. Het was zo fijn geweest wanneer ze dit in de machine had gedaan en hem aangezet had.

Ik zou proberen op een rustig moment een gesprek aan te gaan met je moeder. Houdt het bij jezelf en maak geen verwijten naar haar toe. Geef zelf toe dat jij ook uit je slof schiet en soms niet redelijk bent. Vraag wat zij van jou verwacht en probeer daar een goed gesprek over te hebben.
Natuurlijk is het niet leuk, fijn en handig wanneer je moeder schreeuwend jou aanspreekt en niet ziet wat je doet. Het zou kunnen dat ze in de overgang zit maar je vader is herstellende van een Burn Out, vergeet niet wat een druk dat op je moeder legt.

Dan het blijven slapen van je vriend, van mijn jongste vind ik het ook niet fijn dat haar vriend door de week blijft slapen, in het weekend geen probleem. Ik vind dat zij de gelegenheid moet hebben om ook dingen te ondernemen zonder vriend en met vriend blijven ze net even teveel op de bank hangen. Ik vind het belangrijk om te leren jezelf te vermaken en dat je niet altijd iemand nodig hebt. Twee avonden in de week zien ze elkaar niet en dan heeft ze haar bijbaantje.

Kun je op school niet bij een intern-begeleider terecht waar je gesprekken mee kunt hebben om zo je hart te luchten en inzicht te krijgen wat er nu gebeurt.

Ik wil je sterkte wensen in deze situatie en hopelijk komen jullie eruit met z'n allen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:33

Gypsy schreef:
Ik denk zelf gewoon niet dat het werkt om mensen op hun 18e opeens compleet anders te gaan benaderen. Imo dien je altijd mogelijkheden op te zoeken om kinderen een stukje eigen verantwoordelijkheid te geven, maar hoe oud je ook bent, het is wel min of meer normaal als je ouders soms de noodrem aantrekken.

Zo lees ik de reacties van Shadow0 niet terwijl mijn ouders imo dezelfde aanpak hebben gehanteerd, wat uiteraard wel geleidelijk is gegaan.

Ayasha schreef:
Nee dat zie je nog steeds verkeerd, het probleem zit er in dat jij je kont tegen de kribbe gooit. :)
Doe dat eens een week niet. :) Laat los dat je "all grown up" wilt zijn en behandeld worden want als je dat kon zijn zou je dit probleem niet hebben. Houd eens op met vechten er tegen. Je zou versteld kunnen staan.

En dit ook, zie je ouders als medevolwassenen waar je gewoon de dialoog mee aan kunt gaan. Zoals een oplossing zoeken voor je stagevervoer, ga de dialoog aan. Misschien dat het de eerste keer niet lukt, maar als je dan fatsoenlijk reageert dan heb je de volgende keer veel meer kans. En laat blijken dat je het ziet als je eigen verantwoordelijkheid dat je voor een stageplek ver weg hebt gekozen waarbij vervoer een issue kon zijn.

Jij zegt:
Citaat:
Mijn ouders gaan toch zeggen dat ik eerst zelf wat moet proberen te regelen om op stage te komen.

Zoiets kunnen ze alleen zeggen als je inderdaad niet zelf eerst hebt geprobeerd wat te regelen. Probeer dat bij dat soort vraagstukken voor te zijn en te zorgen dat je ouders niet het idee hebben dat jij een probleem op hun bordje schuift.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:49

Kahawa schreef:
Jij zegt:
Citaat:
Mijn ouders gaan toch zeggen dat ik eerst zelf wat moet proberen te regelen om op stage te komen.

Zoiets kunnen ze alleen zeggen als je inderdaad niet zelf eerst hebt geprobeerd wat te regelen. Probeer dat bij dat soort vraagstukken voor te zijn en te zorgen dat je ouders niet het idee hebben dat jij een probleem op hun bordje schuift.

Met dit bedoel ik niet dat hun voor de oplossing moeten zorgen maar dat ik weet dat ik zelf een oplossing moet zoeken en het dus ook ga doen en dus ook gedaan heb, wat in de rest van die tekst staat maar wat je niet ge quote hebt. Maar als ik alleen zou zeggen dat ik niet met haar mee terug kan dan krijg ik inderdaad te horen dat ik zelf maar voor een oplossing moet zorgen wat er op duid dat ze me niet op willen/kunnen halen alleen als het niet anders kan. Mijn broertje word wel overal naar toe gereden :\ maar dat zal ook wel weer ergens aan liggen, gok op leeftijd. Ondanks dat ik op zijn leeftijd ook niet op en neer gereden werd. Ik moest toen ook gewoon fietsen. Maar goed niet over klagen heeft toch geen nut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:50

Rijdt er bij jou in de omgeving geen OV? Dan kan dat toch al een hoop schelen?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:52

Anoniem schreef:
Rijdt er bij jou in de omgeving geen OV? Dan kan dat toch al een hoop schelen?

Helaas is er niet te komen met het ov -O- anders had ik dat wel gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:02

Ik bedoelde niet zo zeer compleet met het OV, maar misschien dat er van punt A naar punt B een trein te pakken valt. Dan kun je misschien de fiets meenemen de trein in, of een OV-fiets huren of iets dergelijks (wist zelf ook niet van het bestaan af tot vorige week hoor dus nee geen aandelen) maar ik denk dat er met je ouders best wat te bespreken over het slapen/bivakkeren bij je vriend als dat op een normale en rustige toon gebeurt. Ik ken ook genoeg mensen die 5 minuten voor het avondeten even mededelen dat ze niet thuis eten maar dan is alles wel al geregeld en gedaan. Probeer wat dat aangaat wat met je ouders mee te denken en ook aan te geven 'is het goed als ik dan en dan bij vriend slaap omdat dit gemakkelijker is ivm stage, maar dan slaap ik vrijdag en zaterdag thuis om mee te helpen aan het huishouden et cetera' oid.

Ik snap wel dat je je kont tegen de krib wil gooien en als en volwassene behandeld wil worden, maar ook volwassenen moeten wel eens een compromis sluiten ;)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:18

Gydja schreef:
Mijn ouders gaan toch zeggen dat ik eerst zelf wat moet proberen te regelen om op stage te komen. Dus nu mijn idee dat ik vanavond naar mijn vriend fiets en morgen van af zijn huis naar stage ga. Scheelt een hoop kilometers en kan ook nog eens samen fietsen met de andere stagiaire. Maar ben bang dat mijn ouders gaan zeggen dat dat niet mag. Maar ik moet wel zelf uit zoeken hoe ik daar ga komen maar dit mag dan weer niet...

Nou dat vind ik niet zo gek dat je ouders vinden dat je eerst zelf wat moet proberen te regelen. Dat zouden die van mij ook gezegd hebben :') Je wilt toch als zelfstandig gezien worden? Zelf regelen.

Ik zou de optie die je zelf noemt plus 2 extra opties bij hun voorleggen. (Wat ik al eerder las.. OV tot bepaalde punten of dat je ouders je misschien willen brengen). Dat je dan misschien de minst leuke optie moet doen (OV gok ik zo) is dan misschien maar zo. Maar je hebt wel aangetoond dat je in ieder geval iets bent gaan uitzoeken.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 15:31

Sicayes schreef:
Gydja schreef:
Mijn ouders gaan toch zeggen dat ik eerst zelf wat moet proberen te regelen om op stage te komen. Dus nu mijn idee dat ik vanavond naar mijn vriend fiets en morgen van af zijn huis naar stage ga. Scheelt een hoop kilometers en kan ook nog eens samen fietsen met de andere stagiaire. Maar ben bang dat mijn ouders gaan zeggen dat dat niet mag. Maar ik moet wel zelf uit zoeken hoe ik daar ga komen maar dit mag dan weer niet...

Nou dat vind ik niet zo gek dat je ouders vinden dat je eerst zelf wat moet proberen te regelen. Dat zouden die van mij ook gezegd hebben :') Je wilt toch als zelfstandig gezien worden? Zelf regelen.

Ik zou de optie die je zelf noemt plus 2 extra opties bij hun voorleggen. (Wat ik al eerder las.. OV tot bepaalde punten of dat je ouders je misschien willen brengen). Dat je dan misschien de minst leuke optie moet doen (OV gok ik zo) is dan misschien maar zo. Maar je hebt wel aangetoond dat je in ieder geval iets bent gaan uitzoeken.

Heb op die quote van mij waar je op reageert al antwoord gegeven bij een ander.
Citaat:
Met dit bedoel ik niet dat hun voor de oplossing moeten zorgen maar dat ik weet dat ik zelf een oplossing moet zoeken en het dus ook ga doen en dus ook gedaan heb, wat in de rest van die tekst staat maar wat je niet ge quote hebt. Maar als ik alleen zou zeggen dat ik niet met haar mee terug kan dan krijg ik inderdaad te horen dat ik zelf maar voor een oplossing moet zorgen wat er op duid dat ze me niet op willen/kunnen halen alleen als het niet anders kan. Mijn broertje word wel overal naar toe gereden :\ maar dat zal ook wel weer ergens aan liggen, gok op leeftijd. Ondanks dat ik op zijn leeftijd ook niet op en neer gereden werd. Ik moest toen ook gewoon fietsen. Maar goed niet over klagen heeft toch geen nut.

Dat met 3 opties voorleggen zou wel kunnen maar weet dan niet wat de 3e optie is. Want je kan wel zeggen zo dicht mogelijk met het ov er naar toe maar dan moet ik van af daar nog 30/40 min fietsen en een fiets kan niet mee in de bus. Mijn vriend woont in de buurt van het dichtstbijzijnde busstation. En als ik in een omliggende omgeving zou uitstappen zou het ongeveer even ver zijn om te of fietsen. :\ het is gewoon een rottige locatie wat het OV betreft.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:00

je collega's op je stage adres benaderen en je probleem uitleggen.
aangeven wat het dichtsbij is dat je kunt komen met het openbaar vervoer en of iemand je daar kan oppikken..

Nederland is niet enorm groot en het ov is redelijk goed geregeld..
en anders er niets anders op dan wordt het toch gewoon een keer bikkelen en fietsen, wordt je groot en sterk van ;)

hen vroeger met een lekke band een vaak genoeeg een ruime 4 kilometer moeten wandelen een fiets grommend achter mij aansleurend, nog erger werd het toen ik de 16 gepasseerd was, zo'n ouderwetse scoopy was verdomd zwaar om te duwen.. maar ach.. ben van de generatie x.. ik kwam laatst achter dat we helden waren :')

30/40 minuten fietsen van het dichtsbijzijnde ov punt, nu maak je mij wel heel nieuwsgierig welk middel of the nowhere punt jij gekozen hebt als stageadres ;)

en voor de toekomst de tip: haal een vouwfietsje van internet, die mogen gewoon in de bus mee volgens mij.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 16:09

elenaMM77 schreef:
je collega's op je stage adres benaderen en je probleem uitleggen.
aangeven wat het dichtsbij is dat je kunt komen met het openbaar vervoer en of iemand je daar kan oppikken..

Nederland is niet enorm groot en het ov is redelijk goed geregeld..
en anders er niets anders op zit wordt het een paar kilometer wandelen vanaf het dichtsbijzijnde of punt (weet niet wat voor stage je doet.. maar eventuele wandelschoenen aantrekken en hakken even in een rugzakje).

hen vroeger met een lekke band een paar keer een ruime 4 kilometer moeten wandelen een fiets grommend achter mij aansleurend, nog erger werd het toen ik de 16 gepasseerd was, zo'n ouderwetse scoopy was verdomd zwaar om te duwen.. maar ach.. ben van de generatie x.. ik kwam laatst achter dat we helden waren :')

Dat is inderdaad ook nog wel een goed idee. Mijn collega's moeten daar wel voor om rijden maar voor een keer zullen ze dat vast wel willen doen. Het ov is inderdaad redelijk goed geregeld daarom verbaasde het mij ook al dat het echt een ramp is om op stage te komen met het OV. Had wel verwacht dat er een buslijn zou lopen.

Ben als ik dat stuk loop ook bijna een uur onder weg. Ik vraag wel een van de collega's maar stel eerst dat andere aan mijn ouders voor :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 17:00

Kun je niet je scooter/brommerbewijs halen en een goedkoop brommertje aanschaffen?