je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:21

Ja dat gevoel had ik 2 jaar geleden ook :') . Nu denk ik alleen maar 'debiel' :') .

Het is alleen lastiger om alleen op eigen benen te gaan staan (belgie). Met twee inkomens heb je al heel wat keuze, kan je mooi sparen als je niet boven je stand leeft...ik verdien redelijk maar niet schitterend en voor mij is alleen al zoeken naar een betaalbaar appartementje een opgave. Want voor toeslagen en hulp verdien ik natuurlijk weer te veel :+.

Maar dat is nu ook niet echt een reden om samen te zijn met iemand he :') .

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:48

Goof schreef:
Gydja schreef:
Ik zou er niet aan moeten denken! Vind het heerlijk om 's avonds tegen mijn vriend aan te kruipen om dan in slaap te vallen. Zou er niet aan moeten denken om dat mijn leven lang te moeten missen. Wel een voordeel is dat als je je leven lang singel blijft dat je niet opeens met je neus in een zweet oksel ligt :+

Maar vrijgezel zijn betekent toch niet dat je de rest van je leven alleen slaapt ;)

Daar heb je een punt :D
maar meer het knuffel gedeelte zou ik missen. En ik ben niet iemand die zomaar iemand mee in bed neemt :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:55

Gydja schreef:
Goof schreef:

Maar vrijgezel zijn betekent toch niet dat je de rest van je leven alleen slaapt ;)

Daar heb je een punt :D
maar meer het knuffel gedeelte zou ik missen. En ik ben niet iemand die zomaar iemand mee in bed neemt :+

maar knuffelen kun je toch ook met familie of vrienden, met je kind of zelfs met de kat of de hond :P
alleen voor sex, tja daar heb je een sexpartner voor nodig.
Ik kan die 2 zaken wel los zien :)

Eline91

Re: je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:16

Vroeger had ik af en toe een scharrel, maar meer om mezelf iets te bewijzen dan omdat ik dat echt nodig heb. Nu gebeurt het heel zelden, één keer per jaar ofzo := Ik mis het niet, ik vind een goed contact met vrienden en familie veel belangrijker.

Kwanyin dat financiële herken ik wel, als alleenstaande is dat inderdaad niet zo makkelijk. Aan de andere kant, mijn oom is op zijn 47e nog altijd single en ondertussen is zijn huis afbetaald en trakteert hij zichzelf regelmatig op een reisje. Vooral het begin is moeilijk, maar op termijn zul je merken dat je ook wel minder uitgeeft alleen. Zeker als je samenwonende leeftijdsgenoten beginnen aan kinderen wordt hun leven toch ineens ook een stuk duurder :o

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:25

Geloof mij, ik geef als vrijgezelle man mijn geld net zo makkelijk uit aan luxe producten als een maat van mij aan luiers en baby voeding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:34

Eerst dacht ik dat ik het nooit zou kunnen. Ondertussen vind ik het eigenlijk wel prima zo. Ik zou het echt leuk vinden als ik iemand tegen kom waar het 100% mee klinkt maar de motivatie om te daten ontbreekt me een beetje.

Ben nu 3 jaar alleenstaande moeder. Ik heb mezelf recentelijk wel aangemeld op een datingsite maar op 1 jongen na moet ik mezelf echt dwingen om te antwoorden.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 09:41

Ik heb dus geen relatie, maar ik heb ook geen echte vrienden (waar je zo hecht mee bent) Dat ik weinig vrienden heb komt door dat ik in groep 8 de keuze heb gemaakt om in een andere plaats op de middelbare school te gaan, veel van mijn klas gingen gewoon in eigen dorp. Dan had je wel wat vrienden in die andere plaats maar meestal werkt dat niet echt. En daardoor heb ik dus geen vrienden in eigen dorp. Mijn leven bestaat meer uit mijn paard, school, stage, andere diertjes en mijn moeder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:49

Ik zou mijn relatie niet meer willen missen. We zijn gelukkig nog jong maar zou mijn man overlijden, weet ik echter niet of ik nog opnieuw een vriend zou willen. Je weet nooit natuurlijk maar momenteel kan ik me niet voorstellen om van iemand anders op die manier te houden of zo mee samen te zijn.
Maar ik wil nog minstens 50 jaar met 'm dus daar wil ik nu nog niet aan denken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:50

Bambi1995 schreef:
Ik heb dus geen relatie, maar ik heb ook geen echte vrienden (waar je zo hecht mee bent) Dat ik weinig vrienden heb komt door dat ik in groep 8 de keuze heb gemaakt om in een andere plaats op de middelbare school te gaan, veel van mijn klas gingen gewoon in eigen dorp. Dan had je wel wat vrienden in die andere plaats maar meestal werkt dat niet echt. En daardoor heb ik dus geen vrienden in eigen dorp. Mijn leven bestaat meer uit mijn paard, school, stage, andere diertjes en mijn moeder.

Ik wil hier even op reageren.
Ik ben van mening dat een vriendschap investeren is. Ik heb wat vriendinnen in mijn woonplaats, maar veel meer er buiten. Ik vind afstand hierin niet echt een afbreker voor een goede vriendschap.
Stap uit je comfortzone en ga op stap, ontmoet nieuwe mensen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:58

Ik heb gemerkt dat je met een friendship+ leukere dingen doet dan in een relatie. Althans, ik wel.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:09

Tja, soms zit het mee en soms zit het tegen... Laten we het daar maar op houden. :') Het liefst zou ik ook gewoon een lief vriendinnetje willen hebben en gezellig samen zijn.

Ik kan mij vinden in alle vrij gezelligen hier. Je hebt wel een enorme hoop vrijheid en dingen die je kunt doen zoals je zelf wilt. Je hoeft niet in de commissie in tweevoud in te dienen als je weer eens gaat shoppen of als je ergens heen wilt of wat wilt doen.

Het op jezelf gaan wonen is vaak wel iets lastiger als alleenstaande mbt hypotheek en alle vaste lasten, maat zeker wel haalbaar als je het echt wilt. Alleen wonen is vaak wel duurder dan samen wonen. Ook helemaal niet vreemd dat mensen op steeds latere leeftijd uit huis gaan.

Op vakantie gaan vind ik zelf altijd iets lastiger. Ik ben zelf niet iemand die alleen op vakantie zou gaan. Dan liever met een groepsreis of met paar anderen.

Samen slapen is erg fijn, maar in het begin toch altijd maar weer even wennen als je 1m80 breed bent gewend heulemaal voor jezelf alleen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:10

Cayenne schreef:
Ik zou het wel erg vinden, maar ik heb geen partner nodig om gelukkig te zijn. Dat staat daar los van.

Dat geld voor mij ook :)
Ik ben 27 jaar en altijd single geweest, en een partner hebben lijkt me fijn, maar zoals het nu is zit ik ook prima in mijn vel :j

Paisano schreef:
Mijn vriend voegt zoveel toe aan mijn leven. We hebben samen lol, we steunen elkaar, hij houdt me een spiegel voor en haalt daardoor het beste in me naar boven. Hij is gewoon mijn maatje, de persoon waar ik echt alles mee kan delen. Ik zou niet zonder hem kunnen, hoor :o

Ik heb hele goede vrienden die dit voor me doen, en ik voor hen.
Natuurlijk is het anders in een relatie, en zeker als je ook samenwoont! Maar het lolmaken, spiegel voorhouden, steunen, beste in elkaar boven halen, alles kunnen delen, daar heb je volgens mij niet perse een relatie voor nodig :)
Al is een beste vriend die ook je partner is wel helemaal geweldig lijkt me :)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 10:11

marleen_88 schreef:
Bambi1995 schreef:

Ik wil hier even op reageren.
Ik ben van mening dat een vriendschap investeren is. Ik heb wat vriendinnen in mijn woonplaats, maar veel meer er buiten. Ik vind afstand hierin niet echt een afbreker voor een goede vriendschap.
Stap uit je comfortzone en ga op stap, ontmoet nieuwe mensen.

In mijn dorp is het best moeilijk om vrienden te maken, het is een klein dorp met van die groepjes mensen waar je eigenlijk onmogelijk tussen komt, ik heb geprobeerd om er tussen te komen, maar dat werkt bij mij niet. Op stap gaan vind ik niet zo leuk en daar besteed ik mijn geld liever niet aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:19

Maartje1990 schreef:
Meer dames die daar gedachtes over hebben? Dus als je op een bepaalde leeftijd nog single bent, een kindje te krijgen?

Nope! Maar dat zijn gewoon hele persoonlijke dingen, dus als jij dat wel hebt dan moet je er gewoon voor gaan tegen die tijd. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:24

Ik zie mijzelf wel vrijgezel oud worden. Tot mijn spijt :+
Ik heb nog nooit een relatie gehad, doe dingen het liefst alleen.
Al zou ik wel graag echte liefde willen ervaren heb ik gewoon het gevoel dat het niet voor mij weg is gelegd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:25

Als ik de juiste persoon niet tegen zou komen zou ik zeker vrijgezel kunnen zijn. Ik kan prima alleen zijn als dat moet. En ik heb zeker niet een ander nodig om gelukkig te kunnen zijn.

Maar tot nu toe ben ik nog steeds de juiste persoon tegen gekomen om mee samen te leven.

Nu 15 jaar samen en het is nog steeds heerlijk met elkaar(en inmiddels met de kids)

Maar een relatie om maar niet alleen te zijn daar heb ik dan ook echt niets mee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:28

Maartje1990 schreef:
Meer dames die daar gedachtes over hebben? Dus als je op een bepaalde leeftijd nog single bent, een kindje te krijgen?

Een vriendin van mij heeft via KI een kindje gekregen van een donor.

Die wilde heel graag een kind maar geen relatie.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 10:28

Ik zou wel gelukkig zijn, ik heb ook andere dingen wat me gelukkig maakt.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:44

Hoewel mijn vriend en ik nog jong zijn (19 en 18) en we pas kort bij elkaar zijn (een half jaar), wil ik er, sinds ik hem ken, niet aan denken om vrijgezel te zijn. Dat heeft niet met geluk te maken, ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen geluk. Maar samen gelukkig zijn, mijn geluk kunnen delen met iemand, dat vind ik zoveel mooier.

Het soort geluk wat ik bedoel kan ik persoonlijk niet uit vriendschap of familie halen. Daar heb ik op dit moment echt mijn vriend voor nodig.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:47

Ik heb teveel meegemaakt, dus mijn leven lang vrijgezel zou ik niet erg vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:21

Ik vind het ook heerlijk om soms alleen te zijn. Met vriend heeft zijn ding en ik dat van mij.
Toch kunnen we ook goed op elkaars lip zitten hoor, maar ik heb ook zeker wel mijn ruimte nodig. Hij ook trouwens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:23

Cayenne schreef:
Ik vind het ook heerlijk om soms alleen te zijn. Met vriend heeft zijn ding en ik dat van mij.
Toch kunnen we ook goed op elkaars lip zitten hoor, maar ik heb ook zeker wel mijn ruimte nodig. Hij ook trouwens.

Maar imo kan dat ook gewoon in een relatie. :) De mensen die beweren geen vrijheid enz te hebben in een relatie hebben imo gewoon nog geen goede relatie gehad. :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:26

Helemaal mee eens hoor :j
Mijn vriend heeft een half jaar werkeloos thuis gezeten en ik werk zelf ruim 40 uur per week thuis, dus dan heb je gewoon een eigen ruimte nodig. Hij zat overdag vooral op zijn kantoor boven te solliciteren etc, terwijl ik beneden aan het werk was. Ik heb hem eigenlijk niet veel meer gezien dan wanneer hij buitenshuis aan het werk was :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:28

Ik ben door invaliditeit nonstop "thuis".
Mijn man werkt door de week maar in het weekend zien we elkaar ook alleen 's avonds en tijdens het middageten, soms. :') Heel vaak zorgen we op zondag allebei bewust dat we samen aan tafel zitten omdat we elkaar de rest van de dag amper zien. _O-
Ik ga naar de paarden, hij zit in de garage te hobbyen... :')
Ik zeg altijd; "maar goed dat we samen wonen anders zouden we elkaar helemaal nooit zien. _O-"

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:30

Ik heb na hele lange relatie van 2,5 jaar nog een korte pruts relatie gehad van 2 maand.
Zeg pruts want was puur ik wilde niet alleen zijn.

Daarna 2,5 jaar alleen geweest. En plots 14 dagen terug liep ik zo tegen een knappe kerel op.
En hij zat in precies hetzelfde verhaal lang alleen, we daten/appen en sjansen wat. Of wat wordt weten we niet.
maar gezellig is het wel. We vinden zelfs allebei dood eng, zo lang alleen. En dan wat beginnen.
Ook al zijn we nog jong 25/26 jaar

Alleen blijven, nee dat hoop ik toch niet. Maar liefde kan je niet afdwingen.