Martine_R schreef:Finliox schreef:
Ik bedoelde je ook meer algemeen hoor![]()
Maar als je een vegetariër of veganist bent omdat het allemaal zo zielig is, dan moet je ook geen leer oid kopen, want daar moeten ook dieren voor worden geslacht. Dat vind ik gewoon zo ontzettend krom.
Tja.. ik vind het wel meevallen. Het wordt veganisten vrij moeilijk gemaakt natuurlijk, er is gewoon veel aanbod van leer en wat minder van goede kunststof producten.
Maar die goede kunststof producten zijn er dus wel. Nepleer voor schoenen bijvoorbeeld en er zijn ook best wel zadels die van kunststof zijn gemaakt, om even een voorbeeld te geven. Als je echt veganistisch wil zijn vind je wel manieren om dierlijke producten te omzeilen.
Je kunt prima zonder. Als je dat niet wil, kan ik je niet tegenhouden, maar ik voel me nogal aangesproken als mensen beweren dat ik wel snel door zal draaien door het gebrek aan dierlijke vetten.
)

) En al was ik vegetarisch, dan zou ik toch liever een leren zadel hebben dan een crappy kunststof zadel. Een zadel koop je ook maar eens in de 10 jaar, of misschien wel minder, en kun je ook 2e hands kopen.
[/quote]