Het Jehova 'hoofdkwartier' is hier gevestigd, maar we hebben hier er echt totaal geen last van. Aardige mensen zijn het, maar je hebt natuurlijk uitzonderingen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

safina schreef:ingedebruijn schreef:Waarom moet je überhaupt mensen lastig vallen. Ik ga toch ook niet langs de deuren om katten te promoten omdat ik daar nu toevallig gek op ben.
Ik denk dat het bij Jehova's wat dieper zit dan liefde voor katten, Inge.![]()
Ik las een interview, waarin een Jehova er dit over zegt:Citaat:"Ik ben gelukkig als Jehova's getuige. Ik moét andere mensen vertellen hoe zij dit ook kunnen bereiken." Hij bedoelt: antwoorden op levensvragen, steun en troost. "We maken veel ellende mee. Dankzij mijn geloof kan ik daarmee omgaan."
Maar dat ging dus niet op een onaardige manier. RoodZonnetje schreef:Ik mis de optie "ik kap ze beleefd af"
Ik ben niet geïnteresseerd en neem dan ook geen folders ofzo aan. Mijn ex deed dat altijd wel, waardoor ze idd maar terug bleven komen

vuurneon schreef:Ik vind het juist boeiend met die vreemde; op bokt kan ik daar ook discussies over voeren dus dat zijn voor mij ook complete vreemden.
safina schreef:NatasjavE schreef:Ik doe gewoon de deur open en sta de mensen gewoon te woord. Ik zeg dat ik Atheïst en wens ze een prettige dag verder.
Om iemand af te kappen, de hond erop af te sturen of een grote mond tegen ze te hebben vind ik niet kunnen. Neem dat zo'n stikker.
Ben ik helemaal met je eens.
JesdaJinn schreef:Ik weet niet of je het tegen mij had maar er op af sturen en gewoon aanslaan zit wel wat verschil in. Zelfs als mn moeder op de bel drukt slaan ze aan. Heeft dus niks met de menseb aan de andere kant van de deur te maken. De Jehova's gaan dan verder naar een ander huis en omdat ik er niks mee doe ga ik ze niet achteraan. Wanneer de honden buiten zijn, zal ik ze gewoon te woord staan en uitleggen dat ik er geen behoefte aan heb
Joolien schreef:Dat was dus het mooie bij deze mensen, zij vonden het ook gewoon leuk om even te discussiëren, want ik had meteen aangegeven dat ik niet geïnteresseerd was in het geloof. Ergens vind ik het ook sneu dat mensen zo verafschuwd worden door hun geloof...
. Ik doe altijd open en zeg netjes geen interesse te hebben. Met een grote glimlach, ook nog eens
.
. chamion schreef:Het is hier vrij lang rustig geweest met geloofslopers maar de laatste maanden trekken ze de blikken aardig open. Helaas komen ze hier alleen langs op meest onmogelijke tijdens. Zoals woensdagochtend bijvoorbeeld. Zal net 8 uur zijn geweest (in de ochtend) en toen stonden ze al aan de deur. En maar blijven bellen. Dus ik op een gegeven moment badkamerraam open gedaan en mijn kop vol shampoo naar buiten gestoken, kreeg ik allemaal verwijten naar mijn kop gestuurd. Ik terug geroepen dat ze moesten weg wezen of ik zou mijn helhond loslaten (mijn niet zo kleine stoere kalf die je 3 blokken verderop nog kan horen blaffen en grommen)
De boze shampoomevrouw met de niet zo kleine hond
) . In het dagelijks leven heb je ook altijd te maken met beleefde nette mensen en onbeschofte horken, tenslotte...