Ik droomde heel erg toen ik de harry potter boeken las... dat ik ook in dat wereldje leefde...

Was heel echt... haha
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

BlondCowgirl schreef:Ik meld me ook! Ik droom ook altijd heel vreemd, meestal gaat mijn droom ook van de hak op de tak. Als ik het droom vind ik die overgangen heel logisch, maar als ik het later aan iemand wil vertellen moet ik altijd een paar keer zeggen: "en ik weet niet hoe het kwam maar ineens was ik..." of "...deed ik...". Ik kan me zo geen recente droom herinneren, maar wel dingen die regelmatig terug komen.
Vroeger droomde ik regelmatig dat ik uit bed werd gehaald omdat ons huis in brand stond. Ik ging dan naar buiten waar de rest van mijn familie al stond te wachten. We stonden dan met z'n allen in de achtertuin te wachten tot de brandweer kwam en ondertussen stonden we toe te kijken hoeb ons huis afbrande. We waren allemaal heel rustig want iedereen stond immers buiten en een huis is vervangbaar. Totdat ik ineens dacht aan mijn lieve konijntje die nog binnen in zijn hok zat in het brandende huis! (ik had vroeger ook echt een konijn in een binnenhok waar ik verzot op was) Ik wilde dan weer naar binnen, hysterisch huilend en schreeuwend om mijn konijntje te redden, maar mijn ouders hielden mij natuurlijk tegen. Dan werd ik meestal wakker en stroomden de tranen over mijn wangen.
Ik heb ook een periode gehad dat ik in al mijn dromen achtervolgd werd. Iedere keer door iets of iemand anders. Wel was ik elke keer in mijn eigen dorp, waar ik de weg goed ken. Ik kwam dan op een gegeven moment altijd op een splitsing of kruispunt uit. Dit was niet altijd een splitsing die in mijn dorp echt bestaat, maar in mijn droom dus wel. Op zo'n moment was hetgene waar ik door achtervolgd werd nog een stukje achter mij. Ik ging dan altijd stil staan voor de splitsing en dacht rationeel na welke weg ik moest kiezen. De ene weg leek meestal op het eerste gezicht een goede keus, maar van de andere weg wist ik dat hij ergens uit kwam waar hetgene dat mij achtervolgde mij niet kon krijgen. Ik rende dus altijd die weg in en wist dat ik goed gekozen had. Dan werd ik wakker.
Ik geloof wel dat er achter deze dromen een betekenis zit, met name omdat ze echt regelmatig terug kwamen. Ik geloof niet dat dromen je bijvoorbeeld wat proberen te vertellen, maar wel dat ze kunnen weerspiegelen waar je bijvoorbeeld in je onderbewuste bang voor bent of wat je juist heel graag wilt.
Wat ik wel vreemd vind en waar ik echt geen betekenis aan kan geven is het volgende: Een jaar of 6 geleden zijn wij verhuisd. Zelfde dorp, andere straat en ander huis. Ik droom regelmatig dat ik thuis ben of thuis kom, maar ben dan altijd in mijn vorige huis. Ik probeer er al een tijdje achter te komen waarom, maar kom er niet uit. Ik ben namelijk gewoon tevreden met het huis waar we nu wonen en voel me er ook thuis. Toch heb ik nog nooit gedroomd over mijn huidige huis. Binnenkort ga ik op mezelf wonen, ben benieuwd over welk huis ik dan ga dromen whahaha.

geniaal!
) was geen wc dus ik naar boven want het was ondergronds, naar de snackbar aan de overkant. In de snackbar was een overval bezig en toen werd ik in mijn buik geschoten en zat er dus een kogel in mijn buik. Er was nog een meisje dat zat te bibberen in de hoek en ik ging met haar een stukje lopen, ergens hiertussen deed ik een klein stukje verband over het gat in mn buik. We gingen samen patat halen maar ik kocht uiteindelijk geen patat omdat dat vast niet goed was met die kogel in mijn buik. 
Valt allemaal te verklaren dus haha
dus ik helemaal vlechten met een speer enzo
weet niet wie er gewonnen had want toen werd ik dus wakker.
en toen ging ik lekker naar het strand toe
en toen werd ik wakker.
)
)
hwn schreef:Dit topic heeft blijkbaar een therapeutische werking: ik heb een hekel aan mijn dromen/nachtmerries, en nu dacht ik: kan ik ze hier van mij afschrijven. Heb paar dagen geleden dit topic ontdekt en... sindsdien niet meer gedroomd! Hoera !!!