Wie heeft er hier ook weleens hele maffe dromen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Davina1402

Re: Wie heeft er hier ook weleens hele maffe dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:17

Ik droomde eergisteren dat ik gisteren 225 punten zou rijden in mijn B proef... :-)

Ik droomde heel erg toen ik de harry potter boeken las... dat ik ook in dat wereldje leefde... :-)
Was heel echt... haha

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 12:39

Naapienaap schreef:
Ik droomde heel erg toen ik de harry potter boeken las... dat ik ook in dat wereldje leefde... :-)
Was heel echt... haha

Kijk je uit voor Voldemort? :D

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:51

Dat is wel interssant HorseDude. Ik ben wel benieuwd wat mijn dromen betekenen.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:52

Ik meld me ook! Ik droom ook altijd heel vreemd, meestal gaat mijn droom ook van de hak op de tak. Als ik het droom vind ik die overgangen heel logisch, maar als ik het later aan iemand wil vertellen moet ik altijd een paar keer zeggen: "en ik weet niet hoe het kwam maar ineens was ik..." of "...deed ik...". Ik kan me zo geen recente droom herinneren, maar wel dingen die regelmatig terug komen.

Vroeger droomde ik regelmatig dat ik uit bed werd gehaald omdat ons huis in brand stond. Ik ging dan naar buiten waar de rest van mijn familie al stond te wachten. We stonden dan met z'n allen in de achtertuin te wachten tot de brandweer kwam en ondertussen stonden we toe te kijken hoeb ons huis afbrande. We waren allemaal heel rustig want iedereen stond immers buiten en een huis is vervangbaar. Totdat ik ineens dacht aan mijn lieve konijntje die nog binnen in zijn hok zat in het brandende huis! (ik had vroeger ook echt een konijn in een binnenhok waar ik verzot op was) Ik wilde dan weer naar binnen, hysterisch huilend en schreeuwend om mijn konijntje te redden, maar mijn ouders hielden mij natuurlijk tegen. Dan werd ik meestal wakker en stroomden de tranen over mijn wangen.

Ik heb ook een periode gehad dat ik in al mijn dromen achtervolgd werd. Iedere keer door iets of iemand anders. Wel was ik elke keer in mijn eigen dorp, waar ik de weg goed ken. Ik kwam dan op een gegeven moment altijd op een splitsing of kruispunt uit. Dit was niet altijd een splitsing die in mijn dorp echt bestaat, maar in mijn droom dus wel. Op zo'n moment was hetgene waar ik door achtervolgd werd nog een stukje achter mij. Ik ging dan altijd stil staan voor de splitsing en dacht rationeel na welke weg ik moest kiezen. De ene weg leek meestal op het eerste gezicht een goede keus, maar van de andere weg wist ik dat hij ergens uit kwam waar hetgene dat mij achtervolgde mij niet kon krijgen. Ik rende dus altijd die weg in en wist dat ik goed gekozen had. Dan werd ik wakker.

Ik geloof wel dat er achter deze dromen een betekenis zit, met name omdat ze echt regelmatig terug kwamen. Ik geloof niet dat dromen je bijvoorbeeld wat proberen te vertellen, maar wel dat ze kunnen weerspiegelen waar je bijvoorbeeld in je onderbewuste bang voor bent of wat je juist heel graag wilt.

Wat ik wel vreemd vind en waar ik echt geen betekenis aan kan geven is het volgende: Een jaar of 6 geleden zijn wij verhuisd. Zelfde dorp, andere straat en ander huis. Ik droom regelmatig dat ik thuis ben of thuis kom, maar ben dan altijd in mijn vorige huis. Ik probeer er al een tijdje achter te komen waarom, maar kom er niet uit. Ik ben namelijk gewoon tevreden met het huis waar we nu wonen en voel me er ook thuis. Toch heb ik nog nooit gedroomd over mijn huidige huis. Binnenkort ga ik op mezelf wonen, ben benieuwd over welk huis ik dan ga dromen whahaha.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:21

BlondCowgirl schreef:
Ik meld me ook! Ik droom ook altijd heel vreemd, meestal gaat mijn droom ook van de hak op de tak. Als ik het droom vind ik die overgangen heel logisch, maar als ik het later aan iemand wil vertellen moet ik altijd een paar keer zeggen: "en ik weet niet hoe het kwam maar ineens was ik..." of "...deed ik...". Ik kan me zo geen recente droom herinneren, maar wel dingen die regelmatig terug komen.

Vroeger droomde ik regelmatig dat ik uit bed werd gehaald omdat ons huis in brand stond. Ik ging dan naar buiten waar de rest van mijn familie al stond te wachten. We stonden dan met z'n allen in de achtertuin te wachten tot de brandweer kwam en ondertussen stonden we toe te kijken hoeb ons huis afbrande. We waren allemaal heel rustig want iedereen stond immers buiten en een huis is vervangbaar. Totdat ik ineens dacht aan mijn lieve konijntje die nog binnen in zijn hok zat in het brandende huis! (ik had vroeger ook echt een konijn in een binnenhok waar ik verzot op was) Ik wilde dan weer naar binnen, hysterisch huilend en schreeuwend om mijn konijntje te redden, maar mijn ouders hielden mij natuurlijk tegen. Dan werd ik meestal wakker en stroomden de tranen over mijn wangen.

Ik heb ook een periode gehad dat ik in al mijn dromen achtervolgd werd. Iedere keer door iets of iemand anders. Wel was ik elke keer in mijn eigen dorp, waar ik de weg goed ken. Ik kwam dan op een gegeven moment altijd op een splitsing of kruispunt uit. Dit was niet altijd een splitsing die in mijn dorp echt bestaat, maar in mijn droom dus wel. Op zo'n moment was hetgene waar ik door achtervolgd werd nog een stukje achter mij. Ik ging dan altijd stil staan voor de splitsing en dacht rationeel na welke weg ik moest kiezen. De ene weg leek meestal op het eerste gezicht een goede keus, maar van de andere weg wist ik dat hij ergens uit kwam waar hetgene dat mij achtervolgde mij niet kon krijgen. Ik rende dus altijd die weg in en wist dat ik goed gekozen had. Dan werd ik wakker.

Ik geloof wel dat er achter deze dromen een betekenis zit, met name omdat ze echt regelmatig terug kwamen. Ik geloof niet dat dromen je bijvoorbeeld wat proberen te vertellen, maar wel dat ze kunnen weerspiegelen waar je bijvoorbeeld in je onderbewuste bang voor bent of wat je juist heel graag wilt.

Wat ik wel vreemd vind en waar ik echt geen betekenis aan kan geven is het volgende: Een jaar of 6 geleden zijn wij verhuisd. Zelfde dorp, andere straat en ander huis. Ik droom regelmatig dat ik thuis ben of thuis kom, maar ben dan altijd in mijn vorige huis. Ik probeer er al een tijdje achter te komen waarom, maar kom er niet uit. Ik ben namelijk gewoon tevreden met het huis waar we nu wonen en voel me er ook thuis. Toch heb ik nog nooit gedroomd over mijn huidige huis. Binnenkort ga ik op mezelf wonen, ben benieuwd over welk huis ik dan ga dromen whahaha.

Dromen of visioenen over een weg die richting een splitsing gaat, vertellen je iets over de mate van controle die je hebt over de richting waarin je leven opgaat. Je kunt dus zelf kiezen of je linksaf wilt of rechtsaf, doorgaan op dezelfde weg is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Vuur

Afhankelijk van de context van je droom, staat voor in je droom symbool voor vernietiging, passie, verlangen, verlichting, transformatie of woede. Het kan betekenen dat iets ouds in je leven plaatsmaakt voor iets nieuws. Je manier van denken is aan het veranderen. Dit wordt nog eens benadrukt als het vuur onder controle is. Dan is vuur een metafoor van je innerlijke transformatie. Vuur staat tevens voor je drive en motivatie.

Als je in je droom in vlammen opgaat, duidt dit erop dat je temperament de overhand op je krijgt. Een of andere kwestie laat je koken van binnen. Als je droomt dat je een vuur uitmaakt betekent dat je de obstakels in je leven zal overwinnen door hard werken en moeite.

Wanneer je droom dat een huis in brand staat, suggereert de droom dat je een verandering moet ondergaan. Als je deze droom wel vaker droomt, dan betekent het dat je nog niet klaar bent voor de verandering of dat je de verandering tegenhoudt. Een andere uitleg is dat vuur de passie en liefde voor je geliefden symboliseert.

http://www.droominfo.nl/droomwoordenboe ... itleg/vuur
http://www.dromen-visioenen.nl/dromen-e ... z/uitleg-s

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:41

Ik droom vaak over overstromingen wat betekent dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:46

Ik droom ook echt over de raarste dingen. Heb zelfs een tijdje zo heftig gedroomd dat ik elke ochtend even moest relativeren wat wel en wat niet echt was.

Ik geloof zelf niet in de betekenis van dromen, het zijn dingen die je brein moet verwerken of die je onbewust opgevangen hebt. Of gewoon soms heel erg rare dingen die dan ineens samen komen, bijvoorbeeld dat je ineens een relatie hebt met een van je vrienden. :')

Ik had laatst gedroomd dat ik zwanger was, maar niet durfde te bevallen dus toen ging een vriendin van me dat voor me doen... :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:56

BeSen schreef:
Ik droom vaak over overstromingen wat betekent dat?

Dat je in een land woont dat vooral onder de zeespiegel ligt :(:)

Ik droom ook wel dat mijn tanden uitvallen, maar dat is omdat dat mijn nachtmerrie in het echt ook is dat ik een klappergebit moet :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:05

*Moordende eierkoeken in een arena
*Star wars/grand theft auto crossover waarin ik shuttles steel met mijn sidekick robot,
*Een autobot zijn
*een rijkelijk en behoorlijk detailed droom waarin ik het leven moet redden van proefpersonen uit een geheim laboratorium,
* Test object zijn in een geheimzinnige maatschappelijke test naar de effect naar macht over andere mensen. Inclusief met interviews met het nieuws nadat we waren ontsnapt.
* het idee hebben voor een boek en de hele droom door zoeken naar pen en papier.. en daarvoor de halve wereld afreizen wat een theme-park blijkt te zijn.
* een X-men zijn

En dat is nog maar een hele kleine greep uit de collectie. Krijg op verjaardagen nog wel eens de vraag wat ik heb gedroomt de afgelopen tijd. Omdat ik mijn dromen kan aansturen maak ik er altijd wat leuks van. Complete avonturen beleef ik zodra ik ga slapen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:07

Moordende eierenkoeken :') geniaal!

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:08

ja dat droom ik ook vaak dat mijn tanden kwijtraak... iiieeuuuwwwww...

haha Voldemort... bring him on!!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 16:08

Benfan schreef:
*Moordende eierkoeken in een arena

_O- _O- _O-

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:10

Oh jo! Ik was toen een arts voor de Olympische spelen! teams van 4 man sterk werden met vliegende mijnkarretjes naar een arena gevlogen. Hierin lag een gigantische eierkoek met spikkels. Hij was zo groot dat hij gewoon half over de Arena lag en daar moesten mensen tegen vechten. Iedereen ging dood natuurlijk, de eierkoek sloeg je gewoon door de arena heen.. al grommende. Het was mijn taak om de mensen weer tot leven te wekken door ze voor de zon onder ging de zee in te slepen. Daar kwamen ze weer tot leven En onder aan de bult lichamen lag het lichaam van mijn zusje, en de lucht werd al rood..

Mijn brein is soms best een beetje zorgwekkend

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:15

Sommige dromen hier _O-

Ik droomde vannacht dat ik in adam noord was en dat daar allemaal grachtenpanden stonden. Ik ging er een binnen en toen opeens was ik in mijn school en toen viel ik van de trap :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:34

Laatst zo'n debiele droom gehad dat ik op mn paard zat en dat ie steigerde en t moment van neerkomen was dat gevoel van vallen.
ook in die droom met springen paard gaat over de hindernis en het neerkomen leek wel eindeloos pfff heek eng hihi daarna wakker schrikken en blij zijn dat t maar een droom was.

das toch maf of niet?hahaha

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:46

Ik meld me!

Toevallig vannacht nog

Ik ging naar een concert van ... want ik had kaartjes gewonnen met vreemde mensen en toen kwamen we daar en ging ik naar mijn klasgenoten want die waren er ook. Toen moest ik naar de wc maar bij het cafe waar het concert in werd gehouden ( :') ) was geen wc dus ik naar boven want het was ondergronds, naar de snackbar aan de overkant. In de snackbar was een overval bezig en toen werd ik in mijn buik geschoten en zat er dus een kogel in mijn buik. Er was nog een meisje dat zat te bibberen in de hoek en ik ging met haar een stukje lopen, ergens hiertussen deed ik een klein stukje verband over het gat in mn buik. We gingen samen patat halen maar ik kocht uiteindelijk geen patat omdat dat vast niet goed was met die kogel in mijn buik.
Ik zou naar huis met een vliegtuig, van de gevechts mensen dus die stal ik even en ik storte bijna neer want duwen was omhoog trekken omlaag, links rechts en rechts links. en toen ben ik naar huis gevlogen denk ik, er mist hier een stukje :')
Later was ik thuis, herinner ik me ineens oja ik heb die kogel nog steeds in mijn buik, daarvoor moet ik ook maar eens naar het ziekenhuis.
Daarna werd ik wakker

Ik heb gister de hungergames deel 2 &3 gezien, heb daarna bones zitten kijken waarbij in een restaurant mensen werden neergeschoten en zag op snapchat een plaatje van bovengenoemde zanger al ben ik vergeten wie het was :') Valt allemaal te verklaren dus haha
Ik onthou ze niet altijd zo uitbundig als die van vannacht, helaas :')
ik kan dit niet anders zeggen dan telkens 'en toen' te gebruiken oeps

Ik heb trouwens wel snel bij dromen dat het net als divergent "this isn't real" is en dan speel ik mijn droom vrolijk mee :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:59

Ik had ook ee keer een droom dat ik naar de wc ging en ineens had ik geen been meer en alleen kaar bot en bloed. Dus ik deed er een wc papiertje omheen en kan bewoon weer verder lopen :')
Oke ik heb blijkbaar iets met wc's :')

Oke een droom zonder wc:
Ik was zo'n iemand die vecht in arena's tegen andere mensen en dan de gene die niet dood is gegaan wint dan := dus ik helemaal vlechten met een speer enzo :') weet niet wie er gewonnen had want toen werd ik dus wakker.

Oke nog een vecht droom:
Ik was aan het vechten tegen iemand en toen besefte ik ineens dat het geen nut had omdat ik toch aan het dromen was, en toen zei ik: oke ik ga weg dooie! :') en toen ging ik lekker naar het strand toe :')

En nog een andere:
Ik deed een muntje in een automaa voor zo'n balletje met iets erin. Ik had een mini Shetlander beeldje, maar ineens ging de Shetlander uit het beeldje en had ik een echte shetlander. Dus ik ging boodschappen doen met die shetlander :j en toen werd ik wakker.

Kortom, ik droom genoeg hier en ik onthoud ook te veel :')

Oke nog 1 (was wel een nachtmerrie :brr: )
Ik zat in een klaslokaal en toen kwam er ineens een vogelspin van 10 meter groot en die at iedereen op. En mij als laatste en ik was toen ik wakker werd echt super bang dat het echt zou gebeuren. (Oke ik was toen 8 :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:04

Ik heb al meerdere malen mijn idolen ontmoet in mijn dromen!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:05

Danique schreef:

Ik ook haha. Als dromen RL waren had ik zowat een hele muur vol handtekeningen en een telefoon vol met hun telefoonnummers :D

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:08

Ik droom levensecht en heel erg actueel. Er komen altijd mensen in voor waar ik veel aan heb gehad/of veel voor mij betekenen van goede vrienden tot mijn osteopaat(want ook die daar ben ik heel blij mee;)). In de loop van de ochtend moet ik altijd even nadenken of mijn herinneringen nou echt zijn of dat ik het gewoon gedroomd had. Het geen waardoor ik ze altijd van de werkelijkheid kan onderscheiden is omdat er in mijn droom bepaalde dingen anders zijn dat dat ze in werkelijkheid zijn. Zoals een huis wat er anders uitziet of bepaalde combinatie van mensen die ik in het echt nog nooit bij elkaar heb gezien.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:15

Dromen dat je achtervolgd wordt lijkt me niet fijn :(:).

Danique schreef:

Ja en dan werd je wakker |( |( .

---

Wat betekent het als je regelmatig over een bepaald iemand droomt <<)?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:21

Dit topic heeft blijkbaar een therapeutische werking: ik heb een hekel aan mijn dromen/nachtmerries, en nu dacht ik: kan ik ze hier van mij afschrijven. Heb paar dagen geleden dit topic ontdekt en... sindsdien niet meer gedroomd! Hoera !!!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:31

Je wilt niet weten hoe vaak ik droom dat ik een weerwolf ben :')
heb zelfs een keer een docent opgegeten :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:34

hwn schreef:
Dit topic heeft blijkbaar een therapeutische werking: ik heb een hekel aan mijn dromen/nachtmerries, en nu dacht ik: kan ik ze hier van mij afschrijven. Heb paar dagen geleden dit topic ontdekt en... sindsdien niet meer gedroomd! Hoera !!!

Doe ik toch weer eens wat goeds........

Valt me wel op dat het topic zo goed loopt! *\o/*

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:40

Larissajulia schreef:
Je wilt niet weten hoe vaak ik droom dat ik een weerwolf ben :')
heb zelfs een keer een docent opgegeten :')

OM NOM NOM NOM! Y)(^)